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Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 41 Jobs in Bredeney

Berufsfeld
  • Teamleitung 7
  • Leitung 7
  • Gruppenleitung 5
  • Controlling 4
  • Projektmanagement 4
  • Außendienst 3
  • Supply-Chain-Management 2
  • Bilanzbuchhaltung 2
  • Finanzbuchhaltung 2
  • Innendienst 2
  • Produktmanagement 2
  • Sachbearbeitung 2
  • Prozessmanagement 2
  • Abteilungsleitung 1
  • Assistenz 1
  • Bereichsleitung 1
  • Betriebs- 1
  • Business Development 1
  • Chemietechnik 1
  • Distributionslogistik 1
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Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 41
  • Ohne Berufserfahrung 11
  • Mit Personalverantwortung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 40
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 39
  • Befristeter Vertrag 1
  • Freie Mitarbeit/Projektmitarbeit 1
  • Referendariat 1
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

IT Controller (m/f/d)

Mi. 27.05.2020
Wuppertal
WELCOME TO VORWERK – AS A IT CONTROLLER (M/F/D) Life is full of contradictions. We prove that these can be perfectly united, not only with our innovative products, but also with exciting opportunities for experienced professionals. If you are a forward-thinker and strategist who wants to make things happen, we offer you the space to pursue your ideas. Shape the future of Vorwerk with us. Provide financial information for efficient planning, monitoring, inspection and control in the area of IT services and projects Continuous improvement of all required processes for a proper financial management, from budgeting until regularly reporting Analysis of internal and external financial data to identify optimization potential Regular reporting of monthly financials and KPIs including analysis of deviations Prepare short-, mid- and long term planning scenarios Creation of ad-hoc analyses and communication to the board Interface to the accounting, consolidation and tax department Cooperates with different management levels, providing financial information necessary to  achieve the IT and business objectives Several years experience in working in matrix organizations with large geographically dispersed teams Several years of experience in accounting and controlling preferably in IT controlling Master degree or MBA with focus on Controlling Strong analytical skills, result- and performance-driven Excellent ability to work in a team and senior management environment Strong interpersonal and intercultural skills Business fluent knowledge of English and German We are an international and dynamic group that operates successfully in many markets. We offer a pleasant working environment within a motivated team, coupled with both professional and personal development. Moreover, we advocate occupational health management and the reconciliation of work and family life. We give our employees the freedom they need to creatively shape the future of the Vorwerk Group together with us.
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Vertriebsleiter im Außendienst (m/w/d)

Di. 26.05.2020
Dortmund, Duisburg, Köln, Bonn, Würzburg, Mannheim, Stuttgart
Hygiene mit MEHRWERT ist unsere Vision. Wir entwickeln, produzieren und vertreiben seit über 55 Jahren hochwertige Reinigungs- und Pflegeprodukte für den gewerblichen Einsatz und kümmern uns um die Hygienesicherheit unserer Kunden. Dafür bieten wir ein ausgereiftes Hygienekonzept mit umfangreichen Dienstleistungskomponenten an. Die ökologisch nachhaltige Denk- und Handlungsweise spielt nicht nur bei unseren Produkten eine wichtige Rolle. Wir suchen Sie! Kommen Sie in unser Team als Vertriebsleiter im Außendienst (m/w/d)z.B. für die Wirtschaftsregionen: Dortmund, Duisburg, Köln, Bonn, Würzburg, Mannheim oder Stuttgart Umsetzung der Marketing- und Vertriebsstrategie Realisierung der Umsatz- und Ertragsziele Auf- und Ausbau der Bestandskunden Betreuung und Akquisition von Key Accounts Unterstützung der Geschäftsführung in vertriebspolitischen Themen Führung, Schulung und Unterstützung des Vertriebsteams Weiterentwicklung der Ihnen unterstellten Mitarbeiter Sie erweitern die Kundenstrukturen konsequent weiter Basis: kaufmännische Ausbildung mit mehrjähriger Vertriebserfahrung oder Studium mit Vertriebsfokus Mehrjährige Vertriebserfahrung als Führungskraft im Vertrieb erklärungsbedürftiger Produkte und Dienstleistungen im B2B-Sektor Sie verfügen über einen konstanten Werdegang in mittelständisch geprägten Unternehmen mit entsprechender „Hands-on-Mentalität" Sie sind sprachgewandt und kontaktfreudig Hohe Einsatzbereitschaft und Mobilität sind selbstverständlich für Sie Nachhaltigkeit ist für Sie kein Fremdwort Einen zukunftsicheren Arbeitsplatz mit flachen Hierarchien und Perspektiven Sie arbeiten mit einem kompetenten Service- und Vertriebsteam zusammen Fixum, zuzüglich Leistungskomponenten, Firmen-Pkw, auch zur privaten Nutzung, diverse Sozialleistungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld, Erfolgsbeteiligung uvm.
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Assistenz der Geschäftsleitung (m/w/d)

Di. 26.05.2020
Solingen
Die WILKINSON SWORD GMBH, mit Sitz in Solingen, ist eine 100 %ige Tochtergesellschaft der Edgewell Personal Care, St. Louis und vertreibt Nassrasur- und Körperpflege-Produkte. Sie arbeiten eng mit dem Geschäftsführer / Commercial Direktor für die Region Deutschland, Österreich, Schweiz, Niederlande und Belgien zusammen und werden ein integraler Teil unseres Sales Teams. Wir suchen kreative Köpfe mit innovativen Einfällen, Organisationstalente mit Durchhaltevermögen und Macher mit anspruchsvollen Zielen. Zur Verstärkung unseres Commercial-Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine ASSISTENZ DER GESCHÄFTSLEITUNG (M/W/D) in Vollzeit. Unterstützung des kaufmännischen Geschäftsführers sowie des Vertriebs-Teams bei der Priorisierung und fristgemäßen Wahrnehmung Ihrer Aufgaben Proaktives Management und Überwachung von Terminen Entwerfen und Überarbeiten von Präsentationen Reise- und Meeting-Organisation inklusive der Planung und Durchführung von Team- und Firmen-Events Sicherstellen der reibungslosen Kommunikation zwischen dem kaufmännischen Management und allen relevanten internen und externen Schnittstellen Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung mit Zusatzqualifikation oder ein abgeschlossenes Studium Erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position, idealerweise aus einem Unternehmen der Konsumgüterbranche o. Ä., ist von Vorteil, aber kein Muss, wenn Sie über hohe Lernfähigkeit, -bereitschaft und Motivation verfügen Sie sind sicher im Umgang mit den MS Office-Produkten und verfügen über sehr gute Deutsch- und Englisch-Kenntnisse in Wort und Schrift Sie arbeiten gern pro-aktiv und vorausschauend, bringen eine ausgeprägte Hands-on-Mentalität und Einsatzbereitschaft mit, behalten auch bei vielfältigen Themen den Überblick und setzen klare Prioritäten Sie verfügen über hohes kommunikatives Geschick und es fällt Ihnen leicht in kurzer Zeit effektive Beziehungen mit unterschiedlichen Ansprechpartnern aufzubauen Spannende Aufgaben mit hoher Eigenverantwortung sowie Platz für eigene Ideen und Raum für kreative Lösungen Zahlreiche Möglichkeiten sich fachlich und persönlich in einem sehr dynamischen Umfeld weiterzuentwickeln Eine attraktive Vergütung, Mitarbeit in einem innovativen, motivierten Team mit flachen Hierarchien Ein sozial verantwortliches Umfeld mit umfangreichen Sozialleistungen und Annehmlichkeiten u. a. flexibles Arbeiten, betriebliches Gesundheitsmanagement (Machtfit), arbeitgeberfinanzierte Betriebsrente, Gruppenunfallversicherung, 30 Tage Jahresurlaub, umfangreiches Einarbeitungsprogramm, Fitnessraum, eine Auswahl an kalten und warmen Getränken zur freien Verfügung, Betriebsrestaurant
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BI/Analytics Consulting Team Lead (d/f/m)

Di. 26.05.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 19000814Lead a BI/analytics solution consulting team  Manage large BI/analytics implementation projects Translate business demand into technical solutions Work in a global, multinational BI consulting team in a dynamic and challenging environment   University degree in a relevant field Experience in the area of data warehousing and business intelligence Experience in relational data bases (in particular T-SQL) Knowledge of modern data warehousing concepts, data modelling and data management Experience in Big Data platforms and technologies beneficial (e.g. Hadoop, Python, Spark) Knowledge of business processes and SAP modules beneficial Excellent language skills in English, German beneficial 
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Chemotechniker/Chemieingenieur (d/m/w)

Mo. 25.05.2020
Düsseldorf
  HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   Ein Job bei Henkel heißt, Innovationen auf den Weg bringen und Wandel vorantreiben. Bei uns wählst du deinen persönlichen Karriereweg und übernimmst von Anfang an die volle Verantwortung für deine Projekte. Wie würdest du unseren Arbeitsalltag mitgestalten? Was sind deine Ideen für unsere Weltmarken? Wir geben dir Raum, um deine Vorstellungen zu verwirklichen. Bewirb dich jetzt bei Henkel.JOB ID: 200000DXEigenverantwortliche Durchführung von anorganischen Analysen, insbesondere Ionenchromatographie, Röntgenfluoreszenz, diverse Titrationen; Elementaranalytik (CHN/O/S) sowie Überwachung des entsprechenden Gerätepools Beratung von Kunden bzgl. der Auswahl von Analysenmethoden Neuentwicklung von Analysenmethoden, Umsetzung von QM-Anforderungen in den Laboralltag Planung, Durchführung, Dokumentation und Auswertung von Analysen unter regulatorischen Anforderungen (GLP und GMP) Statistische Auswertung von Messdaten, Planung und Durchführung von Gerätequalifizierungen Planung und Durchführung von PQ-Tests zur Validierung der Anwendungssoftware von Analysensystemen, Validierung von Excel-Arbeitsblättern   Erfolgreich abgeschlossenes Studium als Chemieingenieur/in Mehrjährige Erfahrung mit ionenchromatographischen Techniken, Röntgenfluoreszenzspektroskopie, Titrationen (visuelle/potentiometrische Detektion, Karl-Fischer), möglichst Kenntnisse in der entsprechenden Anwendungssoftware (Chromeleon 7, TiAmo)  Hohes Qualitätsbewusstsein, Kenntnisse der regulatorischen Anforderungen im GLP- und GMP-Umfeld bzw. der Anforderungen der DIN EN ISO 17025 und Bereitschaft zur Umsetzung dieser Anforderungen im Laboralltag Beherrschung der Microsoft-Anwendungen, insbesondere von Word und Excel Verhandlungs- und Kommunikationsfähigkeit bei der Beratung von Kunden Fließende Deutschkenntnisse, gute Englischkenntnisse    
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Senior Product Development Manager - Hotmelt Adhesives (d/f/m)

So. 24.05.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 2000008ZDevelop new and innovative hotmelt products to primarily serve the consumer goods bussiness unit according to the business priorities and requirement profiles of the individual projects, steering the progress of projects, assign resources appropriately and track status in the stagegate system Engage suppliers and third parties to learn about, evaluate and introduce new technology or raw materials with tangible benefits and identify, qualify and introduce raw material alternatives to support overall cost of goods targets Drive the continuous improvement of product development capabilities, including physical facilities and team member competencies within own team Define, implement and monitor SHE-Q improvement actions within own team to ensure a safe, clean and efficient working environment in the development team Engage customers to learn about unmet needs, product improvement potentials and to offer deep technical support related to adhesive chemistry  University degree in a relevant field Highly driven, experienced manager with a minimum 10 years of experience Proven track record of successfully managing technical teams and delivering high value complex projects Working knowledge of hotmelt adhesive technology ideally with experience of successfully developing formulations for consumer goods applications Established network within the hotmelt adhesive raw material industry Fluent English language skills, German and other languages are advantageous MS Office skills
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Global Key Account Manager (d/f/m) - Power & Industrial Automation

So. 24.05.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20001961Leader of a global cross functional team. Formulation and execution of global key account strategy (short-/mid-/long term) including an ambitious annual revenue plan (KP) and target plan (TP). Regularly Updates of the Key account strategic plan, 5 year strategic business plan and annual KP forecast/execution. Providing strategic plan presentations to Henkel and customer executive level. Responsibility for global revenue targets (top line and profit goals) as well as overall customer satisfaction. Providing clear direction and leadership to cross functional Henkel team(s) regarding account strategy, team member responsibilities and expectations. Driving execution of key priorities and ACE sales opportunities. Translating customer’s strategy and priorities into a joint innovation roadmap. Building ADP pipeline. Bachelor in Engineering, Science or Business Administration More than ten years of experience in manufacturing or engineering (ideally with a focus on electronics) as a consumables supplier More than ten years of experience in technical service/technical sales and/or B2B sales with strong focus on value selling and business/sales management International work experience would be a plus Experience in Marketing and Strategy is beneficial Outstanding persuasion skills Highly systematic and conceptual thinking Very good leadership skills Fluent English and German language skills
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Pricing Analyst Manager (d/f/m)

So. 24.05.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20002480 Execute strategic pricing process(es) and policies regionally for our Business Adhesive Technologies Monitor prices and prepare price performance reviews Lead on-going pricing activities across product, sales, marketing, and finance and assess resource need for POM implementation Analyze ongoing pricing performance and identify new pricing opportunities Track and analyze price exceptions (e.g., which negotiations were below the target?) Support in ad-hoc regional or global pricing projects to create value for the SBU. Drive value capture by implementing global/regional price strategy and pricing processes and setup KPI reporting Pro-actively provide expertise in price setting for global/regional products (e.g., consults in setting-up of a value calculator), and in price execution (e.g., consults in preparation of high impact pricing approvals) Management of pricing in SAP to ensure price consistency, including monthly/weekly fluctuating metal price maintenance. Bachelor and/or Master degree in Supply chain, Finance or Marketing. MBA a plus Consulting background a plus 3-8 years experience in Pricing, Finance or marketing with 1-3 years experience in consulting, in the pricing field preferred Prior SAP experience a plus Prove PC skills including knowledge of Microsoft Office with advanced MS Excel knowledge and Powerpoint skills Effective problem solver, critical thinker, investigative ability and detail oriented with the ability to see the big picture Strong communication skills in English
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Manager Data Science (d/f/m)

Sa. 23.05.2020
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU?   At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20001976 Utilize analytical, statistical and programming skills to collect, analyze, and interpret large data sets. Use this information to develop data driven solutions to difficult business challenges Lead a team of junior data scientists and data engineers Work with stakeholders throughout the company to identify opportunities for leveraging internal and external data to drive business solutions (use cases)   Explore and test new technologies, tools, and data sources (around data processing, data science, machine learning, artificial intelligence, etc.) Master degree in the area of Data Analytics, Applied Informatics or Engineering Proven ability of building and working with large and complex data sets including visualization, modelling, interpretation / story telling Scripting experience and programming skills (Python, PySpark and possibly others) Project management experience desirable Advanced communication skills
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Fotograf/in

Fr. 22.05.2020
Bochum
Das Unternehmen räder GmbH ist einer der führenden Lifestyleanbieter im gehobenen Segment für Geschenkartikel und Wohnaccessoires. Seit mehr als 50 Jahren formt ein kompetentes Team aus über 60 Mitarbeitern mit den unterschiedlichsten Qualifikationen das Unternehmen. Wir wachsen weiter. Wachsen Sie mit! Zur Erweiterung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen FOTOGRAF/IN in VollzeitAls Fotograf/in verantworten Sie die Produktion unserer Produkt- und Imagebilder für unsere Kataloge und Online-Medien. Mit dem richtigen Gespür für unsere Produkte und unser Corporate Design inszenieren Sie unsere Shootings und nutzen Ihre Software-Skills in der Bildnachbearbeitung. Selbstständige Durchführung von Fotoproduktionen (Produkt- und Imagebilder) für Print- und Online-Medien Anfertigung von Freistellern und Bildbearbeitung Selbstständige Organisation von Fotoshootings Enge Zusammenarbeit mit unseren Kollegen des Design- und Marketing Departments sowie unserem E-Commerce-Team Abgeschlossene Berufsausbildung im Bereich Fotografie oder Studium als Fotograf, alternativ einschlägige Berufserfahrung Erfahrung mit Still Life- und Produktstimmungsbildern Sicherer Umgang mit den relevanten Programmen der Adobe Creative Suite (insbesondere Photoshop und Illustrator) Sehr gute Kenntnisse in der Postproduktion Hohe Organisationsfähigkeit Eigenverantwortliches, ergebnisorientiertes Arbeiten Selbstständige, strukturierte und zuverlässige Arbeitsweise Teamfähigkeit Gutes Gefühl für Design und Ästhetik eine motivierende und inspirierende Umgebung mit vielen Freiräumen mitarbeiterfreundliche Vertrauensarbeitszeit betriebliche Gesundheitsförderung abwechslungsreiche & herausfordernde Aufgaben ein dynamisches Team mit sehr guten Chancen zur persönlichen Weiterentwicklung
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