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Business Development | Nahrungs- & Genussmittel: 7 Jobs

Berufsfeld
  • Business Development
Branche
  • Nahrungs- & Genussmittel
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
  • Mit Personalverantwortung 1
  • Ohne Berufserfahrung 1
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Home Office 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
Business Development
Nahrungs- & Genussmittel

Expansion Manager: Germany (f/m/d)

Do. 06.08.2020
Berlin
Are you an expansion expert who can drive our logistics business forward? Want to take a talented team into top gear? Then we're looking for you!Our storySince our first delivery in 2000, we've grown from a small business in the Netherlands to become a global food delivery giant, as Just Eat Takeaway. We now operate across 23 countries, from Berlin to Brisbane!Expansion has been a key part of our story, from adding great new restaurants to launching ‘Scoober' – our driver logistics and operations business – in new cities. That's where you come in…All about the roleAs our Expansion Manager: Germany, you'll be overseeing the growth of Scoober in existing and new cities across the country. Around 40 cities already use the Scoober model, and with your expertise, we're looking to grow that number to around 100.Analysing the performance of current cities and researching potential new ones, you'll work with the Head of Local Operations to decide where we launch Scoober next. You also need to communicate with other departments such as sales, marketing, business planning and product to ensure those expansions run smoothly. In this vital role, we're also counting on you to:Scale up an expansion team from scratch and design scalable processes and a playbook that makes expansion as easy as ordering foodOversee simultaneous city launches, ensuring everyone fulfils their role, as well as helping with on-the-ground operations when necessaryUse your knowledge and insights about the logistics operations market to improve how we workCan you deliver…Here are the ingredients we need from our next Expansion Manager:You have relevant Bachelor or Master´s degree You have first work experience in business development and/or project management from a consulting, investment banking, venture-capital or high-growth & fast-paced startup environment; and/or 5-7 years' experience in logistics & operations rolesA strong drive and structure in ramping up and executing projects quickly and effectivelyA strong understanding of our KPIsA proactive, problem-solving and analytical mindsetExcellent communication skills and stakeholder managementFluent German and English (written & spoken)Here is our offer:Another thing that's expanding is our list of employee rewards. That means you'll enjoy:Competitive salaryThe opportunity to have a huge impact on our business growthA dynamic, friendly workplace in Berlin (we're based right by Ostbahnhof station)Fantastic team and company eventsOffice perks: Delicious tea & coffee, fresh fruit, regular drinks events…and moreA pension planContribution to your travel costs and a budget for ordering lunchesReady to take on this exciting role? Click Apply Now and send us your CV!
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Business Development Manager (m/w/d) CAFEA Gruppe

Do. 06.08.2020
Hamburg
Milde Arabicas und kräftige Robustas aus den besten Anbaugebieten der Welt: Unsere schmackhaften Kaffeekreationen werden in mehr als 60 Ländern getrunken – insgesamt rund 50 Millionen Tassen täglich! Als führender Hersteller von löslichen Kaffees, Kaffee­getränken und erfolgreichen Handelsmarken für große Lebensmittelketten weltweit trinken auch wir gern eine gute Tasse Kaffee. Wie sieht es mit Ihnen aus? Am Standort der DEK Hamburg suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt Sie als Business Development Manager (m/w/d) CAFEA Gruppe Analyse und/oder Entwicklung von Geschäftsfeldern und strategischen Partnerschaften Erarbeitung und Bewertung von Potentialen bei Neuprodukten, Ausbau bestehender Segmente und regionaler oder internationaler Entwicklungsmöglichkeiten Erarbeitung von Business Plänen sowie fundierte Erhebung und Auswertungen zu Markttrends, Marktsituationen, Umfeld, Kundendaten, etc. Entwicklung und Koordination eines standortübergreifenden internen Netzwerks zu Business Development Themen unter Einbeziehung aller Standorte der CAFEA Gruppe Projektmanagement bei Projekten am Standort und/oder gruppenübergreifend Stabsstelle der Geschäftsführung Marketing/ Vertrieb CAFEA  Enge fachliche Zusammenarbeit mit dem Vertrieb, CAFEA Marketing, CAFEA Produktentwicklung und Forschung und Entwicklung Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium Mehrjährige Erfahrung in Business Development und Vertrieb Erfahrungen im Bereich FMCG und Privat Label/Lebensmittelindustrie Starkes analytisches Denkvermögen sowie gutes Business- und Zahlenverständnis Ausgewiesene Projektmanagementkompetenz und -erfahrung Erfahrung in der Führung interdisziplinärer Arbeits- und Projektgruppen Zwischenmenschliches Geschick und Überzeugungsfähigkeit Hohe Eigenmotivation, Teamgeist und konsequentes Verfolgen von Zielen Verhandlungssicheres Englisch Reisebereitschaft Traditionsreiches familiengeführtes Unternehmen Freiraum für Eigeninitiative und Kreativität Gezielte Weiterbildungsmaßnahmen Zuschuss zur HVV-Profi Card Vergünstigtes Mittagessen in unserer Werkskantine Betriebssport und vergünstigte Sportangebote
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Group Strategy Development Manager (m/f/d)

Di. 04.08.2020
Hannover
Bahlsen is an international sweet biscuit manufacturer and one of Germany's best-known family-owned companies. Since its foundation in 1889, the name has stood for reliable, consistent and future-oriented action, well-known brands such as BAHLSEN, LEIBNIZ, PiCK UP! and RAWBITE, innovative products and profitable growth – both nationally and internationally. Bahlsen owes its continuing success to the passion of its approximately 2,700 employees. They are the heart of Bahlsen and together they face the challenges of the future: with curiosity, courage and support. We are loooking for Group Strategy Development Manager (m/f/d) You will pro-actively contribute your creative ideas to the further development of the Bahlsen Group corporate strategy, and become involved especially where market-related issues on the Bahlsen Group strategic agenda are concerned. In the course of this, you will analyse strategically relevant questions, develop fitting concepts and recommend neutral, fact-based solutions. You will monitor and oversee the implementation of activities and derive measures. You will head strategic development as well as execution projects and/or will join relevant project teams. You will advise other departments on the contents of strategic issues. You have successfully graduated in business management (or a similar field) (Master level). You have several years of relevant professional experience; at least five of these in the area of business development/corporate development, ideally in the consumer goods industry (FMCG). Experience in top management consultancies is a plus. You can’t wait to see future developments, and have outstanding problem solving and excellent analytical skills. When it comes to corporate processes and contexts, you think and act very much with the big picture in mind. Strategic thinking is one of your strengths. On top, you are experienced in leading complex projects. Your work results are of an outstanding quality, regardless of whether you are pressed for time or not. Your work generates creative impulses which you then follow-up consistently. You take teamwork and the will to succeed for granted, and can accept conflicting goals. You have convincing communication skills and never fail to make your point understood. Your profile is completed by a very good command of English, excellent social skills and the ability to work effectively with others in a team.
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Key-Account Management / Business Development im Absatzkanal Petfoodindustrie / B2B

Mo. 03.08.2020
Dortmund
Als etabliertes Unternehmen der Futtermittelindustrie (zu einer großen und bekannten, produzierenden Mutter -aus dem Lebensmittelbereich– gehörend, deren Produkte in ihrem Segment einen großen Bekanntheitsgrad erlangt haben) zählt man zu den versteckten, blitzsauberen Adressen, deren Erfolg nicht „an die große Glocke“ gehängt wird, aber unübersehbar vorhanden ist. Flache Hierarchien, kurze Entscheidungswege und ein kollegiales Miteinander kennzeichnen ebenso die Firmenkultur, wie dynamisches und professionelles Arbeiten.Das dynamische Wachstum des Unternehmens erfordert eine Erweiterung der Abteilung Vertrieb. In dieser neugeschaffenen Funktion berichten Sie direkt der Geschäftsführung und sind zuständig für den Aufbau und die Betreuung von Kunden in der Petfoodindustrie / B2B. Damit übernehmen Sie Verantwortung für die weitere erfolgreiche Entwicklung des deutschen Marktes. Zu Ihren Aufgaben gehören: Einführung und Aufbau neuer Vertriebsstrukturen für hochinnovative neue Produkte für die Petfoodindustrie Entwicklung neuer, sowie die Weiterentwicklung bestehender Produkte unseres Produktportfolios Führung von Preis-, Vertrags- und Abschlussverhandlungen, sowie Kontrolle der Kontrakte Marktbeobachtung und -analyse Koordination und Kontrolle logistischer Prozesse Betriebswirtschaftliches Studium mit dem Schwerpunkt Vertrieb/Marketing oder vergleichbare Ausbildung in der Agrarwissenschaft gepaart mit mind. 5-jähriger Berufserfahrung als Key-Account Manager im Bereich Tierernährung Fundierte Erfahrung im Bereich Petfoodindustrie, Futtermittelzusatzstoffe u. –vertrieb Sie sind eine emphatische und zugleich pragmatische Persönlichkeit, die komplexe Zusammenhänge zielgruppenorientiert und glaubwürdig vermitteln kann Sie zeichnen sich aus durch Kundenorientierung, Verhandlungsgeschick, Kommunikationsstärke, Kontaktfreudigkeit und sicheres Auftreten Ein gutes Gespür für und ein sicherer Umgang mit digitalen Medien Gute MS Office-Kenntnisse und ein verhandlungssicheres Englisch runden Ihr Profil ab Ein junges Unternehmen mit  Know-how aus den Bereich Futtermittel für Nutz – bzw. Haustiere Zusammenarbeit in Forschung und Entwicklung mit international anerkannten Wissenschaftlern Eigenständiges Tochterunternehmen eines weltweit aufgestellten Markenartikel Unternehmens der Lebensmittelbranche Flache Hierachie , kurze Endscheidungswege, selbständiges Handeln und Ergebnisverantwortung mit entsprechender Honorierung Wir tragen mit unsern Produkten dazu bei, den Allgemeinzustand von Hund und Katze signifikant zu verbessern ; Gesunder Darm = gesünderes Tier Anwendung von neuen wissenschaftlichen Erkenntnissen hinsichtlich der Thematik „Faserstoffe“ Eine völlig neues, in ihrer Produktzusammensetzung und Wirkung, einzigartiges Prämix Programm für die Petfood Hersteller Aussagen zu dieser Serie können mit Literatur Quellen belegt werden und sind wissenschaftlich abgesichert Nachhaltigkeit und aktiver Umweltschutz sind für uns gelebter Alltag: durch Verwertung von Sekundärrohstoffen aus der Lebensmittelindustrie
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Manager Workforce (w/m/d)

Fr. 31.07.2020
Hamburg
Creative. Innovative. Different. Tchibo is so successful because we shape change sustainably. We combine tradition and innovation, calling on all our creativity, passion and skill to surprise our customers with an ever-changing range of theme worlds while remaining true to our coffee tradition. Support us in shaping the future with courage and common sense! Manager Workforce (w/m/d) 22999 Hamburg [[permanent]], [[fulltime]] Arbeitsort: HamburgYour tasks: Scheduling call center employees to align to contact volume, distribution and providing analyses regarding Contact Centre volume, performance / productivity, and patterns to optimize staffing levels Overseeing the day to day operation and communication to ensure effective resource utilization for short/middle/long-range scheduling and capacity and budget planning Forecasting contacts (call, mail, backoffice) for 9 country markets Providing constant reviews and feedback on areas of potential risks and opportunities to identify these risk elements and take appropriate corrective and/or mitigation measures Managing initiatives aligned to the Workforce Management Road Map Providing guidance and leadership to the scheduler/planner of the partners as well as closely collaborating with the overall Workforce Management Team Escalating business-critical impacting events to senior management and implementing actions to mitigate such impacts as well as driving measures to guard against future occurrences. Acting as backup for Workforce Management Lead Your profile: In-depth knowledge of contact center operational management & workforce management methodologies and principles In depth understanding of Long-Term Resource Planning, Budgeting and Scheduling Processes Working knowledge of the principles of statistics normally acquired through college level courses or equivalent experience Ability to align the strategy of what will work within the scheduling sphere, with the ongoing reality and demands of the business Understanding of the potential impact of change upon the Operation associated with initiatives such as new Product releases or Marketing campaigns Highly developed analytical, problem recognition and decision-making skills Competent in influencing stakeholders, presenting alternatives, resolving conflict and assessing and navigating through high-risk or crisis management situations resulting in win-win solutions Creative approach to problem solving and team collaboration First experience in acting as a leader and a leadership understanding based on collaboration, empathy and development Ability to motivate and inspire others to achieve challenging goals through leading by example & managing change Fluent in English and German You can benefit from 30 days of vacation, flexible working hours, the possibility of part-time work and home office. We offer holiday care for children; family service offers and partly company-owned day care places - so that you can easily combine work and private life. You can look forward to good transport connections to our headquarters and a travel allowance for the Hamburg Transport Association. You will receive an employee discount on all Tchibo products and monthly Tchibo coffee of your choice for private enjoyment. There's something for everyone: with a restaurant, bistro, cafeteria and free drinks, you'll be well looked after. And at Christmas there's the Tchibo Christmas roast, also vegan. You can keep in shape in our fitness centre, the swimming pool and with sports courses.
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Channel + Category Development Manager (m/w/divers) Retail / Coffee

Mi. 29.07.2020
Frankfurt am Main
Channel + Category Development Manager (m/w/divers) Retail / Coffee Produkte und Marken, die jeder kennt. Eine internationale Arbeitswelt, die begeistert. Eine Karriere, die Fahrt aufnimmt. In einem Weltkonzern mit beliebten Marken. Ist dies vielleicht die Stelle Ihres Lebens? Über 300.000 Mitarbeiter/innen engagieren sich weltweit für Marken wie KitKat, Wagner, Nescafé Dolce Gusto, BEBA, MAGGI oder Thomy. Werden Sie ein Teil davon. Mit Teamgeist, Weitblick und Vorausdenken. Mit dem Anspruch, die Zukunft der Ernährung zu gestalten. Was sind die Eckdaten? Standort: Frankfurt a.M. Bereich: Channel + Category Sales Development (CCSD) Kategorie: Heißgetränke/Kaffee Vertragsdauer: unbefristet Jobstart: ab sofortSie identifizieren die Potentiale unserer Marken wie Nesquik, Nescafé und Starbucks bei unseren Handelspartnern und entwickeln in enger Zusammenarbeit mit dem Marketing und Sales entsprechende Konzepte, um die Kategorie in allen Kanälen weiter zu entwickeln. Wie sieht ein Tag bei uns aus? Sie identifizieren für unsere Heißgetränke-Marken (z.B. Nesquik, Starbucks, Nescafe) Potentiale bei unseren LEH-Kunden und entwickeln hierauf basierend individuelle Konzepte, um die Kategorie weiter zu voranzutreiben Sie erarbeiten Selling Stories und helfen, unsere Kaffee-Kompetenz bei Kunden nachhaltig zu entwickeln Sie verantworten alle relevanten Prozesse im Rahmen der Umsatzplanung und -steuerung Sie stellen die gesetzte Zielerreichung des Heißgetränke-Geschäfts durch Steuerung/Nachhalten mit den KAM-Teams & Marketing in den Business Teams sicher Sie übernehmen KPI-Planung und -Tracking inkl. Identifizierung von GAPs sowie Steuerung der Gap-Fill Maßnahmen, unter Berücksichtigung von Profit und Pricing. Sie steuern das Geschäft aktiv durch die Mitgliedschaft in einem Business-Team Sie führen Potentialbewertungen und Analysen von neuen Kanälen/White Spots durch und übernehmen unterjährige Business-Analysen Neben Starbucks warten in den kommenden Jahren noch viele weitere spannende Innovationsprojekte Sie haben Ihr betriebswirtschaftliches Studium bzw. Ihre kaufmännische Berufsausbildung erfolgreich abgeschlossen Sie verfügen über relevante Berufserfahrung ím Channel- bzw. Category Management oder Key Account Management eines FMCG-Unternehmens Sie haben Spaß als Bindeglied zwischen Marketing und Sales zu agieren und Projekte auf Augenhöhe mit Geschäftsleitung, Key Account Management, Marketing sowie weiteren angrenzenden Bereichen intensiv zu treiben Sie besitzen ein sehr gutes Verständnis für Vertriebs- und Marketinganforderungen Sie haben ein ausgeprägtes Kommunikationsvermögen und bringen Handelswissen, Kundenverständnis und Kanal-Denkweise mit Analytische und strategische Fähigkeiten sowie Verhandlungsgeschick zählen zu Ihren Stärken Ein sicherer Umgang mit GFK, AFO, Nielsen und MS Office sowie fließende Englischkenntnisse runden Ihr Profil ab Wir stellen sicher, dass Sie Ihr Berufs- und Privatleben nach eigenen Vorstellungen gestalten können: mit einer attraktiven betrieblichen Altersvorsorge, individuell auf Sie zugeschnittenen Weiterbildungsangeboten sowie weiteren betriebsinternen Benefits (wie u. a. einer Kita und einem Fitnessstudio).
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Customer Development & Revenue Growth Manager (f/m/d)

Sa. 25.07.2020
Hamburg
Are you dynamic, a keen innovator, a trend setter, or a disruptive thinker? Then Kellogg Germany/Austria is the place for you because at Kellogg’s we focus on agility, growth and innovation. As the number one most trusted food and drink brand in the UK and the 3rd most reputable food and drink brand in Europe we have much to be proud of. We have a huge portfolio of over 1,600 tasty foods which includes iconic brands such as Corn Flakes, Special K, Pringles, and Crunchy Nut. We also believe that our competitive advantage comes from our people. We say it often, because it is true. Our K Values are part of our DNA -we are a company with a heart and soul, and our people care just as much. Our talented teams are encouraged to bring their best selves to work each day. We are also hugely committed to the communities that we work in and strive to give back as our founder did - you’ll see this in the school breakfast clubs program and volunteering activities that we encourage all our employees to participate in.Revenue Growth Management: Portfolio management by defining product mix optimization in line with consumer expectations and Kellogg's targets. Develop portfolio strategies per channel and with regards to relevant occasions. Input into innovation stage gate process by delivering bottom up potential assessment as well as profitability analysis Develop strategic & tactical promotional planning for Germany/Austria - incl. promo efficiency, display/secondary placement guidelines, seasonality & mechanic recommendations, volume expectations, trade investment optimization & incremental opportunity assessment. Delivers competitive promotional visibility, evaluation & recommendations Consult sales teams on customer trade allowance enhancement activities Execution & utilization of tools & capabilities delivered by Tableau and standardized in market reporting (e.g. Center of Excellence) - driving on-going RGM engagement plans, analysis & decision-making on customer/channel level Evaluation of opportunities via standardized business cases to ensure revenue growth management agenda Sales Development: Co-pilot of Sales Manager to ensure execution of  portfolio, pricing and promotion strategy for defined customers in Germany/Austria by the account team Uncover white spot opportunities at existing or new customers/channels incl. potential analysis Review of annual priorities and business delivery against annual targets and capture learnings to influence long term planning process against cereal or snacks Consult sales team throughout yearly preparation of annual negotiations to drive revenue growth management agenda Commercial experience from a national account management role paired with strong RGM knowledge High affinity to numbers and reporting as well as consumer insights Displays a high level of cross functional and cultural collaboration and effective partnering for results Highly effective communicator Has a passion for delivering results, takes ownership and is accountable Thinks strategically, takes a balanced long and short term view in solution formulation Sees patterns and connections across multiple data sources & trends, and uses them to find solutions
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