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Datenbankentwicklung | Medizintechnik: 23 Jobs

Berufsfeld
  • Datenbankentwicklung
Branche
  • Medizintechnik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 23
  • Ohne Berufserfahrung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 23
  • Home Office möglich 4
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 22
  • Befristeter Vertrag 1
Datenbankentwicklung
Medizintechnik

Product Owner Data Management Operations (m/f/x)

Di. 07.12.2021
Oberkochen
Thrive on innovation at a global technology leader. Develop exciting solutions in a diverse, stable work environment that’s focused on the future. Join us in a modern work environment with an open and inspiring culture and colleagues.The ZEISS Digital Partners unit based in Munich, Oberkochen and Jena is realizing cutting-edge customer-centric digital solutions jointly with the Segments of the ZEISS Group. In a spacious modern setting full of opportunities for further development, ZEISS employees work in a place where expert knowledge and team spirit reign supreme. All of this is supported by a special ownership structure and the long-term goal of the Carl Zeiss Foundation: to bring science and society into the future together.Join us today. Inspire people tomorrow.Diversity is a part of ZEISS. We look forward to receiving your application regardless of gender, nationality, ethnic and social origin, religion, philosophy of life, disability, age, sexual orientation or identity.Apply now! It takes less than 10 minutes.You will play a crucial role in shaping the future of Data Analytics and actively contribute to the success of the digital transformation at ZEISS. In this challenging function, you will help our business units identify and develop operational data-driven use cases. As Product Owner Data Management Operations you are part of our Data Operations team and join the vibrant Zeiss Data and Analytics community. You work in agile cross-functional teams together with all ZEISS business units. With your colleagues, you will build the foundation for a data-driven organization as well as a comprehensive data-enabled experience and data driven business for ZEISS customers through ingenious data management and solid data operations. An excellent university degree, preferably computer science, natural sciences, or engineering A passion for data, data insights and its visualization At least 3+ years of professional experience in IT consulting, data management or a data-driven enterprise department Experience in agile IT projects in the field of data analytics Experience in co-creating end-to-end data products from requirements gathering to actual implementation Strong communication skills and the ability to communicate between different stakeholder groups from technology to business A cloud-native mindset with experience in Microsoft Azure and database systems (SQL and No-SQL) Experience in working with data catalogue solutions to structure and organize enterprise data Creative thinking and strong analytical and problem-solving skills Knowledge in UI and web design is a plus Fluent English, German language skills are a plus Wofür wir seit 170 Jahren stehen: Pioniergeist und Bodenhaftung. ZEISS bietet seinen Mitarbeitern ein modernes Arbeitsumfeld, überdurchschnittliche Benefits sowie vielfältige Möglichkeiten zur Weiterentwicklung. Entscheiden Sie Sich für ZEISS. Die verschiedenen Unternehmensbereiche sowie die zentralen Konzern- und Servicefunktionen bei ZEISS bieten zahlreiche berufliche Möglichkeiten für alle Fachrichtungen.
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Datenbank Administrator (w/m/d)

Mo. 06.12.2021
Melsungen
Sie sind ein wichtiger Teil unserer Zukunft. Und hoffentlich sind wir auch ein Teil von Ihrer! Bei B. Braun schützen und verbessern wir die Gesundheit von Menschen weltweit. Das ist unsere Vision, auch im Marketing. Weil Sie Zielgruppen verstehen und mit guten Ideen überraschen, möchten wir mit Ihnen an langfristigen Kundenbeziehungen arbeiten. Mit vielfältigen Impulsen, flexiblen Arbeitszeitmodellen und internationalen Chancen sorgen wir für Ihren und unseren Fortschritt und entwickeln die Gesundheitsversorgung gemeinsam weiter. Das ist Sharing Expertise. Datenbank Administrator (w/m/d) Kennziffer DEFG7121-65449 Für unser globales Datenbank-Team innerhalb des IT-Bereiches Workplace & Infrastructure suchen wir für unsere Konzernzentrale am Standort Melsungen zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Datenbank Administrator (w/m/d). Das Datenbank-Team ist verantwortlich für die technische Konzeption, die Implementierung, den Lifecycle und den Betrieb der Datenbank-Landschaften von B. Braun. Konzeption, Design, Planung und Implementierung globaler Oracle und MS-SQL Datenbank-Landschaften unter Berücksichtigung von Cloud-Technologien, Hochverfügbarkeit, "24/7-Betrieb“ und Sicherheitsanforderungen Erstellung, Implementierung und kontinuierliche Verbesserung von Konzepten für die Bereitstellung, Monitoring, effektive Administration, Sicherheit und den Betrieb von komplexen Datenbank-Landschaften Sicherstellung einer stabilen, störungsfreien und performanten Verfügbarkeit der Datenbanken Planung, Koordination und Durchführung von Lifecycle Projekten Erstellung von Lösungsdokumentationen und Verfahrensanweisungen Planung und Durchführung von PoCs zum Testen von Zukunftskonzepten, Datenbank-Technologien, Cloud- und On-Premises-Architekturen Fachliche Kompetenzen Erfolgreich abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-) Informatik oder eine vergleichbare Ausbildung mit mehrjähriger Praxis-Erfahrung Fundierte Kenntnisse im Bereich Oracle und MS-SQL Datenbanktechnologien Fundierte Praxiserfahrungen mit Monitoring und Performance-Analyse Tools im Datenbankbereich Erfahrungen mit Cloud-Technologien im Kontext von Datenbanklösungen sowie mit Red Hat Linux und Windows Server Betriebssystemen Verhandlungssichere Deutsch- und sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Persönliche Kompetenzen Sie arbeiten erfolgreich in komplexen Strukturen Klar und verantwortungsbewusst zu kommunizieren ist für Sie selbstverständlich Sie treten leistungsbereit auf und übernehmen Verantwortung Sie sorgen für eine Kultur von Innovation Unser Angebot Nehmen Sie teil an einer Unternehmenskultur, die den konstruktiven Austausch mit Kollegen, Kunden und Partnern aktiv fördert. Arbeiten Sie mit uns daran, das Leben von Menschen nachhaltig zu verbessern. Wir bieten Ihnen vielseitige Aufgaben und hervorragende Entwicklungsmöglichkeiten sowie eine attraktive Vergütung mit umfangreichen Sozialleistungen in einem dynamischen Familienunternehmen. Benefits
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Softwareentwickler Bildverarbeitung und Algorithmen (m/w/d)

So. 05.12.2021
Mannheim
Die Haag-Streit Group umfasst 17 Gesellschaften in Europa, North America und Asia Pacific. Der Haupt­sitz befindet sich in Köniz, Schweiz. Die Produktionsstätten liegen in der Schweiz, in Deutsch­land, Grossbritannien und in den USA. Rund 1000 Mitarbeitende entwickeln, produzieren und ver­treiben hochwertige Produkte und Dienstleistungen im Bereich Diagnostic und Surgical. Haag-Streit Simulation ist Pionier in der Entwicklung von Virtual-Reality-Simulatoren für die medi­zini­sche Ausbildung. Weltweit trainieren Augenärzte und Medizinstudenten ihre diagnostischen und chi­rur­gischen Fähigkeiten an High-End-Simulatoren von Haag-Streit Simulation – ohne Belastung oder Risiko für einen Patienten. Das Unternehmen gehört zu der Schweizer Haag-Streit Group. Am Fir­men­standort in Mannheim arbeiten heute rund 75 Mitarbeiter. Zur Verstärkung unserer Entwicklungsabteilung suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen Softwareentwickler Bildverarbeitung und Algorithmen (m/w/d) Entwicklung anspruchsvoller Bildverarbeitungsalgorithmen für medizinische Geräte Anwendung verschiedener Methoden zur Bildverarbeitung (klassische und statistische Methoden, Machine Learning) Prototyping mit Python, NumPy und OpenCV Produktreife CPU- und GPU-basierte Implementierung mit C++ und CUDA Testautomatisierung, Dokumentation und Funktionsnachweis Enge standortübergreifende Zusammenarbeit im interdisziplinären Team, in den Projekten und mit verschiedenen Standorten Erfolgreich abgeschlossenes Masterstudium der Informatik, Mathematik oder ein vergleichbarer Abschluss Mindestens drei Jahre Berufserfahrung in der Softwareentwicklung oder nachgewiesene Erfahrung in der Entwicklung komplexer Softwareprojekte Sehr gute Kenntnisse in modernem C++ (14 und höher) und Python Routine beim Einsatz von CMake und Git Sehr gute Kenntnisse in Verfahren der digitalen Bildverarbeitung (Segmentierung, Mustererkennung, Registrierung, Transformation, 3D-Rekonstruktion, Objekttracking u.a.) Fundiertes Verständnis von Bildformaten, Farbräumen und technischen Komponenten zur Bildaufnahme (Kameras, Sensoren, Optik, Beleuchtung) Eine zielorientierte, einfallsreiche Herangehensweise Spaß an der Arbeit im Team Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Forschungsnahe, technisch anspruchsvolle Themen Mitarbeit in einem dynamischen Team Einen großen Gestaltungsspielraum und ein hohes Maß an Eigenverantwortung Eine offene und freundliche Arbeitsatmosphäre Flexible Arbeitszeiten Verschiedene Sozialleistungen wie Zuschüsse zu Kinderbetreuung und Altersvorsorge, Job-Ticket und JobRad
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(Big) Data Engineer / Business Intelligence Developer (f/m/d)

So. 05.12.2021
Bayreuth
Every day, around 3.000 medi employees the world over work on innovative solutions for better quality of life – from Bayreuth to the world. Our vision: Enabling maximum therapeutic success in the Medical area, and maximum comfort in the Sport and Fashion segments. Motivated by the love of challenges, we work to set the standard with our products and concepts, scientifically sound and at a high-tech level. The people of medi: Ambitious go-getters with heart Working for medi means bringing creative and innovative ideas to life, taking new roads together and going beyond yourself. It’s all with the goal of helping people everywhere feel better. At the centre of it is the “medi Spirit” of a family-owned company with a global outlook. Are you a go-getter with heart? Do you want to help write the medi success story?  Join our team. We look forward to meeting you! Do you have an infectious passion for data? Are you always looking for new challenges to improve your and your team’s skills? Then you’ve found the right place. In our newly created Analytics Department, we are transforming data into added value. Help drive the future of our company – welcome to the team! You build and optimize a future-ready analytical data infrastructure based on cloud technology. You test and integrate new tools and components for "lean" connection of internal and external data resources. Your core activities include the development of use cases from all parts of the business in agile teams of business analysts and software developers. In order to assure a long-term high-quality analytical database, you implement the relevant standards, processes and tools, and monitor them. You have successfully graduated in (business) information technology, computer science, (economical) mathematics, statistics or physics, or have gained equivalent knowledge and skills through successful career experience and ongoing education. You have deep and practical experience with relational databases and batch or stream data processing, and an understanding of business intelligence, data warehousing and data integration (ETL). You are familiar with cloud environments like AWS, Azure or GCP Experience with Big Data ecosystems, for example Spark, Kafka, Kinesis, Databricks is a plus. You bring impressive capabilities in data linkage and processing using scripts in T-SQL, Python, R, Scala or Java and file formats like parquet, JSON or XML. You are excited about developing innovative data products in a dynamic team. You enjoy working towards success and objectives. You are a motivated, focused personality with an agile mindset and plenty of initiative, and you want to actively drive company growth. Your German and English skills are excellent. Working for a world leading manufacturer of medical aids, with plenty of room for your innovative ideas. We appreciate you, your opinion and your work. You’ll enjoy a company culture that encourages constructive solutions, trust, responsibility and excitement. We want you to reach your full potential at medi. We help with individual ongoing education options and attendance at seminars, events and congresses. We help you achieve the ideal work-life balance, through sport, healthy nutrition and great colleagues. You can look forward to a modern workplace concept, for example with flexi-time and the option of working remotely. Live and work in the Culinary Region of Upper Franconia, with a wide variety of recreational possibilities within a short distance.
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Business Intelligence Specialist (m/f)

Fr. 03.12.2021
MED-EL is a leading manufacturer of innovative medical devices for the treatment of various types and degrees of hearing loss. Our unique portfolio of implantable hearing solutions benefits thousands of individuals in more than 100 countries worldwide. With headquarters in Innsbruck, Austria, MED-EL has over 2200 employees around the world. In support of our continuing growth, we currently have an open position with focus on: Business Intelligence Specialist (m/f) DD_3_2106 Innsbruck, Austria Maintain knowledge of best practices and new developments in BI Technical support on all BI topics within the company worldwide Conceptualize inhouse training materials based on data and research for a variety of audiences including end users, key users, and subject matter experts Deliver training via appropriate methods, including hands-on training, virtual trainings, and live demonstrations Engage in knowledge sharing and community building activities, including making presentations, webinars, and writing internal blog articles Profound BI expertise, preferably in Microsoft PowerBi Understanding of data warehouse and ETL processes Strong communication skills in German and English, demonstrable oral presentation skills, experience in conducting trainings Ability to work independently, show initiative, and complete tasks with minimal oversight Higher degree and/or proven professional experience in a related field Salary will be determined based on professional experience; the formal minimum salary according to Collective Bargaining Agreement is EUR 37,559.20.We offer a challenging opportunity in a multinational work environment with English as our company language. We look forward to receiving your application at jobs.medel.com.
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Business Intelligence Specialist (m/f/d)

Mi. 01.12.2021
Hamburg
Olympus is passionate about creating customer-driven solutions for the medical, life sciences and industrial equipment industries. For more than 100 years, Olympus has focused on making people’s lives healthier, safer and more fulfilling by helping to detect, prevent and treat disease, furthering scientific research and ensuring public safety. Olympus is headquartered in Tokyo, Japan, with more than 35,000 employees worldwide in nearly 40 countries. Olympus Europa, headquartered in Hamburg, Germany, serves the EMEA (Europe, Middle East & Africa) region and employs 7,500 people across 31 subsidiaries. Apply now! You will be responsible for specifying the analytical requirements of internal stakeholders and developing practicable solution proposals in a mutual exchange with the analytics business partners At the same time, you will be closely involved in the harmonization of requirements across different business areas, thus ensuring the assurance and improvement of information quality The development of ideas for the further development and improvement of the BI tool landscape at Olympus on the basis of specific departmental requirements is just as much a part of your area of responsibility as the training and coaching of new and advanced BI users and analysts The modelling, development and improvement of sophisticated dashboarding solutions based on Qlik Sense and Power BI as well as the validation of the solutions together with specialist department experts is your responsibility You act as an interface between the BI-IT department and the management and drive the further development of our global data & analytics platform You see yourself as a business partner and are available as an internal contact person for methodical and technical questions and best practices for data & analytics You will play a significant role in BI projects for the roll-out of new analytical solutions and the improvement of existing tools You have successfully completed your university studies, preferably with a focus on Business Informatics or comparable You have several years of experience in dealing with modern Business Intelligence solutions, ideally with Qlik Sense and/or Power BI, as well as SQL knowledge and experience in dealing with databases Preferably, you will also have experience in Advanced Analytics methods and data visualization best practices and you understand the basic concepts of software engineering and writing program code (e.g. Python) General knowledge of ERP systems and ERP structures is desirable You have project management experience in a BI context and a very good command of German and English You convince with strong analytical and communication skills You have an independent and goal-oriented way of working and the ability to prioritize effectively Ability to work in a team and intercultural competence round off your profile Flexible working hours Childcare through our ‘Buttje & Deern’ partner Comprehensive company pension scheme Health care and medical check-ups Staff restaurant (partly certified organic) and subsidized lunches 30 days of holiday per year
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DevOps Entwickler / Site Reliability Engineer Cloud-Lösungen (m/w/d)

Di. 30.11.2021
Karlsruhe (Baden)
Löwenstein Medical Technology ist ein mittelständisches Unternehmen unter dem Dach der international aufgestellten Löwenstein Gruppe. Als Kompetenzträger für respiratorische Diagnostik und Therapie entwickeln und produzieren wir in Deutschland hochwertige Medizinprodukte „Made in Germany“ für den weltweiten Einsatz in der Schlaf- und Beatmungsmedizin. Wir investieren in Mitarbeiter, die unsere zentralen Werte Eigenverantwortung, Begeisterung, Kreativität und Leistung in den Fokus ihres Schaffens stellen. Wir bauen unser Team im Bereich Forschung und Entwicklung am Standort Karlsruhe aus und suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt Sie als DevOps Entwickler / Site Reliability Engineer Cloud-Lösungen (m/w/d)  Sie entwickeln und deployen die Cloud-Infrastruktur für unsere microservicebasierten Webapplikationen und verbessern die Skalierbarkeit und Verfügbarkeit unserer Dienste Sie unterstützen uns bei der Durchsetzung unseres Continuous-Delivery-Prozesses Sie helfen den Entwicklern bei komplexen Aufgaben zwischen Dev und Ops Sie kümmern sich um die Prävention und Beseitigung von Incidents Sie übernehmen gelegentlich die Rufbereitschaft Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Informatik oder vergleichbare IT-Kenntnisse Erfahrung in der Konfiguration und dem Betrieb von Lösungen mit Docker / Kubernetes Sehr gute Kenntnisse in der Systemadministration von Linux- und Windows-Systemen, insbesondere Netzwerktechnologien (VPN, IPsec, iptables etc.) Erfahrung mit Cloud-Hosting, z. B. AWS oder Microsoft Azure, auch mittels Skripts und API Verständnis von Software-Build und Releaseprozessen, inkl. Continuous Integration und Continuous Delivery Know-how im Umgang mit Versionskontrolle (Git), CI/CD und der Testautomatisierung Gute Kenntnisse in Bash, PowerShell oder Python Erfahrung mit PostgreSQL, Elasticsearch und PKI (z. B. EJBCA) wünschenswert Gutes Deutsch und Englisch Führendes Unternehmen der Medizintechnik, welches sich auf die Entwicklung innovativer Beatmungsgeräte sowie die software- und telemedizinbasierte Prozessunterstützung von Therapieeinstellung und -kontrolle spezialisiert hat Dynamisches Umfeld mit hervorragendem Arbeitsklima Anspruchsvolle und abwechslungsreiche Projekte Viele Möglichkeiten zur Mitgestaltung sowie zur persönlichen und fachlichen Entwicklung Flexible Arbeitszeiten
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Electronic Lab Notebook Specialist / Data Engineer for Benchling (m/f/d)

Di. 30.11.2021
Penzberg
At Roche, 98,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity. With approximately 6.200 employees the collaboration of the two divisions, Pharma and Diagnostics, in Penzberg is unique within the Roche Group. From research, through development to production we cover the entire value-added chain. Roche Penzberg is one of Europe's largest biotechnology centers. Our innovations help patients worldwide to live a better life. From your beginning with Roche, our motivated team will welcome and support you. Numerous opportunities for personal development, flexible work hours, attractive compensation packages and special family assistance programs are available. Job facts Job ID: 202110-128257 Location: Penzberg bei München Company / Division: Diagnostics & Pharma About us The department Pharma Technical Development Europe Biologics brings game-changing therapies from clinical phase I into the market to serve every patient, every day. Our core business is to develop safe, innovative and effective drugs using cutting edge technologies for manufacturing processes (Drug Substance and Drug Product), clinical supply, formulation, device, packaging, and analytical development. Our daily work also includes compiling of regulatory documents and the transfer of development projects to commercial manufacturing.   We are striving for a caring and sensing network organization, which lives a culture of trust and collaboration. Our smart people drive innovation through their expertise, passion and "getting it done" mentality. The benefit for the patient is in the center of our thoughts and efforts. What does your new job entail?   This is a diverse and exciting role around the implementation of the Electronic Lab Notebook (ELN) Benchling. In the role of an ELN Specialist / Data Engineer (m/f/d), you will make a decisive contribution on a daily basis. You are part of the digital transformation to make medicines available to our patients more quickly.    You will be responsible for driving innovation, keeping an E2E perspective, ensuring the necessary quality and establishing sustainable solutions.  We work in an agile, role-based and strength-based environment where you can also take on additional tasks.   Your tasks in detail: In a small team you will create templates in the ELN that reflect analytical tests and experiments in compliance with FAIR data standards. Working closely with our business units "Technical Development for Pharmaceutical Products (PTD)" in Basel and San Francisco to align on business processes in the ELN. Automation of the templates in ELN e.g. by calculations, workflows or similar. Automation by connecting external interfaces such as a platform for instrument connection or a Datalake in alignment with global departments. Always looking for improvements to simplify lab workflows with the ELN. You are the bridge between our lab users and the IT infrastructure teams. Tasks and topics such as testing, documentation and process description are a matter of course for you. As part of our role-based approach (loop approach), you will take on additional tasks based on your strengths.   Can you identify yourself with the following statements? You already have relevant work experience with international projects in the field described above  You consider communication skills as your strong point and you enjoy to work as a true team player to achieve your goals Intrinsic drive and high initiative are not just buzzwords but describe your strengths  Besides, you enjoy to work in an international environment and your English and German are fluent in written and spoken In-depth knowledge of current IT technologies like Python, Java, NoSQL, Cloud, Looker, Angular and similar are natural to you A Master's degree (Ph.D. strongly desired) in data science/ biotechnology or a related field (e.g. Computer Science, Statistics, Mathematics, Bioinformatics, etc.) is the foundation of your knowledge This position is fixed-termed to two years.  We look forward receiving your application! Application documents For your application, please keep it simple. We only ask you for an up-to-date CV with relevant project experience.  Do you have any questions about the current application status or about the job in general?  Our FAQ provide answers to many questions. And if you haven't found the right answer, our Talent Acquisition Team is ready to help you!  You can reach us from monday to friday from 08:30 am - 4 pm by phone: (+49) (0) 621-759 1616. We are pleased to respond to your inquiries. Job Level: Individual contributor
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Data Engineer (m/f/d)

Di. 30.11.2021
Hamburg
In this role, you have the opportunity to drive the transition of a world-leading health care company’s manufacturing site to a data-driven culture. This will involve interfaces from global corporate structures, through local software developers all the way to the shop floor. You can bring in your experience and ideas in digitalization projects and therefore shape the future of Philips. The group “Digital Transformation“ was established to actively drive industry 4.0 initiatives at the shop floor level in Hamburg. At the moment a couple of interesting projects bringing the site towards Smart Factory are on the way. Take the chance to be part of it. You are a part of the group “Digital Transformation” within Factory Engineering. We are a main driver of the transition to a smart factory. Our responsibilities are development and maintenance of infrastructure for self-service reporting and advanced analytics manufacturing Execution System (SAP ME) Equipment Software You are responsible for Contribute to implementation of Azure based data infrastructure by collaboration with global digital factory program. Continuously improve and develop the analytics platform. Collaborate in cross-functional teams with data scientists, process experts and software engineers on the implementation of data-driven solutions. Define and implement optimized database schemes based on current architecture and deploy within Azure cloud services. Analyze business requirements and identify relevant data as well as tools and technologies for AI use cases. Prepare and cluster data to implement, operate and train AI models including assessment of data quality, cleansing, and harmonization. Design, build, automate, maintain, and monitor efficient ETL architecture to connect new and existing data sources and interfaces in collaboration with local business and global IT. Create, verify, and validate implementation of data pipelines, tools, and models. Create reporting data layers (considering data privacy) to support business users in a self-service analytics environment with Ad-hoc-Reporting (PowerBI) on large datasets and complex data models. To succeed in this role, you should have the following skills and experience Passion about data and technology in general. At least 3 years of professional experience with the Azure Universe, including Azure Data Lake, Data Factory, Databricks, Synapse, Delta Lake, Cosmos DB and Microsoft SQL Server. Strong Python skills. Apache Spark is a plus. Good knowledge of AI modules in Azure. Experience with Power BI is a plus. In-depth experience in dealing with structured and unstructured data sets. Experience with relational and NoSQL databases. Knowledge of core data science principles. Microsoft Certified Azure Data Engineer or equivalent certificates. Good communication and interpersonal skills. Fluent in English and German. Team player in multidisciplinary and international settings. In return, we offer you numerous offers as part of our "Employer of Choice" program (including company pension scheme, family services, health program, modern working time models). As a company for health and well-being, Philips is concerned about the work-life balance of our employees. Why should you join Philips? Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 2,5 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions. Philips is an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, age, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, genetic information, creed, citizenship, disability, and protected veteran or marital status. Please apply only online using the button/link below and upload your complete application documents to our application system (cover letter, CV and relevant certificates). To attach more than these documents, please click on "Zurück" in the browser window and then upload additional attachments.
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Installed Base Manager (m/w/d) DACH - Medical Technology

Di. 30.11.2021
Hamburg
eine exzellente Prozess- und Datenqualität unserer Installed Base sicherzustellen und durch deren Analyse und Visualisierung unser Services Business in DACH maßgeblich weiterzuentwickeln. Du machst es möglich Business Opportunitäten zu identifizieren und zu definieren. Installed Base (IB) Management End-to-End von Market to Order und Order to Cash End-to-End Überwachung, Sicherstellung und/oder Unterstützung bei der automatischen Erstellung von IB-Datensätzen im IB Management System, basierend auf validierten Daten von den Business Innovation Units oder aus anderen Quellen (zum Beispiel Multivendor- oder 3rd Party-Produkte) Fortlaufende Sicherstellung und Verbesserung der Qualität der IB Datenbasis durch regelmäßige Analyse der Datengenauigkeit, einschließlich der Bereitstellung von Daten für den Außendienst Annahme, Validierung und Durchführung von Änderungsanträgen für installierte Produkte (Single Point of Contact) Bereitstellung und Aufbereitung von IB Daten zur Business Generierung im Bereich Service Commercial Initiierung von Verbesserungsprogrammen und Projekten Unterstützung des Quality and Regulatory Managers bei der Validierung von IB Daten Mindestens 2 Jahre Berufserfahrung im Customer Service, Marketing oder einem vergleichbaren Bereich Prozessverständnis im Bereich Request to Resolution unter Berücksichtigung aller angewandten Tools (insbesondere ServiceMax) Erfahrung in der Koordination komplexer Produkt-Portfolios und Projekte über diese Kundensegmente/Zielgruppen Sehr gute analytische Denkweise, idealerweise unter Anwendung der Lean Methoden (DM, PS) Sehr sicherer Umgang mit MS Office, insbesondere Excel (z.B. Pivot, Macro, Formeln) und Access sowie den gängigen Analysetools im Service (z.B. Qlikview, ServiceMax Reports, Salesforce und SAP) Dienstleistungs- & Kundenorientierung Vernetzte Denkweise & Stakeholdermanagement Kommunikationsstärke & Überzeugungskraft Hohes Maß an Eigeninitiative Du bist ein integraler Bestandteil der Service Organisation und trägst somit maßgeblich zum geschäftlichen Erfolg bei. Du hast hier die Möglichkeiten mit vielen verschiedenen Teilen der Organisation in Kontakt zu treten und das Thema IB von verschiedenen Perspektiven zu verstehen und weiterzuentwickeln. Die Aufgaben sind vielfältig und werden Deine analytischen, strategischen, wie auch Stakeholder Management Fähigkeiten fordern und fördern. Des Weiteren bieten wir zahlreiche Angebote im Rahmen unseres „Employer of Choice“ Programms (u.a. betriebliche Altersvorsorge, Familienservices, Gesundheitsprogramm, moderne Arbeitszeitmodelle). Als Unternehmen für Gesundheit und Wohlbefinden liegt Philips das Thema Vereinbarkeit von Beruf und Privatleben unserer Mitarbeiter*innen am Herzen.
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