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Luft- und Raumfahrt: 90 Jobs in Planegg

Berufsfeld
  • Projektmanagement 12
  • Sicherheit 9
  • Consulting 8
  • Engineering 8
  • Leitung 7
  • Luft- und Raumfahrttechnik 7
  • Teamleitung 7
  • Elektronik 6
  • Elektrotechnik 6
  • Entwicklung 6
  • Gruppenleitung 6
  • Prozessmanagement 4
  • Softwareentwicklung 4
  • Controlling 3
  • Mechaniker 3
  • Netzwerkadministration 3
  • Sap/Erp-Beratung 3
  • Systemadministration 3
  • Bilanzbuchhaltung 2
  • Compliance 2
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Branche
  • Luft- und Raumfahrt
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 88
  • Ohne Berufserfahrung 31
  • Mit Personalverantwortung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 89
  • Home Office 19
  • Teilzeit 4
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 84
  • Arbeitnehmerüberlassung 3
  • Befristeter Vertrag 1
  • Promotion/Habilitation 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Luft- und Raumfahrt

Senior Recruiter (w/m/d) Luftfahrtindustrie

Sa. 25.09.2021
Weßling, Oberbayern
Wir sind ein Flugzeughersteller mit langjähriger Geschichte und Firmensitz westlich von München. Anerkannt von den internationalen Luftfahrtbehörden als Entwicklungs-, Herstellungs- und Instandhaltungsbetrieb, wollen wir unsere Geschichte fortschreiben. Deswegen widmen wir heute unsere volle Energie der Entwicklung und Fertigung einer neuen Generation technisch fortschrittlichster Flugzeuge in Deutschland. Teilen Sie mit uns die Vision und den Anspruch, den Wandel des Fliegens voranzutreiben und unseren Beitrag zu sicherem und energieeffizientem Luftverkehr zu leisten. Senior Recruiter (w/m/d) Luftfahrtindustrie Airport Oberpfaffenhofen / unbefristet / Vollzeit / 2021-0051 Das ist Ihr AntriebSie haben eine klare Vorstellung, was Sie wollen: An der Vision von sicherem und energieeffizientem Fliegen mitzuarbeiten. In einem Team gleichgesinnter Luftfahrt-Enthusiasten, die entschlossen sind, die Zukunft der Luftfahrt mitzugestalten. Sie besetzen eigenverantwortlich Fach- und Führungsfunktionen mit Schwerpunkt aus den Bereichen Engineering und Aircraft Manufacturing und führen den gesamten Recruiting-Prozess von der Stellenausschreibung bis zum Onboarding durch. Sie verstehen die Anforderungen aus den Fachbereichen und sind professioneller Ansprechpartner für die verantwortlichen Hiring-Manager. Im Talent Sourcing kennen Sie sich bestens aus und definieren und implementieren innovative und auf die Zielgruppen gerichtete Sourcing-Strategien. Bei der Kandidatenansprache bedienen Sie sich unterschiedlichster Active Sourcing Tools. Zur Identifikation der besten Talente, die fachlich, persönlich und kulturell zu uns passen, führen Sie zielführend Interviews und Auswahlverfahren auf Deutsch und Englisch durch. Dies umfasst auch die Verhandlung und Erstellung der Anstellungsverträge. Sie führen HR-Marketingaktivitäten wie Messeauftritte, Bewerber- und Willkommenstage durch. Als kompetente Kontaktperson begleiten Sie die Kandidaten durch die unterschiedlichen Stufen des Recruitingprozesses wertschätzend und auf Augenhöhe. Sie haben ein erfolgreich abgeschlossenes Studium der Wirtschafts- oder Sozialwissenschaften mit Schwerpunkt Personal oder eine vergleichbare Qualifkation. Sie verfügen über mindestens 5 Jahre relevante Berufserfahrung im Executive Search oder als Senior Recruiter in einem Industrieunternehmen. Sie bringen eine Faszination für die Luftfahrt mit und arbeiten gerne in einem technisch geprägten Umfeld. Mit Ihren hervorragenden Kommunikations- und Präsentationsfähigkeiten vertreten Sie den Personalbereich nach innen und das Unternehmen nach außen. Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse sind Grundvoraussetzung. Sie verfügen über eine strukturierte, präzise und dienstleistungsorientierte Arbeitsweise und zeichnen sich durch Ihre Beratungsstärke und ein freundliches und offenes Auftreten aus.
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Senior Network Services Administration Specialist (d/f/m)

Sa. 25.09.2021
München
Airbus pioneers sustainable aerospace for a safe and united world. The Company constantly innovates to provide efficient and technologically-advanced solutions in aerospace, defence, and connected services. In commercial aircraft, Airbus offers modern and fuel-efficient airliners and associated services. Airbus is also a European leader in defence and security and one of the world's leading space businesses. In helicopters, Airbus provides the most efficient civil and military rotorcraft solutions and services worldwide.A vacancy for a Senior Network Services Administration Specialist (d/f/m) has arisen within Airbus Defence and Space in Ottobrunn. The successful applicant will join “IT Services Germany”. Are you creative and innovative?Are you customer- and solution-oriented?Are you prepared to re-think Information Management? Information Management (IM) delivers the expertise, technology and equipment for Airbus Space and Aerospace products – We make it fly!IM is transforming and evolving but, we need even more talented people who can make a real difference to how we support, enable and deliver a diverse range of technological solutions and services to our customers.As part of our transformation the new operating model is oriented around multi-functional, agile teams working with the business and developing our digital capabilities. What does this mean for you? A role in IM is an opportunity for you to grow and to develop your career in a progressive and innovative environment. Our people the teams they work in and the values embedded in IM, are driving this change and you could be part of that too. Are you passionate for digital topics and interested in working in a diverse and international environment? Then join us as a"Senior Specialist for the “Tier 0 Administration and Privileged Account Management (PAM) for Network Services” in Germany Airbus Defence and Space Germany, being a “Geheimschutzbetreutes Unternehmen”, its IM Infrastructure Services shall comply with national German Security regulations. Mandatory requirement for this job are holding a German security clearance “Ü2 nach Geheimschutz and Ü2 vpS” . As a Senior Specialist you will be responsible for the Administration of the Tier 0 layer (covering the highest administrative roles) of Airbus Defence and Space German national classified IM Infrastructure Services*, as well for the Management, Monitoring and Control of all related privileged access rights. * Becoming a team member of German infrastructure services and in particular the T0 / PAM Administration team, you are specialized in the technology services “Firewall, Proxy, NAC, LAN, WAN, WIFI, Remote Access, Encryption Technologies” and related PAM Solutions. You will be responsible: to design, deploy and maintain ISO27001 procedures related to your area of responsibility e.g. segregation of duties, access control policies, restricted and controlled use of privileged access rights, in close alignment with other infrastructure technology services managed in this team for designing, implementing, maintaining, improving and the administration of the Privileged Access Management Solution for Airbus Defence and Space Germany IT Infrastructure Services*, in close alignment with other infrastructure technology services managed in this team to ensure the provisioning of new software packages and upgrades to maintain the infrastructure in operational condition in line with OLA/SLAs to monitor and track system performance against negotiated service-level agreements (SLAs) to communicate improvements, updates and obsolescence management of products to the IT Product Manager to provide support 24 hours per day, 7 days per week, depending on the needs of the company and the use of automated scheduling and remote monitoring to perform the ITIL based support processes that include incident, problem, change, configuration, and event management to analyse console messages, diagnoses system failures and takes corrective action in order to ensure continuity of operations, escalating to other technical teams and vendors as needed to supervise system backup processing, and leads disaster recovery tests Identifies and implements technologies and processes that improve the reliability, efficiency and availability of the systems environment Your qualifications: educated to a degree level in Information technology several years of in system administration experience relevant experience in incident and problem management, as well as 2nd and 3rd level support service-oriented way of working relevant experience in the area of IT service management in-depth knowledge of network technologies, firewall technologies, DDI technologies and proxy technologies relevant experience in project management privileged Access Management (PAM) experience in working according to ITIL knowledge of IT basic protection (IT-Grundschutz), BSI standards and corresponding norms Your area of responsibility is vital for the Airbus Defence and Space IT Infrastructure Service provision, your consent to a shift model between 6am and 6pm, as well supporting out of business hours and IT maintenance activities during weekends is implied.It is your obligation to create the best end-customer experience possible, set direction for new technologies and considering Airbus internal as well outside conditions within this service. In addition to your good technical skills, the role also requires outstanding process-, project management- and communication abilities. You will work closely with Project/Program managers, Service Owners, external service providers, Airbus Security and other IT teams to keep the current service infrastructure running, improve it by innovative and new capabilities and to manage quickly and professionally operational issues. You will need to be a creative thinker able to propose and support new ways to increase the overall service quality. Other responsibilities will include the support of digitalization and innovation projects/programs. This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company’s success, reputation and sustainable growth.
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Teamleiter IT Netzwerk (m|w|d)

Sa. 25.09.2021
München
Die MTU Aero Engines entwickelt, fertigt, vertreibt und betreut zivile und militärische Antriebe für Flugzeuge und Hubschrauber sowie Industriegasturbinen. Unser Schlüssel zum Erfolg sind Antriebe für die Luftfahrt von morgen – noch sparsamer, schad­stoff­ärmer und leiser. Mit rund 10.000 Mitarbeitern sind wir weltweit präsent und in Deutschland zu Hause. Werden auch Sie Teil unseres engagierten Teams am Standort München als Teamleiter IT Netzwerk (m|w|d) Kennziffer – FIS 571 2021-19 Sie verantworten mit einem Team von ca. zwölf internen und ca. 35 externen Mitarbeitern die IT-Infrastruktur im Bereich Netzwerke und Middleware für alle MTU-Standorte weltweit. Sie arbeiten mit Ihrem Team an der Weiterentwicklung der IT-Infrastruktur und der Umsetzung und Ausgestaltung unserer IT-Strategie. So gewinnt insbesondere der Einsatz virtueller Netzwerktechnologien und die Netzsegmentierung an Bedeutung und wird von Ihrem Team koordiniert. Sie treiben mit Ihren Spezialisten die Portfolio-Entwicklung der Datenbanken und Enterprise-Application-Server der MTU voran unter Berücksichtigung von Cloud-Technologien. Sie stellen mit Unterstützung der externen Dienstleister den professionellen Betrieb der Themen ihres Bereichs sicher. Sie führen die Mitarbeiter Ihres Teams disziplinarisch und entwickeln sie weiter. Abgeschlossenes Studium der Informatik, Physik, Mathematik, Ingenieurwissenschaften oder einer verwandten Fachrichtung Mehrjährige Führungserfahrung in einem vergleichbaren Umfeld Langjährige Erfahrung in Konzeption und Umsetzung von modernen IT-Infrastrukturen im Bereich Enterprise Netzwerke und Middleware Kenntnisse der angrenzenden IT-Infrastruktur Themen Storage und Server Fähigkeit, auf allen Ebenen eines Unternehmens adressatengerecht zu kommunizieren Ausgeprägte Eigenmotivation, starke analytische und konzeptionelle Fähigkeiten Sehr gute deutsche und gute englische Sprachkompetenz (mindestens Level B2), insbesondere in der verbalen Kommunikation Wir bieten Ihnen zahlreiche Zusatzleistungen, die ganz auf Ihre Bedürfnisse zugeschnitten sind. Dazu gehören umfangreiche Weiter­bildungs- und maßge­schneiderte Entwicklungs­programme, eine attraktive Alters­versorgung, Gesundheits- und Fitnessangebote, Maßnahmen zur Vereinbarkeit von Familien- und Berufsleben – etwa flexible Arbeits­zeit­modelle oder die Möglichkeit zu mobiler Arbeit. Gerne unter­stützen wir Sie bei Bedarf bei Ihrem Umzug in Standort­nähe. Für Ihren Erfolg bieten wir Ihnen beste Rahmen­bedingungen!
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Senior Expert Engine Dynamics and Loads (m|f|d)

Sa. 25.09.2021
München
10,000 people. 16 locations worldwide. One in three planes flies with our technology. Even more economical, lower in emissions and quieter. We shape the future of aviation. The only thing missing: You. Our Team in München is searching for you as Senior Expert Engine Dynamics and Loads (m|f|d) Code – TESD / 714 The Structural Mechanics department is responsible for the structural integrity of engine components such as compressors, turbines, casings, and rotors as well as for rotor and whole engine dynamics. We make a decisive contribution to flight safety. In the Engine Dynamics Group, we are closely working together with other key disciplines to develop, improve and optimize our engines with respect to global static and dynamic aspects. We play a central role in the concept and design of the engines’ architecture. One particular focus is analyzing the vibrational behavior of the engine and calculating loads for all relevant cases while meeting specification requirements from customers and authorities. We accompany our engines throughout their entire life cycle, from the concept and design phases, through testing, validation, certification, and series production as well as in-service support and health monitoring. We use state-of-the-art analytical tools, which we continuously improve and optimize.As a Senior Expert Engine Dynamics and Loads you will be in a leading role for the structural dynamic design and validation of the engine with respect to relevant design criteria addressing global static and dynamic behavior. You will advance technology and improve engineering standard work processes and methods. Your areas of responsibility include the following activities in particular: Engine dynamics lead within interdisciplinary project teams Presentation of results to management and internal / external customers, as well responsibility for appropriate documentation (including certification documents) Partner alignment and management in international projects Vibration and resonance analyses as well as identification, calculation, and evaluation of all relevant loads for the engine and its components Review and validation of corresponding numerical models Design and development of balancing and bearing arrangement concepts Specification and evaluation of experimental tests for components and engines Technical leadership in the field of engine dynamics to advance the development of analytical methods and engineering standard work Several years of working experience in engine dynamics of jet engines Very good degree (university) in mechanical engineering, aerospace engineering or a comparable field of study, ideally with a PhD Expert knowledge of engine dynamics, engineering mechanics and their numerical applications Skill to assess complex whole engine structural results by simple physics / first principles Good knowledge in engine concepts and bearing design Experience with MSC Nastran and Abaqus including pre- and postprocessing Experience in technical leadership Excellent analytical skills to solve complex technical problems Scientific curiosity to drive continuous development of own expertise High sense of responsibility Proactive personality with excellent communication, problem-solving, and interpersonal skills Business fluent in English, fluent in German is an advantage We offer you numerous additional services that are tailored to your needs. These include extensive further training and customized development programs, an attractive pension scheme, health and fitness offers, measures to combine family and professional life, such as flexible working time models or the possibility of mobile working. We offer you the best possible conditions for your success! Being a high-tech company, it is in our best interests to also capitalize on the unique skills and qualities women with a strong set of qualifications bring to the table. We actively encourage applications from female candidates who fit the bill.
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Galileo / Navigation System Ingenieur/in (d/f/m)

Fr. 24.09.2021
München
Airbus ist ein weltweit führendes Unternehmen im Bereich Luft- und Raumfahrt sowie den dazugehörigen Dienstleistungen. Der Umsatz betrug € 70.5 Mrd. im Jahr 2019, die Anzahl der Mitarbeiter rund 134.000. Airbus bietet die umfangreichste Verkehrsflugzeugpalette. Das Unternehmen ist europäischer Marktführer bei Tank-, Kampf-, Transport- und Missionsflugzeugen und eines der größten Raumfahrtunternehmen der Welt. Die zivilen und militärischen Hubschrauber von Airbus zeichnen sich durch hohe Effizienz aus und sind weltweit gefragt. Mit Leidenschaft und Entschlossenheit arbeiten unsere Mitarbeiter jeden Tag daran, die Welt zu vernetzen, mit hoher Priorität auf Sicherheit und Fortschritt. Wir sind stolz auf unsere Arbeit und teilen unsere Fachkenntnisse und Erfahrungen, um gemeinsam Spitzenleistungen zu erfüllen. Unsere kulturelle Vielfalt und Zusammenarbeit ermöglicht es uns, Außergewöhnliches zu erreichen – auf dem Erdboden, im Luft- und im Weltraum.Für Airbus Defence and Space in Taufkirchen suchen wir für den Bereich Navigation Solutions/ GNSS Applications“ einen „Galileo / Navigation System Ingenieur/in (d/f/m)“. Was erwartet Sie? Als Teil des „GNSS Application“ Teams werden Sie die fortlaufende Entwicklung des Software-Empfängers und des End-To-End Navigationssimulators für den regulierten (Public Regulated Service) Dienst und den offenen (Open Service) Dienst des Galileo Systems unterstützen. In dieser Rolle werden Sie in verschiedenen F&E Aktivitäten involviert sein, bei denen Sie Navigationsalgorithmen und Features definieren, implementieren und testen. Mit mehr als 80 Ingenieuren und Ingenieurinnen und 20 Jahren Erfahrung ist die Airbus Navigationsabteilung eine der für die Entwicklung und Implementierung der europäischen Satellitennavigationssystemen EGNOS und Galileo führenden Expertengruppen in Europa. Zu Ihren Hauptaufgaben gehören: - Entwicklung von Funktionseinheiten für Galileo Public Regulated Service (PRS) und Open Service (OS) Software Empfänger, Algorithmen und Features als Teil eines  internationalen Teams. - Unterstützung der Evolution des Galileo Systems in Bezug auf PRS/OS Navigationssignale und deren Performance. - Betrieb und Weiterentwicklung des End-To-End Navigationssimulators für die Performance Analyse von Navigationssignalen. - Definition und Entwicklung von neuen Tools zur Performance Analyse von Navigationssignalen. - Definition, Planung und Durchführung sowohl von Tests im Labor als auch von Messkampagnen. - Interpretation von Messdaten und Testergebnissen. - Erstellung und Aktualisieren von Dokumenten über die Systementwicklung. - Präsentation von erzielten Resultaten vor nationalen und internationalen Kunden, Industriepartnern und während technischer Besprechungen, Symposien und Konferenzen. - Einbringung von neuen, auf Satellitennavigation und PRS Aspekten bezogenen, Ideen und Anwendungen. - Mitwirkung bei der Erstellung von technischen Angeboten Sie haben folgende Kenntnisse und Qualifikationen: Sie haben ein abgeschlossenes Master Studium in einer Ingenieurswissenschaft wie Navigation, Telekommunikation, Signal Prozessierung, Elektrotechnik, Luft- und Raumfahrt, Physik oder vergleichbar. - Sie verfügen über gute Kenntnisse in Satellitenbasierten Navigationssystemen, oder in Navigationssignalen, oder in Empfänger Architektur und Performance. - Sie haben ein vertieftes Verständnis von Empfängertechniken und Signal Prozessierungs- Techniken, wie bspw. Akquisition, Tracking, Daten-Demodulieren, Kanaldecodierung, Positionning, Velocity, Timing Berechnung, Detektion und Minderung von Interferenzen. - Sie haben Erfahrung mit Inertial Navigation System Integration, Sensor Fusion und Integrität/RAIM. - Sie haben Erfahrung im Bereich der Software Entwicklung und hervorragende Kenntnisse in C++. - Sie haben die Fähigkeit komplexe technische Probleme zu analysieren und innovative Lösungen zu definieren. - Sie sollten im Besitz einer nationalen Sicherheitsüberprüfung sein oder die Möglichkeit haben, eine solche zu erwerben. - Sie haben gute Kommunikationskompetenz und Teamfähigkeit, sowie die Fähigkeit in einem internationalen Umfeld zu arbeiten - Sie sprechen Deutsch und English verhandlungssicher in Wort und SchriftWas bieten wir Ihnen: Herausfordernde Aufgaben an/mit einzigartigen Services und Produkten Angenehmes Arbeitsklima in einem kompetenten und internationalen Umfeld Spannende Entwicklungsmöglichkeiten und Perspektiven Umfangreiches Angebot an betrieblicher Weiterbildung (eLearning Tainings) Flexible Arbeitszeiten Vereinbarkeit von Beruf und Familie Attraktive Vergütung Betriebliche Altersversorgung Gute Anbindung an öffentliche Verkehrsmittel und Parkmöglichkeiten vor Ort Verpflegungsmöglichkeiten vor Ort Diese Tätigkeit erfordert ein Bewusstsein für mögliche Compliance-Risiken und integres Verhalten. Beide Punkte sind Grundvoraussetzungen für den Erfolg, den guten Ruf und das nachhaltige Wachstum des Unternehmens.
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Systemingenieur (m|w|d) Triebwerksregelungs- und -überwachungsysteme

Fr. 24.09.2021
München
Die MTU Aero Engines entwickelt, fertigt, vertreibt und betreut zivile und militärische Antriebe für Flugzeuge und Hubschrauber sowie Industriegasturbinen. Unser Schlüssel zum Erfolg sind Antriebe für die Luftfahrt von morgen – noch sparsamer, schad­stoff­ärmer und leiser. Mit rund 10.000 Mitarbeitern sind wir weltweit präsent und in Deutschland zu Hause. Werden auch Sie Teil unseres engagierten Teams am Standort München als Systemingenieur (m|w|d) Triebwerksregelungs- und -überwachungsysteme Kennziffer – TEMA 703 Als System-Ingenieur (m|w|d) sind Sie für die Auslegung und Erprobung von Triebwerksregelungs- und -überwachungsysteme verantwortlich. Im Einzelnen beinhaltet dies: Konzeption, Spezifikation, Auslegung, Simulation, Erprobung und Dokumentation von sicherheitskritischen Triebwerksregelungs- und -überwachungsysteme Berücksichtigung von internen Anforderungs- und Auslegungsrichtlinien sowie international anerkannten Entwicklungsrichtlinien Erprobung der Systeme an Triebwerksprüfständen Unterstützung der Flugzulassung von sicherheitskritischen Systemen Zusammenarbeit mit Soft- und Hardwareingenieuren in integrierten Entwicklungsteams Zusammenarbeit und Verhandlung mit Entwicklungspartnern und Kunden im In- und Ausland Koordination und Durchführung von Gate / Design Reviews  Dipl.-Ing. (Uni) bzw. Master der Fachrichtung Elektrotechnik, Regelungstechnik, Luft- und Raumfahrttechnik, Mechatronik, Maschinenbau bzw. vergleichbare Ausbildung oder gleichwertige durch langjährige Berufserfahrung erworbene Kenntnisse Erfahrung im Bereich der Entwicklung und Erprobung von Triebwerkskomponenten und/oder Triebwerksregelungs- und -überwachungsysteme Fähigkeit zur Abstraktion und systemischem Denken Grundkenntnisse im Einsatz von Entwicklungswerkzeugen (z. B. Matlab / Simulink, DOORS etc.) Bereitschaft zur Übernahme von Verantwortung Organisationstalent, Verhandlungsgeschick und Kundenorientierung Gute englische Sprachkenntnisse Wir bieten Ihnen zahlreiche Zusatzleistungen, die ganz auf Ihre Bedürfnisse zugeschnitten sind. Dazu gehören umfangreiche Weiter­bildungs- und maßge­schneiderte Entwicklungs­programme, eine attraktive Alters­versorgung, Gesundheits- und Fitnessangebote, Maßnahmen zur Vereinbarkeit von Familien- und Berufsleben – etwa flexible Arbeits­zeit­modelle oder die Möglichkeit zu mobiler Arbeit. Gerne unter­stützen wir Sie bei Bedarf bei Ihrem Umzug in Standort­nähe. Für Ihren Erfolg bieten wir Ihnen beste Rahmen­bedingungen!
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Accounting Internal Control & compliance officer

Fr. 24.09.2021
Taufkirchen, Kreis München
A vacancy for an Accounting Internal Control & compliance officer (d/f/m) has arisen within Airbus in Taufkirchen. The successful applicant will join the department “Consolidation & Accounting”. Disabled applicants with equal qualifications will be given special consideration. We are a transnational organization with substantial footprints in all four founding countries and beyond; we are directly impacting the full spectrum of Defence and Space business by managing the “blood stream” of our division: all financial flows that supply the healthy system of our company and its shareholders. Come join us to learn more! Employing over 1000 professionals worldwide, Finance in Airbus Defence and Space offers opportunities to expand on experiences and grow within a dynamic organization. Whether it be within e.g. accounting, controlling, costing, risk management or treasury, the Finance team uses collective intelligence and maximizes synergies to continuously improve and deliver results. Alongside the ongoing operational business that brings our people up close and personal with the Defence and Space products and customers, we are also exploring initiatives to become a more digital and impactful organization. It's an exciting time to be part of Finance! The department Consolidation & Accounting is a transnational organisation with activities in France, Germany, Spain and UK with the mission to support the business in all accounting matters. We are accountable for the record-to-report process in the Airbus Defence & Space Division while delivering monthly, quarterly and year end closings on time and quality and respecting Airbus wide the Internal Control and Accounting standards. Our team is a key partner in the Airbus Defence & Space transformation initiative to harmonize and standardize the ERP landscape of the division. As Accounting Internal Control & compliance officer (d/f/m) you will be in charge of improving various topics of internal control and the design of controls that are system related in the full landscape of Airbus Defence and Space. This mission is integrated in the frame of an internal control improvement project and in the context of an ERP harmonization program for which this project should pave the way for harmonized internal control procedures. The role requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company’s success, reputation and sustainable growth. This job is a great opportunity to work with various companies and processes, in an international landscape, implement principles of segregation of duties and practice a lot with various information systems.You main responsibilities include: In relation with the Internal Control Department within Airbus Defence and Space: - Understand the Agence Française Anticorruption (AFA) investigations, recommendations and monitoring requirements - Liaise with internal and external audit teams to understand evolving requirements - Support the documentation of key processes and controls - Help define process owners, frequency of controls and evidence requirements - Perform checks on operating effectiveness of key controls - Train staff on key processes and internal control adherence - Support process formalisation and internal control formalisation In relation with the TFDA Head of Processes:•Promote continuous improvement and lean initiatives - Promote harmonisation of processes between legal entities - Support adherence to processes Ensure compliance with standard Airbus processes and policies  This role will involve some travel for business and as such you must be able to travel accordingly.We are looking for candidates with the following skills and experience: - You are educated to a degree level in Finance, have completed a vocational training in accounting or equivalent - You have a background in Finance and Accounting - You have in-depth knowledge of Segregation of Duties principles and experience in internal control - It is a plus, if you have an Audit background - You have (profound) knowledge of Internal Financial Control Standards - You have experience of interacting with internal and external audit teams - You are used to work with SAP Accounting Systems - You are able to articulate and document key accounting processes and controls in a clear and concise manner - You are able to interact and influence stakeholders at all levels, from different locations and backgrounds - You have strong interpersonal skills, including training and coaching of staff - Your workstyle is characterized by a continuous improvement mindset - You have international working experience - You take initiative and are committed to your job - You have good communication skills and know how to communicate towards different stakeholders and across all levels of hierarchy - You speak English and German to negotiation level and it is a plus, if you speak French as well- Challenging tasks for/with unique services and products - Pleasant working atmosphere in a professional and international work environment - Exciting development opportunities and perspectives - Extensive company training offers (eLearning and Classroom Trainings) - Flexible working hours - Compatibility of work and family life - Attractive remuneration - Company Pension Scheme - Good connections to public transport and local parking facilities - Catering facilities on site
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Electric Propulsion System Lead Engineer (m/w/d)

Fr. 24.09.2021
München
GE Aviation is the leading manufacturer of jet engines for civil and military aviation in the world producing 37 types of engines that power 91 types of aircrafts. In addition, the company produces engine derivatives for propulsion of ships and power plants, and renders services (through GE Engine Services) in the field of repair and maintenance of aircraft engines. We are now looking for a Lead Engineer in the field of Electric Propulsion system who will be a key member of the Hybrid Electric team within GE Aviation.  He/she will contribute to the development of new technology for aviation application.Your specific responsibilities will include: Perform the electric analysis for electric propulsion system. Lead/support the electric propulsion system design. Collaborate with the electric machine and power converter experts. Support the electric system concept development for hybrid applications. Required Qualifications MS in electrical engineering At least 5 years of experience on electrical propulsion systems and their components (electric machine, power converter, cables, energy storage, switchgear, filters, …) Electric system design experience, preferably in the hybrid electric space. Strong technical background in transient/dynamic electric system theory and analysis. Proven expertise in time domain electric system analysis tools, preferably PLECS. Proven expertise in Electromagnetic Interference (EMI) and Electromagnetic Compatibility (EMC) of electric propulsion systems. Proven expertise in Python. Proven expertise in Matlab/Simulink. Experience in validating electric propulsion systems through prototyping and laboratory testing. Experience with Hardware in the Loop (HiL) tools. Experience in power converter / electric machine integration. Experience in electric machine control. Familiarity with impact of altitude on electric system components. Familiarity with classical controls systems. Familiarity or tuning of basic control loops – current, voltage, speed Proven system thinker with ability to work in multidisciplinary teams. Desired Characteristics Ph.D. in electrical engineering Excellent team player. Experience in working in a global team. Passion for technical excellence and technology advancement Ability to self-manage workload across a number of projects, self–directed and motivated Industrial Experience GE Aviation offers a wide range of compensation elements such as health and life insurance, cafeteria, bonus and many more elements.
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Electric Machines Electromagnetics Lead Engineer (m/w/d)

Fr. 24.09.2021
München
GE Aviation is the leading manufacturer of jet engines for civil and military aviation in the world producing 37 types of engines that power 91 types of aircrafts. In addition, the company produces engine derivatives for propulsion of ships and power plants, and renders services (through GE Engine Services) in the field of repair and maintenance of aircraft engines. We are now looking for a Lead Engineer in the field of Electric Machines who will be a key member of the design team within GE Aviation. He/she will contribute to the development of new technology for the aviation application space.Your specific responsibilities will include: Perform the electromagnetic analysis for electric machine design Lead/support the electromagnetic design of electric machine Collaborate with the thermal and mechanical designers of electric machine Support the electric machine concept development for hybrid applications. Qualifications/Requirements: MS in electrical engineering At least 5 years of experience on electrical machines. At least 3 years expertise in electrical machine design. Deep design experience in permanent magnet generators/motors. Electric Machine electromagnetic design experience, preferably in the hybrid electric   space. Proven expertise in 2D/3D electromagnetic finite element analysis, preferably ANSYS   (Maxwell 2D/Maxwell 3D). Proven expertise in Matlab/Simulink and/or Python. Experience in validating electric machine technology through prototyping and laboratory   testing. Familiarity with CAD (Computer Aided Design) tools. Familiarity with converter duty and high voltage electrical insulation for electrical   machine applications. Familiarity in inverter machine system integration. Proven system thinker with ability to work in multidisciplinary teams. Desired Characteristics: Ph.D. in electrical engineering Excellent team player Industrial Experience GE Aviation offers a wide range of compensation elements such as health and life insurance, cafeteria, bonus and many more elements.
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Bilanz- und Finanzbuchhalter (m/w/d)

Fr. 24.09.2021
Gilching
RUAG Aerostructures ist Teil des Unternehmens RUAG International, welches auf die Luft- und Raum­fahrt­branche fokussiert ist. Weltweit sind rund 6'000 Mitarbeitende angestellt. Mit unseren rund 1'500 Mitarbeitenden an Standorten in Deutschland, der Schweiz und Ungarn arbeiten wir im Geschäfts­bereich RUAG Aerostructures täglich daran, die Luftfahrt zukunfts­orientiert voran­zubringen. Wir sind führender Lieferant von Komponenten und Bau­gruppen für die zivile und militärische Luftfahrt sowie für Triebwerk­komponenten. Unsere Schwer­punkte im Flugzeug­struktur­bau fokussieren sich hierbei auf die Expertise in unserem Kern­geschäft – die nach­haltige Entwicklung und Herstellung von Flügel­komponenten und Rumpf­sektionen. Auch unsere Kunden, namhafte Flugzeug­hersteller, wissen die Qualität der RUAG Aero­structures und den hohen Einsatz unserer Mit­arbeitenden zu schätzen. Erstellung und Abwicklung des externen Berichts­wesens inklusive durchzu­führender Konten­pflege und Abschluss­buchungen Monatliche Abstimmung der Abschluss­zahlen mit der konzern­internen Software SEM-BCS Unterstützung bei der Erstellung von Monats­abschlüssen nach IFRS und des Jahres­abschlusses nach HGB Erstellung und Abstimmung der erforder­lichen Jahres­abschluss­unterlagen (Anhänge, Lage­bericht) Durchführung der wöchentlichen Cash- und Liquiditäts­planung ein­schließlich einer optimalen Steuerung der Geld­ströme unter Ein­haltung konzern­interner Vorgaben Erstellung und Weiterleitung der monat­lichen USt-Voran­meldung Erstellung von Statistiken (z.B. Z4-, Z5a1-, Z5a2-, K3- und K4-Meldungen) Durchführung und Kontrolle der monat­lichen Anlagen­buch­haltung mit AfA-Lauf Verwaltung des SAP-Moduls FI mit Pflege von Konten und Konten­plan der Finanz­buch­haltung inklusive täg­licher Kurs­anpassung Pflege des WE/RE-Kontos Intercompany-Abstimmung Unterstützung bei Bilanzierungs- und GuV-Themen sowie der Kreditoren­buchhaltung Abgeschlossene kaufmännische Aus­bildung sowie Zusatz­ausbildung zum Bilanz­buchhalter (m/w/d) Mehrjährige einschlägige Berufs­erfahrung in ver­gleich­barer Position Sehr gute HGB- und Steuer­kenntnisse Sicherer Umgang mit SAP R/3 sowie MS Office Gutes Zahlenverständnis sowie eine genaue und struktu­rierte Arbeits­weise Ausgeprägte Team- und Kommunikations­fähigkeit runden Ihr Profil ab
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