Sie sind hier: Home > Regional > !#platzhalterstadtname!# >

!#platzhalterdienstname!#

Anzeige
Filter

Medizintechnik: 20 Jobs in Eschweiler

Berufsfeld
  • Außendienst 3
  • Qualitätsmanagement 3
  • Projektmanagement 2
  • Materialwissenschaft 1
  • Arbeitssicherheit 1
  • Business Development 1
  • Chemie 1
  • Entwicklung 1
  • Forschung 1
  • Labor 1
  • Administration 1
  • Mechatronik 1
  • Medizintechnik 1
  • Pharmaberater 1
  • Pharmareferent 1
  • Prozessmanagement 1
  • Sap/Erp-Beratung 1
  • Supply-Chain-Management 1
  • Weitere: Naturwissenschaften und Forschung 1
  • Zahntechnik 1
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen
Branche
  • Medizintechnik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 20
  • Ohne Berufserfahrung 8
Arbeitszeit
  • Vollzeit 20
  • Home Office 12
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 19
  • Befristeter Vertrag 1
Medizintechnik

Qualitätsingenieur (m/w/d) Regulatory Affairs / Vigilance

So. 05.04.2020
Aachen
Als Tochter­gesell­schaft der weltweit agierenden französischen Unter­nehmensgruppe VYGON, die mit 2.650 Mitarbeitern einen Umsatz von 320 Mio. EUR erzielt, sind wir ein führender Her­steller von Medical-Produkten für den klinischen Bedarf. Am Standort Aachen beschäftigen wir 300 Mitarbeiter. Hier ent­wickeln, fertigen und vertreiben wir Produkte für die Intensivmedizin, Anästhesie, Schmerz­therapie, Laparoskopie, Chirurgie und Onkologie. Mehr über unser Unter­nehmen erfahren Sie unter www.vygon.de. Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir Qualitätsingenieure / Regulatory Affairs / Vigilance die Vorbereitung und Erstellung umfassender technischer Dokumen­tationen für nationale und inter­nationale Produkt­zulassungen (Schwer­punkte sind Europa [MDR] und USA) die Zusammenstellung von technischen Unter­lagen für Produkt­registrierungen durch den Mutter­konzern in außer­europäischen Ländern die Erstellung von Berichten gemäß MDR (z.B. SSCP-Reports, PMCF-Reports, PSUR) die Bearbeitung der Kunden­reklamationen sowie die finale Bewertung nach entsprechender Reklamations­analyse und Prüfung aller erforderlicher Daten die Unterstützung des Vertriebs bei Kunden­reklamationen die Anfertigung von Produkt­zertifikaten die fachliche Unterstützung und Beratung der technischen Produkt­entwicklung bei Zulassungen die Ausarbeitung und Pflege von Dokumenten für das Qualitäts­managementsystem gemäß ISO 13485 und MDR die Erstellung statistischer Aus­wertungen die konzerninterne Kommunikation die Überwachung und Umsetzung von gesetzlichen und regulatorischen Veränderungen ein erfolgreich abgeschlossenes technisches oder natur­wissen­schaftliches Studium, vorzugsweise Bio­medizinische Technik, Mikro­biologie, Verfahrens­technik o.Ä. erste vergleichbare Berufs­erfahrung in der Zulassung von Medizin­produkten und Erstellung von technischen Dokumen­tationen fundiertes Wissen über die rechtlichen Anforde­rungen an Medizin­produkte (z.B. 2017/745 MDR, EG- und FDA-Richtlinien) analytisches, prozess- und lösungs­orientiertes Denken und Handeln, verbunden mit sehr gutem technischen Verständnis sehr gute Englisch­kenntnisse in Wort und Schrift eine strukturierte und gewissen­hafte Arbeitsweise Team- und Kommunikations­fähigkeit Wir bieten Ihnen eine ansprechende und heraus­fordernde Aufgabe in einem wachstums­starken Unter­nehmen. In jedem Fall arbeiten wir Sie sorg­fältig ein. Was Ihnen noch fehlt, vermitteln wir. Darüber hinaus bieten wir Ihnen ein modernes Arbeits­umfeld, flexible Arbeits­zeiten, eine anforderungs­gerechte Ver­gütung sowie die attraktiven Sozial­leistungen des Tarif­vertrages der chemischen Industrie Nordrhein.
Zum Stellenangebot

Director Global Material Development, R&D (m/f/d)

So. 05.04.2020
Eschweiler, Rheinland
Welcome to West! Established in 1923, West Pharmaceutical Services, Inc. has become a global leader in innovative solutions for injectable drug administration. Each and every day, West manufactures more than 112 million products that are used to help improve health care for millions of people around the world. Join our team of 7,500 employees in 16 countries to help us write the next chapter of our success story. We are constantly looking for new talents and people who won’t settle for second best. Thinkers. Doers. Enthusiasts. As an employee, you will experience a collaborative and dynamic global working environment, where your development is our priority. West Pharmaceutical Services, Inc. is a leading manufacturer of packaging components and delivery systems for injectable drugs and healthcare products. Working by the side of its customers from concept to patient, West creates products that promote the efficiency, reliability and safety of the world's pharmaceutical drug supply. West is headquartered in Exton, Pennsylvania, and supports its customers from locations in North and South America, Europe, Asia and Australia. West's 2018 sales of $1.7 billion reflect the daily use of approximately 112 million of its components and devices, which are designed to improve the delivery of healthcare to patients around the world. Make a difference as Director Global Material Development, R&D (m/f/d) Define and develop new elastomer formulations to be used as primary packaging material in medical devices for injectable drug products Define and execute a multi-year strategic plan for elastomer development aligned with the packaging components strategy Act as subject matter expert (SME) for all material (mainly elastomer, plastic and coatings) related questions and problems Manage R&D laboratory that supports all R&D activities of the R&D Kiefernweg Eschweiler team Support and maintain the life cycle management of active elastomer formulations. This includes alternative raw materials as well as customer and operations support Scientific understanding of the materials and their potential interaction with drug products. Stay up-to-date with trends and new materials by building up an external network with suppliers, knowledge centers and universities Stay on the leading edge of the technology areas and pharma/biotech market trends Define and execute a material research roadmap Manage and coach a team of 4 direct reports (3 Material Managers, 1 R&D Lab Manager with 2 Lab Technicians) M. Sc./Engineer or equivalent in Chemistry, Material Sciences or similar Minimum 10 years of relevant professional experience in material development, process development or a similar role Knowledge of rubber chemistry and/or rubber processing would be an asset Knowledge of analytical techniques to understand the chemistry and extractables of elastomeric formulations Strong management and organizational skills as well as very good communication skills Results-oriented Fluency in English is required; German language skills would be a plus (the willingness to learn is important) Ability and willingness to travel globally Internationality – As an American company, we live a global cooperation within international structures Philanthropy – We value an appreciative and friendly work environment as well as flat hierarchies Market-appropriate remuneration – We offer an attractive, market-oriented remuneration, including company social benefits and purchasing benefits Social engagement – We support local aid organizations through various actions organized by our employees Diversity – We at West value the wide range of our employees who make up our company Safety – Occupational safety is our highest priority; we offer secure jobs in a sustainable industry Development opportunities – Our employees benefit from an extensive range of trainings as well as from a constant and targeted employee development Family-friendly culture – We attach great importance to reconciling private life and work; flexible working hours are a matter of course for us
Zum Stellenangebot

Regulatory Affairs Manager (m/f/d)

Fr. 03.04.2020
Aachen
Adhesys Medical GmbH is an international high-tech start-up and part of the Grünenthal Group. We develop and market innovative adhesives for medical applications. Our products can seal wounds on the skin as well as in the body within seconds. At our location in Aachen we are hiring a Regulatory Affairs Manager (m/f/d) Creation and maintenance of technical documentation for medical device approvals in the European and international markets Research of international regulatory requirements and guidelines for relevant changes Execution of European and international medical device approval and registration procedures Processing of approval and registration amendments Advise colleagues on regulatory implications for product development, testing, and manufacturing projects  Communication with internal and external parties Active participation in cross-functional and international projects Completed scientific, medical, engineering, or technical studies or other relevant education At least 3 years of professional experience in medical device regulatory affairs (experience with Class III medical devices desirable) Very good knowledge of European medical device regulations, guidelines, and standards (knowledge of US FDA medical device regulations desirable) Experience in communication with Notified Bodies and/or the US FDA Experience with quality management systems according to EN ISO 13485 Very good knowledge of English and German (written and spoken) Independent, structured, and responsible work ethic Very good written and spoken communication skills Young, dynamic and innovative environment in a high-tech company Flexibility and start-up mentality Flat hierarchies Fun at work in a motivated team
Zum Stellenangebot

Senior Solution Architect D&T SAP SD/MM (m/f/d)

Fr. 03.04.2020
Eschweiler, Rheinland
Welcome to West! Established in 1923, West Pharmaceutical Services, Inc. has become a global leader in innovative solutions for injectable drug administration. Each and every day, West manufactures more than 112 million products that are used to help improve health care for millions of people around the world. Join our team of 7,500 employees in 16 countries to help us write the next chapter of our success story. We are constantly looking for new talents and people who won’t settle for second best. Thinkers. Doers. Enthusiasts. As an employee, you will experience a collaborative and dynamic global working environment, where your development is our priority. The Senior Solution Architect, D&T, with focus on SAP SD/MM to drive high priority customer initiatives on WEST in collaboration with the team in various locations and internal customers. This position will help to determine business needs and design technical solutions in alignment with a focus on WEST D&T and company policies and procedures. Deliver Sales & Distribution and Materials Management systems including project management, system configuration and enhancement. Essential Duties and Responsibilities: Possess solid understanding of the overall vision and business needs to interpret issues and utilizes know­ledge of best practices to meet defined requirements as described in User Stories As an essential core member of agile sprint teams, you configure and develop optimal technical Sales & Distribution and Materials Management solutions Provide technical delivery of functionality to defined partnerships Partner with Application and Infrastructure to ensure all aspects of WEST's architecture are defined Provide system support and maintenance in alignment with a focus on standards and processes set within the ERP Services Delivery model Create and maintain system lifecycle documents including SOPs, SOIs and Job Aids in accordance with West policies and procedures Work within and participate in the Change Control process Support and contribute in Lean Sigma programs and activities towards delivery of the set target Education and Experience: At least 5 years of architecture experience Bachelor’s degree in Computer Science, Information Systems or related field Preferred but not required: Agile and Scrum Certification, ITIL Knowledge, Skills and Abilities: Solid SAP skills – system functionality and technical understanding of MM, LE, WM and related areas (QM, PM, MM, PP) Must be up to date on latest SAP SD/MM functionality release Strong HANA knowledge preferred Ability to work in a virtual environment in a global organization and to effectively prioritize and execute tasks in a high-pressure environment Ability to thrive in a fast-paced environment and work well in a team Excellent verbal and written English skills. Additional European language skills preferred Willingsness to travel up to 20 % globally Internationality – As an American company, we live a global cooperation within international structures Philanthropy – We value an appreciative and friendly work environment as well as flat hierarchies Market-appropriate remuneration – We offer an attractive, market-oriented remuneration, including company social benefits and purchasing benefits Social engagement – We support local aid organizations through various actions organized by our employees Diversity – We at West value the wide range of our employees who make up our company Safety – Occupational safety is our highest priority; we offer secure jobs in a sustainable industry Development opportunities – Our employees benefit from an extensive range of trainings as well as from a constant and targeted employee development Family-friendly culture – We attach great importance to reconciling private life and work; flexible working hours are a matter of course for us
Zum Stellenangebot

Specialist HR Global Learning Management (m/f/d)

Do. 02.04.2020
Eschweiler, Rheinland
Welcome to West! Established in 1923, West Pharmaceutical Services, Inc. has become a global leader in innovative solutions for injectable drug administration. Each and every day, West manufactures more than 112 million products that are used to help improve health care for millions of people around the world. Join our team of 7,500 employees in 16 countries to help us write the next chapter of our success story. We are constantly looking for new talents and people who won’t settle for second best. Thinkers. Doers. Enthusiasts. As an employee, you will experience a collaborative and dynamic global working environment, where your development is our priority. West Pharmaceutical Services, Inc. is a leading manufacturer of packaging components and delivery systems for injectable drugs and healthcare products. Working by the side of its customers from concept to patient, West creates products that promote the efficiency, reliability and safety of the world's pharmaceutical drug supply. West is headquartered in Exton, Pennsylvania, and supports its customers from locations in North and South America, Europe, Asia and Australia. West's 2018 sales of $1.7 billion reflect the daily use of approximately 112 million of its components and devices, which are designed to improve the delivery of healthcare to patients around the world. Make a difference as a Specialist HR Global Learning Management (m/f/d) As a member of the Global Learning & Development (L&D) team, this position will play a key role being responsible for execution of strategies and plans to further build L&D capabilities in the organization to support our ongoing talent management efforts. Main area of accountability is to ensure the overall performance of West’s Learning Management System (LMS) as it relates to the needs of the various enterprise-wide learning initiatives as well as setting standards for all operational and administrative activities associated with the LMS. Essential Duties and Responsibilities: Support continuing system enhancements to the SuccessFactors Learning Management System as well as govern LMS activities and processes as a Subject Matter Expert (m/f/d) for all plants and global corporate functions worldwide Manage the internal communication (marketing and social media strategy) for the LMS and its learning programs (online trainings, scheduled offerings, etc.) Administer LMS for enterprise-wide programs and ensure content is up to date. Maintain the learning management system in compliance with corporate guidelines. Perform tasks associated with supporting users, which includes maintaining the LMS configuration and user interface, and monitoring and reporting system usage, functionality and user satisfaction to ensure global consistency and compliance Build on our e-Learning strategy to ensure relevant, qualitative e-courses are offered to all our employees and specific target groups and being first point of contact for our external e-Learning provider Manage the testing, publishing and maintenance of training content necessary for LMS compatibility Coordinate scheduled offerings through LMS for our internal corporate trainers Handle escalated LMS issues and serve as liaison between business units, IT, HRIS and LMS provider. Work with LMS vendor and online content provider to troubleshoot problems and identify going forward new functionality and requirements You have successfully completed at least a Bachelor’s degree in HR or comparable field You have a minimum of 3 years of experience in a similar role with an emphasis on strategic and operational HR development in an international environment You have a deep understanding of HR processes and tools, preferably experience with SuccessFactors LMS Further, you bring demonstrated experience in the design and successful implementation of state-of-the-art development processes, programs and instruments To be successful in this role, you have experience in organizational change facilitation and in projects, regionally and globally You are able to work independently, including managing own workflow and deadlines, with ongoing attention to ever-changing priorities and stakeholder needs As you will interact at all levels, you will need strong communication skills in English and the ability to influence and convey complex issues into learning solutions You also have the aptitude and desire to learn new competencies and skills You are proficient in working with MS Office and ideally experience with HTML, SCORM, AICC, Articulate, Captivate Be able and willing to travel internationally up to 10 % Internationality – As an American company, we live a global cooperation within international structures Philanthropy – We value an appreciative and friendly work environment as well as flat hierarchies Market-appropriate remuneration – We offer an attractive, market-oriented remuneration, including company social benefits and purchasing benefits Social engagement – We support local aid organizations through various actions organized by our employees Diversity – We at West value the wide range of our employees who make up our company Safety – Occupational safety is our highest priority; we offer secure jobs in a sustainable industry Development opportunities – Our employees benefit from an extensive range of trainings as well as from a constant and targeted employee development Family-friendly culture – We attach great importance to reconciling private life and work; flexible working hours are a matter of course for us
Zum Stellenangebot

Senior Packaging Engineer (m/f/d)

Do. 02.04.2020
Eschweiler, Rheinland
Welcome to West! Established in 1923, West Pharmaceutical Services, Inc. has become a global leader in innovative solutions for injectable drug administration. Each and every day, West manufactures more than 112 million products that are used to help improve health care for millions of people around the world. West Pharmaceutical Services, Inc. is a leading manufacturer of packaging components and delivery systems for injectable drugs and healthcare products. Working by the side of its customers from concept to patient, West creates products that promote the efficiency, reliability and safety of the world's pharmaceutical drug supply. West is headquartered in Exton, Pennsylvania, and supports its customers from locations in North and South America, Europe, Asia and Australia. West's 2018 sales of $1.7 billion reflect the daily use of approximately 112 million of its components and devices, which are designed to improve the delivery of healthcare to patients around the world. Make a difference as a Senior Packaging Engineer (m/f/d) As a Senior Packaging Engineer (m/f/d) in our Research & Development Team, you will support strategic sourcing initiatives for West’s High Value Product packaging. In this role you will plan, organize and lead projects to support the development and qualification of sterile barrier packaging that enhances and preserves the value of West’s products. Additionally, you will manage technical projects and work with strategic suppliers to improve products and processes as well as sustaining current product offerings through redundant sources of supply, working closely with key suppliers to provide technical support for West’s long-term supply chain strategy. Duties and Responsibilities: You will drive R&D activities for various engineering projects to achieve project goals and objectives through the commercialization of offering from strategic suppliers Therefore, you will plan and execute sterile barrier packaging design verification activities and support process validation activities Besides performing gap assessments and evaluating risks with introducing packaging from alternate suppliers, you will develop actionable plans to mitigate those risks You will create and optimize packaging diagrams, site level procedures, conduct design reviews and author reports in compliance with West’s Product Development Process To reduce waste and improve efficiency, you will identify opportunities for continuous improvement in West’s commercial packaging and implement plans As a global subject matter expert in the areas of design and manufacture of packaging material, you will act as the technical point of contact for strategic suppliers and customers in coordination with procurement and commercial functions Commonly with the product development team and cross-functional workstreams you will maintain planned project milestones With your knowledge about sterilization you will assist in irradiation sterilization development projects from a packaging expertise perspective You have successfully completed a bachelor’s degree or higher in Engineering or another technical or scientific area You are an experienced Packaging Engineer (m/f/d) with several years of professional and project leadership experience within international, cross-functional teams In addition, you have a proven understanding of fundamental engineering principles and a passion for packaging design, materials, manufacturing processes, and test methodology Ideally you have experience in pharmaceutical handling and filling, and are familiar with pharmaceutical standards (cGMP) You have effective problem-solving abilities and strong interpersonal skills As you work with international teams, you have excellent English knowledge, both written and spoken. German language knowledge is advantageous Be able and willing to travel internationally up to 20 % of the time, mostly within Europe Having knowledge about irradiation sterilization is a plus Internationality – As an American company, we live a global cooperation within international structures Philanthropy – We value an appreciative and friendly work environment as well as flat hierarchies Market-appropriate remuneration – We offer an attractive, market-oriented remuneration, including company social benefits and purchasing benefits Social engagement – We support local aid organizations through various actions organized by our employees Diversity – We at West value the wide range of our employees who make up our company Safety – Occupational safety is our highest priority; we offer secure jobs in a sustainable industry Development opportunities – Our employees benefit from an extensive range of trainings as well as from a constant and targeted employee development Family-friendly culture – We attach great importance to reconciling private life and work; flexible working hours are a matter of course for us
Zum Stellenangebot

Laborant (m/w/d) im chemischen und biologischen Laborbereich

Di. 31.03.2020
Eschweiler, Rheinland
Willkommen bei West West Pharmaceutical Services, Inc. ist Marktführer bei der Entwicklung und Herstellung von pharmazeutischen Verpackungskomponenten und -systemen zur Verabreichung von injizierbaren Medikamenten. Wir streben nach einer ganzheitlichen Kooperation mit unseren Kunden, von der Produktidee bis zum Patienten und bieten professionelle Unterstützung in der Entwicklung, Umsetzung und Bereitstellung von Produkten, um das Leben von Millionen von Menschen weltweit zu verbessern. West hat seinen Hauptsitz in Exton, Pennsylvania, und unterstützt Partner und Kunden von Standorten in Nord- und Südamerika, Europa, Asien und Australien. Jeden einzelnen Tag werden ca. 112 Millionen Produkte von West genutzt, die dabei helfen, das Gesundheitswesen für Millionen von Menschen auf der ganzen Welt zu verbessern. Für unseren Standort Eschweiler (bei Aachen) suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen motivierten Laborant (m/w/d) im chemischen und biologischen Laborbereich. Bestimmung der Partikellast von pharmazeu­tischen Primär- und Sekundärpackmitteln Bestimmung der Gesamtkeimzahl und des Endotoxingehalts von pharmazeutischen Packmitteln Selbstständige Durchführung von chemischen Analysen im Rahmen der Qualitätskontrolle (u. a. UV, IR, Nasschemie etc.) Freigabeprüfungen von Fertigwaren und Rohstoffen entsprechend der vorgegebenen Prüfmethoden und Spezifikationen Umgebungsmonitoring von Reinräumen GMP-gerechte Dokumentation von Prüfergebnissen und SAP-Eingabe Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung als Chemie- oder Biologielaborant (m/w/d) oder als chemisch-technischer oder biologisch-technischer Assistent (m/w/d) Erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Gute EDV-Anwenderkenntnisse (MS Office) Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Erfahrungen im GMP-regulierten Umfeld wünschenswert Zuverlässigkeit, Belastbarkeit und Teamfähigkeit Sorgfältige und selbstständige Arbeitsweise Internationalität – Als amerikanisches Unternehmen leben wir eine globale Zusammenarbeit innerhalb internationaler Strukturen Philanthropie – Wir legen Wert auf eine wertschätzende und freundliche Arbeitsumgebung sowie flache Hierarchien Marktgerechte Vergütung – Wir bieten eine attraktive, marktgerechte Vergütung, einschließlich betrieblicher Sozialleistungen und Einkaufsvorteile Soziales Engagement – Durch diverse von Mitarbeitern organisierte Aktionen unterstützen wir lokale Hilfsorganisationen Mitarbeitervielfalt – Wir bei West schätzen das breite Spektrum unserer Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen, das unser Unternehmen ausmacht Sicherheit – Arbeitssicherheit steht bei uns an erster Stelle; wir bieten sichere Arbeitsplätze in einer zukunftsfähigen Branche Entwicklungsmöglichkeiten – Unsere Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen profitieren von einem umfangreichen Schulungsangebot sowie einer steten und gezielten Mitarbeiterentwicklung Familienfreundliche Unternehmenskultur – Wir legen Wert auf eine Vereinbarkeit von Privatleben und Beruf; flexible Arbeitszeiten sind für uns selbstverständlich
Zum Stellenangebot

Fachkraft für Arbeitssicherheit (m/w/d)

Di. 31.03.2020
Eschweiler, Rheinland
Willkommen bei West West Pharmaceutical Services, Inc. ist Marktführer bei der Entwicklung und Herstellung von pharmazeutischen Verpackungskomponenten und -systemen zur Verabreichung von injizierbaren Medikamenten. Wir streben nach einer ganzheitlichen Kooperation mit unseren Kunden, von der Produktidee bis zum Patienten und bieten professionelle Unterstützung in der Entwicklung, Umsetzung und Bereitstellung von Produkten, um das Leben von Millionen von Menschen weltweit zu verbessern. West hat seinen Hauptsitz in Exton, Pennsylvania, und unterstützt Partner und Kunden von Standorten in Nord- und Südamerika, Europa, Asien und Australien. Jeden einzelnen Tag werden ca. 112 Millionen Produkte von West genutzt, die dabei helfen, das Gesundheitswesen für Millionen von Menschen auf der ganzen Welt zu verbessern. Für unseren Standort Eschweiler (bei Aachen) suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine motivierte Fachkraft für Arbeitssicherheit (m/w/d). Beratung des Managements in allen für den Bereich Health & Safety (H&S) relevanten Themen Umsetzung strategischer Ziele im Bereich H&S Sicherheitstechnische Überprüfung von Betriebsanlagen und technischen Arbeitsmitteln, insbesondere vor Inbetriebnahme Durchführung von H&S-Schulungen Meldung, Analyse und Ursachenforschung von Beinaheunfällen, Unfällen und Vorfällen; Entwicklung geeigneter Maßnahmen zur künftigen Vermeidung Beratung bei der Erstellung von Risikobeurteilungen, bei der Beurteilung von Arbeitsbedingungen und bei der Gestaltung von Produktions- und Arbeitsprozessen Durchführung von Arbeitsplatzbegehungen Fachliche Beratung und Unterstützung zu Themen des Gesundheitsschutzes Regelmäßige Informationen der Belegschaft zu aktuellen H&S-Themen Mitwirkung bei der Durchführung der Vorgaben des Arbeitsschutzausschusses Pflege der Kontakte zu externen Stellen wie z. B. Berufsgenossenschaft, Bezirksregierung Köln Abgeschlossenes technisches Ingenieurstudium oder Techniker / Meister im technischen Bereich mit der Fachrichtung Maschinenbau, Elektrotechnik, Chemie o. Ä. Anerkannte Qualifikation als Fachkraft für Arbeitssicherheit (SiFa) sowie Erfahrung in der Arbeit als SiFa Erweiterte Kenntnisse und Erfahrungen im Gesundheitsschutz Sehr gute Kenntnisse der rechtlichen Grundlagen im Arbeits- und Gesundheitsschutz Problemlösungsorientierter Arbeitsstil, strukturierte Vorgehensweise und hohe Eigenmotivation Methodische Kompetenz und Kenntnisse der Microsoft-Office-Programme Erfolgreiches und sicheres Auftreten auf unterschiedlichen Managementebenen in einer international ausgerichteten Unternehmenskultur Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Internationalität – Als amerikanisches Unternehmen leben wir eine globale Zusammenarbeit innerhalb internationaler Strukturen Philanthropie – Wir legen Wert auf eine wertschätzende und freundliche Arbeitsumgebung sowie flache Hierarchien Marktgerechte Vergütung – Wir bieten eine attraktive, marktgerechte Vergütung, einschließlich betrieblicher Sozialleistungen und Einkaufsvorteile Soziales Engagement – Durch diverse von Mitarbeitern organisierte Aktionen unterstützen wir lokale Hilfsorganisationen Mitarbeitervielfalt – Wir bei West schätzen das breite Spektrum unserer Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen, das unser Unternehmen ausmacht Sicherheit – Arbeitssicherheit steht bei uns an erster Stelle; wir bieten sichere Arbeitsplätze in einer zukunftsfähigen Branche Entwicklungsmöglichkeiten – Unsere Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen profitieren von einem umfangreichen Schulungsangebot sowie einer steten und gezielten Mitarbeiterentwicklung Familienfreundliche Unternehmenskultur – Wir legen Wert auf eine Vereinbarkeit von Privatleben und Beruf; flexible Arbeitszeiten sind für uns selbstverständlich
Zum Stellenangebot

HR Assistent (m/w/d)

Di. 31.03.2020
Aachen
Abiomed ist ein innovatives Medizintechnik-Unternehmen und hat sich dem Firmenmotto „Recovering Hearts, Saving Lives“ verschrieben. Wir haben einen einzigen Leitsatz: „Patients First“. Abiomed hat seinen Firmenhauptsitz in Danvers, Massachusetts und Niederlassungen in Aachen und Berlin, Deutschland sowie in Tokio, Japan. Mit 1.400 Mitarbeitern ist Abiomed eines der am schnellsten wachsenden Medizintechnik-Unternehmen weltweit. Abiomed ist ein attraktiver Arbeitgeber, der durch die Kultur der Zusammenarbeit, Leidenschaft und Einsatz für die Weiterbildung der Mitarbeiter außerordentliche Talente begeistert und bindet.In dieser spannenden Rolle berichten Sie direkt an unseren Director International HR und agieren in enger Zusammenarbeit mit dem gesamten HR Team. Sie werden Mitglied einer globalen HR Organisation und arbeiten mit Kollegen in USA, Deutschland und Japan. Administrative Unterstützung der Personalleitung Unterstützung des gesamten HR-Teams (Koordination von Geschäftsreisen inkl. Reisebuchungen, Kalenderpflege, Terminkoordination für interne und externe Gespräche, Übersetzungsunterstützung, Erstellen von Präsentationen, Koordinierung der Korrespondenz, Vorauswahl und Versand von E-Mails, Planung von Events etc.) Koordination von Einstellungsgesprächen und Terminen Pflege von Datenbanken Abteilungsübergreifender Support - Unterstützung bei allen für den Geschäftsbetrieb erforderlichen Tätigkeiten Übernahme operativer Tätigkeiten im HR-Bereich Unterstützung bei der Erstellung von HR Statistiken und Berichten, Verwalten der HR Kennzahlen Administrative Unterstützung von Projekten  Ausbildung zum/r Europasekretär/in / International Office Manager (m/w/d) oder eine vergleichbare kaufmännische Ausbildung Idealerweise Berufserfahrung im Bereich HR, gerne in einer ähnlichen Funktion im Industrieumfeld Exzellente Deutsch- und Englischkenntnisse Sie besitzen eine ausgeprägte Sozialkompetenz und sehr gute Kommunikationsfähigkeiten Sie tragen gerne die Verantwortung für unterschiedliche Themen und zeichnen sich durch einen selbstständigen Arbeitsstil aus Offene und einzigartige Unternehmenskultur mit einer starken Mission "Recovering Hearts. Saving Lives®" Individuelle Karrieremöglichkeiten in einem schnell wachsenden internationalen Unternehmen Attraktives Vergütungspaket inklusive betriebliche Altersvorsorge Exzellentes Einarbeitungsprogramm Job Ticket für die Großregion Aachen Unternehmensevents wie Neujahrsparty, Teamevents, Social Days etc.
Zum Stellenangebot

Außendienstmitarbeiter Dialyseprodukte (m/w/d)

Di. 31.03.2020
Baden-Baden, Düren, Rheinland, Fürth, Bayern
Unser Klient ist die deutsche Vertriebsgesellschaft eines internationalen Unternehmens der Medizintechnik. Als solide aufgestelltes Haus vertreibt das Unternehmen Medizinprodukte, schwerpunktmäßig an Kliniken und Dialysezentren. Baden-Württemberg/Rheinland-Pfalz/Saarland/Bayernals Außendienstmitarbeiter Dialyseprodukte (m/w/d) Vorstellung der Produkte und Dienstleistungen bei Kunden Pflege und Betreuung bestehender Kundenkontakte Kundenakquisition Beratung neuer Produkte und deren Anwendungen Verantwortung für den Gebietsumsatz Teilnahme an Messen und Kongressen Sie sind Pfleger/Pflegerin im nephrologischen Bereich und möchten sich beruflich verändern? Es reizt Sie, die berufliche Seite zu Wechseln und in Zukunft Kunden im Dialysebereich zu beraten. Sie verfügen über eine abgeschlossene Ausbildung im medizinischen Bereich, kaufmännisches Verständnis und sind eine hochmotivierte, engagierte Persönlichkeit mit Verkaufstalent. Sie verfügen über einen PKW-Führerschein und Reisebereitschaft. Eventuell sind Sie bereits in einer Vertriebs-/Außendienstposition für Medizinprodukte tätig. Optimalerweise sind Sie wohnhaft zum Beispiel im Großraum Mannheim, Karlsruhe, Heidelberg, Stuttgart, Ulm oder Nürnberg. Das Unternehmen bietet Ihnen einen langfristigen und sicheren Arbeitsplatz in einem kollegialen Umfeld. Sie werden in der Einarbeitungsphase gründlich auf diese Aufgabe vorbereitet.
Zum Stellenangebot
12


shopping-portal