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Marketing-Manager | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 63 Jobs

Berufsfeld
  • Marketing-Manager
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 60
  • Ohne Berufserfahrung 17
Arbeitszeit
  • Vollzeit 62
  • Home Office 6
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 58
  • Befristeter Vertrag 2
  • Praktikum 2
  • Bachelor-/Master-/Diplom-Arbeiten 1
Marketing-Manager
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Marketing-Manager (m/w/d) mit Schwerpunkt Online-Marketing

Do. 17.06.2021
Weiden in der Oberpfalz
Als familiengeführte Unternehmensgruppe verfügt Seltmann über mehr als 250 Jahre Erfahrung in der Porzellanherstellung. Derzeit exportieren wir als Global Player in alle Länder der Erde – Geschmack kennt nun einmal keine Grenzen. Mit ca. 700 Mitarbeitern fühlen wir uns als gewachsenes, traditionsverbundenes Unternehmen dem Standort Deutschland und seinen Menschen verpflichtet. Deshalb produzieren wir ausschließlich an unseren vier Produktionsstandorten in Deutschland und erhalten so wichtige Arbeitsplätze. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir einen Marketing-Manager (m/w/d) mit Schwerpunkt Online-Marketing Koordinieren und Erstellen von Content (Texte, Bilder, Video) für verschiedene Medien wie z.B. Printmedien, Presse, Webseite, Newsletter, Social-Media Mitbetreuung und Entwicklung der unternehmenseigenen Websites und Onlineshops sowie der Umsetzung von Social Media und Social SEO-Aktivitäten Betreuung und Leitung eigener Projekte im Bereich Online-Marketing Operative Planung, Steuerung und Umsetzung von Marketing- und Kommunikationsmaßnahmen über alle Kanäle Sie »leben« in Netzwerken und wissen diese für ein Unternehmen einzusetzen  Sie haben Ihr Studium mit dem Schwerpunkt Marketing/Kommunikation/Medien oder eine Ausbildung zur/zum Werbekauffrau/-mann oder vergleichbar abgeschlossen Selbstverständlich kennen Sie die unterschiedlichen Werbe- und Kommunikationskanäle und wissen diese zu instrumentieren Sie sind ein ausgeprägter Teamplayer und verfügen über mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Online-Marketing
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Junior Marketing Manager (m/w/d) B2B

Do. 17.06.2021
Nürnberg
Junior Marketing Manager (m/w/d) B2B - in Vollzeit/Teilzeit (mind. 30 Stunden) Hallo! Wir sind Kaweco! Wir machen richtig gute Schreibgeräte. Gut bedeutet für uns beste Qualität, klassisches Design im historischen Kontext der Marke und verantwortungsvolle Herstellung – Schreibgeräte, die einen lange begleiten und Spaß machen. Wie wir das schaffen? Durch Teamplay. Der Erfolg der Marke und die tollen Produkte treiben uns an. Dafür übernimmt jeder von uns Verantwortung. Sie setzen Ihre Stärke ein, um die Welt der Schreibgeräte zu verändern. Von uns bekommen Sie das nötige Vertrauen, um Ihr Potential maximal zu entfalten. Unterstützung unserer Partner bei der Umsetzung von Social Media Maßnahmen für Kaweco weltweit Unterstützung und Koordination von Projekten unserer Partner (Showrooms, POS, Sonderwünsche Marketing) Überprüfung unseres Online Markenauftritts auf den Websites und Social Media Kanälen unserer Partner Unterstützung unserer Partner bei der Umsetzung von Social Media Maßnahmen weltweit Überprüfung und Verbesserung des online Markenauftritts unserer Partner Unterstützung und Koordination von Projektanfragen unserer Partner Optimierung und Erweiterung von Regelwerken und Guidelines zum visuellen Auftritt unserer Partner Erstellung von Newslettern für unsere Partner in Deutsch und Englisch, um sie auf dem neuesten Stand zu halten Anfertigung eines Redaktionsplans für unsere B2B-Newsletter (in Absprache mit unserem Vertriebsteam) Erstellung von Verkaufshilfen und -argumentationen zu unseren Produkten für den B2B-Markt sowie redaktionellen Inhalten für unsere Fachpresse Unterstützung bei der Vorbereitung und Koordination unserer Produktneuheiten Abgeschlossenes Studium im Bereich BWL, Marketing, Medienwirtschaft oder eine vergleichbare Qualifikation, mehrjährige Berufserfahrung im Bereich B2B Marketing Erfahrung in der Betreuung von Kampagnen Grundkenntnisse Mailchimp oder andere Newsletter Programme Grundkenntnisse Photoshop Kommunikationsfähigkeit Teamfähigkeit, Flexibilität und Durchsetzungsvermögen bei wechselnden Anforderungen Gute PC-Kenntnisse (MS-Office, Excel) Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Eine interessante, herausfordernde Position Ein angenehmes Arbeitsklima Ein moderner Arbeitsplatz Ein motivierendes, wertschätzendes Arbeitsumfeld Sie identifizieren sich mit dieser Position und suchen eine neue Herausforderung, bei der Sie Ihr Fachwissen und Ihre Persönlichkeit in einem äußerst innovativen Unternehmen einbringen können?
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Mitarbeiter Marketing (m/w/d)

Do. 17.06.2021
Buchloe
Franz Mensch ist ein inhabergeführtes Handelsunternehmen mit Standort in Buchloe im Allgäu. Seit über 45 Jahren beliefert Franz Mensch weltweit Großkunden mit Produkten für Hygiene, Reinigung und Verpackung. Dazu zählen Handschuhe, Hygienebekleidung und kompostierbare Bio-Verpackungen für Lebensmittel. Arbeiten bei Franz MenschFranz Mensch ist ein inhabergeführtes Handelsunternehmen mit Standort in Buchloe im Allgäu. Seit über 45 Jahren beliefert Franz Mensch weltweit Großkunden mit Produkten für Hygiene, Reinigung und Verpackung. Dazu zählen Handschuhe, Hygienebekleidung und kompostierbare Bio-Verpackungen für Lebensmittel. Und jetzt kommen Sie! Ergänzen Sie ab sofort in Vollzeit unser Team in Buchloe als Mitarbeiter Marketing (m/w/d) Erstellung und Versand der regelmäßigen Franz Mensch Produkt Newsletter über unser Newsletter Tool Planung und Organisation großer Kundenmailings per Post Konzeption und Umsetzung von Flyern, Broschüren und Katalogen Erstellung von Marketingtexten und Kundeninformationen Planung und Umsetzung von online Marketing Kampagnen in Zusammenarbeit mit dem E-Commerce Team Umsetzung und Kontrolle des firmeneigenen CD über alle Unternehmensbereiche hinweg Kontrolle und Optimierung laufender Kampagnen. Erstellung von Analysen und Marketingreports Zusammenarbeit mit externen Dienstleistern und hausinternen Schnittstellen Berufsausbildung mit Schwerpunkt im Marketing oder ein entsprechendes Studium im Bereich Marketing / Kommunikation Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung Fundierte Erfahrung im Umgang mit Newsletter- sowie CMS Systemen Sicherheit in der Erstellung kundenorientierter Marketingtexte Sehr strukturierte und sorgfältige Arbeitsweise, hohe Internet Affinität Ausgeprägtes Organisationstalent und termingetreues Arbeiten Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit allen Office-Anwendungen, insbesondere Excel und PowerPoint, Kenntnisse in Adobe Acrobat und InDesign von Vorteil Abwechslungsreiche und kreative Tätigkeiten mit eigenem Verantwortungsbereich Ein tolles Team, flache Hierarchien und schnelle Kommunikationswege Ein attraktives Gehalt und eine leistungsbezogene Zulage sowie Prämien (z.B. Gesundheitsprämie) und vermögenswirksame Leistungen Unterstützung bei der betrieblichen Altersvorsorge Einen sicheren, qualifizierten Arbeitsplatz ganz in Ihrer Nähe Ein gutes Betriebsklima sowie einen sehr modern ausgestatteten Arbeitsplatz
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Senior Brand Manager, Kerasilk, Salon, Global (m/f/d)

Mi. 16.06.2021
Darmstadt
Who we are: Founded in Japan in 1887, Kao is passionate about making a difference in people’s lives with our high quality products and services that make the life of our consumers and customers more beautiful. In the region Europe, Middle East, Africa (EMEA) Kao focuses on premium beauty brands across three distinct sectors: Kao Salon Division, Premium Mass and our London based boutique brand Molton Brown.  How we work: Having been selected among the World´s Most Ethical Companies for 13 consecutive years, we are a company with a purpose and strong corporate values. We never compromise on quality and craft our products with care for the consumer and the environment. At Kao, each employee can actively shape their job and their career. We work collaboratively to achieve our common goals, always aiming to deliver the best for our customers. As a part of the Japanese Kao Corporation we are one of the world-leading manufacturers of beauty care products. Respect and Teamwork are our core principles, as well as chances on global perspectives. Integrity, the power of innovation and constant ambition for improvement are our main values. Aligned internationally and multicultural we always keep the perspective of our customers in focus. In Europe, our brand portfolio ranges from high-quality face cleansing-care brand Bioré, to established and successful hair care brands Goldwell, KMS, Guhl and John Frieda, and to the London luxury personal care and cosmetics brand Molton Brown. Our Marketing Team in Darmstadt is looking for someone to immediately fill the following position Senior Brand Manager, Kerasilk, Salon, Global (m/f/d)Lead the implementation of a brand vision and strategy of Master Brand(s), Sub Brand(s) and category in order to deliver a robust, cross functionally and globally aligned 3-5 year product initiative calendar including all relevant marketing mix elements meeting long term net sales and profit goals. This role is available for 1 year What you will do: Develop a strategy and 3-5 years NPD master plan for all regions (EMEA, AM, ASIA) together with Associate Director as base for global product concepts and execution of the entire Marketing Mix. Align NPD plans and category strategies with key stakeholders such as Commercial Teams and key markets and Education. Ensure NPD master plan delivers against global net sales and profit targets adjust plans in case of miss. Steer development of new innovative NPD concepts and product development together with R&D Lead the development of communication /brand image campaigns together with Creative & Communication and ensure all Master Brand / Sub Brand requirements are met Responsible for project economics (target cost of goods, volume estimates, export price, turnover estimates vs. final buy-in vs. market performance). Lead market and competitors analysis (assessment of data, interpretation of developments, recognition of opportunities). Initiation of market research projects and interpretation of the results; conduct business, market and target group analysis (stylists & salon client) on an ongoing basis Management, coordination and supervision of projects in respective areas of responsibility, in collaboration with internal stakeholders (e.g. R&D, SCM,…). Management of budget. Management of agencies. Lead and guide assigned direct reports. University degree/Master in Business Management with a focus on Marketing Several years of professional experience in global and/or local Brand/ Product Management Experience in salon business beneficial Strong conceptual, analytical, strategic and creative thinking An ‘innovation hunter’ & ‘positive doer’ mindset, an analytical and abstract thinker with strong project management, influencing and communication skills Excellent knowledge of written and spoken English First experience in people leadership skills Entrepreneurial mindset, visionary, self-reliant Good technical understanding and high affinity for the product group / hair cosmetics sector Ability to manage conflicting parties (Global, Regional, Local, Project Team including RD, GSC, Legal, etc.) and achieve strategic alignment A friendly and flexible work environment with competitive salaries, benefits package, ongoing development and the opportunity to enhance your skills and deliver tangible results. At Kao your voice will be heard. Your opinion really counts. We believe that change comes from taking opportunities into your own hands, so we value and reward entrepreneurial thinking and innovation.
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Marketing Manager (m/w/d) mit Schwerpunkt Online Marketing

Mi. 16.06.2021
Gersthofen
Als internationaler Markenlieferant teilen wir unsere Begeisterung für hochwertiges Foto- und Videozubehör mit unseren Kunden: Unsere Produkte der Marken walimex pro® und mantona® inspirieren Profifotografen genauso wie ambitionierte Einsteiger. WALSER wächst stetig und baut seine internationale Marktposition kontinuierlich aus. Dabei verdanken wir unseren Erfolg vor allem unseren 40 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern, die täglich mit jeder Menge Herzblut, Know-how und Ideen bei der Sache sind.Du willst ein Teil von etwas Großem sein? Etwas erreichen und selbst gestalten? Dann komme zu uns!Nutze Deine Chance und bereichere unser Team alsMARKETING MANAGER (m/w/d) mit Schwerpunkt Online MarketingUnterstützung unserer Head of Marketing bei der Konzeption, Gestaltung, Durchführung, Kontrolle und Optimierung von zielgruppen- und kanalgerechten Marketingaktivitäten (mit Schwerpunkt auf Online-und Influencer-Marketing) und im TagesgeschäftUnterstützung bei der Planung, Umsetzung und Auswertung aller unserer Social-Media-Aktivitäten inkl. Erstellung von Redaktionsplänen sowie die Betreuung von InfluencernKonzeption, Gestaltung, Umsetzung und Optimierung von Newslettern im B2B- und B2C-Bereichhauptverantwortliche Planung, Organisation und Durchführung von Messen und EventsBetreuung unseres WebshopsUnterstützung beim Ausbau der Themen SEO, SEA und Affiliate MarketingKoordination von Partnern/Händlern; Erarbeitung und Durchführung gemeinschaftlicher MarketingaktivitätenErstellung von Reportings, Analysen und Präsentationenerfolgreich abgeschlossenes Studium im Bereich Marketing und / oder Medien-wissenschaften oder eine vergleichbare QualifikationBerufserfahrung im operativen Marketing, Online-Vertrieb und Know-how im Kampagnen-ManagementErfahrung und Kenntnisse im Bereich Digital Marketing, vor allem im E-Mail-Marketing, Paid Ads, SEO/SEA und Affiliate Marketingsehr gute in Projektmanagement-Skills, starker Performance-Fokus mit Marketing-Sales-Funnel Verständnissehr gute Deutsch- und gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift; Erfahrung im Schreiben von Verkaufs- und Produkttexten wünschenswertsicherer Umgang mit MS Office Anwendungen und Diensten; Grundkenntnisse in Adobe Photoshop, Adobe InDesign und Adobe Illustrator-mit Blick für grafische Detailsvertrauensvolle und wertschätzende Zusammenarbeit in einem familiären, dynamischen Unternehmen mit flachen Hierarchien sowie kurzen KommunikationswegenAusschüttung von Boni bei Unternehmenserfolgenmoderne Arbeitsplätze, täglich frisches Obststilvoll gestaltete und helle Räume, Chillout und Gaming Zone sowie eine große Küche für die gemeinsame Mittagspause mit Terrasse zum GrillenÜbernahme von Kindergarten- und KiTa-Gebühren, Rabatte auf Produktkäufe aus unserem Sortiment, zahlreiche Mitarbeiterevents und noch vieles mehr
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Marketing Manager (M/F/D)

Mi. 16.06.2021
Mannheim
Freudenberg Home and Cleaning Solutions is a business group of the Freudenberg Group, a global technology company with about 49.000 employees in about 60 countries, which develops leading-edge technologies, excellent products, solutions and services for more than 40 market segments. Freudenberg Home and Cleaning Solutions is the leading name for branded mechanical household products for private as well as professional customers. The company’s portfolio includes Vileda®, Vileda Professional®, Gimi®, Marigold®, O'Cedar®, Wettex® and Gala®. Our company culture is innovative and multicultural, built and based on trust and integrity, openness and mutual respect. In all areas, we count on highly talented, motivated and results-oriented employees, to continuously secure and expand our Vileda brand as the leader in the international markets. You support our team in Weinheim as Marketing Manager (M/F/D) Vileda Professional In this position you are responsible for innovation, product development and management of several product categories under the Vileda Professional brand You lead projects of interdisciplinary Product Development teams (R&D, Product Supply, Controlling, Production) following our Stage/Gate process Management of the assigned product portfolio (e.g. cost optimization, decomplexation, improvements, upgrades) in close cooperation with suppliers, production sites, R&D and local sales organisations is also part of your work.  You develop product strategies based on market research, customer needs, available technologies and analyze the net sales/profit of existing products. The innovation pipeline (both market pull and technology push) from idea generation, launch phases and continuing throughout its life cycle will also be managed from you.  In this position you report to the Global Marketing Director "Product Development". Executing cost savings projects and supervising them is one of your tasks. Constant networking within different countries is part of your tasks. You execute post launch tracking and recommend corrective action if required. An University Degree (Master / Diploma) as well as min. 4 years of professional experience in business, economics, engineering or natural sciences required, preferably in B2B environment. Very good project management skills and experience in product development. Fluency in English (written & spoken) is mandatory, additional language skills would be beneficial. Having already gained international experience would be advantageous. You're an analytical, conceptual & structured thinker paired with a convincing, reliable, open-minded personality. Having a high degree of communication and presentation skills and being a good networker makes it easy for you to fit into your new multi-cultural team. Willingness to travel is mandatory. Besides a position in a successful company with world-famous brands, we offer a profound onboarding program, exciting challenges and scope for individual work structure. Moreover, you can expect an adequate compensation package and social contribution. In our internal academy, you benefit from numerous individual training programs. Benefit from interdisciplinary and motivated teams in an international work environment and experience a long-term perspective and career opportunities in our global technology group. Have we awakened your interest? Then apply directly online, indicating the earliest starting date and your desired salary.
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(Junior) eCommerce Marketing Manager (m/w/d)

Mi. 16.06.2021
Heidelberg
Our brands protect, heal and nurture millions of people around the world every day. We’re creating a cleaner, healthier world. Our well-loved brands have been making a difference to people’s daily lives around the world for more than 200 years. Every day, in everything we do, our purpose is to protect, heal and nurture in the relentless pursuit of a cleaner, healthier world.We’re fighting for the right to access the highest quality hygiene, wellness and nourishment, because we believe this is the right thing to do. By 2030, our ambition is to reach half of the world, every year. We’re a growing global community of over 43,000 people. Together, our success will continue to positively impact communities everywhere, for a healthier planet and a fairer society.Our brands move markets. Behind the brands are strong personalities with a clear goal: to make access to the highest quality hygiene, wellness and nourishment a right and not a privilege. Now we are looking for support. Ready for the most exciting career of your life? (Junior) eCommerce Marketing Manager (m/w/d), HealthHeidelberg, Baden-WuerttembergThe Junior eCommerce Marketing Manager is a valuable part of the DACH e-commerce team for RB’s Health category (which includes brands like Nurofen, Strepsils or Durex). He/she is responsible for driving RB’s e-commerce business through managing online marketing campaigns and onsite search optimization. He/she reports to the e-commerce Performance Marketing Lead and maintains a close collaboration with his/her colleagues in brand, trade marketing and media.Drive performance marketing campaigns from planning to execution on multiple channels in close collaboration with our partners and agenciesContinuous optimization of campaign activities to maximize return on investmentHolistic multi-touchpoint analysis and reporting of campaigns across the funnelContinuous A/B testings to optimize marketing effectivenessExplore new marketing opportunities such as new channels, ad formats, placements, etc.Continuously drive best practices and exchange learnings with RB’s global e-commerce unit and other markets. you hold a bachelor’s degree in marketing, media, IS or business administration and bring at least 1 year work experience in e-commerce or performance marketing environment, preferably with customer contact.you are experienced in managing performance marketing campaigns and excel due to your strong analytical capabilities and KPI focus.you combine strong communication skills for building trustful work relationships and managing projects with a business driven mindset / understanding.you have knowledge of digital marketing tools (Google Analytics, Google Ads, Facebook Ad Manager).you are fluent in both German and English (C1+).our products and brands are a unique platform for mutual success: with our new sustainability strategy we offer substantial long-term added value.working in partnership is our motto: flat hierarchies, open doors and our "#Freedomtosucceed" mentality create the right atmosphere.You will love Heidelberg: our modern office and numerous attractive benefits, such as flexible working hours and share savings plans are waiting for you.
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Global Marketing Manager Sealants (d/f/m)

Mi. 16.06.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 21014744 Define and develop strategy in line with overall Henkel & Business Unit strategy Develop Consumer range of sealants (ReNew / Easy Sealing / Perfect Finish) across market leading brands GE / Rubson / Unibond / Pattex etc, including executional elements and guidelines to ensure consistent equity building in the countries Drive and define short-, mid- and long-term strategic roadmap in Innovation and Sustainability for consumer sealants (portfolio and brands) Identify opportunities and solutions for our sustainability & innovation strategy and our communication and product portfolio to improve consumer brand/product experience Drive relevant marketing research and develop strategies, communication and products in line with market insights Steer brands in close collaboration with key countries Lead cross-category projects & support Manufacturing, Supply and sourcing footprint University Degree in Marketing, Economics, International Management, Business Administration or other relevant field Minimum 5 years of experience in Marketing and Brand Management, in a regional or preferably a globally role Excellent analytical and strategic skills Collaborative and innovative with strong conceptual thinking International work experience is an advantage Advanced MS-Office knowledge, especially in Excel and PowerPoint Fluent in English, German is a plus
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Global Brand Innovation Manager (f/m/d)

Mi. 16.06.2021
Ismaning
Essity is a leading global hygiene and health company dedicated to improving well-being through products and services, essentials for everyday life. The name Essity stems from the words essentials and necessities. Our sustainable business model creates value for people and nature. Sales are conducted in approximately 150 countries under the leading global brands TENA and Tork, and other strong brands, such as JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. Essity has about 47,000 employees and net sales in 2018 amounted to approximately SEK 118.5bn (EUR 11.6bn). The headquarters is located in Stockholm, Sweden, and the company is listed on Nasdaq Stockholm.We are looking for a passionate Global Brand Innovation Manager (f/m/d) for our Feminine Care category, based in Munich (Ismaning), Germany or Gothenburg, Sweden. Do you have a burning passion for marketing innovation and purpose-driven brands? Do you love to do things differently, to challenge the status quo, to find unexpected ways to drive business growth? Do you develop strong and trusting relationships and know how to manage multiple stakeholders to get to the right solutions? Then this could be the role for you. Essity, a leading hygiene and health company, is offering an exciting job opportunity in its Global Brand, Innovation and Sustainability (GBIS) business unit. GBIS drives company value creation with global, winning product innovation and brand building to achieve and sustain category leadership positions for our brands. Essity Feminine Care is the #2 player globally in markets we compete in (with brands such as Saba, Nosotras, Libresse, Nana, Bodyform or Nuvenia) and among the fastest growing brands globally, playing across multiple product categories such as towels, liners, intimate washes and reusable period underwear.     About the Role In this position, you will contribute to the overall Innovation strategy in the consumer marketing area, across the different product forms. You will work in partnership with other Global Brand Innovation peers and Technical Innovation peers, reporting to a Global Brand Innovation Director in Feminine Care, located in Ismaning (Germany). We’re looking for people who embody our values, aren’t afraid to challenge, innovate, experiment, and move at a fast pace. We’re always looking for ways to improve our products and ourselves. If this is you, we’d love to talk. What You Will Do Input into overarching product segment and innovation strategy & roadmap Identify new opportunities and gaps that enable to fuel the innovation pipeline, building the brand in accordance to our brand pyramid, consumer segmentation and brand architecture. Transform strong consumer/shopper insights into winning innovation ideas (concepts, claims, designs, etc.) Work in a marketing / technical partnership to lead prioritized concepts through all stages of the innovation funnel from concept to launch which will be executed by the regional / local teams Work closely with the commercial teams in the regions to secure agreements on innovation roadmaps that meet consumer needs and business needs, supporting Business Units sales and profit growth. Collaborate with regional teams to ensure successful launches Partner with other Innovation peers, Brand/Comms peers, Insights, R&D, Technology, and Lead Markets to secure a solid long-term innovation plan    Passion to work for a purpose-led brand, join a taboo-breaking team and contribute to the transformation of Feminine Care At least 6 years of relevant working experience in consumer marketing / brand management in a multinational FMCG environment. Ideally with experience in both global and regional/local roles (University degree or equivalent education) A proven track record of igniting and delivering innovation led growth, identifying powerful consumer insights/needs, and transforming them into winning concepts Relevant experience within the fashion industry (apparel, lingerie/underwear) and within an online, retail, e-commerce environment preferred Ability to influence and get buy-in of key stakeholders in a global matrix organization and effectively manage work across organizational boundaries to get things done in a collaborative way – high resilience and solution-oriented attitude Experienced project manager with a bias for action who is able to track multiple workstreams and adheres to deadlines Strong English speaking and writing skills, other languages are a plus Ability to travel At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose. Our diversity makes us strong and creates an inclusive, inviting and harmonious workplace where individuality is appreciated by everyone. For this reason, incoming applications are selected based on professional qualifications and working values regardless of ethnicity, religion, gender, sexual identity, nationality, disability or age.  Together, we are improving lives, every day. Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being.
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Content Manager (m/w/d) Product Content & Automation

Mi. 16.06.2021
Schiltach
Hier bist du in deinem Element: Mit den Marken AXOR und hansgrohe schafft die Hansgrohe Group begeisternde Erlebnisse mit Wasser. Unsere Armaturen, Brausen und Duschsysteme setzen weltweit immer neue Maßstäbe. Möglich machen das rund 4.700 Mitarbeiter an 54 Unternehmensstandorten weltweit. Menschen, die mit-, quer- und weiterdenken. Was uns miteinander vereint, sind unsere Werte: Innovation, Design, Qualität und Verantwortung. Willkommen beim Global Player aus dem Schwarzwald.Wenn Sie Lust auf Produktdaten, innovative Technologien und Automatisierungsprozesse haben, sind Sie bei uns genau richtig! Werden Sie Teil unseres Content Management Teams und nutzen Sie die Chance, den Prozess zur automatisierten Erstellung von Produktbeschreibungen und zur Datendistribution im B2B und B2C Umfeld mitzugestalten und auszubauen. Ihre Aufgaben dabei sind: Mitarbeit bei der Weiterentwicklung unseres Prozesses zur automatisierten Erstellung von Produktbeschreibungen und deren Distribution über verschiedene Ausleitungskanäle Analyse bestehender Datenstrukturen und Ableitung von Optimierungspotentialen Erarbeitung von datenbasierten Konzepten und Frameworks unter Einsatz von Textautomatisierungs-Tools Planung, Erstellung und Übertragung von Produktbeschreibungen für die Produkte unserer Marken hansgrohe und AXOR in enger Abstimmung mit Produkt Management und Marketing   Abgeschlossenes Studium, vorzugsweise mit der Fachrichtung Marketing, Kommunikation, Journalismus oder eine vergleichbare Qualifikation Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung als Texter/Redakteur, idealerweise in einem global agierenden Unternehmen Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Erfahrung mit übersetzungsfreundlichem Schreiben und Content Management Systemen - Attribute, Struktursysteme und Data Syndication sind für Sie keine Fremdworte Neben Ihrer Stärke im logischen Denken und Ihrer schnellen Auffassungsgabe haben Sie Spaß an Tools und Prozessen und denken lösungsorientiert Ihr Profil runden Sie ab mit einer strukturierten, prozessorientierten Arbeitsweise sowie ausgeprägten Teamfähigkeit Individueller Einarbeitungsplan Betriebliche Altersvorsorge Weiterbildung Betriebsrestaurant Erfolgsbeteiligung Weihnachtsgeschenk
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