Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Mediaplanung | Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 2 Jobs

Berufsfeld
  • Mediaplanung
Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 2
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 2
Mediaplanung
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Global Media Performance Expert Search (d/f/m)

Mi. 07.04.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.   The Global Media department is managing the Media investments for all Henkel brands across all business units. We maximize effectiveness and efficiency through media strategy & buying in both classical and digital media channels. Our strong team of media experts operates out of 10 locations worldwide. Beyond well established brands like Persil, Pril & Schwarzkopf, Henkel runs several direct-to-consumer brands and owned e-shops to boost new business models and digital transformation via dedicated performance media activation.   JOB ID: req12346Development of digital performance media strategies for key D2C brands & e-shop activations with a focus on paid search Implementation of paid search campaigns via buying tools, hands-on optimization & evaluation Reporting of paid search performance campaigns, including steering of KPIs (e.g. CAC targets) Leverage synergies with other performance marketing channels (e.g. paid social), onsite conversion rate optimization & web analytics as well as brand strategies & awareness campaigns Digital counseling & training for internal stakeholders (marketing, e-commerce, new business) Working in a challenging, dynamic & international environment University degree in Business Administration / IT / Media or similar area Minimum 4-year practical experience in the field of digital performance media with focus on paid search, e.g. work experience in a media agency / ad technology company etc. Solid expertise in digital paid search tools, campaign management, KPI analysis & optimization First experience in performance marketing for start-ups or new brand launches Hands-on experiences with digital marketing solutions (Google Marketing Platform, Ad Words, Analytics) Passion for performance marketing & e-commerce, ad tech and digital business models Results-oriented and reliable project management Excellent knowledge of MS Office (e.g. Excel, PowerPoint, Word) Persuasive communication and analytical skills to effectively interact with key stakeholders across functions, countries and external partners Fluent English & German language skills are mandatory
Zum Stellenangebot

Offsite-Merchandiser (m/w/d)

Mi. 31.03.2021
Pforzheim
Mit über 2.200 Mitarbeitern an 9 Standorten sowie 15 Marken in 12 Ländern ist die KLiNGEL Gruppe der führende Omni-Channel-Händler für Best-Ager in Deutschland. Mode ist unsere Kernkompetenz, Schmuck und Lifestyle-Produkte ergänzen unser Sortiment. Wir wachsen weiter und arbeiten täglich daran, unsere Kunden mit unseren Produkten und Services zu begeistern. Zur Unterstützung für das Marken-Cluster 2 mit den Marken MONA, Wenz, Alba Moda und Babista suchen wir einen Offsite-Merchandiser (m/w/d). Erfolgsorientierte Sortimentsauswahl und  Erstellung unserer Offline-Werbemittel (Print, PR, TV, Outbound, etc.) Analyse der Werbemittel der laufenden und vorangegangenen Saison und der Mitbewerber Planung und Umsetzung von Performance-Eckwerten für die Werbemittel Erstellung & Umsetzung von Werbemittelsteckbriefen und Sortimentsbriefings für die Medienproduktion Festlegung von Seitenabfolge in den Printwerbemitteln Enge Zusammenarbeit mit den Schnittstellen Merchandise Planning & Allokation, Medienproduktion und Marketing Unterstützung bei der Koordination des Werbemittelerstellungsprozesses Textkorrekturen von Headlines und Aktionspreisen Ausbildung an einer Textilfachschule oder kaufmännische Ausbildung Analytische Denkweise, gutes Zahlenverständnis und gute EDV-Kenntnisse Kreativität und gestalterische Kenntnisse Belastbarkeit, Flexibilität, Durchsetzungsvermögen und Teamfähigkeit Einsatzbereitschaft und strukturierte Arbeitsweise Begeisterung für Fashion-Themen und hohe Kommunikationsfähigkeit Die Chance, Teil eines erfolgreichen und offenen Teams zu werden und in einem spannenden Umfeld zu arbeiten, in das Sie sich mit Ihrer Erfahrung kreativ einbringen können Freiraum eigene Ideen weiterzuentwickeln und voranzutreiben Analytische und kreative Herausforderungen Stetige Veränderung und Weiterentwicklung durch technologischen Fortschritt Arbeiten mit agilen Methoden (z.B. Kanban) in einem international tätigen Konzern Persönliche und fachliche Weiterentwicklung durch Seminare, Trainings und Vorträge Sehr gute Anbindung an die öffentlichen Verkehrsmittel Eine moderne Kantine sowie entspannte Pausen auf unserer Dachterrasse
Zum Stellenangebot


shopping-portal