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Pharmaindustrie: 118 Jobs in Fahrenzhausen

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Branche
  • Pharmaindustrie
Berufserfahrung
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Arbeitszeit
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  • Teilzeit 4
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 107
  • Befristeter Vertrag 8
  • Studentenjobs, Werkstudent 2
  • Arbeitnehmerüberlassung 1
Pharmaindustrie

Senior Product Manager (w/m/d) international

So. 29.03.2020
Gräfelfing
FUTRUE ist mehr als ein inter­national ausge­richteter Healthcare-Konzern: FUTRUE ist der Inku­bator für die Trends von morgen! Mit mittler­weile mehr als 20 Unter­nehmen und über 70 Arznei­mittel­zulassungen sind wir u.a. in den Bereichen intelli­gente Bakterien, inno­vative Schmerz­therapien, chemie­freie Arznei­mittel, medizi­nisches Cannabis, Derma­ceuticals, Functional Food und E-Health tätig. Zahl­reiche unserer Unter­nehmen, darunter z.B. Synformulas oder PharmaSGP, gehören zu den am schnellsten wachsenden Healthcare-Unternehmen in Europa. Um diesen Erfolg fortzu­führen, setzen wir auf eine neue Generation dynamischer Talente, die den Mut hat, ungewohnte Wege zu gehen. Aufgrund unseres dynamischen Wachstums sowie der kontinu­ierlichen Erwei­terung unseres Produkt­port­folios suchen wir nach motivierten und engagierten Talenten für unser erfolg­reiches Team. Werde Teil in einem der am schnellsten wachsenden OTC-Unter­nehmen in Europa! Als Senior Product Manager (w/m/d) bei uns verant­wortest Du zwei bis drei OTC-Marken, die alle führende Posi­tionen in ihrem jewei­ligen Markt haben. Du wirst Teil unseres Produktmarketing-Teams, welches verant­wortlich ist für die globale Strategie und Marken­führung im In- und Ausland sowie die operative Umsetzung der Strategie für die deutsch­sprachigen  und internationalen Märkte. Die Planung sowie die operative Steuerung des kompletten Marketing-Mixes liegen in Deiner Verant­wortung. Dazu gehören: Die Mediaplanung sowie die Ent­wicklung der kreativen Marketing-Materialien für End­verbraucher in Zusammen­arbeit mit unseren internen Agenturen. Dazu zählen z.B. die Ent­wicklung von TV-Spots, Print-Anzeigen sowie Instagram-Kampagnen. Die Entwicklung und Umsetzung der Außendienst-Kommunikations­strategie und Marketing-Materialien für Apotheker und Ärzte. Du führst umfassende Markt- und Wettbewerber­analysen durch und identi­fizierst neue Märkte oder Produkte für die Wachstums­strategie Deiner Marke. Eigenverantwortlich planst Du nationale sowie inter­nationale Produkt-Launches in Zusammen­arbeit mit Deinem Projekt-Team von der Ent­stehung der Produkt­idee bis hin zum Launch des Produktes. Du kannst ein erfolg­reich abge­schlossenes Hochschul­studium, vorzugs­weise mit dem Schwer­punkt BWL­/ Marketing, vor­weisen. Du bringst mehr­jährige Berufs­erfahrung im Product Management im OTC- und/oder FMCG-Bereich mit. Du verfügst über ausge­prägte analytische Fähig­keiten, konzep­tionelles Denken sowie eine hohe Zahlen­affinität. Neue Wege zu gehen und unkonven­tionelles, prag­matisches Handeln sind genauso Deine Leiden­schaft wie in einem dynamischen Umfeld viel zu bewegen und Großes zu schaffen. Abgerundet wird dein Profil durch ver­handlungs­sichere Deutsch- sowie Englisch­kenntnisse. Weitere Fremd­sprachen, vor allem Französisch, sind von Vorteil. Wir bieten Dir einen viel­fältigen, anspruchs­vollen Job mit spannenden Auf­gaben und einem breiten Spektrum an Gestaltungs­möglich­keiten! Wir bieten ein inno­vatives Umfeld zur beruf­lichen Ent­faltung mit kurzen Ent­scheidungs­wegen und dem Frei­raum, auch einmal neue Wege zu gehen! Außerdem warten auf Dich: Flache Hierarchien und eine offene Kommuni­kation – nur so kannst Du Dich weiter­entwickeln und dazu beitragen, dass unsere Produkte von unserem gegen­seitigen Austausch leben. Verantwortung – nach einer Ein­arbeitungs­phase durch einen erfahrenen Kollegen oder Dein Team Lead bekommst Du die Gelegen­heit, Deinen eigenen Bereich zu betreuen. Hast Du das Entre­preneur­ship in Dir? Dann schaffen wir gemeinsam Großes! Frische Vitamine – wöchent­lich wirst Du mit unserem Obst­korb versorgt, der Dir die nötige Energie verleiht. Firmenfeiern sind für uns selbst­verständ­lich – ob Sommer­fest, der tradi­tionelle Wiesn-Besuch oder die all­jährliche Weihnachts­feier. Eine Dach­terrasse mit Alpen­panorama – entspanne Dich während der Mittags­pause und tanke Sonnen­strahlen bei gutem Wetter.
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Global Supply Manager (m/f/d)*

Sa. 28.03.2020
München
InflaRx is a NASDAQ listed biotechnology company with offices in Jena and Munich, Germany. The company researches and develops new medicines for the treatment of inflammatory diseases within a global development approach. Our client stands out for an excellent team of highly motivated and skilled individuals who puts strong emphasis on a team effort. To support the expanding Drug Supply Team InflaRx is looking for a Global Supply Manager (m/f/d)* Reference number: 2020120 GENIUS SEARCH With offices in Germany, Switzerland and UK, Genius Search is a leading personnel consultancy in the life science industry with focus on filling management positions and supervisory boards. Genius Search consists of a team of Life Science and Health Care consultants and specialists. Through years of experience, we know the relevant personalities and companies in the industry. Genius Search advises and supports global players, medium-sized companies, investors and family offices. In addition to providing the resources of a global network, Genius Search has industry-specific expertise and market insight that has been developed and enhanced over decades. Discretion, trust, respect and outstanding personal commitment are the foundations of the work of Genius Search.The Global Supply Manager is responsible for providing expertise throughout study supply lifecycle. Acts as single point of contact for coordinating the planning, managing the demand and supply of investigational medicinal products and other study supplies in cooperation with internal stakeholders and external partners (such as suppliers/ wholesale dealers, CMO´s, CDMO’s, CRO´s, IRT providers) and in compliance with multi-national regulations, EU GXPs and internal procedures. The position is located in Munich. Primary Responsibilities: Responsible and accountable for management, coordination and on-time delivery of investigational medicinal product (IMP) and ancillary supply for allocated development programs and clinical studies Responsible for supply strategy, demand planning, supply management, operational set-up, vendor surveillance & performance management, ensuring adherence to quality, cost control, on-time completion of outsourced tasks/activities and on budget delivery of supplies for multiple clinical studies Represent Drug Supply & Clinical Services on CMC, Program and Study teams and in external study team meetings Provides input to production schedule, executes simulations to optimize IMP delivery plans, consolidates and communicates revisions to supply forecast and demand plans in line with changing (updated) Program and Study needs Lead development and establishment of an agreed packaging specification, supply & distribution strategy with involved functions and partners Coordinate procurement activities for comparator, NIMP and ancillary supplies and manage respective inventories as required Manage the set-up and conclusion of supply contracts, provide and track external costs for budgeting purposes and provide input on actuals and accruals For studies using IXRS lead the development and implementation of specification(s) and execute UAT for IMP supply (medication management) module Provides input to the development of program/ study related documents – this includes IMPD, sIMPD, CTA, clinical study protocols, pharmacy manuals and other related documents as applicable Proactively drives cross-functional activities and works with other line functions and external partners to improve management of studies Ensures compliance with SOPs, GMP, GDP and GCP compliance of activities and documentation for clinical supply activities through study start through to study completion Coordinates end of study activities including returns, accountability and destruction Participates in and supports internal/external inspections and audits Support development of standard operating procedures and contribute ideas to improve the performance and quality of the clinical trial supply process(es) Performs other duties as assigned by Manager Bachelor’s degree in pharmacy, Pharmaceutical Sciences, or other life science subject/ profession 2 - 5 years’ relevant experience in a pharmaceutical/biopharmaceutical organization within clinical supply project/supply chain management, clinical trial supply operations, or GMP Quality Assurance Experience in/knowledge of clinical operations and biopharmaceutical drug development activities and processes would be advantageous Experience working with Clinical Supply Forecasting Tools Excellent knowledge in managing a clinical supply chain and/or other clinical trial supply related activities, working knowledge of clinical supply systems, experience with Clinical Supply forecasting tools and IXRS Good understanding and working knowledge of EU cGMP, cGDP and cGCP regulations, and other international regulations related to supply of clinical trial products/ materials Familiarity with cold chain techniques for pharmaceutical products Ability to work harmoniously within international cross-functional teams, engage in open, constructive and continuous dialogue with internal line functions and external partners Experience in building and maintaining positive relationships Target orientation and flexibility to adapt to changing situations and the ability to work under pressure, strategically plan, organize and manage multiple projects and priorities simultaneously Capable problem-solver, solution-oriented and demonstrates a track record of creativity and problem solving in projects Highly motivated, self-driven, creative and dependable Effective communication and presentation skill Fluent in written and verbal business English, fluency in German desirable Must be familiar with MS Word, Excel and PowerPoint. Knowledge of other MS Office applications as well as knowledge of planning and forecasting tools would be advantageous
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Drug Safety Manager (m/f/d)*

Sa. 28.03.2020
München
InflaRx is a NASDAQ listed biotechnology company with offices in Jena and Munich, Germany. The company researches and develops new medicines for the treatment of inflammatory diseases within a global development approach. They stand out for an excellent team of highly motivated and skilled individuals who puts strong emphasis on a team effort. To support the expanding Drug Safety Team InflaRx is looking for a Drug Safety Manager (m/f/d)* Reference number: 2020117 Genius Search With offices in Germany, Switzerland and UK, Genius Search is a leading personnel consultancy in the life science industry with focus on filling management positions and supervisory boards. Genius Search consists of a team of Life Science and Health Care consultants and specialists. Through years of experience, we know the relevant personalities and companies in the industry. Genius Search advises and supports global players, medium-sized companies, investors and family offices. In addition to providing the resources of a global network, Genius Search has industry-specific expertise and market insight that has been developed and enhanced over decades. Discretion, trust, respect and outstanding personal commitment are the foundations of the work of Genius Search.The global Drug Safety Manager is responsible for providing expertise throughout the lifecycle clinical safety and manages the operational activities both internally and through a third-party pharmaco-vigilance vendor related to the processing of safety data from clinical trials. The holder of this position ensures that performed tasks comply with InflaRx SOPs and procedures, best industry standards and applicable regulations. The position is located in Munich. Primary Responsibilities: Independently manage the third-party Pharmacovigilance vendor outsourced for Clinical Trial activities within an ongoing phase II to phase III clinical program Represent the Drug Safety Department in program and study teams and in external study team meetings Contribute to/Manage the set-up of new safety projects, including development of study-specific Safety Management Plans and contractual agreements with third-party vendor Provide sponsor oversight of SAE processing by an outsourced vendor including the monitoring of reporting compliance (by KPIs) and ensuring a high standard of case narrative writing by quality review Collaborate with Medical Affairs personnel to monitor and maintain high quality of SAE reporting Ensure vendor surveillance with regards to cost control, on time completion of outsourced activities and on-budget delivery of pharmacovigilance services Contribute to evaluation, analysis and presentation of safety data in respective documents (DSUR, IB, CSR) and in collaboration with independent expert boards (DSMB) Proactively drive cross-functional activities and work with external partners to maintain high quality safety processing Ensure compliance with SOPs, GCP, and relevant regulatory environment of activities and documentation Maintain knowledge of adverse event reporting processes and safety systems and contribute to the development, implementation, improvement, and standardization of new processes and methods Participate in and support internal/external inspections and audits Bachelor’s or Masters’ degree in Life Science/Pharmacy/Medical Sciences, or other equivalent experience/education 2 - 5 years of relevant experience in a pharmaceutical/ biopharmaceutical organization with safety reporting (expedited/periodic) in clinical development Good understanding and working knowledge of safety reporting and general regulatory environment in a clinical development environment Knowledge of clinical operations and biopharmaceutical drug development activities and processes would be advantageous Experience with immunologically active pharmaceutical products would be advantageous Ability to work harmoniously within international cross-functional teams, engage in open, constructive and continuous dialogue with internal staff and external partners Target orientation and flexibility to adapt to changing situations in a fast-paced environment Ability to plan, organize and manage multiple projects and priorities simultaneously Highly motivated, self-driven, dependable, and solution oriented Effective communication and presentation skills Fluent in written and verbal business English. Fluency in German desirable Must be familiar with MS Word, Excel and PowerPoint
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Operativer Einkäufer/ Junior Supply Chain Manager (m/w/d)

Sa. 28.03.2020
Puchheim, Oberbayern
DieOmniVision GmbH ist ein expandierendes mittelständisches Unternehmen in der Augenheilkunde mit HauptstandortinDeutschland sowie Standorten inÖsterreich, der Schweiz und Italien. InDeutschland gehört dieOmniVision GmbH zu den führenden nicht-konzerngebundenen ophthalmologischen Unternehmen. Unser Produktportfolio umfasst Arzneimittel, Medizinprodukte und Nahrungsergänzungsmittel. Im Zuge unseres starken Wachstums suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt für unseren Hauptstandort in Puchheim bei München einen engagierten und motivierten Operativen Einkäufer/ Junior Supply Chain Manager (m/w/d) Operative Beschaffung und Abwicklung der Logistik von pharmazeutischen Produkten für festgelegte Lohnhersteller Hauptansprechpartner (m/w/d) für die zugeordneten Lohnhersteller, Sicherstellung der Kommunikation sowie der Lieferfähigkeit Abwicklung der Warenbereitstellung für Ländergesellschaften und sonstige Kunden für die zugeordneten Lieferanten Umsetzung der im Rahmen von Lieferverträgen vereinbarten Aufgaben Durchführung von Lieferantenbewertungen und Umsetzung von Kostenreduktionsprojekten Pflege der Stammdaten für Produkte und Lieferanten Dokumentation der einkaufsrelevanten Informationen Optimierung und Digitalisierung bestehender Beschaffungsprozesse Die Teilnahme an und Aufbereitung von bereichsübergreifenden Projekten runden Ihr Aufgabengebiet ab Sie verfügen über ein erfolgreich abgeschlossenes Studium mit einem der Schwerpunkte BWL, Logistik, Produktion, Supply Chain Management oder eine vergleichbare Qualifikation Sie konnten bereits erste Berufserfahrung im operativen Einkauf sammeln Sie sind kommunikationsstark, teamfähig und zuverlässig Darüber hinaus zeichnen Sie sich durch eine analytische Affinität und Belastbarkeit aus Sie haben sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift; eine weitere Fremdsprache ist von Vorteil Sie beherrschen die MS-Office Programme sehr gut und verfügen eventuell bereits über Erfahrungen mit ERP Eine unbefristete, langfristig orientierte Festanstellung in einem erfolgreichen, inhabergeführten mittelständischen Unternehmen der Pharmabranche Selbstständiges Arbeiten in flachen Hierarchien mit kurzen Entscheidungswegen Ein attraktives und leistungsorientiertes Gehalt sowie flexible Arbeitszeiten Ein wachsendes, professionelles Team mit Spaß an der Arbeit
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Coordinator Investor Relations (gn)

Sa. 28.03.2020
Planegg
MorphoSys’ mission is to make exceptional, innovative biopharmaceuticals to improve the lives of patients suffering from serious diseases. Innovative technologies and smart development strategies are central to our approach. Success is created by our people, who focus on excellence in all they do, collaborate closely across disciplines. We all are driven by a desire to make the medicines of tomorrow a reality. Guided by mutual respect and trust, each member of the MorphoSys team is given the opportunity to develop and flourish within this exciting and inspiring environment. Join us in Planegg near Munich! We would like to fill the following vacancy as soon as possible: Coordinator Investor Relations (gn) General tasks: Support of the team  with the organization of conferences, events and roadshows incl. conference calendar as well as external visits and meetings at the HQ You manage and administer all relationships with external service providers (contracts, invoices, and communications) Investor Relations: Support the team with the project management of all company financial reports (quarterly and annual reports) Organization for the annual shareholder meeting Coordination of responds to external inquiries by private shareholders Preparation of briefing books for conferences, roadshows and events Support the Investor Relations team in updating the corporate website Regulatory duties – EU: Publication and registration of financial reports, all legally required documents such as the Satzung (Articles of Association), Declaration of Conformity etc. Maintaining and updating the corporate calendar and its publication on all relevant platforms Drafting and timely publication of regulatory announcements, e. g. voting rights, total voting rights, and manager’s transactions (WpHG-announcements) in close collaboration with the Legal department Regulatory duties – US: EDGAR filing of all reports to be stored with the SEC 20-F filing, 6-K filings University degree in communications journalism or business administration Ideally two to four years of experience in an communication agency or department, in a public or investor relations function of an international matrix company Experience in the healthcare sector, pharma or biotech business is a plus Proven project management skills Excellent skills to communicate strategic and complex topics Excellent English is a necessity and fluent German skills The ability to quickly develop strong working relationships with internal departments, including finance departments, IT, internal and external auditors Creative working in X-functional teams Open and appreciative corporate culture Multicultural environment Working in an attractive, high-quality equipped building with restaurant Free sports and language courses
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(Associate) Director (gn) Regulatory Affairs

Sa. 28.03.2020
Planegg
MorphoSys’ mission is to make exceptional, innovative biopharmaceuticals to improve the lives of patients suffering from serious diseases. Innovative technologies and smart development strategies are central to our approach. Success is created by our people, who focus on excellence in all they do, collaborate closely across disciplines. We all are driven by a desire to make the medicines of tomorrow a reality. Guided by mutual respect and trust, each member of the MorphoSys team is given the opportunity to develop and flourish within this exciting and inspiring environment. Join us in Planegg near Munich! We would like to fill the following vacancy as soon as possible: (Associate) Director (gn) Regulatory Affairs Assume responsibility for planning and managing all regulatory activities for assigned development program Define global regulatory strategy Develop the regulatory project goals from the overall product development plan Lead the preparation and submission of IND and clinical trial applications (CTAs) to enable timely start of the clinical trials for the assigned product candidates Drive and/or support the preparation of line extensions and/or marketing authorisation applications in Europe and USA and other regions, when applicable Organize, drive preparations and conduct meetings and teleconferences with Health Authorities Responsible for developing the target product labelling in close cooperation with, e.g. clinical and safety and commercial functions Provide guidance to other functions to assure clinical trial programs are carried out in accordance with applicable regulations and SOPs Collect, review and analyse Health Authority guidelines, competitor information and regulatory precedents and provide respective advice to the global Project or Clinical Team Provide regulatory risk assessment for his/her development projects Manage the regulatory activities related to the maintenance and life cycle management of marketed products, when applicable Contribute to the setup of the Quality Management System with regards to regulatory processes Scientific degree, preferably with postgraduate degree (e. g. Ph. D., PharmD.) Ideally minimum ten to twelve years working experience in (Global) Regulatory Affairs in a (bio) pharmaceutical company Knowledge of the relevant national and international regulations relating to the development and approval of biopharmaceuticals Knowledge of co-development of drugs in conjunction with companion/ in-vitro diagnostics is a plus Excellent communication skills, verbal and written (English and preferably German) Ability to organize and carry out diverse activities in a changing environment often under time pressure Strong analytical skills to be able to interpret regulatory data and support critical decisions The ability to work within a team framework and a multicultural environment Creative working in X-functional teams Open and appreciative corporate culture Multicultural environment Working in an attractive, high-quality equipped building with restaurant Free sports and language courses
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Assistenz des Betriebsrats & Project Management Officer (PMO) Bereich Market Access (w/m/d) in Vollzeit

Sa. 28.03.2020
München
Daiichi Sankyo entwickelt und vermarktet mit 15 000 Mitarbeitern in über 20 Ländern innovative Arzneimittel für Patienten. Wir verfügen nicht nur über ein starkes Portfolio von Arzneimitteln gegen Hypertonie und thrombotische Erkrankungen, sondern haben die Vision, bis 2025 als „Global Pharma Innovator“ weltweit führende Innovationen in der Pharmaindustrie zu entwickeln, um Wettbewerbsvorteile in der Onkologie zu erzielen. Unsere Europazentrale befindet sich in München und wir haben Tochtergesellschaften in 13 Ländern Europas. Für den Betriebsrat sowie das Market Access Team der Daiichi Sankyo Deutschland GmbH mit Sitz in München suchen wir einen qualifizierten Kandidaten für die folgende Position: Assistenz des Betriebsrats & Project Management Officer (PMO) Bereich Market Access (m/w/d) in Vollzeit - Aufteilung: 50% / 50% - Die Position: Sie sind organisiert und arbeiten gerne in cross-funktionalen Teams, steuern gerne Projekte und sind prozessorientiert: In dieser Rolle unterstützen Sie zum einen den Betriebsrat im Back Office, zum anderen unser Market Access Team bei Kernprozessthemen. Idealerweise konnten Sie bereits Erfahrung im operativen Prozessmanagement sammeln. Diese Rolle berichtet an den Director Market Access der Daiichi Sankyo Deutschland GmbH. Der/die PMO unterstützt operativ bei der Gestaltung und taktischen Umsetzung von Market Access Plänen und den dazugehörigen Projekten sowie in der Budgetplanung. 50% Ihrer Tätigkeit widmen Sie der Unterstützung von Betriebsratsprozessen. Koordination von Terminen der Betriebsratsgremien Präsentationserstellung sowie Vor- und Nachbereitung von Meetings inklusive Agenda- und Protokollerstellung Erstellung von Statistiken Erledigung der Korrespondenz in deutscher Sprache Organisation und Abwicklung von Dienstreisen und Seminaren Büroorganisation Erstellung von Bedarfsanforderungen in SAP, Rechnungsprüfung und inhaltliche/sachliche Freigabe in Zusammenarbeit mit dem Betriebsratsvorsitzenden Organisation von Veranstaltungen des Betriebsrates (z.B. Betriebsversammlungen) inkl. Einholen von Angeboten, Hotelbuchung, Veranstaltungsmanagement u.a. Literaturrecherche und Aufbereitung der Themen zur Information für die Betriebsratsmitglieder Angaben zur Tätigkeit als PMO im Bereich Market Access: Monitoring der Budgetplanung sowie Erstellung von Bestellanforderungen Unterstützung in der Veranstaltungsplanung von Market Access Aktivitäten bei Kongressen, Advisory Boards Erstellung und Management von Referenten- und Beraterverträgen Abrechnung von Herstellerabschlägen sowie weitere Unterstützung im Vertragsmanage-ment mit Krankenversicherungen Unterstützung im Rahmen des Brand Planungsprozesses und in der Materialerstellung Ansprechpartner für den Market Access Innen- und Außendienst sowie cross-funktionaler Abteilungen im Rahmen der angeführten Tätigkeiten Organisation von und Teilnahme an abteilungsinternen Meetings Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung Erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Organisationstalent und eine selbständige und verantwortungsbewusste Arbeitsweise Loyalität und Zuverlässigkeit Sehr gute Kenntnisse in MS-Office, Outlook sowie PowerPoint Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Bereitschaft zur Weiterbildung Als internationaler Arbeitgeber in einem Zukunftsmarkt sind uns ein attraktives und facettenreiches Angebot an Leistungen über das Gehalt hinaus wichtig. Wir bieten Ihnen neben einem leistungsgerechten Einkommen vielfältige weitere Benefits wie z.B. eine betriebliche Altersvorsorge, flexible Arbeitszeiten, ein Firmenrestaurant, ein zeitgemäßes Mobilitätsangebot, diverse Sportkurse u.v.m.
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Junior Product Manager (w/m/d) OTC international

Sa. 28.03.2020
Gräfelfing
FUTRUE ist mehr als ein inter­national ausge­richteter Health­care-Konzern: FUTRUE ist der Inku­bator für die Trends von morgen! Mit mittler­weile mehr als 20 Unter­nehmen und über 70 Arzneimittel­zulassungen sind wir u.a. in den Bereichen intelligente Bak­terien, innovative Schmerz­therapien, chemiefreie Arznei­mittel, medizinisches Cannabis, Derma­ceuticals, Functional Food und E-Health tätig. Zahl­reiche unserer Unter­nehmen, darunter z.B. Synformulas oder PharmaSGP, gehören zu den am schnell­sten wachsenden Health­care-Unternehmen in Europa. Um diesen Erfolg fort­zuführen, setzen wir auf eine neue Generation dyna­mischer Talente, die den Mut hat, ungewohnte Wege zu gehen. Auf­grund unseres dynamischen Wachs­tums sowie der kontinuier­lichen Erweiterung unseres Produkt­portfolios suchen wir nach moti­vierten und engagierten Talenten für unser erfolg­reiches Team. Werde Teil in einem der am schnell­sten wachsenden OTC-Unter­nehmen in Europa!Als Junior Product Manager (w/m/d) bist Du Teil unseres Produkt­marketing-Teams, welches für die globale Strategie und Marken­führung im In- und Ausland verant­wortlich ist. Starte jetzt mit Deinen Produkten durch! Du unterstützt bei der konti­nuierlichen Ent­wicklung und Umsetzung von Marketing­strategien, Ziel­gruppen- und Positionierungs­konzepten unserer Produkte auf inter­nationaler Ebene mit Fokus auf Spanien, Italien und Frankreich. Du bereitest den Launch Deiner Produkte von A bis Z vor und hast dabei die Möglich­keit, den gesamten Marketing-Mix zu nutzen. Du misst Deinen Erfolg anhand von Zahlen und stellst diese in regel­mäßigen Reportings vor. Durch Deine umfassende Markt- und Wettbewerber­analysen behältst Du das Markt­umfeld im Blick. Du bist die Schnitt­stelle zum Außen­dienst und machst Deine Kollegen durch Schulungen fit für die Beratung zu Deinen Produkten. Du kannst ein erfolgreich abge­schlossenes Hochschul­studium, vorzugs­weise mit dem Schwer­punkt BWL / Marketing, vor­weisen. Du hast bereits erste Berufs­erfahrung im Marketing / Produkt­management im Bereich Pharma / OTC oder FMCG durch Praktika oder Werk­studenten­tätigkeiten gesammelt. Du bringst verhandlungs­sichere Deutsch­kenntnisse mit und sprichst idealer­weise Spanisch, Italienisch und/oder Französisch auf Mutter­sprachen- oder verhandlungs­sicherem Niveau. Du verfügst über ausge­prägte analytische Fähig­keiten, konzep­tionelles Denken sowie eine hohe Zahlen­affinität. Du bist bereit für Deine nächsten Schritte im Produkt­management und hast Lust, mit uns zusammen Großes zu schaffen. Wir bieten Dir einen vielfältigen, anspruchs­vollen Job mit spannenden Auf­gaben und einem breiten Spektrum an Gestaltungs­möglichkeiten! Wir bieten ein inno­vatives Umfeld zur beruf­lichen Ent­faltung mit kurzen Entscheidungs­wegen und dem Frei­raum, auch einmal neue Wege zu gehen! Außerdem warten auf Dich: Flache Hierarchien und eine offene Kommuni­kation – nur so kannst Du Dich weiter­entwickeln und dazu beitragen, dass unsere Pro­dukte von unserem gegen­seitigen Austausch leben. Verantwortung – nach einer Einarbeitungs­phase durch einen erfahrenen Kolle­gen oder Dein Team-Lead bekommst Du die Gelegen­heit, Deinen eigenen Bereich zu betreuen. Hast Du das Entre­preneur­ship in Dir? Dann schaffen wir gemeinsam Großes! Frische Vitamine – wöchent­lich wirst Du mit unserem Obst­korb versorgt, der Dir die nötige Energie verleiht. Firmenfeiern sind für uns selbst­verständlich – ob Sommer­fest, der traditio­nelle Wiesn-Besuch oder die all­jährliche Weihnachts­feier. Eine Dachterrasse mit Alpen­panorama – entspanne Dich während der Mittags­pause und tanke Sonnen­strahlen bei gutem Wetter.
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Senior Clinical Trial Supply Manager (gn)

Sa. 28.03.2020
Planegg
MorphoSys’ mission is to make exceptional, innovative biopharmaceuticals to improve the lives of patients suffering from serious diseases. Innovative technologies and smart development strategies are central to our approach. Success is created by our people, who focus on excellence in all they do, collaborate closely across disciplines. We all are driven by a desire to make the medicines of tomorrow a reality. Guided by mutual respect and trust, each member of the MorphoSys team is given the opportunity to develop and flourish within this exciting and inspiring environment. Join us in Planegg near Munich! We would like to fill the following vacancy as soon as possible: Senior Clinical Trial Supply Manager (gn) Represents trial supply as a core team member on the Clinical Trial Team (CTT)  Defines and develops appropriate supply strategies for clinical trial supplies, e. g. labelling requirements, packaging layout, depot structure and distribution setup for global clinical trials, together with the relevant multiple internal interfaces Management and oversight of external vendors for IMP labelling packaging, storage, comparator sourcing and logistics Contribution to vendor selection processes, vendor and contract management as well as budget monitoring processes Defines clinical supply parameters for IRT setup and performs user acceptance testing Management and tracking of IMP inventories, takeover of supply roles in IRT systems Creates and maintains accurate clinical supply demand for assigned studies using defined processes and systems.  Representation of Clinical Trial Supply in the multidisciplinary operational teams   Degree in Life Sciences, Pharmacy, Chemical Engineering or Bioengineering > 5 years of experience for Senior Manager position Proven track record in biotech or pharmaceutical industry Expertise in GxP requirements for Clinical Trial Supply Management Clear commitment to work in the highly regulated area of pharmaceutical development Highly motivated and open-minded team player with well-developed interpersonal abilities Excellent communication skills, both in English and German Sound knowledge of Microsoft Office applications Creative working in X-functional teams Open and appreciative corporate culture Multicultural environment Working in an attractive, high-quality equipped building with restaurant Free sports and language courses
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Clinical Trial Supply Manager (gn)

Sa. 28.03.2020
Planegg
MorphoSys’ mission is to make exceptional, innovative biopharmaceuticals to improve the lives of patients suffering from serious diseases. Innovative technologies and smart development strategies are central to our approach. Success is created by our people, who focus on excellence in all they do, collaborate closely across disciplines. We all are driven by a desire to make the medicines of tomorrow a reality. Guided by mutual respect and trust, each member of the MorphoSys team is given the opportunity to develop and flourish within this exciting and inspiring environment. Join us in Planegg near Munich! We would like to fill the following vacancy as soon as possible: Clinical Trial Supply Manager (gn) Represents trial supply as a core team member on the Clinical Trial Team (CTT)  Defines and develops appropriate supply strategies for clinical trial supplies, e. g. labelling requirements, packaging layout, depot structure and distribution setup for global clinical trials, together with the relevant multiple internal interfaces Management and oversight of external vendors for IMP labelling packaging, storage, comparator sourcing and logistics Contribution to vendor selection processes, vendor and contract management as well as budget monitoring processes Defines clinical supply parameters for IRT setup and performs user acceptance testing Management and tracking of IMP inventories, takeover of supply roles in IRT systems Creates and maintains accurate clinical supply demand for assigned studies using defined processes and systems.  Representation of Clinical Trial Supply in the multidisciplinary operational teams   Degree in Life Sciences, Pharmacy, Chemical Engineering or Bioengineering 3-5 of experience in clinical supply management Proven track record in biotech or pharmaceutical industry Expertise in GxP requirements for Clinical Trial Supply Management Clear commitment to work in the highly regulated area of pharmaceutical development Highly motivated and open-minded team player with well-developed interpersonal abilities Excellent communication skills, both in English and German Sound knowledge of Microsoft Office applications   Creative working in X-functional teams Open and appreciative corporate culture Multicultural environment Working in an attractive, high-quality equipped building with restaurant Free sports and language courses
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