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Consulting | Papier- und Verpackungsindustrie: 7 Jobs

Berufsfeld
  • Consulting
Branche
  • Papier- und Verpackungsindustrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 7
Arbeitszeit
  • Vollzeit 7
  • Home Office möglich 3
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 7
Consulting
Papier- und Verpackungsindustrie

Global Plant IT Consultant (m/f/x)

Do. 19.05.2022
Norderstedt
Contract type: Permanent Working time: Full-time Support the design of a global software architecture view across the different plants at tesa Collaborate with local IT experts in the plants during software evaluations and implementation projects Provide technical guidance and support in regards to the holistic view on the Operational Technology (OT) level Contribute to the continuous improvement and optimization of our global software solutions for manufacturing processes A Bachelor's Degree or equivalent work experience Minimum 4 years’ experience in working in manufacturing environment An understanding of common industry processes and manufacturing computer systems Good communication skills to drive to solutions Willingness to travel (30% travelling expected to Asia, US and Europe) Ability to work in a virtual team environment around the world Fluently in English, ideally German language skills At tesa, we create adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. How we do it? At tesa, we dare to create! Therefore, we team up, we challenge ourselves and we set the pace. But we don’t just do that somehow. We act responsibly and always focus on our customers. Because only then we are able to achieve our goals and continuously improve our results. We are an Equal Opportunity Employer and regard diversity as important for our long-term success. We expressly reject all forms of direct and indirect discrimination. All qualified applicants will be equally considered for employment regardless of their national origin, background, personal preferences and believes. By applying you consent for the use of your resume for future opportunities within tesa. If you want to find out more about tesa please visit us on our corporate web-page www.tesa.com and social media. We offer: Attractive remuneration Flexible working Further education and development perspectives Interdisciplinary and cross-departmental career opportunities Occupational pension provision Numerous offers for employees, such as health promotion, sports and leisure activities, employee discounts, and much more (including tesa Bike, the company's own fitness studio, prevention options)
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IT-Security Consultant / IT Sicherheitsexperte (m/w/d)

Fr. 13.05.2022
Berlin
Gestalten Sie mit uns die digitale Zukunft! Wir suchen Persönlichkeiten mit Teamgeist, die unsere Leidenschaft für den Schutz von Identitäten und Daten teilen, vorausschauend denken und gemeinsam mit uns an sicheren Digitalisierungslösungen arbeiten wollen. Wir sind überzeugt, dass Veränderungen neue Chancen für Entwicklung und Innovation mit sich bringen. Wir bieten Ihnen ein attraktives Arbeitsumfeld mit vielfältigen Karrieremöglichkeiten und eine sichere berufliche Zukunft. Unternehmen: Bundesdruckerei GmbH Standort: Berlin, Deutschland Vertragsart: Unbefristeter Vertrag Übernahme von Konzeptions- und Beratungstätigkeiten im Rahmen der Umsetzung von IT-Sicherheitsmaßnahmen und IT-Sicherheitsarchitekturen sowie Erstellung von entsprechenden Richtlinien und Regelungen Verantwortung für die Prozesspflege und -optimierung inkl. Dokumentation zum ISMS, für das Risikomanagement sowie Notfallmanagement bzw. das Personal- und Berechtigungsmanagement Analyse, Verfolgung und Interpretation von Normen, Standards und Gesetzen sowie vertraglichen Kundenanforderungen im Kontext der Informationssicherheit für das Unternehmen Mitwirkung bei der Entwicklung technischer Sicherheitsdokumentationen (z. B. Sicherheitskonzepte, Berechtigungskonzepte, Härtungsrichtlinien) Organisation und Durchführung von internen und externen Workshops, Audits und Schulungen Verfolgung von methodischen, organisatorischen und informationstechnischen Entwicklungen im übertragenen Aufgabengebiet sowie Beteiligung an Modernisierungsmaßnahmen Definition und Reporting von KPIs für verschiedene Stakeholder (intern, extern) abgeschlossenes Hochschulstudium mit Schwerpunkt IT oder vergleichbare Qualifikation einschlägige Berufserfahrung im Bereich Informationssicherheit  sehr gutes Verständnis für Managementsysteme in der Informationssicherheit (z. B. ISO 27001, COBIT) und für Prozesse und Security-Technologien im IT- und Informationssicherheitsumfeld konzeptionelle und strukturierte Arbeitsweise sowie Kommunikationsstärke Affinität für das Themenfeld Informationssicherheit und Datenschutz sehr gutes Englisch in Wort und Schrift Teamgeist und Interesse an der Einarbeitung in neue Lösungen und Verfahren kollegiales Miteinander in einem kompetenten und innovativen Arbeitsumfeld ausgewogene Balance zwischen Berufs- und Privatleben dank flexibler Arbeitszeitmodelle sowie 30 Tagen Urlaub im Jahr individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten sowie Fach- und Führungskräfteprogramme marktorientierte, branchenübliche Vergütung plus attraktive Zusatzleistungen wie betriebliche Altersvorsorge und vermögenswirksame Leistungen Präventionskurse, Betriebssportgruppen und Laufevents Notfallbetreuung und Ferienprogramme für Kinder sowie Hilfsangebote bei der Pflege von Angehörigen attraktiver Standort im Herzen Berlins mit sehr guter Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr sowie überdachten Fahrradständern
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(Senior) IT Consultant (m/w/d) Schwerpunkt Rollout-Management

Fr. 13.05.2022
Bonn
Gestalten Sie mit uns die digitale Zukunft! Wir suchen Persönlichkeiten mit Teamgeist, die unsere Leidenschaft für den Schutz von Identitäten und Daten teilen, vorausschauend denken und gemeinsam mit uns an sicheren Digitalisierungslösungen arbeiten wollen. Wir sind überzeugt, dass Veränderungen neue Chancen für Entwicklung und Innovation mit sich bringen. Wir bieten Ihnen ein attraktives Arbeitsumfeld mit vielfältigen Karrieremöglichkeiten und eine sichere berufliche Zukunft. Unternehmen: Xecuro GmbH Standort: Bonn, Deutschland Vertragsart: Unbefristeter Vertrag Planung, Vorbereitung und Steuerung von Rollouts komplexer Endgeräte mit hohem Schutzniveau Funktion als erste Ansprechperson für Kunden und Mitarbeitende sowie enge Zusammenarbeit mit den internen Service-Teams proaktive Weiterleitung von Informationen zu Sachständen und Verzögerungen Pflege von Rollout-Dokumentationen sowie fortlaufendes Qualitätsmanagement Gestaltung und Optimierung von Rollout-Prozessen erfolgreich abgeschlossenes betriebswirtschaftliches oder informationstechnisches Studium oder eine vergleichbare Ausbildung Berufserfahrung im IT-Rollout-Management sowie breit gefächertes IT-Wissen Kunden- und Serviceorientierung sowie Kommunikationsvermögen im internen wie externen Kontakt selbstständige, analytische und lösungsorientierte Arbeitsweise sowie Teamgeist Führerschein der Klasse B einzigartige, nationale sowie internationale Projekte moderne und agile Entwicklungsmethoden individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten sowie Fach- und Führungskräfteprogramme ausgewogene Balance zwischen Berufs- und Privatleben dank flexibler Arbeitszeitmodelle sowie 30 Tagen Urlaub marktorientierte, branchenübliche Vergütung plus attraktive Zusatzleistungen wie betriebliche Altersvorsorge Notfallbetreuung und Ferienprogramme für Kinder sowie Hilfsangebote bei der Pflege von Angehörigen attraktive Lage mit sehr guter Verkehrsanbindun
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Technical Account Manager (m/f/d)

Fr. 13.05.2022
München
In a fast changing world, it takes pioneering spirit to create trustworthy technology. We enable secure connectivity and payment solutions for billions of people around the globe. At G+D Mobile Security, you will play a key role in realizing the digital transformation. Giesecke+Devrient is looking for its Sales TechComp department at its Munich Headquarters as soon as possible for a  Technical Account Manager (m/f/d) The Technical Account Management team (TAM team) is a bridge between G+D’s product portfolio and our “Techcompanies” or “TechComp” customers OEM/ODM and silicon providers who use our eOS software to enable cellular connectivity using xUICCs in Consumer and IoT devices. The team works in a fast-paced technology-oriented environment and is deeply engaged with OEMs, Carriers, chipset manufacturers and ODMs across the globe. Our aim is to ensure cellular connected devices are secure and interoperable and make G+D’s product portfolio a go to choice with our customers. As a Technical Account Manager (m/f/d) in the EMEA region, you will be responsible for working with our global customer base and third-party solution providers, planning multiyear, multi-generational project engagements for TechComp customers. You will drive new business opportunities alongside Key Account Managers and manage the overall technical aspects to build solid, successful, long-term partnerships. You will be a technical expert with project / program management competence; you will exude an entrepreneurial drive, and have a passion for building trusted collaborations. Further your exposure and contribution in these engagements drives visibility of future needs affording tremendous opportunity for innovation and invention. Requestion ID: 15399 Holistic technical pre-sales and project management of G+D’s products and solutions for TechComp customers: Global technology companies, semiconductor manufacturers, manufacturers of consumer and IoT devices and Private LTE-5GNR network providers Primary technical point of contact for customers / prospects (supported by multiple cross functional teams within G+D), analysis of customer requirements focusing on Embedded / Integrated SIM, Secure Elements and eSIM Management Central technical contact for coordination of consultancy and requirements analysis for RFIs, RFPs and RFQs Proactive management of internal and external processes and interfaces to configure products and solutions to the customer's requirements Prepare and maintain high quality documentation and presentations for customer’s projects / pre-sales and G+D products, processes etc. Consult in the creation of technically feasible business cases to grow and develop accounts Planning and steering of internal and external processes to customize G+D products for key customers based on established G+D processes Perform implementation reviews, advocate new product features, safeguard the prompt and proper resolution of technical challenges and ensure customer SLAs for various activities Improve product feature offerings and quality by providing feedback to internal cross-functional teams including Product Management, Business Development and Software Engineering / Test Teams Maintain and grow high level of customer satisfaction and strong relationship with internal and external technical teams. Customer’s voice within the organization Degree in Electrical / Computer Engineering, Computer Science or comparable education 3+ years wireless (GSM) communications smart card experience 3+ years of experience working directly with customers on technical requirements Knowledge of eSIM – GSMA, 3GPP 5G NR/ETSI, Global Platform, ISO7816 – highly preferred Excellent presentation and communication skills (both verbal and written – English is essential) Professional experience in Technical Project Management, PM Certification (IPMA, PMI) – beneficial Embedded SW development experience or programming language knowledge – preferred Experience with MS Office 365, MS Project and SAP – beneficial High level of responsibility and exciting projects A wide range of training and development opportunities Flexible working hours, home office and 30 days' vacation per year Attractive family benefits, including a summer holiday for children of G+D employees Other benefits such as an in-house sports club and a canteen subsidised by the employer Working in an innovative and international security technology group with shared values  
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(Senior) Consultant (m/w/d) im Bereich Sichere Digitale Identitäten

Do. 12.05.2022
Berlin
Gestalten Sie mit uns die digitale Zukunft! Wir suchen Persönlichkeiten mit Teamgeist, die unsere Leidenschaft für den Schutz von Identitäten und Daten teilen, vorausschauend denken und gemeinsam mit uns an sicheren Digitalisierungslösungen arbeiten wollen. Wir sind überzeugt, dass Veränderungen neue Chancen für Entwicklung und Innovation mit sich bringen. Wir bieten Ihnen ein attraktives Arbeitsumfeld mit vielfältigen Karrieremöglichkeiten und eine sichere berufliche Zukunft. Unternehmen: D-Trust GmbH Standort: Berlin, Deutschland Vertragsart: Unbefristeter Vertrag Erbringung von Consultingleistungen im Themengebiet „sichere digitale Identitäten“ fachtechnische Unterstützung des Vertriebs, von Kunden und Partnern (auch vor Ort und auf Messen) für komplexe Projekte des D-Trust-Lösungsportfolios sowie Analyse von Geschäftsprozessen bei Kunden Erstbewertung von Kundenanfragen in Bezug auf Realisierungsmöglichkeiten in enger Abstimmung mit dem Produktportfolio und anderer technischer am Markt verfügbarer Lösungen Unterstützung bei der Angebotserstellung und Auftragsabwicklung für alle relevanten fachtechnischen Fragestellungen, auch in Abhängigkeit zu anderen Bereichen der Bundesdruckerei Recherche und Bereitstellung von technisch tiefgreifenden Daten für Angebots- und Auftragsmanagement sowie Übernahme von Zuarbeiten und Erstellung von Produkt- und Kundenpräsentationen, Verfassen von Fachartikeln etc. Vorbereitung, Konfiguration und Durchführung von Demonstrationen des Lösungsportfolios Abstimmung von Produktstrategien, -lösungen, -konzeptionen und -spezifikationen mit Vertrieb, Marketing und Entwicklung, insbesondere Aufbereitung von Rückmeldungen aus Kundenterminen, zur Steigerung der Nachhaltigkeit des Lösungsportfolios Analyse, Spezifikation und Konzeption von Kundenanforderungen und -lösungen (im Sinne von Lösungsoptionen) erfolgreich abgeschlossenes Studium der Informatik, Wirtschaftsinformatik, Mathematik oder einer verwandten Fachrichtung Berufserfahrung im Consulting sowie praktische Erfahrung im Projektmanagement und Kenntnisse in Lösungs-, Produkt- und Systempräsentationen fundiertes Wissen im Leistungsspektrum eines Vertrauensdienstleisters (eIDAS, PKI, Signaturen etc.) sowie Bereitschaft zur ständigen Fortbildung im genannten Umfeld Know-how auf dem Gebiet der Anforderungserfassung und -bewertung Teamgeist, Kommunikationsvermögen im Austausch mit unterschiedlichen Schnittstellen, Kundenorientierung und Kostenbewusstsein sowie unternehmerisches Handeln systematische, selbstständige, lösungsorientierte und zielgerichtete Arbeitsweise sowie analytisches, interdisziplinäres Verständnis  sehr gute Englischkenntnisse sowie hohe Reisebereitschaft (auch international) kollegiales Miteinander in einem kompetenten und innovativen Arbeitsumfeld ausgewogene Balance zwischen Berufs- und Privatleben dank flexibler Arbeitszeitmodelle sowie 30 Tagen Urlaub im Jahr individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten sowie Fach- und Führungskräfteprogramme marktorientierte, branchenübliche Vergütung plus attraktive Zusatzleistungen wie betriebliche Altersvorsorge und vermögenswirksame Leistungen Präventionskurse, Betriebssportgruppen und Laufevents Notfallbetreuung und Ferienprogramme für Kinder sowie Hilfsangebote bei der Pflege von Angehörigen attraktiver Standort im Herzen Berlins mit sehr guter Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr sowie überdachten Fahrradständern
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(Senior) DevOps Engineer (m/w/d) Daten- und Analytics-Plattform

Di. 10.05.2022
Berlin
Gestalten Sie mit uns die digitale Zukunft! Wir suchen Persönlichkeiten mit Teamgeist, die unsere Leidenschaft für den Schutz von Identitäten und Daten teilen, vorausschauend denken und gemeinsam mit uns an sicheren Digitalisierungslösungen arbeiten wollen. Wir sind überzeugt, dass Veränderungen neue Chancen für Entwicklung und Innovation mit sich bringen. Wir bieten Ihnen ein attraktives Arbeitsumfeld mit vielfältigen Karrieremöglichkeiten und eine sichere berufliche Zukunft. Unternehmen: Bundesdruckerei GmbH Standort: Berlin, Deutschland Vertragsart: Unbefristeter Vertrag Konzeption, Aufbau und Wartung von Multicluster-Lösungen mit Kubernetes und OpenShift 4 Anlage, Verwaltung und Optimierung von OpenShift-Ressourcen sowie der virtuellen Netzwerkinfrastruktur mit Helm Entwurf, Implementierung und Inbetriebnahme hochverfügbarer Applikationen im bestehenden Cloud-Umfeld im Kontext des Kunden Stabilisierung und Optimierung der bestehenden Cloud-Umgebung unter VMware, Docker, OpenShift, RH-Cockpit, ManageIQ und Helm Entwicklung von Tools und Templates zur Automatisierung von Deployments und Überwachung der Cloud-Umgebung des Kunden mit den Programmiersprachen Bash, Python, PowerShell und Ansible Implementierung der Überwachung von Diensten in der Cloud des Kunden mit Tools wie Prometheus, CheckMK, Splunk, Grafite, Grafana, Observium und OpenNMS Verantwortung für die Implementierung von Hochverfügbarkeiten mit NGINX, Apache, Tomcat, SpringBoot, Memcached, Redis und verschiedenen Application-Servern Praxiserfahrung im Aufbau und Betrieb von Kubernetes und OpenShift 4 Erfahrung mit allgemeiner Programmierung/Skripting/Infrastructure as a Code (z.B. Go, Python, Shell und Ansible) sowie im Bereich Debugging und Performance-Messungen mit Kibana und Grafana sicherer Umgang mit Infrastructure Automation, Deployment Automation, Configuration Management, Log Management und Monitoring gute Kenntnisse in den Themen Architektur und Kommunikation von verteilten Systemen (Microservices) Know-how in der Implementierung der Anwendungs- und Benutzersicherheit in Form von ADFS, SAML2, OIDC, OAUTH2 praktisches Wissen in sicherheitsrelevanten Architekturen und Sicherungen von IT-Infrastrukturen kollegiales Miteinander in einem kompetenten und innovativen Arbeitsumfeld ausgewogene Balance zwischen Berufs- und Privatleben dank flexibler Arbeitszeitmodelle sowie 30 Tagen Urlaub im Jahr individuelle Weiterbildungsmöglichkeiten sowie Fach- und Führungskräfteprogramme marktorientierte, branchenübliche Vergütung plus attraktive Zusatzleistungen wie betriebliche Altersvorsorge und vermögenswirksame Leistungen Präventionskurse, Betriebssportgruppen und Laufevents Notfallbetreuung und Ferienprogramme für Kinder sowie Hilfsangebote bei der Pflege von Angehörigen attraktiver Standort im Herzen Berlins mit sehr guter Anbindung an den öffentlichen Nahverkehr sowie überdachten Fahrradständern
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(Junior) Consultant RPA (m/f/d)

Mo. 09.05.2022
Düsseldorf
WEPA.digital GmbH is part of the WEPA Group, a future-oriented European family business specialising in the production and distribution of sustainable hygiene paper. WEPA offers sustainable and innovative hygiene solutions that provide a safe feeling of hygiene and contribute daily to the well-being of millions of people. With 4,000 employees, the WEPA Group manufactures hygiene products such as toilet paper, paper towels, tissues and napkins at 13 European sites. WEPA.digital is responsible for the digitalisation of the WEPA Group. The interdisciplinary team of new-technology experts provides groundbreaking support for the WEPA Group in its digital transformation. The focus is on the digitalisation of production (smart factory), the future of supply chains (digital supply chain) and the transformation of the working world (digital workplace). WEPA.digital is also responsible for setting up the WEPA Cloud as the basis for state-of-the-art technology solutions, comprehensive data analyses and the use of artificial intelligence. The registered office of WEPA.digital is in Düsseldorf.As a (Junior) Consultant RPA you automate business processes within a cutting-edge cloud environment. With a hands-on-mentality, you establish a deep connection to our clients, understand their needs, translate them into creative ideas and guide the implementation of innovative solutions to actual problems. Help in communicating our service offering to automate tedious tasks and streamline processes within our organisation Become a well-known expert, a trusted advisor and an end-to-end caretaker for our internal customers (process users) Support in identifying and prioritising new use cases, while systematically growing our technological capabilities Gather and analyse process requirements in order to derive feasible RPA solution concepts for our developers Guide the implementation of automations and coordinate tests at the interface to our customers Implement simple automations on your own and grow your technology understanding Select and steer external development resources with the help of the service owner Monitor usage and impact generated through our automations Personality: You are flexible, motivated, strong in communication and have great teamworking skills Working: You are familiar with agile working methods (especially Scrum), work self-driven and goal oriented and can quickly adapt to new requirements with your hands-on mentality Hybrid working: 95% remote, 5% on-site in Düsseldorf Background: Practical experience in IT consulting, as a product manager or a position in a fast-paced environment with touch points to RPA is a plus Ideally prior work as part of an agile and interdisciplinary team within a startup or a large software / technology company Experience and Know-how:  Basic programming experience (ideally in Python) Practical touch points with Robotic Process Automation Foundational know how in Business Process Management Experiences with the M365 cloud environment Structured, self-driven and goal-oriented approach in working Qualification: Bachelor’s degree in Business Information Systems, Computer Science, Software Engineering or a similar discipline Languages: Fluent in German (specifically very high proficiency required) and English Beneficial Capabilities:    Touch points with Agile Project Management methods (e.g. SCRUM) Advanced knowledge in other programming languages Familiarity with database technologies (e.g. SQL) Experiences in web-based frontend development Experiences with Microsoft Azure and specifically Microsoft Azure Functions Experiences with Microsoft Power Automate Experiences with Microsoft Power Apps Team: Become a crucial part of an interdisciplinary and international team of technology experts and solution developers Flexible working: We work at the times and places that allow us to realise our projects in the best possible way Creativity & responsibility: We keep hierarchy as low as possible and give room for creativity; we want people who own topics and make them successful Open mindset: We live an innovative and agile way of working and an open feedback culture; we are always open to new methods, ideas & approaches Personal growth: We offer you room to grow personally, discover new strengths and further develop your known skills Modern working environment: Our modern office in the center of Düsseldorf provides the framework for creative & state-of-the-art work. And great work requires great equipment – so you get to choose your own devices German language course: We organize a language course if needed to make your arrival as easy as possible Corporate benefits:  As a part of WEPA, you will receive permanent discounts on different products and services of well-known suppliers via our corporate benefits platform Attractive compensation: It is really important to us to appreciate your work, therefore we pay you a competitive salary The benefits shown may vary slightly depending on the position and location.
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