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Nahrungs- & Genussmittel: 108 Jobs in Friedrichshain-Kreuzberg

Berufsfeld
  • Außendienst 11
  • Leitung 9
  • Teamleitung 9
  • Sachbearbeitung 7
  • Innendienst 6
  • Prozessmanagement 6
  • Gruppenleitung 5
  • Einkauf 4
  • Fertigung 4
  • Produktion 4
  • Qualitätsmanagement 4
  • Business Development 3
  • Mechaniker 3
  • Netzwerkadministration 3
  • Produktmanagement 3
  • Projektmanagement 3
  • Referent 3
  • Systemadministration 3
  • Abteilungsleitung 2
  • Administration 2
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Branche
  • Nahrungs- & Genussmittel
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 94
  • Ohne Berufserfahrung 56
  • Mit Personalverantwortung 8
Arbeitszeit
  • Vollzeit 104
  • Home Office 12
  • Teilzeit 6
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 85
  • Befristeter Vertrag 7
  • Berufseinstieg/Trainee 7
  • Praktikum 4
  • Ausbildung, Studium 3
  • Studentenjobs, Werkstudent 3
Nahrungs- & Genussmittel

Marktleiter*in im Bio-Einzelhandel

Mi. 05.05.2021
Berlin
Alnatura ist ein inhabergeführtes Handelsunternehmen für biologische Lebensmittel und Naturwaren. Die Wertekultur von Alnatura ist auf ganzheitliches Denken, kundenorientiertes Handeln und Selbstverantwortung ausgerichtet. Kommen Sie zu uns als Marktleiter*in im Bio-Einzelhandel in einen unserer Märkte in Berlin in Vollzeit Sie leiten unseren Super Natur Markt wirtschaftlich erfolgreich Sie sorgen für ein ansprechendes Ladenbild und stellen die Warenversorgung des Marktes sicher Sie führen unsere Mitarbeiter*innen im Markt und übernehmen die Mitarbeitergewinnung sowie –entwicklung Sie arbeiten operativ im Verkauf mit Sie bringen Führungserfahrung im Lebensmitteleinzelhandel mit Sie haben eine kaufmännische Ausbildung im Einzelhandel erfolgreich abgeschlossen Sie sind erfahren im Verkauf von Lebensmitteln Sie begeistern sich für Bio-Lebensmittel Sie sind engagiert, flexibel und arbeiten kundenorientiert ein angenehmes Arbeitsumfeld 6 Wochen Jahresurlaub offenen Umgang miteinander Übereinstimmung in Reden und Handeln Mitarbeit an einer sinnvollen Aufgabe die Möglichkeit, Ihre Freude an der Arbeit und Ihre Ideen voll zu entfalten kurze Entscheidungswege und direkte Kommunikation Qualität aus Überzeugung: 100 Prozent Bio bei Alnatura-Lebensmitteln
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Interims Senior People & Culture Manager - DACH (m/w/d)

Mi. 05.05.2021
Berlin
Oatly ist eine schnell wachsende schwedische Lifestyle Brand in der Lebensmittelbranche und hat eine absolut einzigartige Erfolgsstory. Das 1994 als Spin-off der schwedischen Universität Lund gegründete Unternehmen hat sich mittlerweile als weltweite #1 im Bereich der Haferdrinkproduzenten etabliert. Dabei spielen vor allem die sehr innovativen Produkte in einer Vielzahl von Lebensmittelkategorien, aber auch das Setzen von Qualitäts- und Nachhaltigkeitsbenchmarks eine entscheidende Rolle. Das Ganze wird umrahmt von einer Lifestyle Brand, die im Bereich der Dairy Alternatives und ähnlichen Kategorien ihresgleichen sucht. Für viele unserer Konsument*innen und Freunde ist Oatly bereits heute eine echte Kultmarke. Für Menschen, die ihr Leben bewusst leben und sich und ihre Umwelt upgraden wollen, ist Oatly die allererste Wahl. Gesundheit und Nachhaltigkeit sind fest in unserer DNA verankert und als Ganzes unser Kompass für jegliche unserer Aktivitäten. Seit Oatly im März 2018 im deutschen Lebensmitteleinzelhandel gestartet ist, werden wir von der Nachfrage überrannt. Hafer hat innerhalb weniger Monate Soja als Nr. 1 Kategorie abgelöst und unsere Barista Edition ist der mit Abstand erfolgreichste Markenartikel unter den Milchalternativen und ist aus keinem Spezialitäten-Café mehr wegzudenken.  Aus unserer Berliner Haferzentrale heraus steuern wir alle Aktivitäten für das DACH Gebiet. Mit unserem großartigen Team verfolgen wir – die Pioniere der Post Milk Generation - die Mission, Menschen zu einer bewussteren, pflanzenbetonten Ernährung zu bewegen, ohne dabei Spaß oder guten Geschmack einbüßen zu müssen.   Was uns noch fehlt? DU.Als Interim People & Culture Manager DACH (m/w/d) verantwortest du den gesamtem P&C-Bereich in unserem Markt. Du behältst stets den Überblick und bewegst dich trittsicher durch die verschiedensten People & Culture-Bereiche; ob Talent Acquisition, administrative oder operative P&C-Aufgaben, strategische Projekte, Personal-, Team- oder Organisationsentwicklung, du stehst stets mit Rat und Tat zur Seite, denkst jederzeit mit und packst fröhlich an. Darüber hinaus stehst du unserem Führungsteam als Sparringspartner zur Verfügung und hilfst unseren Mitarbeiter*innen bei allen relevanten P&C-Themen. Dabei arbeitest du eng mit unserem internationalen People & Culture-Team zusammen. Dafür besitzt Du das nötige Know-How, gepaart mit der richtigen Mentalität und dem passenden Drive, um mit uns und unserem tollen Team langfristig Großes zu erreichen Du hast mindestens sieben Jahre Erfahrungen im Bereich People & Culture, idealerweise in einem schnellwachsenden und dynamischen Umfeld Du hast bereits Erfahrung in der Führung von Teams gesammelt und verstehst es ein Team zu motivieren und gleichzeitig sich zu Hause fühlen zu lassen Du nennst Budget-Planung und -tracking dein Hobby Du arbeitest am liebsten in nicht-traditionellen Arbeitsumgebungen und denkst „People & Culture“ gerne außerhalb der Box Du springst mit Leichtigkeit von strategischen Aufgaben zu operativen Herausforderungen und zurück Du arbeitest absolut selbstständig, teilst dein Wissen mit Freuden und verlierst nie den Überblick Du denkst und handelst ergebnis-, service- und lösungsorientiert Du fühlst dich in der Vogelperspektive ebenso wohl, wie in der Ausführung von detailreichen Aufgaben Du teilst die Oatly Werte und hast großes Interesse daran, unsere Mission umzusetzen und die Welt etwas besser zu machen Du bist ein*e echte*r Team-Player*in – Hafer steht ja auch nicht gern allein Du kannst gut mit Komplexität umgehen und verlierst generell nie deinen Humor Du kommunizierst fließend auf Deutsch und Englisch und lebst in Berlin Es erschien uns verrückt nun noch eine Strichliste aufzuführen, in der wir dir erklären, was für ein wahnsinnig guter Arbeitgeber Oatly ist. So haben wir uns für diesen langen Satz entschieden, der dir etwas über die wirklich großartigen und talentierten Kolleg*innen sagt und natürlich auch darüber, dass Oatly nicht nur deine körperliche Fitness unterstützt und dir eine vergünstigte Mitgliedschaft bei dem Urban Sports Club ermöglicht, sondern sich auch um dein geistiges Wohl kümmert und Dir eine Mitgliedschaft bei der Meditations-App Headspace schenkt, außerdem gibt es regelmäßige und tolle Team-Events, ein sehr positives Team-Gefühl, die Freiheit von dort zu arbeiten, wo es dir beliebt und die einmalige Chance in deinem täglichen Job, wirklich einen Unterschied zu machen! Bitte beachte, dass es sich bei dieser Interims-Position um eine Elternzeitvertretung handelt. Die Stelle ist auf 12 Monate befristet
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Junior Food-Stylist (m/f/x)

Di. 04.05.2021
Berlin
HelloFresh is on a mission to change the way people eat, forever! Since our 2011 founding in Europe’s vibrant tech hub, Berlin, we’ve become the world's leading meal kit provider, delivering to over 4.2 million households worldwide in 14 countries across 3 continents.  Our best-in-class marketers play vital roles in connecting HelloFresh with new and existing customers across the world. Based in Berlin, the data-driven and creative Global Marketing Team pioneers industry-leading research, business insight, CRM, growth marketing and brand communication. The team continuously drives our brand forward through experimentation and an entrepreneurial spirit. Our more than 7,000 employees from over 70+ nationalities are the heart and soul of our diverse, fast-paced and dynamic environment where innovation and smart, fast action is encouraged.  We will encourage you to make an immediate impact in your area of work as well as empower you to grow your career with us.As a Junior Food Stylist in the Studio, you will be part of a cross-functional team, that is responsible for concepting, shooting and post-producing recipe photography and marketing campaigns. Your role focuses on food styling and set styling while collaborating with cooks and photographers. Collaborate with cooks and photographers to create appealing photography according to Brand and Product Guidelines Executing beautiful, hero-style recipe food- and set-styling for our menu experience both for online menu as well as printed recipe cards Delivering on brand food- and set-styling for marketing campaigns for photography and videography Sourcing, propping, prepping and styling multiple sets per day Working in an agile way with the team, flexible and malleable, open to other staff members suggestions and able to cope with styling, cooking or shooting schedule changes and challenges when occur. Work closely with Senior colleagues on constant improvement of workflows and prop library, pro-actively highlighting and/or solving problems. Share responsibility for care, upkeep and maintenance of kitchen space, prop library and equipment Ensure shot counts are met and daily workload is accurately documented and achieved. Manage freelance staff and assistants supporting your set. 2-3 years experience styling in a professional commercial photography environment Strong food styling portfolio that demonstrates skill level and attention to detail Demonstrated knowledge of cooking techniques, food preparation and plating Experience working collaboratively with other stylists and photographers on set, food styling and cooking for videos is a plus Ability to adapt quickly to changes in a high-paced environment Experience with the pacing and balance needed to work with food and fresh ingredients. A keen eye for composition, including creative ways of executing your vision based on the HelloFresh Brand Guideline Enthusiastic team player, understanding the value of the studio is in the sum of its parts An understanding and appreciation for food and shooting fresh ingredients Ability to execute recipes, adjust to feedback and add value where necessary Inspired, deeply curious with an eye for emerging trends and techniques Impeccably organized, excellent time manager, with careful attention to detail Healthy discount on weekly HelloFresh boxes Annual learning and development budget to attend conferences or purchase educational resources plus access to the HelloFresh Academy Subsidised childcare with a professional nannying agency Free access to Headspace, biweekly in-house yoga classes (remote since March 2020) A diverse and vibrant international environment of 70+ different nationalities Additional perks include: Free crash course in German, compensation for advanced external German classes, discounts for our neighboring gym & Urban Sports Club, summer & winter parties, discount on our HelloFresh GO vending machines The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe in an exciting growth phase
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Manager Special Operations (m/f/x)

Di. 04.05.2021
Berlin
HelloFresh is on a mission to change the way people eat, forever! Since our 2011 founding in Europe’s vibrant tech hub, Berlin, we’ve become the world's leading meal kit provider, delivering to over 4.2 million households worldwide in 14 countries across 3 continents.  Our Operations teams are located throughout the markets we are active in. We are a diverse group with a common focus, getting the best products to our customers, with the widest choice and the most flexibility. We are industry leaders in Production,  Supply Chain, Procurement, Food Safety, Automation, and Data Analytics. HelloFresh is expanding rapidly and we are always scouting for top professionals to be part of this exciting growth in both our existing markets and brand portfolio, but also in new geographies and new brands. Join us and play a vital role in getting the best ingredients to our customers!  Our more than 7,000 employees from over 70+ nationalities are the heart and soul of our diverse, fast-paced and dynamic environment where innovation and smart, fast action is encouraged.  We will encourage you to make an immediate impact in your area of work as well as empower you to grow your career with us.In this newly created role as Special Operations Manager you will be part of our new Special Operations team; kick-start and see through high impact initiatives in Operations. You will have an immediate impact on pressing topics in Operations whilst enjoying an outlook on a fast track career path in an expanding company. Start date: June 21 What you'll do Work directly with the Director Special Operations to lead innovation projects, focused on scaling our operations, expanding the customer offering and increasing the resilience of our Supply Chain. Dive deep into different areas of our Supply Chain - e.g. Procurement, Product Development, Production, and Logistics - to improve decisions and processes. Implement data-driven solutions across our operations including in our distribution centers and own last mile.  Design and prototype systems and tools that will help our Operations teams manage capacity on an ongoing basis. Lead continuous improvement projects throughout our data-driven Supply Chain. Conduct analysis of our current strategies and identify new opportunities. Manage projects across teams to enhance the growth of HelloFresh's overall business. Identify, structure, and solve an array of complex problems using data. An exceptional academic record with a degree in Engineering, Business, Analytics or a related field 2-4+ years of experience at a top tier management consulting firm, with a manufacturing company, or in a hands-on data-driven environment Project management skillset Extremely strong analytical skills with a passion for using data to innovate effective solutions to address business needs Excitement for working in a fast-paced start-up-like environment with a high level of ambiguity and change Interest in developing people Willingness to travel Healthy discount on weekly HelloFresh boxes Annual learning and development budget to attend conferences or purchase educational resources plus access to the HelloFresh Academy Subsidised childcare with a professional nannying agency Free access to Headspace, biweekly in-house yoga classes (remote since March 2020) A diverse and vibrant international environment of 70+ different nationalities Additional perks include: Free crash course in German, compensation for advanced external German classes, discounts for our neighboring gym & Urban Sports Club, summer & winter parties, discount on our HelloFresh GO vending machines The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe in an exciting growth phase
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Debitorenbuchhalter (m/w/d)

Di. 04.05.2021
Berlin
ARYZTA ist mit 57 Großbäckereien in 29 Ländern eines der größten Bäckereiunternehmen der Welt, beschäftigt weltweit etwa 19.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter und ist europäischer Marktführer für Tiefkühlbackwaren. Die mehr als 3.000 Mitarbeiter bei ARYZTA Bakeries Deutschland GmbH produzieren an den Standorten Artern, Eisleben, Freiburg / Breisgau, Gerolzhofen und Nordhausen in bester deutscher Backtradition und auf modernsten Anlagen traditionelle und innovative Bäckereiprodukte in höchster Qualität. ARYZTA koordiniert seine Deutschland-Aktivitäten in Berlin und beliefert führende Marken des Einzelhandels, der Systemgastronomie, Cateringunternehmen, Backshops und Bäckereien, Hotellerie und Gastronomie sowie Tankstellen unter anderem mit Produkten der Marken Hiestand, Coup de Pates und Otis Spunkmeyer. Als globales Unternehmen und auch als regionaler Arbeitgeber sieht sich ARYZTA in ökologischer und sozialer Verantwortung für die Umwelt, seine Mitarbeiter und deren Umfeld. Für unseren Standort in Berlin suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt im Zuge einer Nachbesetzung einen engagierten und qualifizierten Debitorenbuchhalter (m/w/d). Fakturierung der Lieferungen und Leistungen der Kunden Verbuchung der Zahlungseingänge auf den Kundenkonten Überwachung überfälliger Positionen und Initiierung von Mahnungen Klärung von Kundenkonten in Zusammenarbeit mit dem Vertrieb und den Kunden Verantwortlich für die Balance Sheet Reconciliation der zugewiesenen Konten des Nebenbuchs Debitoren Führen und Nachhalten des Action Plans Erfolgreicher Abschluss einer kaufmännischen Berufsausbildung Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Ausgeprägte Kenntnisse der Finanzprozesse in der Debitorenbuchhaltung Gute MS-Office und SAP-Kenntnisse Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift Ausgeprägte Problemlösungskompetenz und Veränderungsbereitschaft Passion for good food Jeden Morgen frisch aufgebackene Brötchen, Croissants und Teilchen Internationales Arbeitsumfeld Zentrales Office am Theodor-Heuss-Platz Die Anstellung erfolgt bei der Hiestand Beteiligungsholding AG (CH) & Co. KG
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Einkäufer (m/w/d)

Di. 04.05.2021
Berlin
MUCOS Emulsionsgesellschaft mbH ist ein weltweit führendes Unternehmen in der Herstellung von enzymbasierten pharmazeutischen Produkten und Nahrungsergänzungsmitteln. Seit 2018 gehören wir zur Nestlé Health Science. Unsere Wobenzym-Produktpalette wird weltweit vertrieben, hauptsächlich jedoch in Europa und Russland. Wir sind auf einem Wachstumspfad durch die Erkundung neuer Länder und Märkte für Wobenzym. Und wir sind stolz darauf, Menschen dabei zu helfen, ihr Leben zu verändern und ihre Gesundheit insgesamt zu verbessern. Wir sind im Veränderungsprozess - durch die Förderung und Förderung autonomer Entscheidungsfindung, Selbstmanagement und wahrhaft eingebetteter funktionsübergreifender Zusammenarbeit. Wenn du dich in diesem Umfeld auszeichnest und ein engagierter Teamplayer mit dem Drang nach kontinuierlichen Verbesserungen bist, dann ist dies deine Chance, denn aktuell suchen wir ab sofort befristet für 12 Monate für unseren Produktionsstandort in Berlin eine/einen: Einkäufer (m/w/d) Sicherstellung der Rohstoff-, Hilfsstoff- und Packmittelversorgung für den Produktionsstandort Berlin Erarbeitung von Einkaufs- und Lieferantenstrategien auf Basis weltweiter Beschaffungsmarktforschung Entwicklung, Bewertung und Optimierung des Lieferantenportfolios Auswahl und Qualifizierung neuer Lieferanten (u.a. Second Sourcing für wichtige Rohstoffe und Packmittel) Selbstständiges Führen von Vertrags- und Preisverhandlungen im internationalen Umfeld Analyse und Realisierung von Einsparpotentialen Optimierung von Methoden und Tools zur laufenden Verbesserung der Einkaufsprozesse Abgeschlossenes kaufmännisches Studium mit Schwerpunkt Einkauf/Logistik bzw. vergleichbare Ausbildung Mehrjährige Berufserfahrung im strategisch-technischen Einkauf, idealerweise im internationalen Umfeld und pharmazeutischen Betrieben Kenntnisse im Vertragsrecht Reisebereitschaft Kompetentes Auftreten, Verhandlungsgeschick, Kommunikations- und Durchsetzungsstärke Verhandlungssichere Englischkenntnisse in Wort und Schrift Sicherer Umgang mit den üblichen Office-Anwendungen Ein abwechslungsreiches Aufgabengebiet mit einer großen Vielzahl und Bandbreite an interessanten Aufgaben Viele Möglichkeiten und Unterstützung sich persönlich einzubringen und zu entwickeln Ein motiviertes Team Regelmäßig frisches Obst sowie Wasser, Kaffee und Tee Flache Hierarchien sowie kurze Entscheidungswege. Vertragskonditionen und sonstige Vergünstigungen Befristete Anstellung für 12 Monate Einsatzort: Berlin Starttermin: ab sofort Arbeitseinsatz: 40 h / Woche, Gleitzeitmodell Entgeltumwandlung 30 Tage Urlaub Firmenevents
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Mitarbeiter Dokumentation in der Qualitätskontrolle (m/w/d)

Di. 04.05.2021
Berlin
MUCOS Emulsionsgesellschaft mbH ist ein weltweit führendes Unternehmen in der Herstellung von enzymbasierten pharmazeutischen Produkten und Nahrungsergänzungsmitteln. Seit 2018 gehören wir zur Nestlé Health Science. Unsere Wobenzym-Produktpalette wird weltweit vertrieben, hauptsächlich jedoch in Europa und Russland. Wir sind auf einem Wachstumspfad durch die Erkundung neuer Länder und Märkte für Wobenzym. Und wir sind stolz darauf, Menschen dabei zu helfen, ihr Leben zu verändern und ihre Gesundheit insgesamt zu verbessern. Wir sind im Veränderungsprozess - durch die Förderung und Förderung autonomer Entscheidungsfindung, Selbstmanagement und wahrhaft eingebetteter funktionsübergreifender Zusammenarbeit. Wenn du dich in diesem Umfeld auszeichnest und ein engagierter Teamplayer mit dem Drang nach kontinuierlichen Verbesserungen bist, dann ist dies deine Chance, denn wir suchen ab sofort für unseren Produktionsstandort in der Abteilung Produktentwicklung, Qualifizierung und Validierung in Berlin: Mitarbeiter Dokumentation in der Qualitätskontrolle (m/w/d) Überprüfung von Rohdaten, welche im Rahmen der Analytik erzeugt werden (Batch Record Review) inklusive Plausibilitätsprüfung der Ergebnisse Besprechung von Korrekturen mit Kollegen Mitwirkung der kontinuierlichen Weiterentwicklung zur Verbesserung der Qualität von Rohdatenprüfung Erstellung und Überarbeitung von GMP-relevanten Dokumenten (z.B.: Prüfanweisungen, Standardarbeitsanweisung) Standardmanagement Erstellen von Jahresberichten über eingesetzte Rohstoffe GMP-konforme Dokumentation der durchgeführten Arbeiten Abschluss als Chemielaborant oder CTA Berufserfahrung im genannten Tätigkeitsfeld idealerweise in einem Unternehmen der pharmazeutischen Industrie Erfahrungen in der Qualitätskontrolle (HPLC, Potentiometrische Titration, UV/Vis), idealerweise in der enzymatischen Analytik GMP-Kenntnisse Termingerechte, selbstständige Bearbeitung der Aufgaben Kooperationsfähigkeit, Verantwortungsbewusstsein, Kommunikationsstärke und soziale Kompetenz ein abwechslungsreiches Aufgabengebiet mit einer großen Vielzahl und Bandbreite an interessanten Aufgaben viele Möglichkeiten und Unterstützung sich persönlich einzubringen und zu entwickeln ein motiviertes Team flexible Arbeitszeitgestaltung regelmäßig frisches Obst sowie Wasser, Kaffee und Tee wenn gewünscht, nationale und internationale Entwicklungsmöglichkeiten in einem weltweit agierenden Unternehmen flache Hierarchien sowie kurze Entscheidungswege. Vertragskonditionen: Unbefristete Festeinstellung Einsatzort: Berlin Starttermin: ab Januar 2021 Arbeitseinsatz: 40 h / Woche, Gleitzeit Entgeltumwandlung 30 Tage Urlaub
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Director Special Operations (m/f/x)

Di. 04.05.2021
Berlin
HelloFresh is on a mission to change the way people eat, forever! Since our 2011 founding in Europe’s vibrant tech hub, Berlin, we’ve become the world's leading meal kit provider, delivering to over 4.2 million households worldwide in 14 countries across 3 continents.  Our Operations teams are located throughout the markets we are active in. We are a diverse group with a common focus, getting the best products to our customers, with the widest choice and the most flexibility. We are industry leaders in Production,  Supply Chain, Procurement, Food Safety, Automation, and Data Analytics. HelloFresh is expanding rapidly and we are always scouting for top professionals to be part of this exciting growth in both our existing markets and brand portfolio, but also in new geographies and new brands. Join us and play a vital role in getting the best ingredients to our customers!  Our more than 7,000 employees from over 70+ nationalities are the heart and soul of our diverse, fast-paced and dynamic environment where innovation and smart, fast action is encouraged.  We will encourage you to make an immediate impact in your area of work as well as empower you to grow your career with us.In this newly created role as Director Special Operations you will have the chance to form a new team, take on and lead high impact initiatives in Operations, while working closely with Senior Management in an established but thriving and growing environment. You will have an immediate impact on pressing topics in Operations whilst enjoying an outlook on strong career opportunities in an expanding company. Start date: June 21 What you’ll do Work directly with our Senior Management team to lead innovation projects, focused on scaling our operations, expanding the customer offering and increasing the resilience of our Supply Chain, reporting directly into our COO Dive deep into different areas of our Supply Chain - e.g. Procurement, Product Development, Production, and Logistics - to improve decisions and processes. Implement data-driven solutions across our operations including in our distribution centers and own last mile Design and prototype systems and tools that will help our Operations teams manage capacity on an ongoing basis Lead continuous improvement projects throughout our data-driven Supply Chain Conduct analysis of our current strategies and identify new opportunities Build and manage a high performing Special Operations team that works directly with all Senior Operations Stakeholders on our key high-impact projects Manage projects across teams to enhance the growth of HelloFresh's overall business Identify, structure, and solve an array of complex problems using data 7+ years of senior leadership experience at a top tier management consulting firm, with a manufacturing company, or in a hands-on data-driven environment An exceptional academic record with a degree in Engineering, Business, Analytics or a related field Proven ability to effectively motivate, develop and manage a high performing team Track record of impactful cost-reduction and quality control initiatives in combination with a project management skill set Extremely strong analytical skills with a passion for using data to innovate effective solutions to address business needs. Excitement for working in a fast-paced start-up-like environment with a high level of ambiguity and change Willingness to travel Healthy discount on weekly HelloFresh boxes Annual learning and development budget to attend conferences or purchase educational resources plus access to the HelloFresh Academy Subsidised childcare with a professional nannying agency Free access to Headspace, biweekly in-house yoga classes (remote since March 2020) A diverse and vibrant international environment of 70+ different nationalities Additional perks include: Free crash course in German, compensation for advanced external German classes, discounts for our neighboring gym & Urban Sports Club, summer & winter parties, discount on our HelloFresh GO vending machines The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe in an exciting growth phase
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Food Technologist - Add-Ons (International) (m/f/x)

Di. 04.05.2021
Berlin
HelloFresh is on a mission to change the way people eat, forever! Since our 2011 founding in Europe’s vibrant tech hub, Berlin, we’ve become the world's leading meal kit provider, delivering to over 4.2 million households worldwide in 14 countries across 3 continents.  Our Operations teams are located throughout the markets we are active in. We are a diverse group with a common focus, getting the best products to our customers, with the widest choice and the most flexibility. We are industry leaders in Production,  Supply Chain, Procurement, Food Safety, Automation, and Data Analytics. HelloFresh is expanding rapidly and we are always scouting for top professionals to be part of this exciting growth in both our existing markets and brand portfolio, but also in new geographies and new brands. Join us and play a vital role in getting the best ingredients to our customers!  Our more than 7,000 employees from over 70+ nationalities are the heart and soul of our diverse, fast-paced and dynamic environment where innovation and smart, fast action is encouraged.  We will encourage you to make an immediate impact in your area of work as well as empower you to grow your career with us.Based in Berlin, you will report to a Senior FSQA Manager. We’re looking for someone to own the compliance, quality and technical aspects of an exciting new product range spanning multiple food categories. You will be a key member of the project team, ensuring the products we select are compliant, safe, good quality and from suitable suppliers.  This is an exciting opportunity to work in an innovative, fast-paced, high growth company in a new area for our brand as well as support our core product categories as required. This role is highly cross functional with exposure to several departments both internationally and locally (Product, Procurement, Tech, Operations, Food Safety). You will have a real impact on improving customer satisfaction and experience in their home.  What you'll do You will be a food quality, safety and integrity expert, working closely with and supporting HelloFresh teams, including Product Development, Culinary, Procurement, Menu Planning, Operations, and Tech on our central add-on project You will build and develop relationships with new and existing HelloFresh Suppliers You will lead the Supplier Approval process, including carrying out supplier visits and audits for our private label products as required You will work closely with the Procurement team to ensure we only source safe and delicious items You will manage product non-conformances and investigate customer complaints with the relevant suppliers You will report on performance of product quality on a weekly, monthly and quarterly basis You will lead supplier development projects across geographies and develop relevant processes and procedures to support the addons project  You will own product specification and pack label creation, review and approval You will support sensory analysis of new and existing products You will ensure product information on our websites is compliant to labelling regulations You have 2+ years experience in food safety, food technology, food quality or similar You are highly analytical and data driven  You have experience managing all technical aspects of a supplier relationship, including audits Food Sciences/Nutrition degree or similar scientific degree Knowledge of food safety systems, HACCP, GMP, GHP, GFSI certifications and food industry standards You’re knowledgeable in food labelling legislation  You work well under pressure and are adept at prioritisation You’re a self-starter, curious and are eager to develop your knowledge and skills and comfortable with navigating through ambiguity You have excellent communication and collaboration skills, and can work autonomously A team player, working with transversal teams  Excellent command of the English language is a must. Further languages are a plus. Healthy discount on weekly HelloFresh boxes Annual learning and development budget to attend conferences or purchase educational resources plus access to the HelloFresh Academy Subsidised childcare with a professional nannying agency Free access to Headspace, biweekly in-house yoga classes (remote since March 2020) A diverse and vibrant international environment of 70+ different nationalities Additional perks include: Free crash course in German, compensation for advanced external German classes, discounts for our neighboring gym & Urban Sports Club, summer & winter parties, discount on our HelloFresh GO vending machines The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe in an exciting growth phase
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Senior Manager Supplier Quality - Protein (International) (m/f/x)

Di. 04.05.2021
Berlin
HelloFresh is on a mission to change the way people eat, forever! Since our 2011 founding in Europe’s vibrant tech hub, Berlin, we’ve become the world's leading meal kit provider, delivering to over 4.2 million households worldwide in 14 countries across 3 continents.  Our Operations teams are located throughout the markets we are active in. We are a diverse group with a common focus, getting the best products to our customers, with the widest choice and the most flexibility. We are industry leaders in Production,  Supply Chain, Procurement, Food Safety, Automation, and Data Analytics. HelloFresh is expanding rapidly and we are always scouting for top professionals to be part of this exciting growth in both our existing markets and brand portfolio, but also in new geographies and new brands. Join us and play a vital role in getting the best ingredients to our customers!  Our more than 7,000 employees from over 70+ nationalities are the heart and soul of our diverse, fast-paced and dynamic environment where innovation and smart, fast action is encouraged.  We will encourage you to make an immediate impact in your area of work as well as empower you to grow your career with us.Our International Food Safety & Quality Assurance team is looking for an energetic Food Technical professional to strategically lead the quality and food safety of our Protein and Dairy categories. As part of the international team, you’ll also support in developing and driving our core quality & food safety standards and embedding a food safety culture throughout the HelloFresh system - from culinary and product development through to supplier management. Working collaboratively with our international procurement, culinary development, NPD and local QA teams, the role will share best practice, create standardized ways of working, drive thinking in food safety regarding supplier approval and management, and support in various strategic projects – delivering on our International Food Safety & Quality Assurance vision. Are you passionate about building food safety standards and systems across multiple countries, driving food safety culture to the next level?  What you’ll do Partner with the international and local procurement and product teams on strategic protein and dairy sourcing projects, ensuring suppliers and products selected have the right food safety, quality and cultural requirements. Manage international dairy and protein supplier approval and monitoring, including supplier onboarding, risk allocation, and audits – driving quality improvements while reducing supply base risk  Partner with relevant stakeholders on system development to further elevate our supplier, specification management and culinary development tools, including those impacting our distribution centres Drive continuous improvement initiatives and coordinate sharing of information and best practice across all our geographies, including leading our monthly FSQA and Procurement Protein and Dairy international calls Build effective relationships with all relevant internal and external stakeholders and key industry bodies  Monitoring your categories’ quality data for trends across multiple countries, identifying opportunities for quality improvement and developing solutions  Evaluate key product risks and quality issues, then establish proactive methodologies for mitigation Coach and train protein and dairy procurement and food technical leads across our international business to share your category expertise Lead internal discussions on animal welfare across species, supporting the business in making sustainable procurement decisions and building our animal welfare vision Be a role model for our HelloFresh values and the Food Safety and Quality Assurance vision Be our protein packaging expert to deliver damage reduction whilst preserving freshness Willingness to travel both internationally and within EU as required Proven animal protein and/or dairy experience in a similar role within Food Manufacturing, Distribution and/or Retail  Familiarity with animal husbandry, welfare and sustainable agricultural practices impacting meat, poultry, fish, seafood and dairy  You have experience managing all technical aspects of supplier relationships, including audits Food Sciences/Nutrition or similar scientific degree. Consultancy experience highly regarded. Extensive knowledge on food law, specifically those related to animal protein and dairy products (UK and Europe at a minimum, with additional geographies a plus including Canada, Australia and New Zealand) In depth knowledge of food safety systems including  HACCP CIEH Level 4 award in Food safety or relevant qualification Intermediate/Advanced MS Excel, Word, PowerPoint and familiarity with Google suite equivalents  Excellent organisational, time management and communication skills Adept at data manipulation and analytics Energy, enthusiasm, commitment and a can-do flexible attitude. Comfortable working through ambiguity. Embraces change, challenge and working in an autonomous way Experience working in a multicultural environment is desirable Advanced English skills required; additional language skills a plus This role is based in Berlin at our new HQ, purpose built for our new working reality  Healthy discount on weekly HelloFresh boxes Annual learning and development budget to attend conferences or purchase educational resources plus access to the HelloFresh Academy Subsidised childcare with a professional nannying agency Free access to Headspace, biweekly in-house yoga classes (remote since March 2020) A diverse and vibrant international environment of 70+ different nationalities Additional perks include: Free crash course in German, compensation for advanced external German classes, discounts for our neighboring gym & Urban Sports Club, summer & winter parties, discount on our HelloFresh GO vending machines The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe in an exciting growth phase
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