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Biotechnologie | Pharmaindustrie: 36 Jobs

Berufsfeld
  • Biotechnologie
Branche
  • Pharmaindustrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 33
  • Ohne Berufserfahrung 18
  • Mit Personalverantwortung 3
Arbeitszeit
  • Vollzeit 36
  • Home Office möglich 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 31
  • Praktikum 2
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
  • Bachelor-/Master-/Diplom-Arbeiten 1
  • Befristeter Vertrag 1
  • Berufseinstieg/Trainee 1
Biotechnologie
Pharmaindustrie

Praktikant im Bereich Dokumentenmanagement von naturwissenschaftlichen Vorgabe-/Nachweisdokumenten (m/w/d)

Mi. 27.10.2021
Penzberg
Die Roche Diagnostics GmbH (RDG) ist mit mehr als 12.000 Mitarbeitern der drittgrößte Standort im Konzern. Neben den Vertriebsorganisationen in Deutschland (Roche Pharma AG und Roche Diagnostics Deutschland) fokussiert die RDG auf das operative Geschäft. In den beiden Standorten Mannheim und Penzberg werden neue diagnostische Tests und pharmazeutische Wirkstoffe für den weltweiten Markt entwickelt und produziert. Roche ist ein Arbeitgeber, der die Chancengleichheit fördert. Dein Team Die Berufsbildung Roche Basel / Kaiseraugst ist in die lokale HR-Organisation am Standort eingebettet. Diese Organisation verantwortet die Berufsbildung für ungefähr 300 Lernende in unterschiedlichen Berufen. Das Team besteht aktuell aus 15 hochmotivierten Kolleginnen und Kollegen. Wir sind verantwortlich für den Life-Cycle von Dokumenten zur Herstellung biotechnologischer Wirkstoffe. Dazu zählt das Sicherstellen der Aktualität von Vorgabe- und Nachweisdokumenten in der Pharmaproduktion, die Übernahme der Leitung sowie die Mitarbeit in Expertenteams bei der Erstellung und Überarbeitung von Dokumenten, die Vereinfachung und Optimierung der komplexen Dokumentenlandschaft. Du bist verantwortlich für die exakte Prüfung und Verifizierung von Verweisen und Referenzen in Dokumenten Du beteiligst dich bei der Erstellung von Dokumenten. Dies umfasst die inhaltliche und konzeptionelle Bearbeitung und formale Anpassungen von bestehenden Dokumenten. Du erstellst und überarbeitest Fließbilder Die Auswertung und Bereitstellung von Kennzahlen (Key Performance Indicator) für das Team gehört ebenso zu deinen Aufgaben Du bist Student (m/w/d) der Biologie, Biotechnologie, Chemie, Verfahrenstechnik oder Ähnlichem Du besitzt folgende Kenntnisse oder möchtest diese erlernen Erstellung bzw. Überarbeitung von Dokumenten (Google-Applikationen, MS-Office-Paket (Word, Excel, VISO), Arbeiten mit Fußnoten, Referenzen, Abbildungen, Fließbildern) Hohes GMP-Verständnis Du besitzt einen strukturierten, analytischen und effizienten Arbeitsstil, bist absolut zuverlässig und neugierig auf Neues Du bist aufgeschlossen gegenüber Veränderungen, gepaart mit Realtitätssinn und Durchhaltevermögen. Du bist ein absoluter Teamplayer und besitzt Empathie. Du hast außerdem einen positiven Mindset und verfügst über eine Can-Do-Mentalität! flexible Arbeitszeiten bei einer 37,5 Stundenwoche 1530€ Vergütung im Monat für ein Vollzeitpraktikum > 3 Monate vergünstigte Essenspreise von 50% in unserer Mitarbeiterkantine   Roche Shuttle von und nach München Fitnesszentrum auf dem Roche-Campus Vernetzung mit anderen Praktikanten
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Manager Confidence Validation Services (m|f|d)

Di. 26.10.2021
Göttingen
The Sartorius Group is a leading international partner of life science research and the biopharmaceutical industry. Our technologies help making the development and production of new drugs faster and more efficient, so that more people have access to better medicine. As one of the fastest-growing global life science companies, we are looking for people who share our ambition and want to make a contribution in a vibrant environment. Lead a team of project managers (8 direct reports) with well-defined KPIs (sales, performance) Build a high performing team through proactive leadership Provide guidance in technical and regulatory discussions with customers Grow the business in accordance to Confidence® Validation Services business strategy (duplicate revenue in 3 years) Develop strong relationship with our customers and sales colleagues as well as relevant stakeholders Develop and implement a well-defined Go-to-Market strategy Drive continuous improvement process within the organization Support the implementation of digitalization of relevant project management processes Support of strategic projects within the department What will convince us A Bachelor's or a Master's degree in biotechnology, microbiology, chemistry, or economics with relevant professional experience Excellent knowledge of bioprocessing, in particular sterile filtration and process validation preferrable A good understanding of the pharmaceutical industry's pharmaceutical manufacturing processes and requirements in terms of regulatory compliance, e.g., FDA, EMA and WHO Experience with GMP and project management Self-sufficient, goal-oriented, and self-motivated working style Fluency in English as well as high customer and service orientation paired with pronounced communication and organization skills Willingness to travel (30%) Identification with our core values: Sustainability, Openness, Enjoyment Our ambition is to simplify progress in life science research and the biopharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. So that more people can obtain access to better medicine. More than 11,000 employees at more than 60 production and sales locations worldwide are committed to this vision. And together, we have grown strongly over the past years. Do you also want to contribute to our vision? Grow with us and benefit from working with a Global Player that has kept its familiar atmosphere: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025.
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Associate Director TA Immunology in GEVD (all genders)

Di. 26.10.2021
Darmstadt
A career at our company is an ongoing journey of discovery: our 58,000 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in Healthcare, Life Science and Electronics. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others. United As One for Patients, our purpose in Healthcare is to help create, improve and prolong lives. We develop medicines, intelligent devices and innovative technologies in therapeutic areas such as Oncology, Neurology and Fertility. Our teams work together across 6 continents with passion and relentless curiosity in order to help patients at every stage of life. Joining our Healthcare team is becoming part of a diverse, inclusive and flexible working culture, presenting great opportunities for personal development and career advancement across the globe. Your role: Global Evidence & Value Development (GEVD) is an integral component of the BioPharma Global Research & Development organization that focuses on readiness for value assessment and patient access across the product lifecycle. With leadership from the GEVD Executive Strategy Lead, the Associate Director, GEVD N&I, will support the development and execution of the global value demonstration strategy. As a member of the GEVD N&I Team, you will bring scientific expertise, good project management and communication skills. Your work is embedded in cross-functional teams, in collaboration with global, regional, and local internal stakeholders such as: Epidemiology, Medical Affairs, Market Access & Pricing and with external vendors, academic researchers, and health care practitioners. You will possess technical proficiency in areas like comparative effectiveness, health economics, outcomes research or real-world evidence methods to appropriate apply them to business challenges. You will lead or advice specific projects with technical and strategic impact and disseminate research through scientific communications to internal and external stakeholders. Who you Are: Minimum qualification: Bachelor's degree with at least 3 years of experience, or master's degree in Economics, Epidemiology, Health Economics, Health Services Research, Public Health, or other relevant degree with 2 plus years or PhD with relevant experience. Preferred qualification: Graduate level training in health economics and outcomes research, economics, decision analysis/sciences, health services research, or related quantitative fields. First experience in the pharmaceutical industry and clinical development. Good background with hands-on experience in health economics research, consulting, health insurance, payer authority, payer research institute, or other relevant settings (, e.g. in developing research solutions for a complex regulatory, HTA and payer environment.). Competencies in health economic research methodology and modeling. Powerful conceptual, methodological and analytical skills related to health economics research and modeling. Comprehensive knowledge of methodologies, as well as the ability to apply such knowledge paired with the ability to manage external vendors as well as internal interfaces to drive and accomplish critical work-streams of the Evidence Generation Strategy. Ability to conceptualize problems and seek for existing or new solutions based on solid scientific judgement and to embrace agility & flexibility by quickly adjusting to new challenges. Proactive thinking, flexible, and collaborative working style paired with communicating confidently and constructive in teams across functions, hierarchies, cultural boundaries and geographies. Fluency in both written and spoken English is essential. What we offer: With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life! Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com What we offer: With us, there are always opportunities to break new ground. We empower you to fulfil your ambitions, and our diverse businesses offer various career moves to seek new horizons. We trust you with responsibility early on and support you to draw your own career map that is responsive to your aspirations and priorities in life. Join us and bring your curiosity to life! Curious? Apply and find more information at https://jobs.vibrantm.com
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Wissenschaftlicher Mitarbeiter / Projektmanager (m/w/d)

Di. 26.10.2021
Düren, Rheinland
MACHEREY-NAGEL ist ein weltweit agierendes, wirtschaftlich gesundes und expandierendes Familienunternehmen mit Stammsitz in Düren, Rheinland. Unsere Tätigkeitsfelder liegen in den Wachstumsmärkten der chemischen und pharmazeutischen Industrie sowie der molekularbiologischen Diagnostik. Für diese Märkte entwickeln und produzieren wir Spezialerzeugnisse für die Analytik. Zur Verstärkung unseres Vertriebsteams suchen wir einen Wissenschaftlichen Mitarbeiter / Projektmanager (m/w/d) Stellen-ID: 59FuE Beschäftigungsart: Vollzeit Standort: Düren Entwicklung von Produkten im Bereich der Bioanalytik, unter anderem zur Anwendung im Bereich Life Sciences (Genomics & Transcriptomics) und molekularer Diagnostik Ausbau und Anpassung des Produktportfolios an sich verändernde Marktanforderungen oder technologische Weiterentwicklungen Erarbeitung kundenspezifischer Lösungen im Bereich der DNA-/RNA-Isolation Eigenverantwortliches Projektmanagement Enge Zusammenarbeit mit den internen Fachbereichen Produktmanagement, Customer Service und Vertrieb Fachliche Unterstützung des Customer Service Centers bei der Kundenberatung Abgeschlossenes Studium der Biologie / Biochemie / Biotechnologie Fundierte molekularbiologische Kenntnisse und umfangreiche praktische Laborerfahrung im Bereich der DNA-/RNA-/Protein-Präparation, PCR-Analytik und DNA-Sequenzierung (u. a. NGS) Freude an praktischer Laborarbeit sowie am Umgang mit Geräten und Software Ausgeprägtes technisches Verständnis sowie gute Produkt- und Marktkenntnis Selbständige, kreative und teamorientierte Arbeitsweise Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Projektbezogene Reisebereitschaft (weltweit)
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Project Sales Manager Integrated Solutions EMEA/LAT (m|w|d)

Di. 26.10.2021
Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Industrie und Forschung. Unsere Technologien helfen dabei, die Entwicklung und Herstellung neuer Medikamente schneller und effizienter zu machen. Damit mehr Menschen Zugang zu besseren Medikamenten haben. Wir suchen Mitarbeiter*innen, die unsere Ambition teilen und ihr Können in einem der am schnellsten wachsenden globalen Life-Science-Unternehmen beitragen wollen.Für den Bereich Integrated Solutions Sales Europe innerhalb der Sartorius Stedim Biotech GmbH suchen wir einen Project Sales Manager Integrated Solutions EMEA/LAT (m|w|d) im Home Office in Europa. In dieser Position stellen Sie als Prozessspezialist den technischen und kommerziellen Erfolg von kundenspezifischen Projekten sicher. Erarbeitung von Konzepten und Beratung von Kunden im Bereich der biotechnologischen Wirkstoffproduktion auf höchstem Niveau Konzeptionierung und Auslegung von Prozesslösungen für biotechnologische Produktionsprozesse Internationale Koordination von Ressourcen und enge Zusammenarbeit mit den Marketing-Abteilungen Erstellung und Verantwortung von Kostenkalkulationen und Vertriebsstrategien für zugewiesene Projekte bis zum Vertragsabschluss Koordination von internen Ressourcen und Prozesse Erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium des im Bereich Bioverfahrenstechnik, Biotechnologie oder Bioingenieurwesen oder vergleichbare Qualifikation Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Sales sowie ein adäquater technischer Hintergrund Erfahrungen im Projektmanagement sowie die Fähigkeit, Transparenz innerhalb eines Projektes zu schaffen Ausgeprägte Kommunikationsfähigkeit und kulturelles Verständnis für die zu betreuende Region Analytische und strukturierte Arbeitsweise Fließende Englischkenntnisse in Wort und Schrift Reisebereitschaft (max. 70%) Sie identifizieren sich mit unseren Werten: Nachhaltigkeit, Offenheit, Freude Sartorius will Fortschritte in den Life Sciences und der biopharmazeutischen Industrie vereinfachen. Damit wissenschaftliche Erkenntnisse schneller und effizienter in neue Medikamente und Therapien überführt werden können und mehr Menschen Zugang zu besserer Medizin erhalten. Mehr als 11.000 Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen an mehr als 60 Produktions- und Vertriebsstandorten weltweit arbeiten auf diese Vision hin. Und gemeinsam sind wir in den letzten Jahren stark gewachsen. Möchten auch Sie zu unserer Vision beitragen? Wachsen Sie mit uns und profitieren Sie von den Vorteilen eines Global Players mit familiärer Atmosphäre: Attraktive Vergütung, Homeoffice, Firmenwagen Internationale Karrieremöglichkeiten: Ein globales Netzwerk mit Seminarangeboten und Trainings Gesundheitsmanagement: Betriebssportgruppen, Angebote zur Gesundheitsförderung, Vorsorgeuntersuchungen uvm. Offene und sehr kooperative Kultur: Gegenseitige Unterstützung innerhalb von Teams und gleichberechtigtes Arbeiten, Teamgeist und internationale Zusammenarbeit
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Scientist Process Development (f/m/d) Drug Product

Mo. 25.10.2021
Tübingen
CureVac AG is a global biopharmaceutical company researching and developing novel drugs based on the natural molecule Messenger RNA (mRNA). Our focus is on prophylactic vaccines, innovative cancer immunotherapies and protein-based therapies. Currently, all RNA people are striving to achieve our main goal: To bring multiple best-in-class mRNA drugs to market. To strengthen our team in Tübingen near Stuttgart, we are currently looking to recruit a Scientist Process Development (f/m/d) Drug Product Job-ID: 0301-2102 Development, optimization and upscaling of GMP-compliant manufacturing processes for formulated RNA products Planning, execution, interpretation and documentation of experiments Contribution to the development of bio- and physicochemical characterizations of formulated nucleic acids and process-related impurities Characterization and development of excipients and packaging materials Support of process development at C(D)MOs as well as technology transfers to GMP production sites Preparation of development reports, risk analyses, laboratory instructions, training documents and SOPs Participation in interdisciplinary project teams PhD in the field of biotechnology, pharmacy or chemistry, or a comparable qualification Professional experience in process development, ideally in a pharmaceutical company First relevant experience in the production of biopharmaceutical formulations as well as their characterization is preferred Experience in drug product manufacture, e.g., filtration, formulation, filling, drying, as well as characterization of biomolecules, e.g., by HPLC, DLS, viscometry, gel electrophoresis, UV/Vis spectroscopy Knowledge of statistical experimental design and data analysis (DoE) is a plus Proactive, structured and independent way of working Strong communication skills and team orientation Fluency in English is a must, additional German skills are preferred With much passion and sense of responsibility, we work together on the medical revolution. We pride ourselves on maintaining an honest and trusting relationship with each other which is characterized by openness to new ideas and continuous progress. Mutual respect, reliability and personal initiative are self-evident for us. Design your future with us – become part of the RNA people!
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Scientist Cell Line Development Viral Vectors (m|f|d)

Mo. 25.10.2021
Ulm (Donau)
Sartorius is listed on the MDAX and TecDAX as a leading international partner to the life science research and biopharmaceutical industries. In fiscal 2020, the company achieved sales revenue of €2.34 billion, growing by around 30%. At the end of 2020, nearly 11,000 employees were working for customers around the globe at the Group's approximately 60 production and sales sites. We are looking for employees|who enjoy demonstrating their skills, impressing with expertise and succeeding in a fast-growing, innovative environment.For our Product Development group we are looking for a Scientist Viral Vector Process (m|f|d) based in Ulm (Sartorius Stedim Cellca GmbH). In this new role you will work in a matrix environment as a member of a highly dynamic team to develop new cell line technologies for the production of viral vectors. You provide general scientific expertise to the team about AAV biology (viral genetic components, interplay with cellular elements) and application for production of viral vectors Characterization of viral replication, gene regulation, minimal required components for particles as well as genetic engineering to create and optimize packaging cell lines (e.g. HEK) will be part of your field of work You will establish and optimize processes for the production of various rAAV vectors in small-scale You plan and execute defined work packages in collaboration with subject matter experts and act as supervisor/trainer for students and lab technicians You will network within Sartorius group and external academic or industrial teams to ensure optimal project progress The creation and presentation of development data is just as much a part of your area of responsibility as the continuous knowledge building in the rAAV field PhD in biology, virology, biochemistry or biotechnology with a strong molecular virology/biology expertise or alternatively a master´s degree in a related field with long-term professional experience Several years of substantial hands-on experience in design, generation or production of viral vectors or applying concepts of systems biology to human viruses in a wetlab setting (genetic element identification, regulatory networks, validation, combination) Strong background in culture of HEK and Vero cells in suspension and ideally a good understanding of process development and optimization for viral vectors Profound knowledge in virus or viral vector quantification methods (ddPCR, qPCR, ELISA) and other assays for virus/viral vector characterization Your experience includes design of viral expression cassettes and ideally working with engineered capsids Strong communication skills to operate in an intercultural and dynamic environment You are a good team player with high level of self-motivation and goal orientation Excellent oral and written communication skills in English; and German would be an asset Identification with our core values: Sustainability, Openness, Enjoyment Our ambition is to simplify progress in life science research and the biopharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. So that more people can obtain access to better medicine. Nearly 11,000 employees at more than 60 production and sales locations worldwide are committed to this vision. And together, we have grown strongly over the past years. Do you also want to contribute to our vision? Grow with us and benefit from working with a Global Player that has kept its familiar atmosphere:Opportunity for international career development: A global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025
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Sr. Engineer Product Development (m/f/d)

So. 24.10.2021
Eschweiler, Rheinland
Welcome to West! Established in 1923, West Pharmaceutical Services, Inc. has become a global leader in innovative solutions for injectable drug administration. Each and every day, West manufactures more than 112 million products that are used to help improve health care for millions of people around the world. Join our team of 7,500 employees in 16 countries to help us write the next chapter of our success story. We are constantly looking for new talents and people who won’t settle for second best. Thinkers. Doers. Enthusiasts. As an employee, you will experience a collaborative and dynamic global working environment, where your development is our priority. West Pharmaceutical Services, Inc. is a leading manufacturer of packaging components and delivery systems for injectable drugs and healthcare products. Working by the side of its customers from concept to patient, West creates products that promote the efficiency, reliability and safety of the world's pharmaceutical drug supply. West is headquartered in Exton, Pennsylvania, and supports its customers from locations in North and South America, Europe, Asia and Australia. West's 2020 sales of $2.14 billion reflect the daily use of approximately 112 million of its components and devices which are designed to improve the delivery of healthcare to patients around the world. Make a difference as Sr. Engineer Product Development (m/f/d). Location: Kiefernweg Campus in Eschweiler, Germany Recruiter: Martina Erens Contract conditions: full-time, permanent Travel requirements: up to 10% Start date: as soon as possible Job Summary: In this role you will be responsible for the development of new and improved components for the pharmaceutical industry mainly made from rubber, aluminum- and plastic materials or a combination of these materials. You will develop product concepts, execute studies to prove feasibility and support the scale-up to industrial manufacturing. You will lead and execute development projects for new product solutions In cross-functional project teams you will have an active role as core team member (m/f/d) and technical lead of assigned R&D projects You will prepare and obtain approval for project time schedules and ensure that the compliance with these plans and related budgets; furthermore, you will ensure project outcome is aligned with various internal and external stakeholders It will be your accountability that product development projects activities, project communication and documentation are following internal customer requirements and expectations You will identify, design and execute relevant experiments that stress the capability of the products using for instance statistical methods to verify viability In our GMP environment, you will apply best practices for research and development activities, including proper documentation To bring products into the market, you will support the implementation of the newly developed products into our production processes in cooperation with the global functions of West You will proactively maintain awareness of technology and competitive business trends You are educated with at least a bachelor’s degree in Engineering You have a professional experience of at least five years including at least 2 years in product development, ideally in the pharmaceutical or life science industry. Your experience includes working in international project teams and project management Knowledge about production technologies (plastic injection molding, elastomer molding or metal deep-drawing) would be an asset Proactive communication and assertiveness within the project teams, other departments and sites as well as holding presentations to upper management in proficient English is no problem for you. German language skills or willingness to learn would be an advantage You have strong result-oriented analytical skills and your hands-on and pragmatic manner allow you to effectively solve project challenges You are willing to make international business trips and work at different locations up to 10% of your working time Internationality – As an American company, we live a global cooperation within international structures Philanthropy – We value an appreciative and friendly work environment as well as flat hierarchies Market-appropriate remuneration – We offer an attractive, market-oriented remuneration, including company social benefits and purchasing benefits Social engagement – We support local aid organizations through various actions organized by our employees Diversity – We at West value the wide range of our employees who make up our company Safety – Occupational safety is our highest priority; we offer secure jobs in a sustainable industry Development opportunities – Our employees benefit from an extensive range of trainings as well as from a constant and targeted employee development Family-friendly culture – We attach great importance to reconciling private life and work; flexible working hours are a matter of course for us
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CMC Manager (w/m/d)

So. 24.10.2021
Hennigsdorf
Die Adrenomed AG ist ein privat finanziertes, innovatives Biotechnologie Unternehmen mit Sitz in Hennigsdorf bei Berlin. Unser Ziel ist es, die Überlebensrate von schwerstkranken Menschen zu verbessern, durch Verfolgung eines neuen Therapieansatzes, der die Integrität und Barrierefunktion der Blutgefäße sichert. Bisher können diese bei schweren – bislang unzureichend behandelbaren - Erkrankungen wie Sepsis durchlässiger werden, so dass es zu lebensbedrohlichen Ödemen und Schock kommen kann. Wichtigster Produktkandidat unseres Unternehmens ist ein monoklonaler Antikörper, der sich bereits in der fortgeschrittenen klinischen Entwicklung befindet. Unser Unternehmen wurde 2009 gegründet und wird von einem Management-Team mit jahrzehntelanger Erfahrung in der Indikation Sepsis und profundem Wissen in Diagnostik und Wirkstoffentwicklung geführt. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir ab sofort eine/n CMC Manager (w/m/d) Zuständig für Tech-Transfer Aktivitäten Koordinierung von Logistikabläufen Koordinierung und Zusammenarbeit mit externen Dienstleistern Betreuung von Late-stage Projekten, DOE & PAR Studien Verantwortung für Validierungs- und Registrierungsprozesse Experte und Ansprechpartner für KollegInnen Abgeschlossenes Studium im Life Science Bereich, vorzugsweise PhD im Bereich Biotech, Pharma oder Biologie Berufserfahrung im GMP - Umfeld, FDA Erfahrung vorteilhaft Vertraut mit Herstellprozessen und den angelagerten Supply Chain Abläufen Idealerweise bereits an KvP Prozessen beteiligt gewesen Verhandlungssicher in Deutsch und Englisch Fähigkeit, kurze Fristen einzuhalten und Aufgaben zu priorisieren Sehr gute analytische Fähigkeiten, detailorientiertes und zuverlässiges Arbeiten, unternehmerisches Denken und die Bereitschaft, zu lernen und sich an neue Arbeitsweisen anzupassen Organisationstalent, v.a. im Projektmanagement Hohes Maß an Engagement, Flexibilität & Ausdauer Die Möglichkeit an einem Stück Medizingeschichte mitzuschreiben Ein innovatives Unternehmsumfeld mit großartigen internationalen KollegInnen Flache Hierarchien und kurze Entscheidungswege Die Möglichkeit Ihre Fähigkeiten voll entfalten zu können und neue Ideen einzubringen Eine leistungsgerechte, faire Vergütung Einen unbefristeten Arbeitsplatz in einem modernen Bürogebäude Kostenlose Parkplätze Sehr gute Anbindung an den Berliner Nahverkehr Bis zu drei Remotetage in der Woche  
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Project Engineer (m/w/d) im Bereich Engineering & EHS

Sa. 23.10.2021
Heidelberg
AGC Biologics, eine hundertprozentige Tochtergesellschaft der Asahi Glass Company (AGC), ist einer der branchenweit führenden CDMOs in Bezug auf Zuverlässigkeit, technische Exzellenz und Qualität – „Right. On Time“. AGC ist ein japanisches Unternehmen mit Sitz in Tokio, das über 50.000 Mitarbeiter in 30 Ländern beschäftigt, mit einem gehandelten Wert von 12 Milliarden Dollar. Mit Einrichtungen in den USA, Japan, Dänemark und Deutschland bietet AGC Biologics voll integrierte biopharmazeutische Entwicklungs- und Herstellungslösungen für Kunden weltweit. Das Unternehmen verfügt über ausgewiesene Expertise bei der Bereitstellung von kundenspezifischen Lösungen für das Scale-up und die cGMP-Herstellung von proteinbasierten Therapeutika für die präklinische, klinische und kommerzielle Produktion. AGC Biologics verzeichnet ein Wachstum bei Kunden und Einnahmen, erweitert das Personal, die Entwicklungs- und Herstellungskapazität und differenziert sich auf dem Markt mit einzigartigen Technologieangeboten für Kunden. AGC Biologics GmbH sucht derzeit einen Mitarbeiter im Bereich Engineering & EHS. Bei uns arbeiten Sie zusammen mit einem Team an spannenden und herausfordernden Themen in einem hochmodernen, innovativen und kreativen Umfeld. Eine intensive Einarbeitung am Arbeitsplatz mit fachkundigen Kollegen garantiert, dass Sie sich schnell in Ihre Aufgaben einarbeiten und diese selbständig ausführen. Eine leistungsgerechte Vergütung und die Möglichkeit zur persönlichen und beruflichen Weiterentwicklung sind selbstverständlich. Planung des Neubaus und Umbaus von technischen Anlagen, Laborflächen, Bürokomplexen-  insbesondere Produktionsanlagen zur Herstellung pharmazeutischer Wirkstoffe Koordinieren der Planungsaktivitäten externer Projektplanungsteams und Lieferanten in der Projektplanungs- und Ausführungsphase. Überwachung des Baus von Gebäuden und Produktionsanlagen gemäß den organisatorischen Richtlinien, insbesondere den internen Regeln für Projekte, Investitionen und Einkauf. Erstellung von technischen Spezifikationen und Planungsunterlagen für die ausführenden Unternehmen Termin-, kosten- und qualitätsgerechte Abwicklung und Überwachung von Projekten Teilnahme an Beschaffungsverhandlungen Steuerung und Überwachung von Fremdfirmen Entwicklung von technischen und wirtschaftlichen Verbesserungsmaßnahmen zur Energieeinsparung und Ressourcenschonung. Projektmanagement in abteilungsübergreifenden / internationalen Team Unterstützung von ISO-Zertifizierungsprojekten Interne und externe Kommunikation mit allen relevanten Stakeholdern abgeschlossenes technisches Studium im Bereich Bioverfahrenstechnik oder Biotechnologie oder vergleichbare Qualifikation Über 2 Jahre Berufserfahrung in der Industrie, bevorzugt in biopharmazeutischen Investitionsprojekten Gute Kenntnis der relevanten Richtlinien und Vorschriften Praxis in interdisziplinärem Arbeiten in einem internationalen Umfeld Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Teamgeist kombiniert mit einem verantwortungsvollen, strukturierten und proaktiven Arbeitsstil Wunsch, Herausforderungen in einem neuen Team anzunehmen und bereit zu sein, Verantwortung zu übernehmen               Ein modernes Arbeitsumfeld mit spannenden Aufgaben in einer zukunftsorientierten Branche Teamarbeit mit einem interkulturellen und internationalem Kollegium mit kurzen Kommunikationswegen über Landesgrenzen hinweg Eine Unternehmenskultur geprägt durch Offenheit und Wertschätzung Regelmäßige Firmenevents, Vermögenswirksame Leistungen, Jobticket, Arbeitgeberzulagen zum Mittagessen mit Luch-It, JobRad, ein modernes Zeiterfassungssystem mit Gleitzeitkonto
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