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Medizintechnik: 82 Jobs in Altenstadt

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Anstellungsart
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Medizintechnik

(Senior) Manager Digital Controlling & Business Analytics / Data Science (f/m/d)

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Kabi is a global healthcare company that specializes in lifesaving medicines and technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our products and services are used to help care for critically and chronically ill patients. About Fresenius Over 290,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. Digital Controlling & Business Analytics drives and coordinates the digital transformation of Corporate Controlling. Leveraging state-of-the-art analytics applications, we strive to further improve performance management and business steering, contributing to the overall success of Fresenius Kabi. In this context, we are looking for a new colleague to spearhead our various Business Analytics initiatives. Take on responsibility and become a member of a highly dynamic team in a truly global environment that actively contributes to and shapes the digitization journey within our Finance organization! Identification and evaluation of Business Analytics use cases Development and implementation of analytical models to support forward-looking steering and risk controlling Monitoring, quality assurance and improvement of productive analytical models Data visualization and dashboard design Fostering and further driving our analytics culture, e.g. through trainings and workshops Preparation of management decisions regarding strategic analytics topics Build, strengthen and maintain close and good relationships to all involved stakeholders Graduate degree in business administration, business informatics, business mathematics, computer science or comparable studies, Ph.D. is a plus Demonstrated knowledge and proven track record in Data Science-related projects/functions Experience in Finance and/or Controlling, either in a corporate setting or management consulting In-depth knowledge of analytical models (e.g. classification, time series, machine learning) and their application in R and/or Python Good knowledge of Business Intelligence and data visualization tools, e.g. SAP Analysis for Office/Analytics Cloud, Microsoft Power BI and/or R Shiny Ability to structure and simplify complex tasks Excellent communication and leadership skills Execution-oriented mindset combined with high-levels of pro-activity and pragmatism Fluent in English and German, both written and spoken our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs.
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Projektmanager (m/w/d) Marketing Retail Pharmacies - befristet für 2 Jahre

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ KARRIERE MIT SINN / Fresenius Kabi ist ein weltweit tätiges Gesundheitsunternehmen, das Medikamente und Medizinprodukte zur Infusion, Transfusion und klinischen Ernährung anbietet. Unsere Produkte und Dienstleistungen werden in der Therapie und Versorgung von kritisch und chronisch kranken Patienten eingesetzt. Über Fresenius Mehr als 290.000 Menschen auf allen Kontinenten arbeiten bei Fresenius daran, immer bessere Medizin für immer mehr Menschen anzubieten. Unsere eigenständigen Unternehmensbereiche Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios und Fresenius Vamed bieten ein breites Spektrum an Produkten und Dienstleistungen im Gesundheitssektor. Bei uns haben Sie die Chance, mit Ihrer Karriere einen Unterschied zu machen – und Teil unserer beeindruckenden Wachstumsgeschichte zu werden. Identifikation und fokussierte Bearbeitung der Zielgruppe Offizinapotheken Entwicklung und Implementierung von Strategien und Vermarktungsinitiativen für den zugeordneten Bereich Erstellen eines strategischen Business- und Marketingplans für 3 Jahre inklusive Umsatz- und Ergebnisentwicklung unter Berücksichtigung von Marketingbudget und Ressourceneinsatz Monitoring der Umsatz-, Ergebnis- und Marktanteilsentwicklung und Ableitung von geeigneten Maßnahmen Identifikation und fokussierte Bearbeitung von Zielgruppen und Zielsegmenten Erarbeitung von Marktstrategien für Innovationen und Neuheiten Identifizierung und Mitarbeit bei der Entwicklung und Implementierung von Business-Opportunities Erarbeitung und Implementierung von verkaufsfördernden Initiativen für Produkte und Dienstleistungen  Kontinuierliche Marktbeobachtung sowie Erstellung von Markt- und Wettbewerbsanalysen  Erstellung und Aktualisierung von Promotionsmaterial Bestimmung der Kundenzufriedenheit auf Basis der Kundenkontakte und Initiieren entsprechender Maßnahmen Aktive Marktbearbeitung: Regelmäßige Kundenbesuche, Teilnahme an Kongressen und Fachveranstaltungen sowie Key Opinion Leader (KOL) Management Schulungen von Vertrieb und Kunden  Initiierung, Evaluierung und Erstellung von Entscheidungsvorlagen für potentielle Projekte und Implementierung auf Basis fundierter Marktanalysen Monitoring und Reporting der implementierten Projekte auf Basis von definierten KPIs Projektmanagement: Projektplanung, -durchführung, -steuerung und – kontrolle sowie Management der notwendigen internen und externen Ressourcen Abgeschlossenes naturwissenschaftliches Studium mit guten betriebswirtschaftlichen Kenntnissen oder abgeschlossenes betriebswirtschaftliches Studium mit guten naturwissenschaftlichen Kenntnissen (vorzugsweise Ökotrophologie) oder vergleichbare Ausbildung Mehrjährige Erfahrung im Marketing und Vertriebserfahrung im Bereich OTC (Apotheken) Langjährige Erfahrung im Projektmanagement Analytische und konzeptionelle Kenntnisse von Vorteil Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Fließende Deutschkenntnisse erforderlich Kommunikationsstärke und Teamfähigkeit Unternehmerisches Handeln und Veränderungsfähigkeit Ausgeprägte Lernorientierung Hohe emotionale Stabilität Sehr gute Kenntnisse über den deutschen Gesundheitsmarkt Gute Vernetzung im Markt mit relevanten KOL und Verbänden wünschenswert Sehr gute Kenntnisse der gängigen Software (MS Office, SAP) Eine Unternehmenskultur für „Unternehmer im Unternehmen“, in der Sie sehr schnell Verantwortung übernehmen können. Unsere Leistungen: Gewinnorientierte Erfolgsbeteiligung, Langzeitkonten für Ihre Zukunftspläne und weitere Leistungen, die den individuellen Bedürfnissen gerecht werden.
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Customer Service Manager Export (m/w/d) - befristet

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ KARRIERE MIT SINN / Fresenius Kabi ist ein weltweit tätiges Gesundheitsunternehmen, das Medikamente und Medizinprodukte zur Infusion, Transfusion und klinischen Ernährung anbietet. Unsere Produkte und Dienstleistungen werden in der Therapie und Versorgung von kritisch und chronisch kranken Patienten eingesetzt. Über Fresenius Mehr als 290.000 Menschen auf allen Kontinenten arbeiten bei Fresenius daran, immer bessere Medizin für immer mehr Menschen anzubieten. Unsere eigenständigen Unternehmensbereiche Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios und Fresenius Vamed bieten ein breites Spektrum an Produkten und Dienstleistungen im Gesundheitssektor. Bei uns haben Sie die Chance, mit Ihrer Karriere einen Unterschied zu machen – und Teil unserer beeindruckenden Wachstumsgeschichte zu werden. Auftragsabwicklung für die Lieferung an Distributoren und Agenten in Middle East, Lateinamerika sowie Russland & CIS in englischer Sprache Externe und interne Kommunikation insbesondere zu Produktmanagement, Materialplanung, Versand, Qualitätskontrolle, Finanz- und Rechnungswesen, Controlling, Lager und Zoll Auftragsbearbeitung inkl. Verfügbarkeitskontrolle, Erfassung, Versandkoordination mit Hilfe von SAP System – P11/ P12 Akkreditivbearbeitung Abwicklung von Streckenaufträgen / -Lieferungen ("Third Party Business") inklusive der dazugehörigen Kommunikation mit den für die Warenlieferung verantwortlichen Produktionsstätten dieser Lieferungen Kundestammanlage und -pflege inklusive Kommunikation mit der Buchhaltung/ Finanzen und den Controlling Abteilungen Reklamations- und Retourenbearbeitung Erstellung von Gut- und Lastschriften Kaufmännische Ausbildung mit Abschluss Erfahrung im kaufmännisch orientierten Export Innendienst Gutes Englisch in Wort und Schrift Selbstständige, proaktive, eigenverantwortliche Arbeitsweise Gutes Zahlenverständnis und logisches Denkvermögen Teamfähigkeit, Kommunikationsfähigkeit, Flexibilität, interkulturelle Kompetenz EDV Kenntnisse (SAP P11, P12 von Vorteil), Office 365 & Internetanwendungen Eine Unternehmenskultur für „Unternehmer im Unternehmen“, in der Sie sehr schnell Verantwortung übernehmen können. Unsere Leistungen: Gewinnorientierte Erfolgsbeteiligung, Langzeitkonten für Ihre Zukunftspläne und weitere Leistungen, die den individuellen Bedürfnissen gerecht werden.
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Marketing Manager (m/w/d) Dienstleistungen

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ KARRIERE MIT SINN / Fresenius Kabi ist ein weltweit tätiges Gesundheitsunternehmen, das Medikamente und Medizinprodukte zur Infusion, Transfusion und klinischen Ernährung anbietet. Unsere Produkte und Dienstleistungen werden in der Therapie und Versorgung von kritisch und chronisch kranken Patienten eingesetzt. Über Fresenius Mehr als 290.000 Menschen auf allen Kontinenten arbeiten bei Fresenius daran, immer bessere Medizin für immer mehr Menschen anzubieten. Unsere eigenständigen Unternehmensbereiche Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios und Fresenius Vamed bieten ein breites Spektrum an Produkten und Dienstleistungen im Gesundheitssektor. Bei uns haben Sie die Chance, mit Ihrer Karriere einen Unterschied zu machen – und Teil unserer beeindruckenden Wachstumsgeschichte zu werden. Entwicklung von Vermarktungsstrategien für neue und bestehende Dienstleistungen Erstellen von Business- und Marketingplänen von neuen Dienstleistungen Erarbeitung von verkaufsfördernden Marketinginitiativen für Dienstleistungen und Vermarktung der Dienstleistungen Portfolio Management und Weiterentwicklung der Dienstleistungen Kontinuierliche Marktbeobachtung sowie Erstellung von Markt- und Wettbewerbsanalysen (in Zusammenarbeit mit Marktforschung) Erstellung und Aktualisierung von Promotionsmaterial und Onlinewerbung Kommunikation der Dienstleistungen bei Kongressen Aktive Marktbearbeitung - Regelmäßige Kundenbesuche, Teilnahme an Kongressen und Fachveranstaltungen sowie Meinungsbildner Management Mitarbeit in Projektgruppen Abgeschlossenes betriebswirtschaftliches oder gesundheitsönomisches Studium mit guten betriebswirtschaftlichen Kenntnissen Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Dienstleistungsmarketing Erfahrungen im Bereich Business Development von Dienstleistungen Analytische, konzeptionelle und organisatorische Fähigkeiten Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Fließende Deutschkenntnisse Sehr gute Kenntnisse der gängigen Software (SAP, MS Office, Datenbanken) Eine Unternehmenskultur für „Unternehmer im Unternehmen“, in der Sie sehr schnell Verantwortung übernehmen können. Unsere Leistungen: Gewinnorientierte Erfolgsbeteiligung, Langzeitkonten für Ihre Zukunftspläne und weitere Leistungen, die den individuellen Bedürfnissen gerecht werden.
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(Senior) Manager Audit Coordination Quality Assurance (m/f/d) - temporary

Mi. 08.04.2020
Oberursel
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Kabi is a global healthcare company that specializes in lifesaving medicines and technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our products and services are used to help care for critically and chronically ill patients. About Fresenius Over 290,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. External Supplier Audit planning for active pharmaceutical ingredients, excipients, intermediates and raw materials Allocation of auditors, subject matter experts and resources according to skills Identification of key areas to be audited Follow-up of timely submission of the reports Set up monthly report for upper management Assessment of the results, report areas for further audit focus, escalation of critical results, classification of supplier Assessment of auditor training needs Support establishment of an auditor training program Qualification and handling of 3rd party auditing companies & audit cooperation (JAVfx) Set up / Revise SOPs in the area of responsibility Performance of supplier audits as required Support implementation of an audit planning tool Administration of an external audit Sharepoint Support implementation and improvement on external Audit process (e.g. auditor qualification) University degree preferably in Science, Pharmacy or Chemistry 2-4 years of experience in the pharmaceutical industry (Quality Assurance, Quality control, Auditing) Experience in GMP audits specifically for APIs (following ICH Q7) Profund knowledge in GxP regulation (China, US, PIC/s, EU) Experience in auditing Good computer skills (MS Office, Sharepoint) Fluent English language skills in speaking and writing our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs.
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Business Process Architect Production Planning (m/f/d)

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Kabi is a global healthcare company that specializes in lifesaving medicines and technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our products and services are used to help care for critically and chronically ill patients. About Fresenius Over 290,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. The Business Process Architect is a key member of the Business Process Management team. The BPA is responsible for consistent business process modeling and related mapping to Integrated Technology solutions. During Process and Application design & implementation the BPA provides area specific knowledge and supports the Business Process Owner in running analysis, documenting processes flows, mapping processes to systems, authoring User Requirements Specifications and interfacing with IT implementation partners, bridging Business and Technology expertise. The individual works in close interaction with different project teams to ensure performance, acceptance, maintainability, scalability and continuous improvement of solutions.  Supports the BPO in Template build, pilot and roll-in activities Supports the BPO in the completion of the Process Reference Model as well as in the definition of the E2E business process KPIs Supports BPM framework compliance (KPI set-up, metrics, performance measurement, fit/gap analysis) Specifies the business requirements for the E2E business process for their area of responsibility Responsible for consistent and integrated E2E business process design in their area of responsibility Discusses, collects and describes the user requirements for Fresenius Kabi in the nominated roll-out countries in their domain/area of responsibility Ensures that user requirements are comprehensive per country, completely documented and communicated on-time Supports the preparation and follow-up of the fit-to- template workshops, participates actively in the process design, the report and forms design, supports document creation for PQ testing and supports country trainings by preparing training materials and running training sessions on-site Works closely with the IT Solution Architects to understand the enabling IT infrastructure and if the Process Model can effectively be translated into the proposed solution(s) Provides feedback on functional design of RICEFW’s Provides feedback to the Solution Delivery team on technical solution concepts (Detailed Specifications (DS)) Prepares and supports the executes of the test for PQ Tests in collaboration with the Business Key Users and the Validation team Preparation of training materials for end-users, and if necessary supports the delivery of the EUT by the Key Users Conducts training for key-users Responsible for the documentation of the processes in ARIS Translates principles, standards & business rules into IT requirements Defines technical data definitions & formats as well as data models Supports Master Data maintenance process design Process know how, IT solutions, Business/IT delivery experience for Production Planning area Experience in the Health Sciences in general or in Pharmaceutical Industry SAP Production Planning experience (as a user or as a consultant) PP-PI knowledge Good understanding of the integration with SAP QM module Good understanding of the Master Data elements associated with the SAP PP module Very good overview of processes and ability to think across processes Very good network, or able to create one to other process experts Detailed knowledge on level 2 and 3 of dedicated E2E processes for the domain Able to understand and review Functional and Design specification documentation Experience of working under regulated environments (GxP) - is a plus Knowledge of the process flow documentation tool (ARIS) - is a plus our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs.
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(Manager) Business Process Architect Finance (m/f/d)

Mi. 08.04.2020
Bad Homburg
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Kabi is a global healthcare company that specializes in lifesaving medicines and technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our products and services are used to help care for critically and chronically ill patients. About Fresenius Over 290,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. Supports the BPOs in Template build, pilot and roll-in activities Responsible for consistent and integrated E2E business process design in their area of responsibility Discuss, collect and describe the user requirements from the Kabi in the nominated roll-out countries in their domain/area of responsibility Supports the preparation and follow-up of the fit-to- template workshops, participates actively in the process design, the report and forms design, supports document creation for OQ & PQ testing and supports country trainings by preparing training materials and running training sessions on-site Works closely with the IT Solution Architects to understand the enabling IT infrastructure and if the Process Model can effectively be translated into the proposed solution(s) Ensures that user requirements are comprehensive per country, completely documented and communicated on-time Supports in ensuring 80/20 standardization of the E2E business processes and Template design Provides feedback on functional design of RICEFW’s Provides feedback to the Solution Delivery team on technical solution concepts (Detailed Specifications (DS) Prepares and executes test specifications for OQ Tests in collaboration with the Validation team Supports the BPO in the completion of the Process Reference Model Specifies the business requirements for the E2E business process for their area of responsibility Responsible for the documentation of the processes in ARIS Support the BPO in the definition of the E2E business process KPIs Ensures continuous E2E process awareness within his/her team and beyond Supports BPM framework compliance (KPI set-up, metrics, performance measurement, fit/gap analysis) Translates principles, standards & business rules into IT requirements Defines technical data definitions & formats as well as data models Supports Master Data maintenance process design Preparation of training materials for end-users Conducts training for key-users Bachelor in either BA or Business IT (or related) and 5+ years of relevant professional experience Several years of experience in business process transformation in the area of Finance and Controlling Experience of at least 5 years in developing design concepts for standardized and harmonized process and deploying into local business units Experience in pharmaceutical industry and related compliance rules and requirements (e.g. GxP and Computer System Validation & Compliance) Willingness to travel on regular basis - internationally minded Profound English skills in verbal and written form and ability to communicate and present clearly and effectively in a variety of communication settings, German or knowledge of other foreign languages is an asset our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs.
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(Senior) Manager Internal Communications (m/f/d)

Di. 07.04.2020
Bad Homburg
/ CAREER WITH A PURPOSE / Fresenius Medical Care - Creating a future worth living. For patients. Worldwide. Every day. More than four decades of experience in dialysis, innovative research, the global leader in dialysis services and products - that is Fresenius Medical Care. About Fresenius Over 290,000 people across the globe work at Fresenius to provide better medicine for more people. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide spectrum of products and services in the health sector. We offer you the opportunity to make a difference with your career – and to become part of our impressive growth story. Develop and execute a strategic, scalable internal communications plan for different global divisions Execution of employee-focused communications through channels including the intranet, emails, company newsletter, social media Support executives in the realization of their communication activities, change communication Support HR with employee town hall meetings and e-staff communication Plan, create and implement multimedia assets (images, video, audio) for internal communication Strengthen the company branding toward employees and potential new hires, working with the talent management team to expand employee engagement Coordination, alignment and communication with internal interfaces as well as external service providers and agencies Degree in business administration, communication or journalism Several years of professional experience in journalism or corporate communications, on the corporate and/or agency side Excellent written and verbal communication skills Skilled at utilizing a broad mix of communication methods, delivery mechanisms and channels Global mindset and experience in the implementation of communication projects in an international environment Confident and competent behavior in dealing with people of all hierarchical levels First experiences in change management and communication Fluent in English and German Understanding of business contexts High motivation, personal commitment and creativity Independent, structured, on-schedule and autonomous way of working High resilience, flexibility as well as strong intercultural communication and teamwork skills our corporate culture for “entrepreneurs in an enterprise” where you can quickly take on responsibility. The benefits we offer: Profit-sharing, long-term accounts for your future plans and other benefits which meet individual needs.
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Produktexperte (m/w/d) Parenterale Ernährung

Di. 07.04.2020
Bad Homburg
/ KARRIERE MIT SINN / Fresenius Kabi ist ein weltweit tätiges Gesundheitsunternehmen, das Medikamente und Medizinprodukte zur Infusion, Transfusion und klinischen Ernährung anbietet. Unsere Produkte und Dienstleistungen werden in der Therapie und Versorgung von kritisch und chronisch kranken Patienten eingesetzt. Über Fresenius Mehr als 290.000 Menschen auf allen Kontinenten arbeiten bei Fresenius daran, immer bessere Medizin für immer mehr Menschen anzubieten. Unsere eigenständigen Unternehmensbereiche Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios und Fresenius Vamed bieten ein breites Spektrum an Produkten und Dienstleistungen im Gesundheitssektor. Bei uns haben Sie die Chance, mit Ihrer Karriere einen Unterschied zu machen – und Teil unserer beeindruckenden Wachstumsgeschichte zu werden. Umsetzung von Produktlaunches in allen Dimensionen des Marketing Mix inklusive Launchbinder: Erstellung der Kommunikationsunterlagen für alle Kommunikationskanäle und relevante Promotionsmaterialien Erstellung und Pflege aller Produktinformationen wie Promotionsmaterialien, Vertriebssichten, Preislisten, Packmittel, Fachinformationen, Datenbanken, Internet, Intranet, etc. Umsetzung definierter Verkaufsförderungskampagnen für den Produktbereich: Zielgruppenmailings, Bewerbungsunterlagen für die Vertriebslinien Implementierung und Steuerung produktbezogener Dienstleistungen Mitverantwortung für das zugeordnete Kostenbudget Erstellung von Wettbewerbsvergleichen bezogen auf Features-Advantages-Benefits der zugeordneten Produkte inkl. Schulungsunterlagen für die Nutzung durch den Vertrieb Bearbeitung und Beantwortung produktspezifischer interner und externer Anfragen Umsetzung aller Maßnahmen im Rahmen von Portfoliooptimierungen Durchführung von produktbezogenen Schulungen für Mitarbeiter aus Vertrieb und internen Abteilungen sowie Kunden Abgeschlossenes naturwissenschaftliches Studium (Ernährungswissenschaften, Ökotrophologie, Pharmazie, Biologie, Medizin, Chemie o.ä.) mit guten betriebswirtschaftlichen Kenntnissen oder betriebswirtschaftliches Studium mit Zusatzausbildung z. B. Pharmareferent oder Medizinprodukteberater Mindestens zwei Jahre Berufserfahrung im Bereich Produkt-Marketing und/oder Vertriebserfahrung Analytische, konzeptionelle und organisatorische Fähigkeiten Kommunikationsstärke und Selbstbewusstsein Fundiertes Zahlenverständnis Ausgeprägte Kenntnisse des deutschen Gesundheitsmarktes, speziell in den zugeordneten Produktbereichen Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Gute Kenntnisse der Office Programme, Datenbanken und SAP Fließende Deutschkenntnisse Eine Unternehmenskultur für „Unternehmer im Unternehmen“, in der Sie sehr schnell Verantwortung übernehmen können. Unsere Leistungen: Gewinnorientierte Erfolgsbeteiligung, Langzeitkonten für Ihre Zukunftspläne und weitere Leistungen, die den individuellen Bedürfnissen gerecht werden.
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Business Process Owner - Quality Management - Pharmaceuticals (m/w/d)

Di. 07.04.2020
Bad Homburg
/ KARRIERE MIT SINN / Fresenius Kabi ist ein weltweit tätiges Gesundheitsunternehmen, das Medikamente und Medizinprodukte zur Infusion, Transfusion und klinischen Ernährung anbietet. Unsere Produkte und Dienstleistungen werden in der Therapie und Versorgung von kritisch und chronisch kranken Patienten eingesetzt. Über Fresenius Mehr als 290.000 Menschen auf allen Kontinenten arbeiten bei Fresenius daran, immer bessere Medizin für immer mehr Menschen anzubieten. Unsere eigenständigen Unternehmensbereiche Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios und Fresenius Vamed bieten ein breites Spektrum an Produkten und Dienstleistungen im Gesundheitssektor. Bei uns haben Sie die Chance, mit Ihrer Karriere einen Unterschied zu machen – und Teil unserer beeindruckenden Wachstumsgeschichte zu werden. Sicherstellung von umfassenden, vollständig dokumentierten und rechtzeitig kommunizierten Benutzeranforderungen pro Geschäftseinheit Definition von Prozessen, Prozessgrenzen wie Schnittstellen zu angrenzenden Prozessen (Erstellung Prozess-Referenz Modell) innerhalb des Verantwortlichkeitsbereichs Planung, Implementierung sowie kontinuierliche Verbesserungen von Prozessen und  Schulungen/Trainings der Prozessteilnehmer, in den Produktionswerken weltweit Erstellung von Lösungskonzepten für Geschäfts- und Prozessanforderungen Führung der Mitarbeiter im entsprechenden Prozessteam Definition von Prozess- und IT Templates, die die Geschäftsanforderungen erfüllen sowie Überwachung der Einhaltung von Prozess-Templates Definition geeigneter Messgrößen und Messmittel zur Messung der Prozessleistung Enge Zusammenarbeit mit den Business Process Architects, den Solution Architects sowie den benachbarten Prozesseignern Mindestens Bachelor-Abschluss mit einem starken akademischen Hintergrund in den Bereichen Biowissenschaften, Wirtschaft/Wirtschaft und/oder Erfahrung in der Gesundheitsbranche Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Quality Management, idealerweise in Werken der medizintechnischen oder pharmazeutischen Industrie Praktische Erfahrungen mit Anforderungen im validierten Umfeld (GxP) Ausgezeichnete analytische Fähigkeiten, um Prozesse übergreifend betrachten und bewerten zu können Hohe IT Affinität, idealerweise SAP QM und / oder LIMS Sehr gute Sprachkenntnisse in Wort und Schrift in Englisch erforderlich Nachweisbare Erfahrungen im Projektmanagement und beim Steuern von Project-Teams/Teamführung Hohe Bereitschaft (20 – 50%) zum Reisen an Standorte weltweit We‘re still hiring! Aufgrund der aktuellen COVID-19 Lage finden Sie wichtige Hinweise zum Bewerbungsprozess hier: https://karriere.fresenius.de/de/aktueller-hinweis-zum-bewerbungsprozess-bei-fresenius Eine spannende und verantwortungsvolle Aufgabe in selbstständiger oder nebenberuflich - selbstständiger Tätigkeit Ein offenes und freundliches Arbeitsklima Großes Fort- und Weiterbildungsangebot Individuelle Betreuung durch unser fachkompetentes Team
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