Sie sind hier: Home > Wirtschaft & Finanzen > Beruf & Karriere >

Jobs

Anzeige
Filter

Data Warehouse | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 23 Jobs

Berufsfeld
  • Data Warehouse
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 22
  • Ohne Berufserfahrung 9
Arbeitszeit
  • Vollzeit 23
  • Home Office möglich 6
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 21
  • Bachelor-/Master-/Diplom-Arbeiten 1
  • Befristeter Vertrag 1
Data Warehouse
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Data Architect (m/w/d) Region D-A-CH

Mi. 25.05.2022
Schwäbisch Gmünd
Weleda ist die weltweit führende Herstellerin von zertifizierter Naturkosmetik und anthroposophischen Arzneimitteln. Für deren Entwicklung, Produktion und Vermarktung engagieren sich international über 2500 Mitarbeitende. Unsere Produkte tragen ganzheitlich zu Gesundheit und Wohlbefinden des Menschen bei. Zukunftsorientierung, gesellschaftliches Engagement und konsequentes nachhaltiges Handeln – sozial, ökologisch und ökonomisch ― machen die Stärke von Weleda aus. Im Einklang mit Mensch und Natur ― seit 1921. Für unsere Abteilung Business Finance & Intelligence Markt D-A-CH suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Data Architect (m/w/d) Region D-A-CH Standort: Schwäbisch Gmünd Implementierung einer Roadmap zur Datenarchitektur und -nutzung innerhalb des Bereiches Markt D-A-CH Design und Weiterentwicklung von Datenlösungen, Prozessen, Modellen und Strukturen der vorhandenen Datenquellen Übersetzung von fachlichen Anforderungen in konzeptionelle und logische Datenmodelle Schnittstelle zwischen Usern, Systemdesignern und Programmierern Kundenorientiertes Stakeholder Management im Bereich Data Quality und Data Performance Management Unterstützung der Fachbereiche in der Konzeption geeigneter Datenmodelle Berater und Sparringpartner in Business-Intelligence Projekten Organisation von internen Schulungen für die Systemnutzung Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Wirtschaftswissenschaften, Wirtschaftsingenieurwesen, Wirtschaftsinformatik oder vergleichbar Erfahrung im Entwurf, Erstellung und Verwaltung von Big Data und Cloud-Infrastrukturen Ausgeprägte Zahlenaffinität sowie analytisches, strukturiertes und ganzheitliches Denkvermögen Sehr gute Kenntnisse in Microsoft Office (insb. Excel) Gute Kenntnisse in PowerBI von Vorteil Sorgfältige, zuverlässige sowie selbstständige und vertrauliche Arbeitsweise Gute Englischkenntnisse Interesse an den Werten und der Kultur der Weleda Vereinbarkeit von Familie & Beruf Kollegiale Führungskultur Tarifliche Leistungen Flexible Arbeitszeiten Teamwork
Zum Stellenangebot

Business Intelligence (BI) Architect (m/w/d)

Mo. 23.05.2022
Norderstedt
Anstellungsart: unbefristet Arbeitszeit: Vollzeit BI Anforderungsmanagement für die Bereiche Supply Chain & Produktion Entwickeln, Kommunizieren und Nachhalten der Kennzahlendefinitionen (KPI's) im Verantwortungsbereich und damit Sicherstellung unserer BI Governance Koordinierung und Durchführung von Vorstudien und Anforderungsanalysen für Analytics-Projekte Unterstützung in größeren Implementierungs-Projekten ggf. auch in Projektleitungs-Funktionen Etablierung und Steuerung der Community aus BI Nutzern und Key Usern in den Fachbereichen Fachliche Optimierung und Weiterentwicklung von BI Lösungen, Strukturen und Prozessen Abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaft, Wirtschaftsinformatik sowie mindestens 3 Jahre Relevante Berufserfahrung (z.B. Supply Chain Prozesse, IT oder Fachbereich mit starkem Fokus auf Business Intelligence) Kenntnisse über übliche Reporting-Anforderungen und Steuerungsmechanismen im Bereich Supply Chain & Produktion Fortgeschrittene Kenntnisse von SAP BI Lösungen (BW on HANA bzw. BW/4HANA, Lumira, Analysis for Office, SAP Analytics Cloud) Nachweisbare Erfahrung aus Projekten oder operativen Tätigkeiten mit Schwerpunkt BI, u.a. Anforderungsaufnahme, fachliche Spezifikation und Implementierung Ausgeprägte analytische und konzeptionelle Fähigkeiten sowie hohe Eigeninitiative, Durchsetzungsvermögen und Gestaltungswillen Erfahrung in der Zusammenarbeit von virtuellen, häufig internationalen, (Projekt-)Teams sowie dem Stakeholder Management Kommunikations- und Präsentationsstärke Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Wir bei tesa schaffen Klebelösungen, die die Arbeit, die Produkte und das Leben unserer Kunden verbessern. Wie machen wir das? Bei tesa lautet unser Ansatz „we dare to create“! Dafür finden wir uns zusammen, fordern uns heraus und bestimmen das Tempo. Aber das tun wir nicht irgendwie: Wir handeln verantwortungsbewusst und haben unsere Kunden immer im Blick. So sind wir in der Lage, unsere Ziele zu erreichen und unsere Ergebnisse kontinuierlich zu verbessern. Wir sind ein Arbeitgeber der Chancengleichheit und betrachten Vielfalt als wichtig für unseren langfristigen Erfolg. Wir wenden uns ausdrücklich gegen jegliche Form mittelbarer und unmittelbarer Diskriminierung. Alle qualifizierten Bewerber werden ungeachtet ihrer nationalen Herkunft, ihres Hintergrunds, ihrer persönlichen Eigenschaften und ihrer Überzeugungen gleichermaßen für eine Beschäftigung in Betracht gezogen.  Wenn Sie mehr über tesa erfahren möchten, besuchen Sie uns auf www.tesa.com und in den sozialen Medien.  Wir bieten: Attraktive Vergütung Flexibles Arbeiten Weiterbildungs- und Entwicklungsperspektiven Fach- und bereichsübergreifende Karrieremöglichkeiten Betriebliche Altersvorsorge Zahlreiche Angebote für Mitarbeiter wie Gesundheitsförderung, Sport- und Freizeitangebote, Mitarbeiterrabatte und vieles mehr (u.a. tesa Bike, unternehmenseigenes Fitnessstudio, Vorsorgemöglichkeiten)
Zum Stellenangebot

Data Analyst / Digitalisierungsexperte (m/w/d)

Sa. 21.05.2022
Knittlingen
JABIL HEALTHCARE  , ein Unternehmen der Jabil Inc., (FL) USA (260.000 Mitarbeiter weltweit), entwickelt und produziert gemeinsam mit seinen Kunden und ca. 500 Mitarbeitern am   Standort Knittlingen   medizinische Verbrauchsteile aus Kunststoff auf allerhöchstem Niveau. Das Unternehmen ist ein kompetenter, zuverlässiger und innovativer Entwicklungs- und Fertigungspartner auf vielen Gebieten der Medizin-Diagnostik, insbesondere im Bereich der Labor- und Point-of-Care-Diagnostik. Diese Branche besitzt enormes Entwicklungs- und Wachstumspotenzial.  Jabil Healthcare Knittlingen  ist somit auch ein systemrelevanter Partner im weltweiten Kampf gegen die COVID-19 Pandemie (speziell für COVID-PCR-Tests). Zur erfolgreichen Umsetzung unserer ambitionierten Wachstumsstrategie suchen wir Sie als DATA ANALYST/ DIGITALISIERUNGSEXPERTE (m/w/d) Unterstützung bei der Digitalisierung der firmeninternen Produktionsprozesse hinsichtlich Daten Handling und deren Bereitstellung für die jeweiligen Bereiche Integration bestehender IT-Systeme in das Data-Ware-House (DWH) Eigenständige und aktive Betreuung von Digitalisierungsprojekte am Standort Unterstützung bei der Einführung interner Auswerte- und Datensysteme Etablierung und Nutzung von OPC-UA Schnittstellen zur Anbindung technischer Systeme ins DWH Mitwirken bei der strategischen Weiterentwicklung des Standorts im Hinblick auf Industrie 4.0 Durchführung von internen Schulungen im Bereich Industrie 4.0 Stetige Marktanalyse sowie Weiterbildung in neuen Technologien und Analyse-Tools und deren Übertragung an die jeweiligen Fachbereiche Betreuung von externen und internen Dienstleistern im Bereich von Datendigitalisierung Abgeschlossenes Studium in einem der MINT-Fächer oder einem techn. Wirtschaftstudium mit IT-Schwerpunkt oder vergleichbares Kenntnisse im Bereich Datenbanken, SQL-Servern und Programmierung Affinität für Daten und Schwachstellenaufdeckung Analytische, strukturierte und selbstständige Denkweise, sowie hoher Grad an Eigenverantwortung Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Teamplayer mit hoher sozialer Kompetenz Sicherer Umgang mit den gängigen MS-Office Programmen und gute Präsentationskenntnisse Vielzählige Entfaltungs- sowie Entwicklungsmöglichkeiten in einem internationalen, soliden und kontinuierlich wachsenden Unternehmen Flexible Arbeitszeiten: Unser Gleitzeitmodell ermöglicht eine individuelle Gestaltung des Arbeitstages Bis zu 33 Tage Urlaub pro Jahr Ein offenes Arbeitsumfeld mit flachen Strukturen und schnellen Entscheidungswegen Hervorragendes Betriebsklima und offene Unternehmenskultur Events und Mitarbeiteraktivitäten Zusatzleistungen wie betriebliche Altersvorsorge, Zahnzusatzversicherung, BusinessBike, Recognition Programm, Mitarbeiterrabatte
Zum Stellenangebot

Data Engineer (m/f/x)

Sa. 21.05.2022
Norderstedt, Hamburg
Contract type: Permanent Working time: Full-time The Data Engineer (m/f/x) develops cloud-native data-driven digital products with Azure. He/she is responsible for the Data engineering solution relating to the design, governance and continuous improvement. Be responsible for cutting-edge data processing solution design on Azure platform or on-premise solutions and define architecture guidelines and ETL processes. Take over technical conception of the ingestion pipeline. Collaborate with the SAP BI/HANA team, OT team and assisting in case of any question relating to technical aspects. Steer external consultants. Skills in dealing with relational and non-relational database systems (SAP BW/HANA, MongoDB, PostgreSQL, MySQL) with Microfsoft Azure Practical experience in the creation, maintenance and documentation of modern web interfaces (REST, openAPI, GraphQL, Websockets, MQTT, OPC UA) Experience in developing and operation cloud services with a focus on streaming, analytics, AI, machine learning, etc.) Focus on automating and accelerating the flow of data Projectmanagement experience could be a plus At tesa, we create adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. How we do it? At tesa, we dare to create! Therefore, we team up, we challenge ourselves and we set the pace. But we don’t just do that somehow. We act responsibly and always focus on our customers. Because only then we are able to achieve our goals and continuously improve our results. We are an Equal Opportunity Employer and regard diversity as important for our long-term success. We expressly reject all forms of direct and indirect discrimination. All qualified applicants will be equally considered for employment regardless of their national origin, background, personal preferences and believes. By applying you consent for the use of your resume for future opportunities within tesa. If you want to find out more about tesa please visit us on our corporate web-page www.tesa.com and social media. We offer: Attractive remuneration Flexible working Further education and development perspectives Interdisciplinary and cross-departmental career opportunities Occupational pension provision Numerous offers for employees, such as health promotion, sports and leisure activities, employee discounts, and much more (including tesa Bike, the company's own fitness studio, prevention options)
Zum Stellenangebot

Corporate IT Analyst - Finance Processes (f/m/d)

Fr. 20.05.2022
Weinheim (Bergstraße)
Freudenberg is a global technology group that strengthens its customers and society long-term through forward-looking innovations. Together with our partners, customers and the world of science, we develop leading-edge technologies, and excellent products, solutions and services for 40 market segments. The Freudenberg Group employs some 50,000 people in around 60 countries worldwide and generates sales of nearly 9 billion euros.Freudenberg Home and Cleaning Solutions is a Business Group of Freudenberg and a leading global supplier of branded cleaning systems as well as household and laundry care products. The portfolio includes brands such as Vileda®, Gimi®, Wettex® and Marigold®. The company employs more than 3,000 people and hosts a distribution network in 35 countries.New, effective products and distribution channels, technical innovations and a strong customer focus have been the company’s key success factors. They are supported by extensive market and customer research on an international basis as well as innovation centers and production plants around the world.You support our team asCorporate IT Analyst - Finance Processes (f/m/d)As a team member of the Finance team within our global IT organization, you will be the central contact person for all finance and controlling processes of our globally operating business units.You will implement globally harmonized finance processes based on innovative systems and support the continuous digitalization and optimization of business processes, including technologies such as process mining, robotic process automation and others.You plan and implement strategic projects in the finance and controlling environment in close cooperation with the business departments, such as electronic processing of incoming invoices, integrated payment flows, or product costing and profit center accounting requirements.In addition, you will ensure the operation and compliance of our global solutions and processes with our external partners.As part of our central internal training and education initiatives, you will develop and implement training concepts and material for our international key user community as a process and system expert.You have a degree in business informatics, business administration or corresponding professional experience.You bring at least 3 years of practical and technical experience in SAP ERP Finance/Controlling modules and processes.You enjoy teamwork in flat hierarchies and jointly achieved successes and are highly motivated to shape change.Your very good English skills, strong communication skills and high customer orientation enable you to work effectively with our international business units and partners.Due to the central global IT structure, little travel is expected for international project assignments (up to 20%).Diversity & InclusionEnter a diversity-driven world of innovationTraining / Career developmentPrograms to supercharge skills and expertiseCompany pensionSave for retirement with the company's helpEmployee discountsOpportunities for deals on products and servicesCafeteria/CanteenFresh food on-site, both hot and cold
Zum Stellenangebot

IT Architect Data Center Technologies (m/f/d)

Fr. 20.05.2022
Langenhagen, Hannover
*You have an eye for the big picture: complex challenges only spur you on even more. Creatively and independently, you point out solutions in the digital world - friendly but determined, you sometimes demand things in return. Out-of-the-box, you always think projects further ahead. Konica Minolta is a global technology company that provides “Intelligent Connected Workplace” solutions to businesses and society, herewith helping our clients to master their digital transformation. Headquartered in Tokyo, Konica Minolta has its Group companies in 50 countries with over 41,000 employees, 9,000 located in Europe, and offers products and services in 150 countries around the world. Our People and Innovations keep us on the move empowering businesses to rethink and shape the future, today, changing the way for conducting business and using technology. Our comprehensive IoT, IT and cloud solutions and services enable organizations to be competitive and protected in an ever-changing world. Our “Igniting Print Possibilities” offering maximizes workflow automation to increase efficiency delivered by top-of-the-line production, packaging, label printers and finishing devices. Join our Team and thrive in an environment built on strong Collaboration, continuous Learning and personal Growth. Everyday at Konica Minolta is an opportunity to share your Ideas, influence Change and engage with colleagues from diverse backgrounds and experiences. We are a strong brand: with 9,000 motivated employees in Europe, we support our customers on the path to digitalisation. As IT Architect Data Center Technologies, you will design and implement high-availability systems and solutions in our European data centers.  In addition to coordinating international IT infrastructure projects with a focus on our data centers, your responsibilities will also include advising our business departments and national subsidiaries and developing customized data center solutions. You will coordinate and implement changes and solve complex incidents in accordance with service level agreements. You will take responsibility for implementing new processes in the area of data center and provide cross-team and project-related support in the further development of our IT services. Of course, you will first get to know our products and internal processes. A strong team will always be around you, and training courses will make you fit for the job. A buddy is there for you. Speaking of the team: There are currently 13 smart people at various locations throughout Europe - all of them feel connected at the location and virtually in the team. A strong team spirit unites and grounds us. With all this, you also enjoy flexibility of place and time. Mobile working is part of our culture. Travel accounts for about 10% of our work.  Ideally, you bring a university degree in computer science or an education as an IT specialist and have several years of experience in design, implementation and operation of system architectures in the area of data center or MS Azure. If you already have knowledge in at least two of the following areas, you are the right person for us: Virtualization & Automation (VMware / vRealize) Storage & SAN (Pure & Brocade) Backup (Veritas & Veeam) Cloud-Technologien (Azure) You actively search for logical, concrete and realistic solutions. In doing so, you develop sustainable ideas to overcome obstacles and never lose sight of your customers, their wishes and expectations in your daily work. Through your creativity and innovation, you specifically promote new ideas to improve current approaches, methods, ways of working or products/services. New technologies inspire you.  You creatively use your wide scope for creativity - in the varied tasks of your position, you playfully switch between self-responsible concentration and the binding quality of a team player. You enjoy international and virtualized collaboration.  You are fluent in English and have such a good command of German that you can acquire the most important terms at any time.  Occasional business trips within Europe are no problem for you.  Work where and how you want: Flexible working hours and a modern mobile working concept allow you to organise your working day in the way that suits you best. Time for rest: With a full-time contract and a 38.5-hour week, you get 30 days of annual leave. If 24 December and 31 December fall on a weekday, we will give you these days as additional holidays. Choice of working hours: Scope for your decision: With us, you can either opt for trust-based working hours or for time recording. Well-equipped for your professional and private life: From your first day, you will receive a modern smartphone – also for private use.  Well-provided for: We support you with capital-forming benefits. Well-catered at work: At our headquarters in Langenhagen, a varied menu awaits you in our "Work Café". Attractive location: We offer free parking and ideal connections to the public infrastructure. One bike, many advantages: Whether for the way to work or for private tours: With our company bike leasing offer you can secure your dream bike and benefit from attractive tax advantages through direct deferred compensation. Fit and healthy at work: Ergonomic workstations, a health portal and sports activities organised by colleagues await you. Secure exclusive benefits: With our partners, you receive great special conditions with well-known manufacturers and brands as well as for fitness studios, insurances, events and much more. Would you like to learn more about us and our benefits? Then take a look at our career page. If you have any questions, please do not hesitate to contact us. Please write to us at jobs@jobs.konicaminolta.eu, quoting Job ID 3492 (exclusively for queries, applications are only accepted online via the applicant platform). We will contact you as soon as possible. Job ID: 3492
Zum Stellenangebot

Data Engineer/Data Scientist (w/m/d) - Production Analytics

Fr. 20.05.2022
Offenburg
Mit einem Klebefilm fing alles an. Heute entwickeln wir als eigenständiges Unternehmen selbstklebende Systemlösungen für Industriekunden und Endverbraucher. In unserem Werk Offenburg, dem größten Produktionsstandort innerhalb der tesa Gruppe, produzieren wir unter anderem den tesafilm®, Kreppbänder sowie Spezialklebebänder für den Einsatz in der Automobil- und Elektronikindustrie. Als einer der weltweiten Marktführer wollen wir auch in Zukunft weiter wachsen. Und wie sieht Ihre Zukunft aus? Anstellungsart: unbefristet Arbeitszeit: Vollzeit Sie schaffen die Voraussetzungen für die datengetriebene Digitalisierung in unserem Produktionswerk. Dabei entwickeln Sie gemeinsam mit unseren lokalen sowie zentralen IT-Kollegen die Plattform zur ganzheitlichen Datenanalyse unserer Herstellprozesse. Sie nutzen die Ergebnisse zur Anbindung unserer Shopfloor Daten und transformieren diese mit Ihrem Können in wertschöpfende Information. Darüber hinaus zeigen Sie Potenziale von Machine-Learning-Methoden im Produktionsumfeld auf. überdurchschnittlich guter Abschluss eines Hochschulstudiums im Bereich der Informatik oder der Ingenieurswissenschaften oder vergleichbare Qualifikation Spaß an Datenanalyse mit exzellenten Fähigkeiten in Python, R oder Matlab Gute Kenntnisse in Machine-Learning-Technologien wie TensorFlow oder Rapidminer idealerweise Erfahrung im Bereich der Automatisierungstechnik S7, OPC UA sehr gute Deutschkenntnisse sind Voraussetzung, darüber hinaus rundet verhandlungssicheres Englisch Ihr Profil ab ausgeprägte Kommunikationsstärke und sicheres Auftreten in der Zusammenarbeit mit interdisziplinären Teams sowie selbstständige, strukturierte Arbeitsweise
Zum Stellenangebot

Data Solution Engineer (m/w/d)

Do. 19.05.2022
Traunreut
Erfahren Sie, wie einfach es ist, bei der BSH Hausgeräte Gruppe Ihre Karriere auszubauen: Als führender Hersteller von Hausgeräten und erstklassigen Lösungen fördern wir Engagement und Offenheit unserer Mitarbeiter. Mit unseren Globalmarken Bosch, Siemens, Gaggenau und Neff sowie unseren lokalen Marken liegt unser Fokus klar auf Innovation. Das gilt nicht nur für unsere Produkte, sondern bestimmt auch die Art und Weise, wie wir zusammenarbeiten, Ideen austauschen und unsere Teams organisieren. Jeder Einzelne ist aufgefordert, seinen persönlichen Beitrag zu unserem Erfolg zu leisten. Begleiten Sie uns auf diesem Weg, und geben Sie Ihrer Karriere ein Zuhause. Data Solution Engineer (m/w/d) BSH Hausgeräte GmbH | Vollzeit / Teilzeit | befristet  Traunreut Sie arbeiten in einem spannenden und internationalen Umfeld und tragen persönlich zum Unternehmenserfolg bei. Es erwarten Sie dabei herausfordernde Aufgaben und Projekte, wie z.B. Bereitstellung von Spezialsystemen; Softwarepflege sowie Untersuchung externer Lieferanten und Systeme auf Prozessintegration Entwicklung eigener Tools bzw. Prozessautomatisierung durch Scripting in unterschiedlichen Programmiersprachen und im agilen Arbeitsstil Planung und Umsetzung sowie kontinuierliche Modernisierung der entwicklungseigenen Infrastruktur/Datacenter Entwicklung neuer IT-Verfahren zur Effizienzsteigerung, Verbesserung der Arbeitsabläufe, Fehleranalyse und -behebung Mitarbeit im BSH-weiten Expert:innenkreis zu vordefinierten oder kurzfristigen Themen  erfolgreich abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Informatik, Elektrotechnik oder vergleichbar Zertifizierungen im Microsoft- / VMWare-Umfeld wünschenswert  eigenverantwortliche, verantwortungsbewusste und teamorientierte Arbeitsweise sowie Fähigkeit zu unternehmerischem Denken und Durchsetzungsfähigkeit Reisebereitschaft in begrenztem Umfang sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift  Moderne und vielfältige Arbeitsmethoden und Technologien Flexible Arbeitszeitmodelle und mobiles Arbeiten  Unternehmensstandort Traunreut in der Nähe des Chiemsees im bayerischen Voralpengebiet mit großem Freizeitangebot
Zum Stellenangebot

Senior Cloud Engineer Cloud Infrastructure m|w|d Information Technology

Di. 17.05.2022
Gütersloh
Miele ist Innovationsführer für hochwertige Haus- und Einbaugeräte sowie für Gewerbemaschinen im professionellen Einsatz. Seit über 120 Jahren erfüllen weltweit über 20.000 Mitarbeiter m/w/d durch kreatives und innovatives Engagement die hohen Qualitätsansprüche unserer Kunden. Um unsere internationale Spitzenstellung auszubauen, brauchen wir auch in Zukunft Menschen mit frischen Ideen.Digitalisierung@Miele erfordert ständig steigende Computing Power zur weltweiten Unterstützung unserer spezifischen Prozesse und zur Vernetzung unserer innovativen Produkte. Wir suchen erfahrene Systemspezialisten zur Verstärkung unseres Data-Center-Teams. Erweiterung und Betrieb der von uns bereitgestellten Cloud-Infrastrukturen (z.B. Azure, AWS, GCP) Bereitstellung von Container-Infrastrukturen auf Basis von Docker und Kubernetes Unterstützung von DevOps, Automatisierung mit CI/CD-Pipelines sowie Infrastructure as Code Betrieb von Linux-Systemen sowie Clusterlösungen auf physischen, virtuellen und Cloud-basierten Servern Sicherstellen des Betriebs sowie Bearbeitung von Incidents und Service-Requests Einschlägiges Studium, vergleichbare Qualifikation im IT-Bereich oder Quereinsteiger mit entsprechender Berufserfahrung Einschlägige Erfahrung im Betrieb von Cloud-Infrastrukturen auf Basis von IaaS, PaaS, etc. Fundierte Erfahrung im routinierten Umgang mit CI/CD-Platformen, Code Repositories und praktische Kenntnisse im Umgang mit Infrastructure as Code und Scriptsprachen (z.B. PowerShell, Python, Perl) Teamfähigkeit, Eigeninitiative, Einsatz von agilen Arbeitsweisen und die Bereitschaft zu ständiger Weiterbildung Sie kommunizieren mit Kollegen, Lieferanten und (internen) Kunden auf Deutsch und Englisch Bei Miele legen Sie mit Ihrem Expertenwissen und Ihren Fähigkeiten das Fundament für den Erfolg unserer Produkte und unseres Unternehmens. Wir bieten Ihnen spannende Herausforderungen und schaffen für Sie ein Umfeld, in dem Sie sich gemeinsam mit uns weiterentwickeln: individuelle Karriere- und Entwicklungsmöglichkeiten sowie internationale Förderprogramme eine attraktive betriebliche Altersvorsorge und umfassende Sozial- und Gesundheitsleistungen ein flexibles Gleitzeitmodell Sonderkonditionen auf unser gesamtes Produktportfolio … und vieles mehr. Das finden Sie gut? Dann finden Sie zu uns! Für Ihren individuellen Leistungskatalog kontaktieren Sie gerne Ihren Ansprechpartner.
Zum Stellenangebot

Data and Analytics Specialist (f/m/d)

Di. 17.05.2022
Ismaning
Essity is a leading global hygiene and health company dedicated to improving well-being through our products and solutions, essentials for everyday life. The name Essity stems from the words essentials and necessities. Our sustainable business model creates value for people and nature. Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With life-changing innovations coupled with sustainable solutions, Essity strives to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being. At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.  Essity in Brief Sales are conducted in approximately 150 countries under the leading global brands TENA and Tork, and other strong brands, such as JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. Essity has about 46,000 employees. Net sales in 2020 amounted to approximately SEK 122bn (EUR 11.6bn). The company’s headquarters is located in Stockholm, Sweden, and Essity is listed on Nasdaq Stockholm. Essity breaks barriers to well-being and contributes to a healthy, sustainable and circular society.Data and Analytics Specialist (f/m/d) Essity is a leading global hygiene and health company dedicated to improving well-being through its products and services. Sales are conducted in approximately 150 countries under the leading global brands TENA and Tork, and other strong brands, such as JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. Essity has about 46,000 employees and net sales in 2020 amounted to approximately SEK 122bn (EUR 11.6bn). The company’s headquarter is located in Stockholm, Sweden, and Essity is listed on Nasdaq Stockholm. Essity breaks barriers to well-being and contributes to a healthy, sustainable and circular society.As a part of our inhouse Global Digital Hub Team we are searching for a Data and Analytics Specialist (f/m/d). This position is preferably based in Munich-Ismaning, Germany, or alternatively in any other Essity office in Europe. The inhouse Global Digital Hub Team is part of the Global Brand Building Team in the Global Brand, Innovation and Sustainability organization (GBIS) and supports Essity’s categories and business areas Consumer Goods, Professional Hygiene, Health and Medical Solutions in developing leading brands for profitable growth.About the RoleTo help Essity’s brands with best-in-class digital marketing and performance campaigns a Digital Hub has been created, an internal start-up which focuses on digital campaign activation and optimization based on data, analytics, and new technology. The Digital Hub manages digital marketing campaigns across multiple markets and brands such as TENA, Libresse, Nana, Bodyform, Lotus and Zewa.The Data and Analytics Specialist (f/m/d) will work with cross functional teams and agencies to report, analyze and generate insights on multi-channel, multi-brand and multi-market digital marketing campaigns delivering the campaign objectives. You will collaborate with the Digital Campaign Optimization Managers, Digital Managers, Brand Managers and Marketing Directors of the respective markets, the Global Marketing and Communication Directors and Managers, as well as with our external agencies and media partners like Facebook or Google. As part of the Digital Hub Team, you will work with a team of digital experts, Digital Campaign Optimization Managers and Digital Analysts, reporting into the Digital Project Manager.We're looking for people who embody our values, aren't afraid to challenge, innovate, experiment, and move at a fast pace. We're always looking f ways to improve our products and ourselves. If this is you, we'd love to talk. What You Will DoDataEstablish and improve reporting and automated dashboards on campaign performance that will be the foundation of campaign optimization and digital marketing channel mix based on the needs of the Digital Hub Team as well as stakeholders like external agencies or global brand teamsAutomate the campaign planning to achieve the best set-up of defined campaign objectives, conversion goals, KPIs, budgeting, timing, media plan (channels and placements) and establish scenario planning for the Optimization Managers and SpecialistsGuarantee data quality by integrating naming convention, leading the tag and UTM tracking implementation jointly with our external partners during the campaign set-up AnalyticsSupport the Global Brand Teams, local marketing teams and the Digital Hub team with analysis including but not limited to ad, creative, keywords, audience and placement performance Provide reporting on overarching Digital Hub performance to internal stakeholders including leadership with business reviewsInvestigate & implement further tools and technology to improve analytics and campaign performance, specifically in the area of first party dataInsightsLead the insights generation based on follow-up surveys to measure impact of the campaigns as well as consumer satisfactionsBuild hypothesis and cordinate A/B and multivariate testing experiments to identify optimal creative assets, landing pages and media placement to boost campaign performance. Contribute to the development of creative assets leveraging data-based learningSummarize overarching learnings to educate the business and improve the future toolkits created by the global brand teamsWho You AreEducation: Bachelor’s or master’s degree in Marketing, Digital Marketing, Business Administration, Media Management, Statistics, Communications, or other relevant studiesMin. 2 years of operational experience in digital marketing or digital analyticsExperience with BI tools like Tableau or Power BIExpertise and hands-on working experience in Google Analytics, Google Ad Words, Facebook Business Manager, PowerPoint, Word, ExcelOutstanding analytical and data interpretation skillsAbility to work with large amount of data and datasetsExcellent communication and interpersonal skills, able to simplify complex topics and to present effectively Fluent in English (writing and speaking) is a mustExperience working in an international environment is a plusExperience in Python and/or Databricks is a plusSelf-starter and problem solver, service mentality and team-playerAbility to manage projects, multiple stakeholders, external agencies and budgets in a global company matrix organizationWhat We Can Offer YouAt Essity, we believe everyone's learning and professional development is unique and want to empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.Our diversity makes us strong and creates an inclusive, inviting and harmonious workplace where individuality is appreciated by everyone. For this reason, incoming applications are selected based on professional qualifications and working values regardless of ethnicity, religion, gender, sexual identity, nationality, disability or age.Collaborative and Inclusive Culture | Empowering & Engaged Leaders | Working with Powerful Purpose & Sustainable Impact | Learning and Growing in your Career | Supporting Well-being & Sustainable Working Life | Life-changing Innovations | Competitive Total rewardsTogether, we are improving lives, every day.Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being.Application End Date:14 Juni 2022See job description
Zum Stellenangebot
123


shopping-portal

Hinweis:

Der Internet Explorer wird nicht länger von t-online unterstützt!

Um sicherer und schneller zu surfen, wechseln Sie jetzt auf einen aktuellen Browser.

Wir empfehlen unseren kostenlosen t-online-Browser: