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Marktforschung | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 13 Jobs

Berufsfeld
  • Marktforschung
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 9
  • Ohne Berufserfahrung 5
Arbeitszeit
  • Vollzeit 12
  • Teilzeit 3
  • Home Office 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
  • Praktikum 3
  • Befristeter Vertrag 2
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Marktforschung
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Junior Marketing Analyst (Mensch*)

Fr. 09.04.2021
Köln
dass Menschen in jeder Lebensphase uneingeschränkte Lebensqualität genießen und den persönlichen Lebensmittelpunkt frei wählen können. Seit Jahrzehnten sind wir der Marktführer im Bereich Treppenlifte und haben mit Lifta eine Marke des Jahrhunderts geschaffen. Hierauf sind wir stolz und zugleich ist es unser Anspruch, diese Position weiter auszubauen. Mit innovativen Marketingkonzepten prägen wir den Markt. Unser Marketing-Team ist dabei hauptverantwortlich für die Leadgenerierung aller unserer Brands und wächst stetig. Für die Datenanalyse und Erstellung von Reportings suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Junior Marketing Analyst (Mensch*). Erfolg ist messbar! Du bist für die Aufbereitung und Analyse von Daten zuständig und leitest Handlungsempfehlungen für die Marketing-Leitung ab.  Du erstellst Marketing-Reportings und konzipierst interaktive BI-Dashboards in QlikSense.  Das Management der Marketing-Datenquellen und die Sicherstellung unserer Datenqualität sind integraler Bestandteil deiner Aufgabe. Du planst und führst Kunden- Werbewirksamkeits- und Wettbewerbsanalysen durch. Du professionalisierst unsere Reporting-Landschaft in Google Analytics und Google Data Studio. Du analysierst das Nutzerverhalten unserer Online-Kanäle im Hinblick auf die Steigerung hochwertiger Leads. Agilität heißt schnell auf Veränderungen zu reagieren! Du unterstützt die Marketing-Leitung bei Bedarf mit kurzfristigen ad-hoc Analysen. Du wirkst bei der Konzeption und Durchführung von Marktforschungsprojekten und Studien mit. Das Fundament deiner bisherigen Karriere ist ein erfolgreich abgeschlossenes Studium, vorzugsweise im Fachbereich BWL/VWL, Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsmathematik, Statistik oder einem anderen vergleichbaren Studiengang. Du verfügst über ein sehr ausgeprägtes analytisches und logisches Denkvermögen und eine hohe Affinität für betriebswirtschaftliche Fragestellungen. Pivot und SVERWEIS sind für dich keine Fremdwörter, denn du bewegst dich sicher und routiniert in Microsoft-Excel. Dienstleistungsorientierung, Hilfsbereitschaft und Teamgeist sind für dich gelebter persönlicher Anspruch. Offenheit für Veränderungen und eine hohe Lernbereitschaft zeichnen dich aus. Erste Erfahrungen im Umgang mit BI-Tools (Qlik, Tableau) und/oder Statistik-Tools (SPSS) und Know-How aus dem (Online-)Marketing-Umfeld sind von Vorteil. Perspektive Entwicklung: ein unbefristeter und zukunftssicherer Arbeitsplatz beim unangefochtenen Marktführer in einem absoluten Wachstumsumfeld Karriere in der Liftstar: Du hast die Chance, dich persönlich weiterzuentwickeln und deine Ideen im professionellen Umfeld eines innovativen Marketingteams eigenverantwortlich zu verwirklichen Eine außergewöhnliche Arbeitsatmosphäre mit flachen Hierarchien und kurzen Entscheidungswegen in unserem zentral in der Kölner Innenstadt gelegenen Büro, dass du mit einem VRS-Jobticket erreichst Das Wir gewinnt: ob beim jährlichen B2Run, unseren Kundenevents, Firmenfeiern oder vielem mehr Ach ja: Kaffee, Tee, Säfte, Obst, Joghurt, Bezuschussung zum JobRad-Leasing, 30 Urlaubstage, modern eingerichtete Büros, Personaltrainer und Fitnessangebote sowie Weiterbildungen gibt es bei uns natürlich auch
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Digital Business Relationship Officer - fixed term for 12 months (m/f/d)

Fr. 09.04.2021
Verden (Aller)
a Join our great Mars in Verden, close to Bremen! Digital Business Relationship Officer (m/f/d)  - fixed term for 12 months   Supporting the Deployment Team 2025 Vision, this 1 year role will play the key role in transforming German Market Activity team ways of working and will deliver a step change in Efficiency. Working with and through the Market Activity team you will lead 2 Key Workstreams “Excellence in Execution” and “Driving Efficiency (incl. Digitalisation)”.  You will need to identify and implement transformational changes in the way the team collaborates and delivers their work. This is a fantastic development opportunity for a candidate looking to increase their business acumen as well as being responsible to deliver a sustainable step change.  You will enable the team to better respond to complex and evolving needs of the German Petcare business whilst ensuring Right First Time execution of the market activity pipeline in line with the local and regional business strategies. Your Profile: University Degree in business or similar A minimum of 3 years of relevant experience functional experience in a local demand/supply chain function or project/process management Openness and interest towards digital developments and trends High level of pro-activeness and willingness to take responsibility Distinct communication & organizational skills  Fluent in German & English (written & spoken) MS Office, ideally SAP, PowerBI and Power AutomateMulti-cultural awareness incl. adaptability/ flexibility   Key Tasks: Identify and map efficiency opportunities •               Works with Experts & Stakeholders to create understanding of the challenges and opportunities. •               Establishes root causes and what needed to unlock step change in efficiency •               Makes recommendation of which priority opportunities to pursue Develops and leads implementation of solutions for agreed Opportunities •               Assess and secure Resources required to successfully implement solutions •               The Job Holder leads solution development and implementation including setting up success measurements and measures to secure a sustainable change in efficiency. •               Sets up post implementation review to create Learnings useful in accelerated rollout phase.  Identify and drive Synergies for scaling Transformation across the other 3 BP Markets. •               Work with key stakeholders to align on how to create scale •               Create a rollout plan, aligning both resources and timings. •               Lead implementation self or transfer knowledge for accelerated implementation. •               Continuously improves Market Execution processes & tools using digitalization and automation where appropriate to simplify and drive efficiency, in alignment with the regional mandate.   We are offering: A fantastic opportunity for functional specialist to work in an international and highly professionalMarket Activity team   Working in a family owned company with strong core values where associates are the core of everything we do Exciting national and international development opportunities Enrolment to world class training via our Mars University centre of learning excellence…just to name a few.     #LI-KG1 a
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Customer & Market Insights (CMI) Specialist (m/f/d) - in Hamburg

Fr. 09.04.2021
Hamburg
YOU ARE MORE THAN JUST YOUR JOB TITLE. MORE THAN JUST NUMBERS AND LETTERS ON YOUR CV. AND WE ARE MORE THAN JUST A COMPANY. SO WHY DON’T WE TEAM UP AND ACHIEVE EVEN MORE TOGETHER?! YOUR PERSONALITY AND PASSION, OUR MANY BRANDS AND CAREER OPPORTUNITIES. THE PERFECT FIT! Hello, Unilever here! We are a leading international consumer goods manufacturer. Our nutrition, personal care, detergents and cleaning agent products are used day in, day out by around 2.5 billion people in over 190 countries. These include AXE, Dove, Ben & Jerry's and many more. Currently we are looking for a Customer & Market Insights (CMI) Specialist (m/f/d) – in Hamburg fixed term contract for two years Available a part-time (50%) or full-time role – Please refer to your preferred option within your application As CMI Specialist (m/f/d) you are responsible for leading the insight agenda for Homecare and Foods and Refreshment and driving Insights for these categories.  Identify growth opportunities using a variety of different data sources - continuous market data, secondary research, and most importantly primary custom ad hoc research on consumer and shopping behaviours, be that on-line or in-store behaviour. Lead category deep dives of opportunity and performance, Market & category development, 6P analysis support and diagnostic deep dives. Manage ad hoc custom research projects as per business requests including performance, Shopping, Pricing, Brand Strategy etc. Integrate Retail, Consumer panel and Brand tracking and other data sources, integrating these seamlessly with Commerce & Channel information to create Meta-analysis for growth insights. Work with global and regional teams to drive the Innovation agenda and ensure the programme meets the needs of the Consumer. Good analytical, communication and presenting skills Understanding of retail & channel landscape DACH & globally Experience with Retail Measurement services and / or use and analysis of consumer panel  Good understanding of market research including shopper insights Interest in human behaviour / psychology Project leading skills fluent German and English language skills (written and spoken). Experienced in Market Insights / data analytics Ideally experience in Shopping Insight A Competitive base salary & additional financial benefits  A 38-hour week with 30 days of vacation    A Company pension scheme Your own company laptop and an agile working Environment (e. g. flexible working hours, home-office) A Subsidized ticket (HVV-Profi Card) and a company discount app for your lunch A wide range of training opportunities and a 24/7 access to our learning platform   A variety of wellbeing offers e.g. company medical care & health management, wellbeing trainings, 24/7 employee advisory service Our subsidized gym offer: training with Qualitrain in various fitness studios in Hamburg A Unilever stock programme    Employee discounts at our cooperation partners   An exciting role within a great and global team in a fast paced, multinational company Working for a global player with local agility
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D2C Analytics Expert (m/f/d)

Fr. 09.04.2021
München
See how easy it is to explore new ideas at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances, we improve people’s quality of life by thinking in solutions. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, we explore innovative technologies from voice recognition to artificial intelligence. As we utilize these to create new user experiences, we think, prototype, build – and keep on learning. Join us now and give your career a home. D2C Analytics Expert (m/f/d) BSH Hausgeräte GmbH | Munich | Full time / Part time | D2C Analytics Expert will be working cross-functionally to design & implement a D2C measurement framework, centered around consumer KPIs, and build omni-channel analytics reporting. He/she will drive consumer, digital & retail analysis and recommendations to support profitable D2C business growth Support D2C teams by delivering actionable Consumer, Digital and Retail Analytics insights including KPI trends. Support regional/local teams on relevant D2C post-mortem campaign analysis and project initiatives to measure sales effectiveness and ROI. Interpreting data into strategy for optimizing D2C P&L; consumer profiling, user segmentation, clickstream analytics to drive engagement & loyalty Deliver omni-channel D2C and CRM analytics projects, providing actionable data insights to stakeholders with key takeaways and recommendations. Provide analysis driven thought leadership in how to evolve our optimization & personalization capabilities for D2C interfaces. 10+years of experience in e-commerce & retail analytics experience gained at a pure player, omni-channel retailer or analytics consultancy required. 10+ years of experience working with data analysis and analytics tools. Experience and expertise with key systems/technologies in Web & Retail Analytics, CRM, and Business Intelligence. Exceptional analytical, problem solving, project management, time management, written and verbal communication skills. Data oriented and proven ability to interpret and synthesize data, making recommendations to drive business decisions. Flexible working hours schemes and diverse career opportunities. Individual development programs and international perspectives. Company pension scheme and modern healthcare Services.
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Customer Experience Manager (m/f/d)

Do. 08.04.2021
München
Find out how easily you can achieve at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home. Customer Experience Manager (m/f/d) BSH Hausgeräte GmbH | Munich | Full time | BlueMovement is a fast growing service: a start-up within BSH, offering affordable subscriptions on sustainable household appliances. In 2021 and after the start in The Netherlands, BlueMovement will enter the German market. Actively act on our product vision. Implement and maintain a CX measurement  framework to continuously monitor and improve the customer experience Plan and conduct customer interviews and validation sessions to gain insights in audiences, their needs and experiences across the customer journey Translate research data into actionable insights and refine them with our PO into Product Backlog items. Bring them to life with our Scrum team Help the team to get the right customer insights or customer data to take the best decicions Continuously improve and shape the collaboration and workflow towards stakeholders and interdisciplinary scrum team colleagues Have > 5 years of experience in usability research and customer journey design in B2C companies with a strong digital focus Have profound experience with digital analytics tools like Google Analytics being able to construct dashboards and actionable reports Demonstrated understanding of the techniques and methods of modern product discovery (e.g. preto-/prototyping, A/B testing, user testing, etc.) Experience in SCRUM, Product Management, InVision, Atlassian stack and web-based development are a big plus Fluent in English and either German or Dutch, both are a plus Flexible working hours schemes and diverse career opportunities Individual development programs and international perspectives Company pension scheme and modern healthcare services
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Communication Manager Schwarzkopf Professional (d/m/w)

Do. 08.04.2021
Hamburg
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? Ein Job bei Henkel heißt, Innovationen auf den Weg bringen und Wandel vorantreiben. Bei uns wählst du deinen persönlichen Karriereweg und übernimmst von Anfang an die volle Verantwortung für deine Projekte. Wie würdest du unseren Arbeitsalltag mitgestalten? Was sind deine Ideen für unsere Weltmarken? Wir geben dir Raum, um deine Vorstellungen zu verwirklichen. Bewirb dich jetzt bei Henkel. JOB ID: 20010038Du erstellst Mitbewerber- und Trendanalysen der Kommunikationsstrategie von D2C und E-com Marken Eigenständig erstellst du die digitale Kommunikationsstrategie einer D2C Marke Definiere die CI/Tonalität für die online Kanäle Du erstellst eine Social Media und Content Strategie Etablieren eine ECRM Strategie in Kooperation mit dem ECRM Team Du übernimmst das Performacemarketing SEO/SEA/ Retargeting Kontinuierliches Tracking & Analysieren von Performance der Kommunikation & kontinuierliche Weiterentwicklung der Strategie und Kommunikationsmaßnahmen mit dem Ziel des nachhaltigen und profitablen Wachstums im Bereich Professional D2C gehören ebenfalls zu deinem Aufgabengebiet Du kooperierst eng mit den Technical Teams (dx), dem D2C Team,  dem regional Marketing, sowie den Länderorganisationen Eigenverantwortliche Budgetverantwortung & Steuerung Aktive Steuerung von Agenturen und Beratungsunternehmen  Erfolgreich abgeschlossenes Studium in Business oder Marketing  Mindestens 6 Jahre Berufserfahrung in digitalem Marketing/E-commerce/Consulting  Du bist an digitalen Medien/Apps interessiert und bist mit Ihnen im Alltag sehr vertraut Starkes E-commerce und technisches Verständnis Performance Marketing skills & ECRM skills Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten Strategische und analytische Denkweise, sowie lösungsorientierte Arbeitsweise Fließendes Englisch in Wort und Schrift
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Web Analyst (w/m/d)

Sa. 03.04.2021
Lauf
THOMAS SABO ist ein innovatives, internationales Unternehmen im Bereich Schmuck, Uhren und Accessoires, das Lifestyle-Produkte für modeorientierte, trendbewusste Frauen und Männer designt und weltweit vertreibt. Zur Unterstützung unseres Teams im Headoffice in Lauf suchen wir ab sofort einen WEB ANALYST (M/W/D) Erstellen von regelmäßigen Reportings, Auswertungen und Ad-hoc-Analysen für den Bereich E-Commerce & Online Communications Analyse des Kauf- und Nutzungsverhaltens der Online-Kunden und Abgabe von Handlungsempfehlungen zur Verbesserung der Website-Performance sowie der Usability/User Experience Eigenständiges, permanentes KPI-Monitoring zur Erkennung von Trends, Potenzialen und Bugs Aufbau von Reportings und Dashboards zur Datenveranschaulichung Pflege und Weiterentwicklung des bestehenden Tracking-Setups sowie Erstellung neuer Tracking-Konzepte inkl. Umsetzung über den Tag Manager Kundendatenanalysen, Ableitung und Erstellung von Kundensegmenten sowie deren Bereitstellung für die Nutzung in den verschiedenen Customer Touchpoints Schnittstelle zu allen E-Commerce-Teams und Unterstützung bei analytischen Fragestellungen Erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium im Bereich Wirtschaft und/oder Informatik, Medieninformatik oder einer vergleichbaren Studienrichtung Mindestens zwei Jahre Berufserfahrung in einer analytischen Rolle (z.B. Web/Business Analytics, Business Intelligence oder CRM), idealerweise im E-Commerce-Umfeld oder Performance Marketing Nachweisbare Kenntnisse und Berufserfahrung mit Web-Analyse-Tools und Tag-Management-Systemen (z.B. Google Analytics 360, Google Tag Manager, Tealium iQ) Kenntnisse im Bereich von Customer-Data-Plattformen wünschenswert (bspw. Tealium AudienceStream) Vorkenntnisse im Bereich Datenschutz wünschenswert Starke analytische Fähigkeiten sowie ein ausgeprägtes Zahlen- und betriebswirtschaftliches Verständnis gepaart mit einer lösungsorientierten, zielstrebigen und strukturierten Arbeitsweise Ausgeprägte Kommunikationsstärke, Teamfähigkeit, Eigeninitiative sowie Hands-on-Mentalität
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Insights Manager (m/f/d)

Fr. 02.04.2021
Solingen
WILKINSON SWORD GMBH, based in Solingen, is 100% owned by Edgewell Personal Care, St. Louis and is marketing a full portfolio of wet shave- and personal grooming products. We are a global consumer goods business with a portfolio of over 25 brands (Wilkinson Sword, Hawaiian Tropic, Bulldog Skincare for Men and Jack Black … just to name a few!) Based in Solingen we are looking for a Insights Manager (m/f/d) Full-time, permanent employmentYou will be reporting to the Category Development Lead, the successful candidate will be responsible for the management, analysis and provision of easy-to-use demand side data, explanation of effects and translation into recommendations for mainly internal customers. Main sources will be Nielsen retail panel, GfK/Kantar shopper panel, Payback card, Kantar usage/diary, Nielsen media spends and ad hoc market research data. Here’s a sample of what you’ll get up to  Regular standardized analysis and interpretation of demand side data of different sources   Ad hoc analysis of demand side data, mainly in case of product launches, promotions, visible shopper trends etc.   Conduction of ad hoc shopper research, mainly through Omnibus studies / GfK panel analysis / Payback data analysis, and interpretation of the results   Translation of the analysis results into recommendations for internal customers: Sales/Marketing/Category Development/Business Management   Further development and adjustments for existing demand side data reports and presentations   Regular update of standardized reports / presentations based on demand side data We may not be Insights experts, but you will be. We’ll need you to be comfortable working with data and providing great analysis as well as working in a consultative manager with your internal stakeholders. Ideally you will have worked for a Market Data Agency or/and gained experience within a consumer goods business. In addition, it would be great if you have the following skills and experience:  University degree in Business Administration, ideally with a specialization on Market Research / Category Management / Controlling   Relevant work experience in working with retail & shopper panel data (e. g. Nielsen, GfK, Kantar) ideally gained in FMCG or in an agency   Enthusiasm about data- and fact-based work and excellent analytical skills   Confidence in using MS Office, especially Excel and PowerPoint   Excellent communication skills and ability to present complex content in a clear, comprehensible, and convincing way   Fluency in German and English A ‘can do’ working culture with the following benefits: Attractive Salary, a socially responsible and international environment with extensive social benefits and amenities including flexible working, company health management (MachtFit), a selection of free hot and cold drinks, company restaurant, employer-financed company pension, group accident insurance, 30 days annual leave, induction program, employee assistance programme, discounted Edgewell branded products, onsite gym, casual business wear and a great boss. 
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Account Manager Content Partner (m/w/d)

Mi. 31.03.2021
Köln
Hallo, schön, dass Du uns gefunden hast! Wir sind die Blackhawk Network GmbH, Teil eines innovativen und weltweit sehr erfolgreich agierenden Konzerns im Bereich Gutscheine, Prepaid-Karten, Bezahlung und Incentive Lösungen. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir in Köln einen ACCOUNT MANAGER Content Partner_M/W/D_ Du betreust eigenständig unsere nationalen wie internationalen Accounts, wie zum Beispiel Apple iTunes, Sony oder Ikea mit allem was dazu gehört: Von der Anbindung an unsere Systeme über die Betreuung bis hin zur strategischen Weiterentwicklung Außerdem bist Du verantwortlich für die Konzeption, Durchführung und Steuerung von Verkaufsförderungsmaßnahmen inkl. der anschließenden Reportings Du erstellst Branchenanalysen und beobachtest den Markt, um unsere Produkte immer optimal zu platzieren. In Deinem Arbeitsalltag arbeitest Du mit unseren nationalen und internationalen Sales Teams eng zusammen Du hast bereits ca. 2 Jahre Berufserfahrung in einer ähnlichen Position- idealerweise im Handel und sprichst verhandlungssicher Englisch Gleichzeitig arbeitest Du strukturiert und bist gut darin, Dich selbst zu organisieren. Die Liebe zum Detail liegt Dir im Blut und Du lässt Dich nicht so einfach aus der Ruhe bringen In Vertragsverhandlungen mit Kunden glänzt Du durch Diplomatie und Kommunikationsstärke. Auch hier kommt Dir Dein lösungsorientiertes Denken zugute  Du möchtest Dich im Account Management weiterentwickeln, findest aber gleichzeitig den Blick über den Tellerrand spannend und arbeitest daher gerne mit anderen Fachabteilungen zusammen Selbstständiges Arbeiten mit viel Gestaltungsspielraum und exzellenten Entwicklungsmöglichkeiten Hohe Flexibilität inklusive Home-Office Möglichkeiten und ohne notwendige Reisetätigkeit Kurze Wege und direkte Kommunikation in einem innovativen und internationalen Arbeitsumfeld Zentraler Arbeitsplatz im Herzen Kölns mit Zuschuss zum ÖPNV-Ticket oder einem Tiefgaragenstellplatz Großartige Kollegen sowie regelmäßige Teamevents mit toller Stimmung und gutem Essen (sobald wieder möglich) Attraktives Gehalt, 30 Urlaubstage, Dienst-Laptop und Dienst-Handy
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Praktikum Marktforschung (m/w/d)

Mo. 29.03.2021
Hamburg
Wir bleiben anders. Du auch? Gute Ideen brauchen Energie und Mut! Jungen Talenten, die richtig viel erreichen wollen, bieten wir bei Tchibo deshalb die Möglichkeit, schnell Verantwortung zu übernehmen und sich einzubringen. Denn wir glauben, dass ganz unterschiedliche Menschen als Team zusammen Außergewöhnliches erreichen können. Bring dich ein und finde bei uns deinen eigenen Weg! Praktikum Marktforschung (m/w/d) 22297 Hamburg Arbeitsort: Hamburg Du unterstützt uns bei externen Studien in Zusammenarbeit mit Marktforschungsinstituten und lernst dabei das gesamte herausfordernde Spektrum der betrieblichen Marktforschung kennen. Im Team übernimmst du die Analyse von Ergebnissen und die Erstellung von Präsentationen. Du recherchierst und beschaffst interne und externe Daten und bist für die Abwicklung von Befragungen mit dem hauseigenen Online-Kundenpanel mitverantwortlich. Du befindest dich im Studium der Wirtschafts- oder Sozialwissenschaften gerne mit Schwerpunkt Marketing, Marktforschung oder Psychologie oder im Gap Year. Idealerweise bringst du erste Erfahrungen in der Marktforschung und in der Erstellung von Fragebögen mit. Dein ausgeprägter Teamgeist, deine schnelle Auffassungsgabe und deine selbstständige Arbeitsweise zeichnen dich aus. Im Umgang mit MS-Office bist du sicher und hast erste Erfahrungen im Umgang mit Statistikprogrammen (insbesondere SPSS). Du hast ab sofort idealerweise 6 Monate Zeit, uns zu unterstützen. Du erhältst ein attraktives Gehalt (1672 Euro pro Monat) und einen Fahrtkostenzuschuss für den Hamburger Verkehrsverbund. Du erhältst einen Mitarbeiter-Rabatt auf alle Tchibo Artikel und wir schenken dir monatlich Tchibo Kaffee deiner Wahl zum privaten Genuss. Für jeden Geschmack etwas dabei: Mit Restaurant, Bistro, Cafeteria und kostenlosen Getränken bist du bestens versorgt. Wir bieten Dir eine tolle Young Talent Community, spannende Networking-Veranstaltungen und ein Patenprogramm. In unserem Freizeitzentrum kannst du dich im Fitnesscenter, im Schwimmbad und mit Sportkursen fit halten. Hamburg ist schön - und begehrt! Wir helfen dir, für die Zeit deines Praktikums eine Wohnung zu finden.
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