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Medizintechnik: 7 Jobs in Wangen im Allgäu

Berufsfeld
  • Außendienst 2
  • Business Development 1
  • Forschung 1
  • Kundenservice 1
  • Labor 1
  • Online-Marketing 1
  • Vertriebsassistenz 1
Branche
  • Medizintechnik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
  • Ohne Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
Medizintechnik

MTLA, BTA, CTA oder B.Sc. Bioanalytik, Chemie oder Medizintechnik (m/w/d) Hochdurchsatzlabor

Sa. 27.02.2021
Ravensburg (Württemberg)
Inmitten der Gesund­heits­branche arbeiten wir in der medi­zi­nischen Diag­nos­tik täg­lich für das Wert­vollste unserer Patienten: ihre Gesundheit. Als medi­zinisches Labor zählen wir mit dem kom­plet­ten Spek­trum der modernen Diagnostik zu Deutsch­lands füh­ren­den Privat­labora­torien. Über die Grenzen Ober­schwabens hinaus vertrauen nieder­gelassene Ärz­te und eine Viel­zahl an Kranken­häusern seit mehr als 70 Jahren der Labor­diagnos­tik des MVZ Labor Ravensburg. Mit Ihrem Einstieg in unser Unter­nehmen erwartet Sie des­halb mehr als Kittel und Hand­schuhe. Denn eine der bundes­weit größten Labor­voll­auto­mati­sa­tionen ist im Hoch­durch­satz­labor an unserem Stand­ort in Ravensburg zu finden. Werden Sie Teil unseres Teams! Zur Verstärkung unseres Teams im Hochdurchsatzlabor an unserem Standort in Ravensburg suchen wir für diese zentrale Abteilung ab sofort in Vollzeit eine/n MTLA, BTA, CTA oder B.Sc. Bioanalytik, Chemie oder Medizintechnik (m/w/d) Referenz-Nr.: 20201021 Analytische Tätig­keiten in einem akkre­ditierten Labor auf den Gebieten klinische Chemie, Medikamenten­spiegel­bestimmungen, Endo­krino­logie und Infek­tions­serologie zur Erstellung fach­ärztlicher Befunde Bedienung und Wartung auto­mati­sierter klinisch-chemischer sowie immuno­logischer Analysen­systeme und tech­nische Freigabe der Befunde Umsetzung gesetz­licher und instituts­eigener Qualitäts­sicherungs­systeme Sie verfügen über einen erfolg­reichen Abschluss eines tech­nischen Assistenz­berufs oder über eine natur­wissen­schaf­tlich-tech­nische aka­de­mische Ausbildung Sie bringen tech­nisches Ver­ständ­nis, die Fähig­keit zum Umgang mit anwen­dungs­bezogener Software sowie Freude an einer Tätig­keit mit High-Tech-Analysen­systemen mit Sie zeichnen sich durch Team­geist, Kommu­nika­tions­stärke und Belastbarkeit aus Zuverlässig­keit, Genauig­keit und Verant­wor­tungs­bewusst­sein sind für Sie selbst­verständlich Solide EDV-Kennt­nisse sowie aus­reichende Kennt­nisse der deutschen Sprache runden Ihr Profil ab Freuen Sie sich auf einen attrak­tiven Arbeits­platz mit lang­fristiger Pers­pek­tive in einem hoch­modernen Bereich der labor­medizinischen Analytik Es erwartet Sie eine sorg­fältige Ein­arbeitung in das Aufgaben­gebiet, inmitten eines engagierten und motivierten Teams Möglichkeiten zur internen und externen Weiter­bildung stehen Ihnen offen
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Business Development Manager Germany (m/f/d)

Do. 25.02.2021
Lindau (Bodensee)
Sagemax is one of the world’s leading dental manufacturers and suppliers of zirconia. Founded in 2006, the company is a rapidly growing provider of aesthetic zirconia products for leading dental CAD / CAM systems. Establish and grow our business in Germany. Maintain and build trustful and valuable relationships with partners and customers. Be the face of Sagemax in your area of responsibility. Increase our market shares, identify and maximize the sales potential of our products and grow our business. Business Development Manager Germany (m/f/d) Accountable for all sales and customer related topics in your market Maintain existing customers turnover Win new customers and drive additional sales Maximize existing portfolio and launch new products Plan and execute product launches and portfolio expansions Train and educate customers and partners Provide service and first level support for customers and partners Plan and execute events (online and offline) hand in hand with Marketing for your market Plan and execute promotions hand in hand with Marketing and Sales Management Support the Regulatory Affairs and Quality Management department for your region Provide market insights for your region and market Create market and customer reports on a regular base Create the sales strategy for your market aligned with Sales Management and Marketing Create business plans (short to long term) Create forecasts and future trend analysis Identify opinion leaders in your market Maintain, manage and develop relationships with opinion leaders Be a Sagemax brand ambassador Sales driven and target focused personality Market and customer experience Experience in the dental industry Preferable dental technician with CAD/CAM experience Very strong communication skills in German and English Very strong negotiation skills Open minded team player Sleeves-Up mentality Independent, well organized and structured method of working Driving license Nice-to-haves Degree in Economics, Sales or Marketing Additional language skills Dental technician Working experience outside of the dental industry Flexible working hours International and cool team, exciting work and a creative work atmosphere Interesting insights into the fascinating dental world Modern office and working environment Support for further education 30 day vacation High quality coffee Free drinks   Enjoy task variety In our small and dynamic team, you will be asked to do a lot of interesting and different tasks. Space to grow Plenty of room for your own ideas. Space to try, fail and learn! Plan your day under your terms No matter if you are an early bird or a late-night owl. Enjoy the flexibility of our work environment – whether remotely or in the office. Attractive location The Sagemax office, located in Lindau - an economic and picturesque place. The perfect surroundings for your everyday work life are waiting for you.
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Sales Manager Medizintechnik (m/w/d)

Mi. 24.02.2021
Ravensburg (Württemberg)
EndoMed Systems ist ein deutscher Endoskopie Geräte Hersteller mit Sitz in Ravensburg nahe der schweizerischen Grenze. Die Grundlage unseres Erfolges ist ein Team mit mehr als 20 Jahre Erfahrung auf dem Gebiet der Endoskopie. EndoMed Systems hat sich als innovativer Hersteller von Endoskopie Geräten und Instrumenten einen Namen gemacht.Wir präsentieren intelligente und qualitativ hochwertige aber dennoch erschwingliche Lösungen, welche wir über unsere internationalen Vertriebspartner weltweit vermarkten Sales Manager Medizintechnik (m/w/d) Vollzeit am Standort Ravensburg Betreuung bestehender internationaler Distributoren Erstellen von maßgeschneiderten Angeboten und Nachverfolgung bis hin zur Auftragserteilung und Auftragsumsetzung Korrespondenz mit unseren internationalen Distributoren Produktpräsentationen und Schulungen für Kunden Abstimmung mit anderen Fachbereichen wie Produktion, Regulatory und Marketing Markt- und Wettbewerbsbeobachtung Teilnahme an Fachkongressen und Ausstellungen Abgeschlossenes Studium in Medizintechnik oder verwandter Fachrichtung Kenntnisse über Endoskopie Geräten und Instrumenten Einschlägige Berufserfahrung im Vertrieb von medizinischen Geräten Hohe Kommunikationskompetenz sowie Kundenorientierung Großes Maß an Eigenständigkeit, Flexibilität und Einsatzbereitschaft Interkulturelle Persönlichkeit mit hoher sozialer Kompetenz Sicherer Umgang mit den MS-Office-Programmen Fließende Deutsch-und Englischkenntnisse (weitere Sprache von Vorteil) Eine attraktive Vergütung Unbefristete Festanstellung mit Perspektive in einer wachsenden, inhabergeführten Unternehmensgruppe Freundliche Unternehmenskultur mit flachen Hierarchien Die SEI Group mit Start-up-Atmosphäre bietet Ihnen die Möglichkeit, sich unserem leidenschaftlichen, multikulturellen Team anzuschließen. Wir begrüßen Sie in einer wachstumsorientierten Unternehmensgruppe mit offenen Türen und kurzen Entscheidungswegen.
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Sales Manager - Medizintechnik (m/w/d)

Di. 23.02.2021
Ravensburg (Württemberg)
Die SternMed GmbH ist ein medizintechnisches Unternehmen der SEI-Group mit Sitz in Deutschland nahe der schweizerischen Grenze. Unser Unternehmen genießt den Ruf als innovativer Hersteller von bildgebenden Systemen, OP-Lösungen und Patientenversorgungssystemen. Wir präsentieren intelligente und qualitativ hochwertige aber dennoch erschwingliche Lösungen, welche wir über unsere internationalen Vertriebspartner weltweit vermarkten.  Betreuung bestehender internationaler Distributoren Erstellen von maßgeschneiderten Angeboten und Nachverfolgung bis hin zur Auftragserteilung und Auftragsumsetzung Korrespondenz mit unseren internationalen Distributoren Produktpräsentationen und Schulungen für Kunden Abstimmung mit anderen Fachbereichen wie Produktion, Regulatory und Marketing Markt- und Wettbewerbsbeobachtung Teilnahme an Fachkongressen und Ausstellungen Abgeschlossenes Studium in Medizintechnik oder verwandter Fachrichtung Kenntnisse über medizinische Geräte (bilgebende Systeme) Einschlägige Berufserfahrung im Vertrieb von medizinischen Geräten Hohe Kommunikationskompetenz sowie Kundenorientierung Großes Maß an Eigenständigkeit, Flexibilität und Einsatzbereitschaft Interkulturelle Persönlichkeit mit hoher sozialer Kompetenz Sicherer Umgang mit den MS-Office-Programmen Fließende Deutsch-und Englischkenntnisse (weitere Sprache von Vorteil) Eine attraktive Vergütung Unbefristete Festanstellung mit Perspektive in einer wachsenden, inhabergeführten Unternehmensgruppe Freundliche Unternehmenskultur mit flachen Hierarchien Die SEI Group mit Start-up-Atmosphäre bietet Ihnen die Möglichkeit, sich unserem leidenschaftlichen, multikulturellen Team anzuschließen. Wir begrüßen Sie in einer wachstumsorientierten Unternehmensgruppe mit offenen Türen und kurzen Entscheidungswegen.
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Vertriebsassistent / in (m/w/d)

Do. 18.02.2021
Sankt Georgen
ALPRO MEDICAL GMBH gehört zu den führenden Herstellern von Medizinprodukten im Bereich Hygiene. Unsere Produkte finden Verwendung in der Allgemeinmedizin und in der Zahnmedizin. Zur Verstärkung unseres Vertriebteams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine/n Vertriebsassistent/in zur Unterstützung Unterstützung der Vertriebsabteilung in allen organisatorischen und administrativen Belangen des Tagesgeschäfts Unterstützung bei der Vorbereitung von individuellen Kunden- präsentationen in deutscher Sprache Pflege vertriebsrelevanter Kundenstammdaten im CRM-System Planung und Organisation von Dienstreisen Unterstützung bei der Planung, Organisation und Durchführung von Kundenveranstaltungen Unterstützung bei verschiedenen Vertriebsprojekten Vertriebsunterstützung (Backoffice) Händler und Endverbraucher Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung Idealerweise erste Erfahrungen im Bereich Assistenz sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit MS-Office-Produkten und modernen Kommunikationsmitteln Selbständige und strukturierte Arbeitsweise sowie ausgeprägte Team- und Kommunikationsfähigkeit Zuverlässigkeit und gute organisatorische Fähigkeiten Wir bieten eine eigenverantwortliche, weitgehend selbstständige, abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Tätigkeit.
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Sales & Customer Service Partner (m/f/d)

Do. 18.02.2021
Lindau (Bodensee)
Sagemax is one of the world’s leading dental manufacturers and suppliers of zirconia. Founded in 2006, the company is a rapidly growing provider of aesthetic zirconia products for leading dental CAD / CAM systems. Establish and grow our business and customer service hand in hand with Sales and Marketing. Maintain and build trustful and valuable relationships with partners and customers. Be the face of Sagemax in your area of responsibility. Support Sales and Marketing to Increase our market shares, identify and maximize the sales potential of our products and grow our business. Sales & Customer Service Partner (100%) (m/f/d) Accountable for inbound calls and Customer Service Accountable for outbound calls and sales (customer visits, Sales and events) Win new customers and drive additional sales via phone or video chat Train and educate customers and partners via phone or video chat Provide service and first level support for customers and partners Plan and execute events (online and offline) hand in hand with Marketing for your market Plan and execute promotions hand in hand with Marketing and Sales Management Provide market insights for your region and market Create market and customer reports on a regular base Maintain, manage and develop relationships with opinion leaders Be a Sagemax brand ambassador Sales driven and target focused personality Market and customer experience Inbound and Outbound Sales experience Very strong communication skills in German and English - Very strong negotiation skills Open minded team player Sleeves-Up mentality Independent, well organized and structured method of workin Nice-to-haves Additional language skills Dental technician Experience in the dental industry Dental technician with CAD/CAM experience Medical Device Consultant certification (TÜV) Flexible working hours Cool team, exciting work and a creative work atmosphere Interesting insights into the fascinating dental world Modern working environment Support for further education   Enjoy task variety In our small and dynamic team, you will be asked to do a lot of interesting and different tasks. Space to grow Plenty of room for your own ideas. Space to try, fail and learn! Plan your day under your terms No matter if you are an early bird or a late-night owl. Enjoy the flexibility of our work environment – whether remotely or in the office. Attractive location The Sagemax office, located in Lindau - an economic and picturesque place. The perfect surroundings for your everyday work life are waiting for you.
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Channel & Partner Marketing Manager (m/f/d)

Do. 18.02.2021
Lindau (Bodensee)
Sagemax is one of the world’s leading dental manufacturers and suppliers of zirconia. Founded in 2006, the company is a rapidly growing provider of aesthetic zirconia products for leading dental CAD / CAM systems. Establish and grow our business and customer service hand in hand with Sales and Marketing. Maintain and build trustful and valuable relationships with partners and customers. Be the face of Sagemax in your area of responsibility. Support Sales and Marketing to Increase our market shares, identify and maximize the sales potential of our products and grow our business. Channel & Partner Marketing Manager (100%) (m/f/d) Accountable for all channel and partner marketing activities Accountable for the representation of our brand and products at channel and partner touchpoints Co-Accountable for all channel and partner sales promotions Accountable for the implementation of product and brand assets Attract new customers and awareness for our brand and products Co-Create the overall marketing strategy hand in hand with Marketing Management Plan and execute product launches and portfolio expansions hand in hand with Marketing and Sales Plan and execute events (online and offline) hand in hand with Marketing and Sales Plan and execute promotions hand in hand with Marketing and Sales Management Plan and execute new marketing campaigns hand in hand with Marketing Support the Regulatory Affairs and Quality Management department Co-Create the sales strategy aligned with Sales Management and Marketing Co-Create business plans (short to long term) with Sales Management and Marketing Management Maintain, manage and develop relationships with opinion leaders Maintain, manage and develop our Social Media content, presence and strategy with Marketing Maintain, manage and develop our Homepage and Webshop presence and strategy with Marketing Implement and adapt new trends and technologies Monitor, measure and improve our online performance Create performance reports, campaign analysis and trend reports Be a Sagemax brand ambassador Target & strategic focused personality Digital Native Marketing experience (Online & Offline) Very strong communication skills in German and English Very strong negotiation skills Open minded team player - Sleeves-Up mentality Independent, well organized and structured method of working Ability to travel Nice-to-haves Degree in Economics, Sales or Marketing Additional language skills Dental technician Experience in the dental industry Flexible working hours Cool team, exciting work and a creative work atmosphere Interesting insights into the fascinating dental world Modern working environment Support for further education   Enjoy task variety In our small and dynamic team, you will be asked to do a lot of interesting and different tasks. Space to grow Plenty of room for your own ideas. Space to try, fail and learn! Plan your day under your terms No matter if you are an early bird or a late-night owl. Enjoy the flexibility of our work environment – whether remotely or in the office. Attractive location The Sagemax office, located in Lindau - an economic and picturesque place. The perfect surroundings for your everyday work life are waiting for you.
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