Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

biotechnologie | medizintechnik: 8 Jobs

Berufsfeld
  • Biotechnologie
Branche
  • Medizintechnik
Städte
  • Heidenheim an der Brenz 2
  • Bad Homburg 1
  • Baesweiler 1
  • Birkenfeld (Württemberg) 1
  • München 1
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 8
  • Mit Personalverantwortung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 8
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 8
Biotechnologie
Medizintechnik

Applikationsspezialist / Field Application Specialist (m/w/d)

Fr. 21.02.2020
Baesweiler
Mikrobielle Mikrofermentation, Screenings, automatisierte Bioprozessentwicklung – wenn Ihnen diese Schlagwörter nicht fremd sind, sind Sie bei uns richtig. Mit unseren Mikrobioreaktoren können viele Kultivierungen parallel in kleinem Maßstab durchgeführt werden. Optische Sensoren messen bis zu vier Parameter gleichzeitig und ermöglichen so eine sehr detaillierte und umfangreiche Analyse. Anerkannte Forschungs- und Industrielabore nutzen die patentierte Technologie des BioLector®, um Zeit und Kosten bei der Entwicklung neuer Produkte zu sparen. Unser Firmensitz ist derzeit in Baesweiler; wir werden jedoch im zweiten Halbjahr 2020 nach Aachen umziehen. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Applikationsspezialist / Field Application Specialist (m/w/d) Koordination und Organisation von Demos (Gerätevorführungen) bei unseren Kunden Installation und Inbetriebnahme von Systemen sowie Einweisung und Schulung von Laborpersonal bei Kunden Technischer Support (z. B. After Sales Support, Kundenberatung und Problemlösung) Enge Zusammenarbeit mit dem Vertrieb mit dem Ziel, die Zufriedenheit unserer Kunden zu steigern Unterstützung des Vertriebs durch technisches und biologisches Know-how Pflege und Erweiterung von FAQs Abgeschlossenes Studium in einer unserer Technologie nahestehenden Disziplin (z. B. Biotechnologie, Bioverfahrenstechnik) oder eine Ausbildung als BTA (Biologisch-technischer Assistent) mit mind. 3 Jahren entsprechender Laborerfahrung (Fermentation, Upstream) Erfahrung im Bereich der mikrobiellen Fermentation und ggf. der Nutzung von Pipettierrobotern Affinität zu Technik und technischen Produkten Sehr gute Kommunikationsfähigkeit in Deutsch und Englisch Sicheres, freundliches und kundenorientiertes Auftreten sowie geschickter Umgang mit Menschen Hohe Eigenmotivation, Eigenständigkeit und Zuverlässigkeit Große Bereitschaft zu Reisen (im In- und Ausland) und PKW-Führerschein Eine Vollzeitstelle im Rahmen eines langfristigen Arbeitsverhältnisses Ein interessantes und abwechslungsreiches Aufgabengebiet mit technisch anspruchsvollen Produkten in einem dynamischen und interdisziplinären Team Hohe Eigenverantwortung und flexible Arbeitszeiten Attraktives Gehalt und einen neutralen Firmenwagen, der auch privat genutzt werden darf
Zum Stellenangebot

Research Engineer (w/m/d)

Di. 11.02.2020
München
Wir gehören zu den weltweit führenden Unternehmen im Bereich Orthopädie, Arthroskopie, Sportmedizin und Orthobiologie. Getreu unserer Mission Helping Surgeons Treat Their Patients Better entwickeln wir seit über 35 Jahren innovative Produkte und Operationsverfahren. Arthrex wurde 1981 in München gegründet - heute befindet sich unser Hauptsitz in Naples (Florida, USA) mit weiteren Niederlassungen in 21 Ländern. Unsere Firmenkultur ist geprägt von einer länderübergreifenden Zusammenarbeit sowie einem Austausch mit Kolleginnen und Kollegen unterschiedlicher Nationalitäten. Die Erschließung neuer Geschäftsfelder und die Erweiterung unserer Produktpalette tragen zu einem stetigen Wachstum bei und lassen uns auch in Zukunft federführend bei der Entwicklung qualitativ hochwertiger Produkte sein. Unsere Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter tragen mit ihrem Engagement wesentlich zu diesem Erfolg bei. Dafür bieten wir ein motivierendes, wertschätzendes Arbeitsumfeld. Zur Unterstützung der Abteilung Orthopedic Research suchen wir ab sofort in München einen Research Engineer (w/m/d) Sie sind verantwortlich für die Planung, Umsetzung und Auswertung von biomechanischen Tests (statisch & dynamisch) an orthopädischen Produkten und Techniken Sie entwickeln und implementieren Prozessabläufe und Methoden im Bereich Research Sie unterstützen bei der Durchführung von biomechanischen Studien in enger Zusammenarbeit mit Ärzten, Wissenschaftlern und internen Fachabteilungen Sie fertigen wissenschaftliche Veröffentlichungen an Sie haben Ihr medizinisches oder naturwissenschaftliches Studium erfolgreich abgeschlossen und konnten bereits Erfahrungen in diesem Bereich sammeln Sie verfügen idealerweise über Fachkenntnisse in der biomechanischen Forschung Sie haben bestenfalls Grundkenntnise in MatLab, CAD, SigmaPlot oder JMP sowie Microsoft Power Platform Sie interessieren sich für eine interdisziplinärer Zusammenarbeit in globalen Teams und verfügen über sehr gute Englisch- und Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Eine Tätigkeit in einem internationalen Umfeld Persönliches und wertschätzendes Miteinander Ein zukunftssicherer Arbeitsplatz Flexible Arbeitszeiten und in vielen Bereichen die Möglichkeit zur mobilen Arbeit Individuelle Einarbeitung, ergänzt durch umfangreiche Einführungsschulungen Betriebliche Altersvorsorge und eine kostenlose Krankenzusatzversicherung Von Montag bis Donnerstag kostenloses Mittagsessen
Zum Stellenangebot

Research Engineer for Neurostimulation (m/f)

Di. 11.02.2020
MED-EL is a leading manufacturer of innovative medical devices for the treatment of various types and degrees of hearing loss. Our unique portfolio of implantable hearing solutions benefits thousands of individuals in more than 100 countries worldwide. With headquarters in Innsbruck, Austria, MED-EL has over 2200 employees around the world. In support of our continuing growth, we currently have an open position with focus on: Research Engineer for Neurostimulation (m/f) RD_EA12002 Innsbruck, Austria Investigate new neuromodulation/stimulation treatment therapies Responsible for scheduling, technical prearrangement, execution of pre- and clinical trial experiments and signal analysis and signal processing of physiological signals to one or more projects Collaborate with other research staff Prepare technical documentation Business trips if required Higher degree in advanced physics, electronics, medical or biomedical engineering Professional experience in medical technologies, especially in medical neurostimulation or sensing/recording devices Profound knowledge in neurophysiology or neuroscience Team-oriented personality with an independent and targeted way of working as well as strong communication skills Excellent command of English Salary will be determined based on professional experience; the formal minimum salary according to Collective Bargaining Agreement is EUR 37,022.44We offer a challenging opportunity in a multinational work environment with English as our company language. We look forward to receiving your application at jobs.medel.com
Zum Stellenangebot

Chemist / Biologist / Engineer (m/f/d)

Mo. 10.02.2020
Birkenfeld (Württemberg)
STRATEC develops and produces fully automated analyzer systems under the name of many of the leading global in vitro diagnostics companies as well as Hematology and Clinical Chemistry systems that are marketed under the Diatron brand. Become part of our team: CHEMIST / BIOLOGIST / ENGINEER (M/F/D) You are the main customer contact for technical and application specific topics of an analyzer system and responsible for system integration in the project. You are working within a multi-functional team to achieve optimal solutions for our customers. You are in charge of the coordination of technical tasks in the team, assisting the project leader. You are responsible for the implementation of customer specific applications on the analyzer. You analyze and discuss complex cross-disciplinary processes with the international customers for problem analysis, 3rd level support or to develop the requirements and specifications of the automated IVD solutions. Bachelor's or Master’s degree in either Life Sciences (e.g. Biology, Chemistry or Physics) or in Engineering Sciences, or equivalent Professional experience in industrial environment, preferably with project management practice Good communication and language skills in Japanese is essential Teamwork competency At STRATEC you can expect a dynamic team, an open working culture and a flat hierarchy. We pride ourselves in offering a long-term employment perspective as well as challenging and varied tasks.
Zum Stellenangebot

Head of Sterility Assurance (f/m/d)

Sa. 08.02.2020
Heidenheim an der Brenz
The HARTMANN GROUP is one of the leading European providers of medical and hygiene products with core expertise being in wound treatment, incontinence care and infection prevention. Its range also includes products for compression therapy and First Aid in addition to care products and cosmetics. Furthermore, HARTMANN offers innovative system solutions for professional target groups in the medical and healthcare sector. The Company, which has its headquarters in Heidenheim/Germany and which has Europe as its focal market, is organised with its own country companies close to the market across the world. In 2018, the 11,027 employees of the HARTMANN GROUP generated sales of EUR 2.12 billion.Advancement / implementation of sterilization- and microbiological – related group-wide valid rules in accordance with the current relevant international regulations and standards, including internal master documents and SOPRelease and surveillance of sterilization providers and sterilization processesAdvance the microbiological laboratory and sterilization group using modern management skillsConsulting and support in product development projects, in product- or sterilization process modifications to assure compliance at an early stage (in the product life cycle management)Take and document regulatory substantiated decisions for the HARTMANN Group to reduce risk proactively and in the case of sterility problemsPresentation and defending of the corporate sterility assurance system in inspections and external / internal auditsLead the microbiology laboratory with the expertise required by the infection protection lawRepresentation of HARTMANN in external expert groups (e.g. ZLG/Zentralstelle der Länder für Gesundheitsschutz bei Arzneimitteln und Medizinprodukten)University degree in microbiology, food technology, biotechnology or comparableProfessional experience in managing and leading microbiological laboratories in an international settingDeep knowledge with regulations concerning sterilization processes of medical devices or comparableKnowledge in infection protection law (Infektionsschutzgesetz), in Quality Management and Quality Assurance of medical devicesStrong analytical skillsExcellent communication skills, fluent in German and EnglishStable and continuously growing company with over 200 years of company historyA motivated and helpful team, which is fully behind our meaningful productsReconciling work and family lifeFlexible working hours and attractive remunerationOccupational pension provisionComprehensive health management with massage and sports facilitiesIndividual trainingExtended infrastructure (parking lot, canteen etc.)Opportunities for further development within the HARTMANN Group
Zum Stellenangebot

Head of Sterility Assurance (w/m/d)

Sa. 08.02.2020
Heidenheim an der Brenz
Die HARTMANN GRUPPE ist einer der führenden europäischen Anbieter von Medizin- und Hygieneprodukten mit den Kompetenzschwerpunkten Wundbehandlung, Inkontinenzversorgung und Infektionsschutz. Ergänzt wird das Portfolio durch Produkte für die Kompressionstherapie, Erste Hilfe sowie Pflege- und Kosmetikprodukte. Darüber hinaus bietet HARTMANN innovative Systemlösungen für professionelle Zielgruppen im Medizin- und Pflegebereich. Weltweit ist das Unternehmen mit Sitz in Heidenheim, dessen Schwerpunktmarkt Europa ist, mit eigenen Gesellschaften marktnah aufgestellt. Im Jahr 2018 erwirtschafteten 11.027 Mitarbeiter in der HARTMANN GRUPPE einen Umsatz von 2,12 Mrd. EUR.Weiterentwicklung / Einführung von Sterilisation und mikrobiologisch gruppenweit gültigen Regeln in Übereinstimmung mit den aktuellen relevanten internationalen Vorschriften und Standards, einschließlich interner Master-Dokumente und SOPsFreigabe und Überwachung von Sterilisationsanbietern und SterilisationsprozessenWeiterentwicklung des mikrobiologischen Labors und der Sterilisationsgruppe durch moderne ManagementfähigkeitenBeratung und Unterstützung bei Produktentwicklungsprojekten, bei Produkt- oder Sterilisationsprozessänderungen um frühzeitig die Erfüllung der entsprechenden Normen sicher zu stellenAufnehmen und dokumentieren von regulatorisch begründeten Entscheidungen für die HARTMANN-Gruppe zur proaktiven Risikoreduzierung sowie bei SterilitätsproblemenPräsentation und Verteidigung des betrieblichen Sterilitätssicherungssystems bei Inspektionen und externen/ internen AuditsLeitung des mikrobiologischen Labors mit der vom Infektionsschutzgesetz geforderten ExpertiseVertretung von HARTMANN in externen Expertengruppen (z.B ZLG/Zentralstelle der Länder für Gesundheitsschutz bei Arzneimitteln und Medizinprodukten)Hochschulabschluss in der Mikrobiologie, Lebensmitteltechnologie, Biotechnologie oder vergleichbarer AbschlussMehrjährige Führungserfahrung und managen von Mikrobiologischen-Laboren im internationalen UmfeldFundierte Kenntnisse bezüglich Vorschriften im Bereich Sterilisationsprozesse von Medizinprodukten, und artverwandten ProduktfamilienKenntnisse im Infektionsschutzgesetz, im Qualitätsmanagement und der Qualitätssicherung von MedizinproduktenAusgeprägte analytische FähigkeitenSehr gute kommunikative Fähigkeiten, fließend in Deutsch und EnglischStabiles und kontinuierlich wachsendes Unternehmen mit über 200-jähriger FirmenhistorieEin motiviertes und hilfsbereites Team, welches voll und ganz hinter unseren sinnstiftenden Produkten stehtVereinbarkeit von Beruf und FamilieFlexible Arbeitszeiten und attraktive VergütungBetriebliche AltersvorsorgeUmfangreiches Gesundheitsmanagement mit Massage- und SportangebotenIndividuelle EinarbeitungAusgebaute Infrastruktur (Parkplätze, Kantine uvm.)Weiterentwicklungsmöglichkeiten innerhalb der HARTMANN Gruppe
Zum Stellenangebot

(Senior) Scientist/Manager Process Development Regenerative Medicine (m/w/d)

Fr. 07.02.2020
Bad Homburg
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Medical Care - Creating a future worth living. For patients. Worldwide. Every day. More than four decades of experience in dialysis, innovative research, the global leader in dialysis services and products - that is Fresenius Medical Care. About Fresenius Over 270,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. Unicyte AG Changing lives. Improving lives. That is our goal, the goal of Unicyte AG. As an independent affiliate of Fresenius Medical Care, we are transformative regenerative medicine company advancing stem cell technologies into a novel class of human therapeutics. Unicyte has translated its ground-breaking discoveries into a broad pipeline in key therapeutic areas. As a pioneer in liver stem cells and nano-extracellular vesicles the company is dedicated to improving the lives of patients with kidney or liver disease, diabetes, and cancer through its three major technology platforms: Our roots lie in a long-term research cooperation between science and industry – just one of the reasons, why we work so fast, precisely and successfully today. Founded in 2015, as an independent subsidiary of Fresenius Medical Care – one of the leading players in the global bioimpedance devices market that plans to invest around 60 million € in Unicyte AG – we strive for a broad therapeutic and patent portfolio. Preferably together with you, of course. You will lead external collaborations (academic and industrial) in the process development of innovative technology platforms with a clear focus on regulatory required data generation. Furthermore, it will be on you to manage our external manufacturing operations with contract manufacturers – from technology transfer to clinical trial supply up to commercial manufacturing. We also rely on your proactive contribution to managing, negotiation and closing of commercial agreements with our contract manufacturers, including pricing and quality agreements. With a trained eye for detail, you will ensure the regulatory compliance of external manufacturing operations – additionally, you will interface with regulatory bodies, in close collaboration with the senior management and external consultants. Developing GMP-relevant documents is also part of your agenda: production protocols, change requests, deviations, user requirement specifications, SOPs etc. Beyond that, you will continuously drive the efficiency of our manufacturing processes across all of our technology platforms and therapeutic programs. Last but not least, you will evaluate and establish process development strategies and tools for stem cells as well as stem cell derived organoids and extracellular vesicles. Successful PhD in Biochemical Engineering, Biotechnology or Biochemistry Minimum 5 years of industrial work experience in pharmaceutical manufacturing and process development of ATMPs and/or biologics – commercial experience is a plus Demonstrable experience with managing third party C(D)MOs Extensive knowledge of taking products from R&D to GMP – including through the upscaling process Versatile knowledge in biologics manufacturing – drug substances and drug products European regulatory experience is a must have, FDA and other regulatory jurisdictions are a plus In-depth know-how of GMP requirements, EH&S regulations, and other regulatory requirements Experience in project controlling and tracking, project management qualification favourable Ideally, basic leadership experience – in any case an empathic and solution-oriented personality with sound communication skills Proven capabilities in working in interdisciplinary and international teams Advantageous: experience in leading R&D oriented academic teams to a strong development mindset Excellent English skills – German and/or Italian skills beneficial Highly motivated self-starter with entrepreneurial spirit, prior start-up experience favourable our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs. Working@Global Research & Development (GRD) Our aim in GRD: Global research. We work together with strong partners and start-ups. An inspiring environment awaits you with the freedom that you need. Over 800 colleagues from different disciplines work in international teams. The Bad Homburg site This is where everything comes together – most of the R&D activities take place at our sites in Schweinfurt and Bad Homburg. In Bad Homburg, medical professionals work side-by-side with software specialists, business economists and engineers in interdisciplinary teams to develop new innovations. The company headquarters is also located in Bad Homburg. A total of 3,500 employees work in different companies at the location. Contribute to our work and use your knowledge to improve the quality of life of patients. Thanks to our work, dialysis patients can look to the future with confidence today. The demand for modern dialysis processes is increasing globally – for us, this means that we are growing. Let’s work together: inquisitive and with high demands for quality.
Zum Stellenangebot

Early Stage Researcher (m/f/d)

Fr. 07.02.2020
Making people mobile – worldwide. Otto Bock HealthCare´s prosthetics, orthotics and mobility solutions products ensure independence and quality of life for people with physical mobility challenges. With over 7.000 employees in 50 countries, our family enterprise is the global leader in Technical Orthopedics.Within the framework of the funded Marie Skłodowska Curie SimBionics project, we are looking for an Early Stage Researcher (m/f/d)in Prosthetics and RoboticsYour role will be to explore novel quantitative methods, metrics and technologies that allow for a more comprehensive assessment of the impact of a lower limb prosthesis on an amputee user. For this, you will:Learn and understand current methods and instruments for clinical research of medical products.Investigate the effects of different prosthetic devices on the whole-body musculoskeletal system of an amputee.Investigate the functional, cognitive and psychological impact of sensory feedback during locomotion and balancing as a function of amputation level and mobility grade.Develop holistic and patient-tailored methods and metrics to assess the overall impact of a sensate lower limb prosthesis on an amputee.University degree in biomedical engineering, electronic engineering, computer science, or equivalentKnowledge and experience in biomechanics, lower limb prostheses and musculoskeletal simulation softwarePractical experience in the application of wearable sensors and optoelectronic systems for the recording and analysis of human motionHighly skilled in at least one of the following languages: C, C++, C#, Python, or JavaExcellent knowledge of German or English (spoken and written)Independent, self-motivated, structured and goal-oriented style of workingYour ideas and commitment will inspire your colleagues and staff, and will further the interests of Ottobock. We look forward to receiving your application! Be part of a dynamic, growing company with flat hierarchies. We offer a richly diverse field of work, individual development opportunities and extensive qualification programs in our Ottobock Academy. We request that you only apply via our online career portal. Please quote the reference number for the position in question, and also state your earliest starting date and salary requirements.
Zum Stellenangebot


shopping-portal