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Konsumgüter/Gebrauchsgüter: 184 Jobs in Himmelgeist

Berufsfeld
  • Teamleitung 17
  • Leitung 16
  • Online-Marketing 14
  • Außendienst 12
  • Gruppenleitung 12
  • Prozessmanagement 9
  • Controlling 8
  • Kundenservice 7
  • Innendienst 5
  • Finanzbuchhaltung 5
  • Bilanzbuchhaltung 5
  • Marketing-Manager 5
  • Marketingreferent 5
  • Produktmanagement 5
  • Sachbearbeitung 5
  • Weitere: Vertrieb und Verkauf 5
  • Abteilungsleitung 4
  • Bereichsleitung 4
  • Einkauf 4
  • Elektronik 4
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Branche
  • Konsumgüter/Gebrauchsgüter
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 165
  • Ohne Berufserfahrung 69
  • Mit Personalverantwortung 14
Arbeitszeit
  • Vollzeit 171
  • Teilzeit 14
  • Home Office 10
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 159
  • Studentenjobs, Werkstudent 9
  • Befristeter Vertrag 6
  • Ausbildung, Studium 4
  • Praktikum 4
  • Berufseinstieg/Trainee 2
Konsumgüter/Gebrauchsgüter

Product Manager (w/m/d) Reinigungsprodukte Bereich Classic

Mi. 27.01.2021
Solingen
Unger ist ein führender Anbieter qualitativ hochwertiger Reinigungsprodukte. Seit über 50 Jahren ist die Firma international tätig und stellt Reinigungswerkzeuge für den Profi her. Das Unternehmen ist stolz auf die Entwicklung innovativer und einzigartiger Werkzeuge, die Profis bei der effektiven Reinigung unterstützen und somit zur Verbesserung der Sauberkeit und Gesundheit in Gebäuden beitragen. Unger hat Niederlassungen in den USA, Deutschland und Großbritannien. Die Produkte werden erfolgreich in über 80 Länder verkauft. Für unsere Marketing Abteilung am Stammsitz in Solingen suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Product Manager (w/m/d) für den Bereich „Classic“ in Vollzeit. Verantwortung für die Produktplanung und Umsetzung dieser Planung während des gesamten Produktlebenszyklus Erfassung und Umsetzung von Produkt- und Kundenanforderungen, Definition einer Produkt Vision Definition einer Produkt-Strategie und Roadmap für Classic Produkte weltweit Enge Zusammenarbeit mit den Abteilungen Entwicklung, Vertrieb und Marketing stellt die erfolgreiche Erreichung von Umsatzzielen und Kundenzufriedenheit sicher Firmeninterner Produktentwicklungsprozess für Classic Produkte Zusammenarbeit mit Endkunden, Vertriebspartnern, Vertriebsmanagern und Dritten, um Nachfrage und Möglichkeiten zu beurteilen und Produkt-, sowie Kundenanforderungen zu erfüllen. Als Führungskraft voran gehen und die Mitarbeiter motivieren Abgeschlossenes Wirtschaftsstudium mit Schwerpunkt Marketing / Sales Mehrjährige, einschlägige Berufserfahrung im Bereich Produkt Management (vorzugsweise in großen Firmen mit B2B Hintergrund), Vertriebs- und internationale Erfahrung von Vorteil Erfahrung im Bereich B2B, Projekt Management, Marktanalyse sowie technisches Verständnis erforderlich Fließende Sprachkenntnisse in Englisch und Deutsch Problemlösefähigkeit, Entscheidungsfreude, Kommunikationsfähigkeit und Kundenorientierung gehören zu ihren Stärken Organisationstalent, strukturierte Denkweise und Ergebnisorientierung prägen ihre Arbeitsweise Fließende Englischkenntnisse in Wort und Schrift Routinierter Umgang mit MS Office Produkten sowie Kenntnisse in Projektmanagement Software Wrike wünschenswert Führungsqualitäten, Flexibilität, Durchsetzungsvermögen und Teamfähigkeit runden Ihr Profil ab Wir bieten einen sicheren Arbeitsplatz mit vielseitigen Aufgaben in einem international agierenden Unternehmen. Flache Hierarchien, die Zusammenarbeit mit einem motivierten Team und eigenständiges Arbeiten können Sie von Ihrer Stelle erwarten.
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Mitarbeiter Kundenservice / Vertriebsinnendienst (w/m/d)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
Die LindenCare GmbH ist ein Zusammenschluss deutscher Unternehmen und wir glauben an eine einfache Wahrheit: wenn etwas besser werden soll, dann muss man es selber besser machen. Deshalb haben wir uns zusammengetan, um qualitativ hochwertige persönliche Schutzausrüstung wie z.B. FFP2 Masken & 3Ply Gesichtsmasken für den klinischen und privaten Einsatz in Deutschland zu produzieren. Gestalten Sie die Zukunft unserer Partnergesellschaft LindenCare GmbH mit und werden Sie Teil unseres Teams. LindenCare produziert Mundschutzmasken von der OP-Maske bis hin zum Mundschutz der Klassen FFP2 & FFP3. Das Unternehmen versorgt ausschließlich den europäischen Markt. Wir suchen Menschen, die unternehmerisch handeln und mit Leidenschaft und Ehrgeiz zum Erfolg der LindenCare GmbH beitragen. Eigene Verantwortungsbereiche, abwechslungsreiche Aufgaben und Projekte sowie ein professionelles Umfeld, das neben den Unternehmenszielen auch Ihre Entwicklung im Blick behält, erwarten Sie bei uns. Mitarbeiter Kundenservice / Vertriebsinnendienst (w/m/d) Standort: Düsseldorf Sie sind erste Kontaktperson für die Privat- und Gewerbekunden am Telefon und im Schriftverkehr Beratung unserer Kunden zu Produkten, Preisen und Dienstleistungen Erstellung von Angeboten, Aufträgen und Rechnungen Weiterleitung der Kundenaufträge an die zuständigen Ansprechpartner Entgegennahme und Erfassung von Kundenanliegen im Rahmen des CRM-System In- und Outbound Telefonie Das Wichtigste: Spaß am Telefonieren! Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder ein vergleichbares betriebswirtschaftliches Studium Erste Berufserfahrung in einer Tätigkeit mit Kundenkontakt Ausgeprägte Freude am Kundenkontakt Begeisterung für Vertriebsaufgaben Selbstbewusstes und freundliches Auftreten Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, weitere Fremdsprachen sind gerne gesehen Selbstverständlicher Umgang in Microsoft Office-Anwendungen (Word, Excel, Outlook) Proaktiv, strukturiert und verantwortungsbewusst Zuverlässigkeit, Eigeninitiative, Teamgeist und Motivation Hands-on Mentalität Eine abwechslungsreiche Tätigkeit Ein solides Gehalt in einem gesund wachsenden Unternehmen Betriebliche Altersversorgung Nettolohnoptimierung Mitarbeitervorteile / Unternehmensrabatte Professionelles IT-Equipment Eine partnerschaftliche Arbeitsatmosphäre auf Augenhöhe Gute Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten durch ein internes Karriereprogramm Ein familienorientiertes Unternehmen Firmenevents und Familienfeste
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Kfm. Sachbearbeiter im Rechnungswesen (w/m/d)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
Die LindenCare GmbH ist ein Zusammenschluss deutscher Unternehmen und wir glauben an eine einfache Wahrheit: wenn etwas besser werden soll, dann muss man es selber besser machen. Deshalb haben wir uns zusammengetan, um qualitativ hochwertige persönliche Schutzausrüstung wie z.B. FFP2 Masken & 3Ply Gesichtsmasken für den klinischen und privaten Einsatz in Deutschland zu produzieren. Gestalten Sie die Zukunft unserer Partnergesellschaft LindenCare GmbH mit und werden Sie Teil unseres Teams. LindenCare produziert Mundschutzmasken von der OP-Maske bis hin zum Mundschutz der Klassen FFP2 & FFP3. Das Unternehmen versorgt ausschließlich den europäischen Markt. Wir suchen Menschen, die unternehmerisch handeln und mit Leidenschaft und Ehrgeiz zum Erfolg der LindenCare GmbH beitragen. Eigene Verantwortungsbereiche, abwechslungsreiche Aufgaben und Projekte sowie ein professionelles Umfeld, das neben den Unternehmenszielen auch Ihre Entwicklung im Blick behält, erwarten Sie bei uns. Kfm. Sachbearbeiter im Rechnungswesen (w/m/d)  Standort: Düsseldorf Prüfung und Kontierung der laufenden Geschäftsvorfälle in der Kreditoren-, Debitoren-, Kassen- und Finanzbuchhaltung Kontrolle, Bearbeitung und Kontierung von Spesenabrechnungen und Kreditkartenabrechnungen Mitwirkung bei der Erstellung der Monats- und Jahresabschlüsse Vorbereitung erforderlicher Unterlagen für das Steuerbüro Aktive Schnittstelle zur externen Buchhaltung Abstimmung der Konten und Klärung der offenen Posten und des Mahnwesens Vorbereitung des Zahlungsverkehrs Koordination des internen Rechnungsworkflows Controlling, Verwaltung und Reporting von Rahmenverträgen Weitere administrative Tätigkeiten Abgeschlossene Ausbildung im kaufmännischen Bereich Erste Berufserfahrung im Bereich Rechnungswesen wünschenswert Sehr gute Kenntnisse des MS-Office-Pakets (Excel, Word, PowerPoint) Deutsch fließend, Englisch wünschenswert Gute analytische Fähigkeiten und Zahlen- und Datenaffinität Leistungsbereitschaft, Kommunikations- und Teamfähigkeit sowie Handlungs- und Umsetzungsorientierung Bereitschaft, sich in neue Aufgabenstellungen einzuarbeiten, hohe Problemlösungskompetenz und Aufgeschlossenheit gegenüber neuen Sachverhalten Eine abwechslungsreiche Tätigkeit Ein solides Gehalt in einem gesund wachsenden Unternehmen Betriebliche Altersversorgung Nettolohnoptimierung Mitarbeitervorteile / Unternehmensrabatte Professionelles IT-Equipment Eine partnerschaftliche Arbeitsatmosphäre auf Augenhöhe Gute Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten durch ein internes Karriereprogramm Ein familienorientiertes Unternehmen Firmenevents und Familienfeste
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Client Care Manager Europe (m/f/d)

Mi. 27.01.2021
Köln
Welcome to RIMOWA, the first German Maison of the LVMH Group. We are a global lifestyle brand with a mission to create the essential tools for a lifetime of travel. For more than 120 years, we’ve dedicated ourselves to develop unique products where function coexists with luxury, heritage with innovation, and craftsmanship with design. At RIMOWA we believe that great ambitions demand resilient companions. It’s why our tools are created with longevity in mind. Because the most meaningful journeys last more than a trip, they last a lifetime. Please join us to discover your own.  Lead the Regional Client Care Centers network Manage the own dedicated Client Care Centers and "in store" repair network: review organization, motivate teams, manage people, enhance capabilities and competencies Lead the outsourced repair network: monitor performance, negotiate and follow up contracts Plan repairs "demand " in strategic horizon and establish action plans to fit "demand" with "repairs" capacity Ensure Client Satisfaction Ensure every country offers the same exemplary customer service Deescalate clients and situations whenever needed Improve the overall client experience by ensuring a fast time response, and by shortening the repair lead times Report quality issues and client feedback to HQ Increase Client Care Centers (CCC) efficiency Measure key performance indicators and lead a continuous improvement plan using LEAN best practices Manage the spare parts supply chain efficiency Ensure a stock accuracy above 99% in the regional warehouse and in every CCC Maintain a lean inventory: stock availability to finish the repairs on time, and cash flow optimization Ensure the on-time delivery of spare parts orders     Monitor and optimize costs and revenue of repairs Monitor and optimize costs and revenue of repairs by building a complete cost mapping of repairs globally and by region Distinguish cost of spare parts, cost of stock, cost of operations, and logistics costs and identify optimization priorities per country and implement action plans to reduce costs while maintaining service level Ensure that the warranty policy is strictly applied everywhere, by regular audits Prepare the annual budget and track the variances Take part in projects and identifying new opportunities to develop the repair income, prepare the business case, implement a pilot Share best practices with the rest of the Client Care Network 10+ years experience in Supply Chain, Operations, After sales or relevant functional experience is required 5+ years of experience managing a team 3+ years of experience in client care handling incl. client communication and de-escalation Demonstrated ability of managing operational details and execution, while also understanding big picture Proven ability to develop and maintain effective business relationships and influence cross-functional leaders Strong analytical and critical skills Ability to simplify and communicate on complex topics Practical, innovative and agile mindset Excellent English skills and good German Skills, written and verbally Exceptional skills with Microsoft Excel and data crunching in general The Client Care Manager (m/f/d) provides the best after sales services and experience to our Clients, ensuring a smooth process from the point of receipt to the return of the product to the Client, in its region. The role will include managing all aspects of after sales services and leading local teams of Technicians and Client Care Advisors with the goal of providing an exceptional after sales experience for our clientele.
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Manager Customer and Market Activation EIMEA (d/f/m)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.JOB ID: 20009705Drive and execute market and customer activation strategies Plan, execute & control annual regional marketing communication plan, focusing on key market campaigns & innovation launches Analyze & build different future scenarios to create new paths of business & communica-tion channels Support & drive implementation of series of market and customer activation related topics in line with overall business strategy Support external short & long-term marketing communication to capture market trends & impact growth & awareness profitability on regional level Utilize innovative communication channels to engage with various customer audiences Align with global messaging, positioning, campaigns, promotion & product launches Manage social media regionally Excellent university degree, preferably in marketing or communications More than 5 years of professional experience in Marketing B2B (Automotive industry preferred) Strong understanding of digital tools and strategies Results oriented working-style, reliable in project management with track record of success Strong entrepreneurial drive, pro-active personality Persuasive communication style to effectively interact with key stakeholders across functions, countries and external partners Excellent English language skills Strong writing abilities a plus!
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Application Developer .NET (d/f/m)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20006956 Design, implement and maintain a global .NET based laboratory IT systems for the Henkel Laundry & Home Care R&D community Take responsibility for application development projects ranging from (web or native) front-end user interfaces to back-end services Contribute with your expertise in a small team of developers maintaining and evolving a set of in-house applications Migrate existing native WPF-based application components to ASP.NET 5/Core based web applications Collaborate closely with data analysts defining future R&D data structures for a global tea Master’s degree in Computer Science or Software Engineering Excellent skills in software development within .NET (Core) framework (C#, VisualStudio, Entity Framework, WPF MVVM, ClickOnce) and solid understanding of database technologies and T-SQL Experience in migrating .NET framework to .NET 5/Core platform Experience with MS Azure cloud technologies are advantageous Good skills in ASP.NET/DevExpress based web development are advantageous Strong analytical and problem-solving skills Fluent English language skills, German language skills are advantageous Drive to learn and master new technologies and techniques
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Senior Manager Market Strategy (d/f/m)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20007442 Join the central Market Strategy and Organizational Excellence team, helping to transform Adhesive Technologies into a future-ready organization - market-centric, competitive, and agile Initiate and lead transformational projects or workstreams of large projects with a focus on Market Strategy development and Portfolio Management Responsible for developing and continuously improving our core process for Market Strategy and Go-to-Market, including methodology, related standards, and tools Advise our various Strategic Business Units during the deployment of Market Strategy & Go-to-Market approaches with project management and consulting skills to drive and enable the required changes Assume the content leadership for Managers and Junior Managers as well as act as role model to develop their skills on the job Develop and deliver top management presentations that lead to the right decisions Get to know the global market leader in Adhesive Technologies and have direct access to its top management as a basis for building a long-term career at Henkel Master or diploma with excellent degree of a leading university (MBA or PhD in Business Administration, Engineering or Science preferred)  Min. 7 years of relevant professional experience, preferably in one of the leading strategy consultancies or in the inhouse consulting unit / strategic department of a global corporation International experience that allows you to evaluate opportunities from multiple perspectives Proven track record in managing complex projects in multi-stakeholder environments  Fluent English language skills, additional proficiency in any other major European language desirable Proficient knowledge of MS Office applications (particularly PowerPoint and Excel) Excellent stakeholder management, communication and presentation skills Team player with high level of motivation
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Global Media Manager - Strategy & Digital (d/f/m)

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.   Henkel Global Media manages media activities for all Henkel brands across all business units. We are a strong team of 30+ Global & Local experts in 10+ locations worldwide. Our scope covers the full Media product from strategy to buying in both Classical and Digital Media. We partner with the best agencies, data and ad-tech providers to deliver strong results for our brands. Internally we join forces with our stakeholders (e.g. Marketing, E-Com etc.) on Local and Global level. JOB ID: 20010059Global Media Strategy development for our key brands Analyze & recommend campaign mechanics along the consumer´s path to purchase Know best performing formats and targeting strategies to maximize reach Focus on Media effectiveness and efficiency to drive ROI Build & leverage 1st and 3rd party activation data Drive our innovation agenda through local pilots and research   Steering of campaign and budget reporting (incl. dashboard solutions) Digital Media counseling & training for Global Henkel Teams Strong collaboration with Global Marketing, Digital Marketing, Media & Creative Agency teams Working in a challenging, dynamic & international environment  Master degree in Business Administration or Marketing, ideally with focus on media Minimum of 4 years practical experience in the field of Media Strategy (classical & digital media), e.g. work experience in a media agency (FMCG background is an advantage) Expertise in data-driven media activations, performance KPI analysis & optimization Ideally technical understanding and experiences with digital media solutions like DV360, Google Ads, DMPs Goal oriented and reliable project management Global mindset & cultural experiences Knowledge of MS Office (especially PowerPoint, Excel, Teams, SharePoint) Fluent English language & convincing communication skills
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Global Key Account Manager (d/f/m) - Power & Industrial Automation

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us.   With megatrends such as Sustainability (Renewable Energy & Efficient Energy Consumption), Global Connectivity & Automation (Industry 4.0, Internet of Things, 5G, E-Mobility),  and a Rapidly Rising World Population (Upgrading Infrastructures), the area  of Power and Industrial Automation in a key focus for Henkel.   Henkel is a key global player in facilitating this progress, with a variety of integrated solutions, enabling efficient converting, managing, and controlling of power from supply to load across industries and enhancing sustainability. As the market demands expand, we are increasing our focus on the key market players who are the forefront of progress.  Our goal is to be the trusted partner of choice and therefore we require a new global key account manager to facilitate this journey.JOB ID: 20001961Leader of a global cross functional team. Formulation and execution of global key account strategy (short-/mid-/long term) including an ambitious annual revenue plan (KP) and target plan (TP) Regularly Updates of the Key account strategic plan, 5 year strategic business plan and annual KP forecast/execution Providing strategic plan presentations to Henkel and customer executive level Responsibility for global revenue targets (top line and profit goals) as well as overall customer satisfaction Providing clear direction and leadership to cross functional Henkel team(s) regarding account strategy, team member responsibilities and expectations. Driving execution of key priorities and ACE sales opportunities Translating customer’s strategy and priorities into a joint innovation roadmap. Building ADP pipeline Bachelor in Engineering, Science or Business Administration More than 5 years of experience in manufacturing or engineering (ideally with a focus on electronics) as a consumables supplier Minimum 2 years of experience in technical service/technical sales and/or B2B sales with strong focus on value selling and business/sales management International work experience would be a plus Experience in Marketing and Strategy is beneficial Outstanding persuasion skills Highly systematic and conceptual thinking Very good leadership skills Fluent English and German language skills
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Sales Engineer & Business Development Manager (d/f/m) - France/Switzerland

Mi. 27.01.2021
Düsseldorf
HENKEL IS FOR THOSE WHO STEP UP. DO YOU? At Henkel, you can make a difference and craft your career. That’s why you own your projects and take full responsibility from an early stage. Our unique brands in markets around the world open up countless opportunities to follow your convictions and explore new paths. If you have an entrepreneurial mindset that allows you to always think out of the box - take the chance and shape the digital future together with us. JOB ID: 20008818 As a member of the European Sales Team you will report to the Head of Sales Europe and manage existing accounts in Switzerland and France as well as drive future growth Actively develop new adhesive business for e.g. glulam, CLT and finger jointed lumber production lines in the given territory (focus on France) Maintain smooth operations of existing business in France and Switzerland Increase market penetration and be active in local industry associations Supervise and manage productionline ramp-ups at new customers incl. on-site training Technical sales consultancy towards our customers for all adhesive related questions Prospecting for new growth opportunities in timber construction Assure that KPI´s as volume growth, turnover and profitability are achieved for the respective region Bachelor or master degree – preferably in engineering or other technical degree Min. 2 years of professional experience in technical sales, ideally related to wood industry, construction or machinery supply (OEM) High willingness to travel Self-motivated and sales driven Ability to develop long term, trust-based relationships to customers, OEMs and other relevant stakeholders Ideally strong network in the wood and/or construction industry Integrative personality with entrepreneurial flair and interest in complex projects Excellent communication and negotiation skills Ability to conduct business in French, German and English is a must
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