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Wirtschaftsinformatik | Pharmaindustrie: 4 Jobs

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Wirtschaftsinformatik
Pharmaindustrie

Product Owner for Bioprocess Software (m|w|d)

Sa. 22.01.2022
Holtensen, Kreis Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Industrie und Forschung. Unsere Technologien helfen dabei, die Entwicklung und Herstellung neuer Medikamente schneller und effizienter zu machen. Damit mehr Menschen Zugang zu besseren Medikamenten haben. Wir suchen Mitarbeiter*innen, die unsere Ambition teilen und ihr Können in einem der am schnellsten wachsenden globalen Life-Science-Unternehmen beitragen wollen. Für unsere Softwareorganisation im Bereich Product Development Bioprocess Solutions der Sartorius Stedim Biotech GmbH suchen wir für unseren Standort in Göttingen einen Product Owner (m|w|d). In dieser Position sind Sie richtig, wenn Sie gerne Teil unserer interdisziplinären agilen Software-Entwicklungsteams sein wollen, um einfache Lösungen für komplexe Probleme zu entwickeln. Ihre Hauptaufgabe besteht in der Erfassung, Analyse und Detaillierung von Anforderungen unserer Stakeholder an unsere Bioprozess Softwarelösungen In Zusammenarbeit mit den Entwicklungsteams verfeinern Sie die von Ihnen ins Product Backlog aufgenommenen Anforderungen Sie priorisieren das Product Backlog und verhandeln mit den Entwicklungsteams Produkt- und Sprintziele Sie definieren den Umfang von Product Releases mit dem Ziel, den Wert des Produktes für unsere Kunden zu maximieren In Ihrer zentralen Rolle als Product Owner stehen Sie den Entwicklungsteams aktiv zur Verfügung indem Sie an allen Team Meetings teilnehmen, um wertvolles Feedback geben und Entscheidungen treffen zu können Sie verfügen über ein abgeschlossenes Studium im Bereich der Biotechnologie, Bioinformatik, Informatik oder eine vergleichbare Qualifikation Sie sind vertraut mit den agilen Methoden zur Softwareentwicklung und bringen idealerweise mehrjährige Berufserfahrung als Product Owner für Software Produkte mit Sie zeichnen sich durch ein sehr gutes Verständnis von biotechnologischen Up- und Downstream Prozessen aus Sie verfügen über tiefgreifendes Wissen im Bereich der Prozessautomatisierung und den damit verbundenen Standards wie z.B. ISA-88 21 CFR Part 11, EudraLex Vol. 4 Annex 11 sowie GAMP5 sind für Sie keine Fremdwörter Sie können die funktionalen und technischen Aspekte von Kundenforderungen leicht erfassen und gegenüber Software-Entwicklungsteams verdeutlichen Sie bringen sehr gute Englischkenntnisse sowie mindestens gute Deutschkenntnisse mit Proaktive Kommunikationsfähigkeit und eine kundenorientiere Sichtweise runden Ihr Profil ab Sie können sich mit unseren Unternehmenswerten Nachhaltigkeit, Offenheit und Freude identifizieren Sartorius will Fortschritte in den Life Sciences und der biopharmazeutischen Industrie vereinfachen. Damit wissenschaftliche Erkenntnisse schneller und effizienter in neue Medikamente und Therapien überführt werden können und mehr Menschen Zugang zu besserer Medizin erhalten. Mehr als 11.000 Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen an mehr als 60 Produktions- und Vertriebsstandorten weltweit arbeiten auf diese Vision hin. Und gemeinsam sind wir in den letzten Jahren stark gewachsen. Möchten auch Sie zu unserer Vision beitragen? Wachsen Sie mit uns und profitieren Sie von den Vorteilen eines Global Players mit familiärer Atmosphäre: betrieblicher Altersvorsorge, Zuschüssen für Kantine und Jobticket sowie Vorteilen beim Auto-Leasing Internationale Karrieremöglichkeiten: Ein globales Netzwerk mit Seminarangeboten und Trainings, zur Einarbeitung steht Ihnen ein Pate zur Seite Work-Life-Balance: Gleitzeit, Homeoffice, Betriebskindergarten Großzügiges Restaurant (Speiseangebote auch bio, vegetarisch/vegan) & italienisches Bistro mit Eisverkauf Gesundheitsmanagement: Kostenfreies Fitnessstudio & Betriebssportgruppen, Ergonomische Arbeitsplätze, Angebote zur Gesundheitsförderung, Vorsorgeuntersuchungen uvm. Smartes Arbeitsumfeld: Offene Büros und neueste Ausstattung, grüner Campus, Dachterrassen
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Senior Digital Compliance Manager – QMS Medical Device Software @ BI X

Mi. 19.01.2022
Ingelheim am Rhein
BI X is Boehringer Ingelheim´s (BI) digital lab. Together with the BI businesses, BI X is developing breakthrough digital solutions in healthcare from idea to pilot. We are now expanding the horizon to a new level: improving human and animal health beyond the pill with a medical device software in wide range of applications: from SaMD solutions to embedded software and accessory products. We are looking for talent to join us and co-create this brand-new unit at BI X that will operate across various geographies and multiple therapeutic areas. In collaboration with a variety of experts from diverse professional backgrounds, you will drive the excellence of BI in building medical software from the spark of the first idea to a commercial product and further along the whole lifecycle.    We are searching a Senior Digital Compliance Manager to obtain Boehringer Ingelheim's license to operate for Software as Medical Device (SaMD) and other related compliant digital products within Boehringer Ingelheim.  Be a Global Quality Team Member setting the foundation for our Software Medical Device quality organization and its further implementation.DESIRED SKILLS & MINDSET In your new role, you design, implement and maintain the Quality Management System (QMS) for SaMD according to national and international requirements as the basis for worldwide manufacturing licenses. With your expertise in quality management, regulatory compliance and regulated medical software, you ensure that all activities like Development, Manufacturing and Control & Release are following the regulatory expectations. Furthermore, you drive benchmark and exchange with external companies in the pharmaceutical and medical device business dealing with advanced technology. You perform vendor audits and ensure vendor qualification. In addition, you provide governance & oversight of our digital products and initiatives. Doctor or master’s degree (e.g. MBA or MSc) in the field of Pharmaceutics, Chemistry or Engineering  Long standing experience in the pharmaceutical industry, especially in device or combination product related business Demonstrated experience in managing people and leading major and impactful global projects English working proficiency and communication skills (verbal and written), an additional language is an advantage TECHNICAL EXPERTISE In depth knowledge of national and international GMP, Medical Devices and Computerized System Validation & Compliance (CSV&C) Broad quality assurance and regulatory compliance know-how in the context of IT and digital products (e.g. ISO 13485, CFR 820, China related SaMD and EU Medical Device Regulation) NON-TECHNICAL COMPETENCIES You are Innovator, that provides leadership, paired with ability to inspire employees to live up to their full potential. You have strong influential skills and team orientation, high emotional intelligence and high sensitivity for cultural context and communication. Our office culture is casual, inclusive, fun and social, with an emphasis on education and innovation. You will work on challenging projects in an innovative state-of-the-art technological environment in small teams of highly motivated colleagues who join us from a variety of backgrounds. We work at a fast pace, yet have the freedom to try new ideas, experiment and are expected to be constantly learning and growing. There is also a strong emphasis on mentoring others in the group, enabling them to grow and learn. We will offer you exciting career prospects within a start-up-like environment, yet aligned to Boehringer Ingelheim.
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Automation Operator (m|f|d)

Di. 18.01.2022
Göttingen
The Sartorius Group is a leading international partner of life science research and the biopharmaceutical industry. Our technologies help making the development and production of new drugs faster and more efficient, so that more people have access to better medicine. As one of the fastest-growing global life science companies, we are looking for people who share our ambition and want to make a contribution in a vibrant environment.For our Business Process Management unit at Sartorius Stedim Biotech GmbH, we are looking for a Automation Operator (m|f|d) to strengthen our team. In this position, you will ensure stable operations of automation solutions, integration of new solutions, ensuring the quality of the developed solutions and supporting the team to realize the business value via high availability automations. You will be responsible for proactive management of operational tasks in the RPA and automation area, incl coordinating various IT departments and steering external providers Define and improve operational set-up in order to raise stability and transparency of processes Operate bots in "Cloud" - currently primarily Azure Cloud Support with concept development for further development and optimization in the RPA area Manage incident-, problem- and change tasks Coordinate problem solving and troubleshooting Manage the support for process automation on all support levels Coordinate service transition processes (service enabling) for automation projects in the company Steer new automation requirements during downstream + pre-operational phases to ensure operational readiness You have successfully completed studies in informatics, computer science, business informatics or another comparable field of study You will bring a deep understanding of system logging and event management fundamentals Your understanding of automation/ RPA and development is required It is desirable that you are experienced with MSSQL, Elastic search and Kibana desirable Any further experience in running, maintaining and enhancing platforms would be desirable as well You have first experience with UIPath RPA and especially orchestrator You enjoy teamwork (including virtual collaboration) and enrich our team spirit You are motivated and willing for continuous change and learning Fluency in English is required, additional languages are beneficial You can identify yourself with our core values: Sustainability, Openness, and Enjoyment Our ambition is to simplify progress in life science research and the biopharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. So that more people can obtain access to better medicine. Nearly 14,000 employees at more than 60 production and sales locations worldwide are committed to this vision. And together, we have grown strongly over the past years. Do you also want to contribute to our vision? Grow with us and benefit from working with a Global Player that has kept its familiar atmosphere: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025
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Inhouse Consultant (m/w/d) SAP Finance & Business Reporting

Mi. 12.01.2022
Starnberg
Jetzt hast Du es in der Hand! Erleichtere Menschen, die an Atemwegserkrankungen leiden, und denen, die sich um sie sorgen und kümmern, das Leben. Wir von PARI entwickeln als forschendes Medizintechnik- und Pharmaunternehmen modernste Inhalationstechnologien für freies Atmen. Deine Ideen bringen frischen Wind in den Markt. Fasse am Standort Starnberg mit an als Inhouse Consultant (m/w/d) SAP Finance & Business Reporting Du bist unsere erste Ansprechperson, wenn es um die Prozesse im internen und externen Rechnungswesen sowie um unser Business Reporting geht. Du bringst dein Know-how ein, wenn es darum geht, bestehende Prozesse neu zu denken und neue Prozesse zu gestalten. Als SAP-Experte bzw. SAP-Expertin bist Du breit aufgestellt und kennst Dich bestens mit FI, CO und den Business-Reporting-Tools BW und BO aus. Gerne übernimmst Du weltweit Verantwortung als Global Modul Owner für die Konzeption und Implementierung unserer Finance-Prozesse und unseres Unternehmensreportings. Mit Deiner Expertise stehst Du der Fachabteilung mit Rat und Tat zur Seite und übernimmst das Mapping und das Customizing der Systeme. Als Teamplayer/-in sorgst Du für die Schulungen unserer Key User und dokumentierst unsere Prozesse gemäß unseren Qualitätsmanagement-Richtlinien. Du übernimmst gerne (Teil-)Projektleitungen bspw. bei der Einführung von S/4HANA. Du hast erste Erfahrung bzw. tiefergehende Kenntnisse in der Implementierung von Rechnungswesen-Prozessen in SAP ERP (FI und CO) und bringst Know-how in SAP-Business-Reporting-Tools (BW, BO) mit. Du verfügst über gutes technisches und analytisches Verständnis, bist aber auch in den relevanten Prozessen zu Hause. Du hast vielleicht schon erste Berührungspunkte mit SAP/4HANA. Du bist souverän, überzeugend und kommunikationsstark – sowohl in Deutsch als auch in Englisch. Du arbeitest eigenverantwortlich als Teil unseres SAP-Teams und besuchst auch mal unsere Niederlassungen im In- und Ausland. Spannende Aufgaben in einem dynamischen Arbeitsumfeld. Flache Hierarchien und die Möglichkeit, „weit über den Tellerrand zu schauen“. 30 Tage Urlaub, flexible Arbeitszeiten und Optionen für mobiles Arbeiten. Attraktive Vergütung, einen unbefristeten und krisensicheren Arbeitsplatz. Breites Weiterbildungsangebot und interessante Entwicklungsperspektiven.
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