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Medien (Film: 29 Jobs in Mannheim

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Medien (Film

Lager- und Versandarbeiter (m/w/d) / Abteilung Logistik

Fr. 09.04.2021
Heidelberg
Springer Nature ist ein weltweit führender Verlag für Forschungs-, Bildungs- und Fachliteratur mit einer breiten Palette an angesehenen und bekannten Marken. Die Verlagsgruppe bietet qualitativ hochwertige Produkte und Dienstleistungen. Springer Nature ist der größte Verlag für Wissenschaftsbücher, er veröffentlicht Zeitschriften mit dem höchsten Impact in der Forschungsliteratur und gilt als Vorreiter beim Verlegen von Open-Access-Publikationen. Das neue Unternehmen erzielt mit 13.000 Mitarbeitern in über 50 Ländern einen Jahresumsatz von ca. 1,5 Milliarden Euro. Springer Nature entstand 2015 durch den Zusammenschluss der Nature Publishing Group, Palgrave Macmillan, Macmillan Education und Springer Science+Business Media. In der Springer Nature Customer Service Center GmbH ist neben dem Kundenservice und der Logistik auch ein Teil des IT-Bereichs angesiedelt. Für die Abteilung Logistics RoW suchen wir einen Lager- und Versandarbeiter (m/w/d) Ausstellungen/Versand/Kommissionierung (in Vollzeit). Wareneingänge kontrollieren und buchen Zuordnung Lieferung zu Ausstellungskonsolidierung Komissionierung der Zeitschriften Abfertigung von Paketdienstleister und Deutsche Post Bestandspflege und Makulierungen Retourenbearbeitung Versand (Spezial-Werbung, Zeitschriften) gegenseitige Vertretung (auch im Briefversand) Berufserfahrung in ähnlicher Tätigkeit Grundkenntnisse in MS Outlook und SAP sowie MS Excel Organisationstalent und Kommunikationsfähigkeit zeitliche Flexibilität Teamgeist Die Stelle ist zum nächstmöglichen Zeitpunkt unbefristet zu besetzen. Unternehmen und Standort: Springer Nature Customer Service Center GmbH, Heidelberg-Rohrbach Arbeitszeit: Vollzeit
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Vertriebsmitarbeiter im Außendienst (m/w/d)

Fr. 09.04.2021
Neustadt an der Weinstraße
Als innovatives Unternehmen mit langjähriger Erfahrung überlässt die Fortuna Medien Gruppe Vereinen und gemeinnützigen Einrichtungen Produkte kostenfrei, die mit Logos von regionalen Unternehmen gebranded werden. Mit zusätzlichen Dienstleistungen sorgen wir für innovatives Marketing unserer Kunden. So schaffen wir überall nachhaltige Netzwerke. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir aus den Regionen Dresden, Bischofswerda, Bautzen, Löbau, Görlitz, Zittau, Pirna und Meißen VERTRIEBSMITARBEITERim Außendienst (m/w/d) die Begeisterung, Beratung und Betreuung unserer Neu- und Bestandskunden das Verwirklichen von gemeinnützigen Projekten in der Region das Setzen und Erreichen der Umsatz- und Vertriebsziele Branchenprofi oder Quereinsteiger Spaß am Dialog mit neuen Kunden Überzeugungskraft und Verhandlungsgeschick Begeisterungsfähigkeit für gemeinnützige Projekte flexible Zeiteinteilung wohnortnaher Einsatzbereich hauseigene Einarbeitung sowie Aus- und Weiterbildungsseminare gute Vereinbarkeit von Familie und Beruf
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Process Analyst (m/f/d)

Fr. 09.04.2021
Heidelberg
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow. This position can be filled at the following locations: Heidelberg or Dordrecht Who we are: You will join a new team working at the vibrant pulse of Springer Nature’s publishing workflows processing millions of articles. We combine data from a variety of systems to mine process flows and facilitate granular end-to-end analysis. We are an enabler for continuous improvement and process transformation monitoring. We take our work seriously but not ourselves, placing more importance on collaboration and relationship building than on solo heroics. Our mission is to perform together to lay the foundation for analyzing today’s processes to make tomorrow’s publishing more efficient. Who you are: You understand and are able to interpret business processes. You are as much into process and workflow analysis as you are into managing projects and working with people. You would describe yourself as a get-it-done and out-of-the-box person who appreciates the cultural diversity of a global company. You have already gained professional experience in international projects, you value self-dependency and reliability as much as we do, and you would be ready to get trained on the job. Drive projects to onboard business processes in our process mining platform together with other internal teams Perform data transformation, develop analyses for different business cases Make sure the business process is put into operations in the best possible way to create value Develop analysis best practices and blueprints that can be used across projects Conduct presentations and training sessions for the business users  A degree in Business Informatics, Computer Science, Information-oriented Business Administration/ Economics, Mathematics or a comparable degree program Profound experience in project management, business analysis and working with internal customers and stakeholders Experience in data visualization Proactive and communicative personality with excellent time management Strong analytical, organizational and problem-solving skills Ability to adapt and drive change Excellent command (business fluency) of English and German What we would appreciate: Experience with SQL or similar  Experience with data and process analysis tools like the Celonis Execution Management System or Google Data Studio Knowledge of scientific publishing processes
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Data Engineer (m/f/d)

Fr. 09.04.2021
Heidelberg
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow. This position can be filled at the following locations: Heidelberg or Dordrecht Who we are: You will join a new team working at the vibrant pulse of Springer Nature’s publishing workflows processing millions of articles. We combine data from a variety of systems to mine process flows and facilitate granular end-to-end analysis. We are an enabler for continuous improvement and transformation monitoring. We take our work seriously but not ourselves, placing more importance on collaboration and relationship building than on solo heroics. Our mission is to perform together to lay the foundation for analyzing today’s processes to make tomorrow’s publishing more efficient. Who you are: You are as much into working with data, processes and software solutions as you are into working with people. You would describe yourself as a get-it-done and out-of-the-box person who appreciates the cultural diversity of a global company. You have already gained professional experience in international projects, you value self-dependency and reliability as much as we do, and you would be ready to get trained on the job. Analyze, normalize and transform data from various in-house systems Implement data pipelines and data models for process mining Monitor the data pipelines, ensure their reliability and help troubleshoot any issues Maintain and expand existing reporting systems, both proprietary and third-party Develop best practices and blueprints that can be used across projects University degree in the area of computer science, engineering or a comparable education Solution-oriented problem-solver, proficient and experienced with SQL and Python Experience with  different DB systems (e.g. MS SQL server, Postgres, Vertica) Experience with data pipelines and ETL processes, ideally for larger volumes of data Strong analytical, organizational and problem-solving skills Ability to adapt and drive change Excellent command (business fluency) of English and German What we would appreciate: Project management skills Experience with Google Cloud Platform technologies like Big Query, Cloud Composer or Data Flow Experience with data and process analysis tools like the Celonis Execution Management System Knowledge of scientific publishing processes
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Media- / Verkaufsprofis / Anzeigenverkäufer (m/w/d)

Do. 08.04.2021
Koblenz am Rhein, Frankfurt am Main, Villingen-Schwenningen, Göppingen, Mannheim, Karlsruhe (Baden), Freiburg im Breisgau, Radolfzell am Bodensee, Saarbrücken
VERLAG DEUTSCHE POLIZEILITERATUR ist eine 100%ige Tochter der Gewerkschaft der Polizei (GdP) und speziell den Interessen der Polizeibeschäftigten verpflichtet. Die Nähe zur polizeilichen Praxis ist unser großer Vorteil. Mit über 500 Publikationen jährlich ist der VDP der führende Verlag im Polizeibereich – und dies bei stetigem Wachstum. Für unseren regionalen Vertrieb suchen wir in den Großräumen Koblenz, Frankfurt, Villingen-Schwenningen, Göppingen, Mannheim, Karlsruhe, Freiburg, Bodensee und Saarbrücken ab sofort Media- / Verkaufsprofis / Anzeigenverkäufer (m/w/d) Vollzeit/Teilzeit als selbstständige Handelsvertreter / Vertriebspartner (m/w/d) im Vertrieb von Werbung in unseren Print Publikationen und digitalen Medien. Als selbstständiger Handelsvertreter vermarkten Sie unsere innovativen Print-Werbeflächen und Online-Produkte Eigenverantwortlich gewinnen Sie Neukunden Entwickeln Sie innovative Vertriebskonzepte und setzen diese eigenständig um Vertriebsprofi oder Quereinsteiger, gerne mit Vertriebserfahrung als Außendienstmitarbeiter oder Handelsvertreter (m/w/d) Unternehmerisches, zielorientiertes Denken und Handeln Selbstsicheres, freundliches und überzeugendes Auftreten Identifikation mit unserer wichtigen Präventionsarbeit Mit „Polizei – Dein Partner“ verkaufen Sie eine starke Marke Ihre Verkaufsprovision wird Ihnen direkt auf jeden Ihrer Abschlüsse wöchentlich ausbezahlt Wir bieten Ihnen ein attraktives Bonussystem Die gesamte Auftragsabwicklung mit dem Kunden übernehmen wir Ihre Zeit gestalten Sie flexibel selbst Sie setzen sich für eine gute Sache durch die Nähe zur polizeilichen Präventionsarbeit mit seriösen Produkten ein Wir arbeiten partnerschaftlich mit Ihnen zusammen Wir unterstützen Sie Mit 70 Jahren Erfahrung und Kompetenz Bei der Einarbeitung Im Verkauf Bei Ihrem Neustart Ob Vertriebsprofi oder Quereinsteiger, mit Vertriebserfahrung als Außendienstmitarbeiter oder als Handelsvertreter (m/w/d), wir bieten Ihnen die Basis für eine erfolgreiche Selbstständigkeit.
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Project Coordinator (m/f/d) - Book Production

Mi. 07.04.2021
Heidelberg
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow. Production, by incorporating standardized systems and workflows, manages the process of producing content with good and consistent quality metadata in order to support our rote as an ePublisher This allows our global audiences to use our products through a vanety of reading devices, both electronic and paper We work with vendors that incorporate our workflows, automate processes wherever possible, follow standardized procedures and create our content in full text XML which is the essential foundation for producing matenals that can be utihzed in the electronic environment. We are looking for our department Book Production for a Project Coordinator (m/f/d) with following profile: Purpose of the job: Ensure timely & high-quality book publications within the SRG framework of policies and production standardsCoordinate & monitor the complete print and online book publication process of a designated book projects portfolio throughout all stages — post-acquisition, production, post-publication - in dose cooperation with our full service vendors. Very good spoken and written command of English and German Ability to work effectively in a highly complex, diverse and changing environment Strong problem solving and organizational, i. e. priority onented, skills Ability to handle multiple and diverse projects at the same time Adherence to schedules and quality also when under time pressure Expenence in book production and cooperating with acquisition editors and (mostly offshore/lndian) full service vendors Solid understanding of print and online publishing formats & tools (XML, HTML, ePub) Expenence with MS-office suite (Outlook, Word, Excel, Powerpoint) & G-Suite (Google Cloud), LaTeX and PDF Interest in content & process management and workflow systems and their optimization Keeping up-to-date with procedural and technical upgrades Mentoring & supporting vendor staff, and guide authors & editors as well as publishing colleagues on policies & production standards (copyediting, typesetting, printing)
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Sachbearbeiter (m/w/d) Auftragsabwicklung / Logistik

Di. 06.04.2021
Heidelberg
Gold Key Media ist als echter Dienstleistungs-Allrounder fast überall zu Hause: Wir unterstützen weltweit Verlage im Marketing für Print- und Digitalprodukte beim Verkauf sowie beim Eröffnen neuer Absatzkanäle für Magazine und Zeitungen im B2B-Bereich. Auch unser Schwesterunternehmen Gold Key Services ist als leistungsstarker Logistikdienstleister für Abholung, Zustellung und Transport Partner namhafter nationaler als auch internationaler Kunden vor allem im Bereich der Biomedizin tätig. Hier bieten wir Full-Service mit Qualitätssicherung und übernehmen die Konzeption, Planung sowie Realisierung der Logistikaufgaben.  Gold Key ist offen für Neues. Wir leben von guten Ideen, die alle Mitarbeiter jederzeit einbringen können. Dabei sind uns kollegiales Miteinander, Respekt und Wertschätzung besonders wichtig.  Zur weiteren Unterstützung unseres erfolgreichen Operation-Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt an unserem Standort in Heidelberg einen Sachbearbeiter (m/w/d)Auftragsabwicklung/Logistik Ihre Schwerpunkte liegen in der aktiven Kundenbetreuung und Auftragsdisposition in ihrem Gesamtprozess. Darüber hinaus sind Sie verlässlicher Ansprechpartner sowie wichtige Schnittstelle intern wie extern. Kundenbetreuung und Auftragsabwicklung im Tagesgeschäft angefangen von der Preiskalkulation und Planung bis hin zur Umsetzung, ständigen Überwachung und Kontrolle, Reklamationsbearbeitung sowie Qualitätssicherung Disposition und Auftragsabbildung im ERP-System sowie in den Portalen unserer Logistikpartner Kommunikation abrechnungsrelevanter Daten an Buchhaltung und Vertrieb 40-Stunden-Woche in Wechselschicht innerhalb der Bürozeiten (8:30 – 19:30 Uhr) Gelegentliche Reisetätigkeit Kontaktfreudiges, kompetentes und sicheres Auftreten mit ausgeprägtem Kommunikationsgeschick Abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung Selbstständige, strukturierte und verantwortungsvolle Arbeitsweise Organisationstalent und Teamfähigkeit Professioneller Umgang mit MS Office sowie Affinität zu innovativen Softwarelösungen Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift; Französischkenntnisse wären von Vorteil Gültige Fahrerlaubnis (Führerschein, Klasse B) Ein optimales Umfeld für lösungsorientierte Mitdenker Innovation und Vielseitigkeit Ein familienfreundliches Unternehmen mit flacher Hierarchie
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Praktikant (m/w/d) im Bereich HR / Human Resources Development

Di. 06.04.2021
Heidelberg
Springer Nature öffnet Türen zu Entdeckungen. Seit mehr als 175 Jahren sind unsere Marken zuverlässige Wissensquellen für Wissenschaftler, Lehrer, Mediziner und andere Fachkräfte. Mit unseren Büchern, wissenschaftlichen Zeitschriften, Plattformen und technologischen Lösungen erreichen wir jeden Tag weltweit Millionen von Menschen. Wir sehen uns mehr denn je in der Verantwortung geprüftes Wissen auffindbar, verständlich und nutzbar zu machen, damit unsere Communities bessere Ergebnisse erzielen können, die dem Fortschritt und dem Nutzen folgender Generationen dienen.  Bei Springer Nature schätzen wir Diversität in unseren Teams. Wir wissen um die zahlreichen Vorteile einer vielfältigen Belegschaft, mit gerechten Chancen für alle. Unser Ziel ist es ein inklusives Arbeitsumfeld zu schaffen, in dem alle Kolleg*innen ihre Potenziale verwirklichen können. Diese Werte und Prinzipien leiten auch unsere Suche nach neuen Talenten. Besuchen Sie group.springernature.com und folgen Sie @SpringerNature Unterstützung der Human Resources Development-Abteilung bei der Planung und Umsetzung von Online-Seminaren Mithilfe beim Bewerbermanagement für Praktikanten und Volontäre und bei der Betreuung der Azubis Mitgestaltung der deutschlandweiten HR-Seiten für das Springer Nature-Intranet Unterstützung für HRD Deutschland Mitarbeit bei der Umsetzung der durch die globale Weiterbildung definierten Prozesse, Tools und Programme auf lokaler Ebene  Aufsetzung von eLearnings zu ausgewählten Themen Umsetzung von Sonderprojekten Kaufmännische Berufsausbildung oder einschlägiges Studium im Personalbereich/Personalentwicklung Organisationstalent und Serviceorientierung Ausgeprägte kommunikative Fähigkeiten Sehr gute deutsche und englische Sprachkenntnisse Erfahrungen im Projektmanagement sind hilfreich Freude am Umgang mit eLearning-Tools Hohe Eigeninitiative und Zuverlässigkeit Befristung: 6 Monate Beginn: 1. April 2021 oder später Arbeitszeit: Vollzeit Standort: Heidelberg Vergütung: brutto EUR 1.520,-- (ab 1.7. EUR 1.536,--) / Monat
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Editorial Rights Advisor (m/f/d)

Sa. 03.04.2021
Berlin, Heidelberg
Springer Nature opens the doors to discovery for researchers, educators, clinicians and other professionals. Every day, around the globe, our imprints, books, journals, platforms and technology solutions reach millions of people. For over 175 years our brands and imprints have been a trusted source of knowledge to these communities and today, more than ever, we see it as our responsibility to ensure that fundamental knowledge can be found, verified, understood and used by our communities – enabling them to improve outcomes, make progress, and benefit the generations that follow.  Job title: Editorial Rights Advisor (m/f/d) Location: Berlin, Heidelberg or London Springer Nature is recruiting an Editorial Rights Advisor (m/w/d) to provide support for publishing agreements, legal policies, processes and systems across the business. This broad, challenging and varied role covering both our journal and book publishing divisions will provide the successful candidate with exciting opportunities to get involved with projects for the Editorial Rights Department and assist with the development of best practice policies across Springer Nature.Respond to and monitor rights queries across the business: Provide advice to the editorial teams regarding the rights to use text, images, permissions for third party content and queries related to contracts and rights forms for content. Ensure queries are responded to promptly, all queries are answered adequately and escalated appropriately when a business/legal decision is required. Identify recurring issues and work with the Team Leader and Head of Editorial Rights to provide solutions to minimise further queries. Assist in the creation, and metadata maintenance for all rights contracts for content secured by Springer Nature: Ensure that all rights contracts are created or updated as needed. Monitor the use of rights contracts and templates by the various editorial divisions to ensure that the correct contracts are used and correct policy is followed. Quality control of contracts for all products, ensuring that the basic compliance criteria has been met and amendments are in line with our business policies. Assist in responding promptly to requests for evidence that Springer Nature have secured appropriate content rights. Assist with the updating and storage of guidelines and process documents: Ensure that all rights policy documents are updated in a timely manner to reflect any changes in policy. Track rights policy documents and review them on a regular basis. Liaise with Team Leader and Head of Editorial Rights as well as stakeholders to ensure that guidelines and workflows are still relevant and update accordingly. Organise and participate in rights training sessions for staff, working towards being able to lead in delivery of training sessions as required. Essential requirements: Educated to degree level (preferably in law) Fluency in German and English, both orally and written Proactive, high levels of initiative and the confidence to act Strong organizational skills and ability to work with tight deadlines Team player Desirable would be: Experience with intellectual property, copyright, content ownership and contract texting Experience working within Publishing, licensing, rights or compliance department For Berlin candidates, we offer a comprehensive benefits package that includes: Varied and interesting tasks An excellent working environment with flat hierarchies A good work life balance with fair working hours and a generous and flexible vacation package Discounted public transport Discounted book prices An excellent on-site cafeteria Terms for Berlin Limitation: None Working Hours: Full-time (37 hours/week) Company: Springer Nature AG & Co. KGaA At Springer Nature we value and celebrate the diversity of our people. We recognise the many benefits of a diverse workforce and strive for an inclusive workplace that empowers all our colleagues to thrive. Our search for the best talent fully encompasses and embraces these values and principles.
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Mediaberater / Vertriebsmitarbeiter im Innendienst / Kundenberater für die französischsprachige Schweiz & Frankreich (m/w/d) - 100% Homeoffice

Do. 01.04.2021
Berlin, Hamburg, Saarbrücken, Karlsruhe (Baden), Freiburg im Breisgau, Karlsruhe (Baden), Mannheim, Pforzheim, Kaiserslautern
wir sind JS Deutschland und sind Teil der dänischen JS World Media Gruppe mit 450 MitarbeiterInnen und Büros in 9 Ländern. Als Europas Marktführer für die Erstellung anzeigenfinanzierter, interaktiver Broschüren vertrauen viele namhafte Kunden auf die Qualität unserer Produkte, beispielsweise Audi, der FC St. Pauli, Lufthansa und Bridgestone. Uns gibt es bereits seit mehr als 20 erfolgreichen Jahren und wir wachsen immer weiter! Das Wichtigste zuerst: Bei uns sind Bewerber trotz Corona sehr willkommen. Durch technischen Umstellungen und Neuerungen, legen wir jetzt den Grundstein für eine noch erfolgreichere gemeinsame Zukunft. Wir sehen die Situation als Chance um als Team noch weiter zusammenzurücken um gestärkt und noch besser aus der Corona-Krise hervorzugehen. Wir sind hochmodern aufgestellt und haben die aktuelle Situation zu unserem Vorteil genutzt: wir überzeugen unsere Kunden nun in virtuellen Meetingräumen. Unsere neuste Technik ermöglicht es dir, deine Kunden virtuell durch individuelle Onlinepräsentationen zu begeistern, um sie von unserem Produkt & Konzept zu überzeugen und einen Abschluss zu generieren. Unser Produkt ist krisenresistent, sodass wir auch in diesem Jahr deutlich gewachsen sind. Wir expandieren weiter und suchen für unser Wachstum sowohl Quereinsteiger mit Lust auf Vertrieb, als auch Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter mit Vertriebserfahrung, die uns tatkräftig unterstützen. Bei uns bekommst du eine ausführliche individuelle Einarbeitung über Microsoft Teams durch unsere Vertriebstrainer aus unserer Niederlassung in Hamburg und arbeitest anschließend eigenständig aus dem Homeoffice. Wir schätzen Teamarbeit und den proaktiven Ideenaustausch, der die Möglichkeit für eine offene Kommunikation und kontinuierliche Weiterbildung schafft. Es ist unser Ziel, einen positiven und proaktiven Arbeitsplatz zu schaffen. Wir bieten dir die Möglichkeit dich frei zu entfalten und zusammen im Team mitzugestalten. Verantwortung für deine eigenen Kunden, Projekte und Umsätze Kontaktierung von potenziellen Anzeigenkunden (B2B) - keine Kaltakquise! Beratung zu und Verkauf von Anzeigenplätzen in hochwertigen Unternehmensbroschüren Koordination des Anzeigenmaterials in Zusammenarbeit mit unseren Grafikern fließende Deutsch- und Französischkenntnisse (mindestens C1) Vertriebsaffinität Spaß am empathischen Arbeiten auf Augenhöhe mit unseren Kunden aus allen Branchen Einen starken Leistungswillen und ein hohes Maß an Eigeninitiative Abschlussstärke, Professionalität und Durchsetzungskraft bei Verhandlungen mit Geschäftsführern und Entscheidern 100% Homeoffice  Arbeitsmaterial (Laptop, Headset, Bildschirm etc.) für die Arbeit im Homeoffice wird von uns gestellt Leistungsgerechte Bezahlung (attraktives Fixgehalt + nicht gedeckelte Provision) Faires Anreizsystem für unsere Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter Familienfreundliche Arbeitszeiten Interne Karrieremöglichkeiten (wir gewinnen unsere Führungskräfte ausschließlich aus den eigenen Reihen) Ein hochmotiviertes Team und flache Hierarchien  Kontinuierlich die Möglichkeit Dich via Vertriebsworkshops und Schulungen weiterzuentwickeln
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