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Pharmaindustrie: 118 Jobs in Hebertshausen

Berufsfeld
  • Pharmazie 20
  • Teamleitung 11
  • Pharmaberater 8
  • Pharmareferent 8
  • Gruppenleitung 7
  • Leitung 7
  • Prozessmanagement 5
  • Weitere: Naturwissenschaften und Forschung 4
  • Assistenz 4
  • Bereichsleitung 4
  • Abteilungsleitung 4
  • Finanzbuchhaltung 4
  • Weitere: It 4
  • Bilanzbuchhaltung 4
  • Business Intelligence 3
  • Data Warehouse 3
  • Datenbankentwicklung 3
  • Forschung 3
  • Labor 3
  • Pr 3
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Branche
  • Pharmaindustrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 107
  • Ohne Berufserfahrung 45
  • Mit Personalverantwortung 11
Arbeitszeit
  • Vollzeit 111
  • Teilzeit 11
  • Home Office 9
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 92
  • Befristeter Vertrag 15
  • Studentenjobs, Werkstudent 5
  • Berufseinstieg/Trainee 3
  • Praktikum 3
  • Freie Mitarbeit/Projektmitarbeit 1
Pharmaindustrie

Therapy Area Specialist Heart Failure Region München (m/w/d)

Do. 25.02.2021
München
Die AstraZeneca GmbH ist die deutsche Tochtergesellschaft des britisch-schwedischen Pharmaunternehmens AstraZeneca PLC. AstraZeneca gehört mit einem Konzernumsatz von rund 24,4 Milliarden USD (2019) weltweit zu den führenden Unternehmen der forschenden Arzneimittelindustrie. Das Unternehmen entwickelt, produziert und vertreibt innovative Arzneimittel schwerpunktmäßig in den drei Therapiebereichen Onkologie, Herz-Kreislauf- und Stoffwechselerkrankungen sowie Atemwegserkrankungen. AstraZeneca agiert in über 100 Ländern und seine innovativen Medikamente werden von Millionen Patienten weltweit angewendet. Bei AstraZeneca punkten wir mithilfe der Wissenschaft. Sie ist der Ursprung all unserer Erfolge und nur dann umzusetzen, wenn wir alle zusammenarbeiten. Als Ihr Arbeitgeber werden wir immer sicherstellen, dass Sie wissen, warum Ihre Rolle zu unserer umfassenden Mission zählt, wirklich das zu erreichen, was die Wissenschaft leisten kann. Jede unserer Entscheidungen entspringt den zahlreichen Gelegenheiten, die die Wissenschaft uns bietet. Dabei steht der Patient immer an erster Stelle, nur so können wir sicherstellen, dass wir Leben nachhaltig lebenswerter machen.Um mit unserer Mission weiterhin auf Erfolgskurs zu bleiben, bauen wir unser Team in unserer Business Unit CVRM (Herz-Kreislauf, Stoffwechsel und chronische Nierenerkrankungen) auf. Denn wir streben danach, nicht nur heute sondern auch zukünftig den Behandlungsstandard in unseren Therapiegebieten zu setzen. Seit über 100 Jahren schaffen wir Innovationen in unseren Therapiegebieten und unser Ziel ist es, konventionelle Denkweisen zu durchbrechen und dem zu folgen, was die Wissenschaft uns vermittelt.Wollen Sie Ihren Beitrag zu unserem Teamerfolg leisten und Teil eines Unternehmens sein, dass sich um die Entwicklung ihrer Mitarbeiter genauso bemüht wie um die kontinuierliche Weiterentwicklung ihrer Produkte? Dann bewerben Sie sich noch heute - aktuell suchen wir:Therapy Area Specialist Heart Failure Region München (m/w/d) Betreuung und fachlich therapeutische Beratung der kardiologischen Fachärzte in Kliniken und im niedergelassenen BereichAnalysieren und Auswerten von zur Verfügung stehenden Marktdaten zur Erstellung von Potentialanalysen und zur Identifikation von Opportunitäten im MarktKonsequente Umsetzung der Firmenstrategie und Maßnahmen zur Sicherstellung der Zielerreichung unter Berücksichtigung der individuellen Bedürfnisse der jeweiligen Zielgruppe/KundenErstellung von Accountplänen und verantwortungsvoller Einsatz der zur Verfügung stehenden Ressourcen zur KundenentwicklungErarbeitung von innovativen Fortbildungskonzepten unter Berücksichtigung der aktuellen KundenbedürfnisseUmsetzung von Accountstrategien und -plänen unter strikter Einhaltung aller in- und externen Vorschriften und KodizesStarke Bereitschaft für bereichsübergreifende Zusammenarbeit mit dem Innendienst und bei Schnittstellenprojekten zur Optimierung von Marketing-, Sales - und Medizin-AktivitätenTeilnahme an Kongressen, Sponsorings- und Veranstaltungen, als Plattform für Kundeninteraktionen und zur eigenen Fortbildung Betriebswirtschaftliches oder naturwissenschaftliches Studium oder vergleichbare AusbildungGeprüfte/r Pharmareferent/inAußendiensterfahrung in der Betreuung von FachärztenErfahrung in kardiologischen Indikationen oder in anderen Specialty Care Bereichen bzw. in der spezialärztlichen VersorgungFundierte Produkt-/Markt- und KundenkenntnisseKenntnis gesundheitspolitischer ZusammenhängeErfahrung in Account ManagementSicherer Umgang mit MS Office, gängigen Projektmanagement-Tools und Kenntnisse von CRM-SystemenEigeninitiative und FlexibilitätAusgeprägtes analytisches und strategisches DenkvermögenKooperations- und TeamfähigkeitStarke Kundenorientierung und vertriebsorientierte DenkweiseKreativität und InnovationskraftErgebnisorientierung und VerhandlungsgeschickSicheres Auftreten, Überzeugungskraft und Begeisterungsfähigkeit auch in schwierigen Situationen Vielfältige Entwicklungsperspektiven in einem dynamischen ArbeitsumfeldVertrauen, Wertschätzung und Raum für MitgestaltungEine offene UnternehmenskommunikationFlexible Arbeitszeitmodelle und ein attraktives Benefit-PaketUmweltfreundlichkeit und Nachhaltigkeit im Fokus Wollen Sie Teil unserer Mission werden und die Lebensqualität zahlreicher Patienten steigern? Dann bewerben Sie sich jetzt. AstraZeneca - Hier ist die Zukunft!
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Data Scientist (m/f/x)

Do. 25.02.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Data Scientist (m/f/x) Daiichi Sankyo Europe is creating a Digital Innovation Hub to accelerate the development and scaling of digital solutions across our European organization. The Digital Innovation Hub acts as an internal solution incubator and serves as a catalyst for Daiichi Sankyo Europe to deliver best-in-class customer experience for relevant digital content, solutions and services by knowing customers and their patient needs best. Join Daiichi Sankyo as a Data Scientist and become part of our Digital Innovation Hub, an exciting an inspiring place to work. In this role, you help us to identify business value drivers (challenges & opportunities) through development of efficient and accurate analytical models that mimic business decisions. You incorporate them into analytical data products or tools with the support of a cross functional team. Your digital heart beats for applying your strong expertise in artificial intelligence through use of machine learning, data mining, and information retrieval to design, prototype and build next generation advanced analytics engines and services. Therefore, you closely collaborate with business partners and colleagues from different disciplines, locations and functional units to define the technical problem statement and hypothesis to test. You directly report into the Business Analytics Translator and act as first point of contact for developing analytical models. You are an expert in statistics, machine learning & AI to lift our customer understanding & insights to the next level. These insights help us to continuously optimize our omnichannel approach to deliver more personalized and relevant content to the right customer at the right time. You're a quick learner to business needs and thrive in fast paced environment who proactively thinks about how his/her contribution integrates within the wider team's. At Daiichi Sankyo, we care for every heartbeat and you will help us to make a difference by embracing digital into the heart of our business. Empowering. Meaningful. Every day. Roles and responsibilities: Devise tech solutions for AA platform: Design, create, test and implement complex models and algorithms that drive analytical solutions throughout the organization Deliver tested code and proactively contribute to finding and fixing errors in the code Conduct advanced statistical and other analysis to provide actionable insights, identify trends, and measure performance within the DS models  Engineer features by using business acumen to find new ways to combine disparate internal and external data sources Coordinate with data engineers, business leads, commercial and IT to deliver holistic analytical solutions that are seamlessly incorporated into analytic data products Ensure functionality & insights in "run" through timely analysis and testing for regular maintenance of solutions over time Liaise with stakeholders to disseminate AA driven culture by supporting the Business Analytics translator in communicating the design, functioning and output of the analytical models/solutions developed Advocate the value of data driven decision making focusing on the “how and why” of solving problems MS/PhD in Computer Science or Electronics or MS in Computer Applications, Economics, Statistics or Mathematics or related technical discipline 5+ years experience in a statistical and/or data science / business intelligence role, preferably in a digital unit of a start-up, digital consultancy, tech company and/or a pharma High ability to convey concepts to translate customer needs into value adding analytics models based on a sound data strategy Extensive programming experience (e.g. R or Python), esp. working with data frames and experience with version control is required (e.g. git) Proficiency with writing complex SQL queries  Proficiency with Machine Learning to solve clustering, classification, regression, anomaly detection, simulation and optimization problems on large scale data sets Proven ability to merge and transform disparate internal & external data sets together to create new features Experience with Big Data technologies desired: Hadoop, Spark, H20.ai, Cloud AI platforms, containerization Experience with supporting deployment, monitoring, maintenance and enhancement of models desired Experience with data visualization tools, preferably: Qlik, Power BI etc. Strong understanding and openness to work in agile environments with multiple stakeholders Number sense and healthy skepticism around validity of data and its inherent biases Excellent language proficiency in English (at least C1) International work experience We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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First Line Sales Manager (Regionalleiter) CVRM (m/w/d)

Do. 25.02.2021
Regensburg, Ingolstadt, Donau, München
Die AstraZeneca GmbH ist die deutsche Tochtergesellschaft des britisch-schwedischen Pharmaunternehmens AstraZeneca PLC. AstraZeneca gehört mit einem Konzernumsatz von rund 24,4 Milliarden USD (2019) weltweit zu den führenden Unternehmen der forschenden Arzneimittelindustrie. Das Unternehmen entwickelt, produziert und vertreibt innovative Arzneimittel schwerpunktmäßig in den drei Therapiebereichen Onkologie, Herz-Kreislauf- und Stoffwechselerkrankungen sowie Atemwegserkrankungen. AstraZeneca agiert in über 100 Ländern und seine innovativen Medikamente werden von Millionen Patienten weltweit angewendet. Weitere Informationen finden Sie auf www.astrazeneca.de.Bei AstraZeneca punkten wir mithilfe der Wissenschaft. Sie ist der Ursprung all unserer Erfolge und nur dann umzusetzen, wenn wir alle zusammenarbeiten. Als Ihr Arbeitgeber werden wir immer sicherstellen, dass Sie wissen, warum Ihre Rolle zu unserer umfassenden Mission zählt, wirklich das zu erreichen, was die Wissenschaft leisten kann. Jede unserer Entscheidungen entspringt den zahlreichen Gelegenheiten, die die Wissenschaft uns bietet.Um mit unserer Mission weiterhin auf Erfolgskurs zu bleiben, bauen wir unser Team in unserer Business Unit CVRM (Herz-Kreislauf, Stoffwechsel und chronische Nierenerkrankungen) auf. Denn wir streben danach, nicht nur heute sondern auch zukünftig den Behandlungsstandard in unseren Therapiegebieten zu setzen. Seit über 100 Jahren schaffen wir Innovationen in unseren Therapiegebieten und unser Ziel ist es, konventionelle Denkweisen zu durchbrechen und dem zu folgen, was die Wissenschaft uns vermittelt.Wollen Sie Ihren Beitrag zu unserem Teamerfolg leisten und Teil eines Unternehmens sein, dass sich um die Entwicklung ihrer Mitarbeiter genauso bemüht wie um die kontinuierliche Weiterentwicklung ihrer Produkte? Dann bewerben Sie sich noch heute - aktuell suchen wir:First Line Sales Manager CVRM - Region Regensburg - Ingolstadt - München (m/w/d) Leitung einer Region im Bereich CVRMFührung, Qualifizierung und Coaching der Therapy Area Specialists Heart Failure, Therapy Area Specialists Diabetologists und Therapy Area Specialists DiabetesKonsequente Umsetzung der Firmen- und BU StrategieVerantwortung für die konsequente Weiterentwicklung des regionalen TeamsMitarbeiterrekrutierung und Auswahl von Mitarbeitern für Projektaufgaben mit qualitativem MonitoringEntwicklung einer individuellen Vertriebsstrategie unter Berücksichtigung aller Rahmenbedingungen der Region inkl. Jahresplanung aller AktivitätenVerantwortung für die Planung und Umsetzung von auf die Kundenbedürfnisse zugeschnittenen regionalen Projekten und FortbildungskonzeptenSicherstellung der Besuchsziele der Mitarbeiter bei Zielärzten aus dem Allgemeinarzt, Facharztbereich und KlinikbereichErstellen von Businessplänen und BudgetverantwortungAktive Mitgestaltung und Integration neuer VertriebskanäleEntwicklung und Implementierung von Standards im Kundenprojektmanagement und Führung von strategischen AccountplänenGestaltung und Durchführung von RegionstagungenPerformancemanagementProaktive Zusammenarbeit in x-funktionalen Teams (Brand Teams, BU-übergreifend) Betriebswirtschaftliches oder naturwissenschaftliches StudiumGeprüfte/r Pharmareferent/inLangjährige Außendiensterfahrung in der Betreuung von Fachärzten in Klinik und im niedergelassenen BereichErfahrung in kardiologischen Indikationen oder in anderen Specialty Care Bereichen bzw. in der spezialärztlichen VersorgungMehrjährige Führungserfahrung und Expertise in der Außendienststeuerung unter Einsatz geeigneter Tools ist von VorteilStarke Kundenorientierung und vertriebsorientierte DenkweiseLösungsorientierte Kommunikation, Sicheres Auftreten, Überzeugungskraft und Begeisterungsfähigkeit auch in schwierigen SituationenSicherer Umgang mit MS Office, gängigen Projektmanagement-Tools und Kenntnisse von CRM-Systemen Attraktive Pipeline und innovative ProdukteIndividuelle Entwicklungsmöglichkeiten in einem dynamischen ArbeitsumfeldVertrauen, Wertschätzung und Raum für MitgestaltungFlexible ArbeitszeitmodelleEin attraktives Benefit-PaketGesundheitsaktionen und Fitness Möglichkeiten vor OrtNachhaltigkeit und Umweltschutz im Fokus des Unternehmens Wollen Sie Teil unserer Mission werden und die Lebensqualität zahlreicher Patienten steigern? Dann bewerben Sie sich jetzt. AstraZeneca - Hier ist die Zukunft!
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Regulatory Associate (m/f/x)

Mi. 24.02.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Regulatory Associate (m/f/x) Under supervision, provide regulatory operational support for assigned European and international development projects and approved products in a timely and accurate manner. To provide regulatory oversight and support regulatory compliance. May act as a specialist in a specific regulatory or technical area. Roles and responsibilities: Act as the primary contact for DSE affiliates and license partners Administrative and operational support for submission to regulatory health authorities (EMA, national EU and non-EU authorities): Plan, prepare or support the preparation of regulatory documents and dossiers for submission Coordinate and supervise translation and mock-up preparation Manage payment of fees Archive or support archiving of regulatory and other files Continuously monitor and track assigned regulatory deadlines and alert these in a timely manner to the regulatory responsible person Control the quality of regulatory documents and dossiers Ensure Regulatory Compliance Initiate and coordinate the preparation and/or supervise the implementation of packaging material for assigned countries including quality control. Enter data and documents into relevant databases and collaboration platforms (e.g. GRATIS, Sharepoint Teamsites). Prepare, distribute and archive the daily EU Regulatory Intelligence e-mail Alert Provide general administrative support when required Provide general administrative organizational support to the Regulatory Affairs department For assigned products and countries: Prepare budgets, forecasts and accruals and control invoices Education in pharmaceutical field would be ideal Team oriented and forward-thinking attitude Strong interpersonal and communication skills Structural and independently way to work Talent for organization Ability to prioritize Computer proficiency (e. g. MS office, document management systems, databases, SAP) Written and verbal communication skills in English and German Third language preferred We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Experten für Transport- und Lagersysteme im Bereich der Intralogistik eines pharmazeutischen Werkes (m/w/d)

Mi. 24.02.2021
Pfaffenhofen an der Ilm
Daiichi Sankyo entwickelt und vermarktet mit 15.000 Mitarbeitern in über 20 Ländern innovative Therapien für Patienten. Wir verfügen nicht nur über ein starkes Portfolio von Arzneimitteln gegen kardiovaskuläre Erkrankungen, sondern haben die Vision, bis 2025 als „Global Pharma Innovator“ weltweit führende Innovationen in der Pharmaindustrie zu entwickeln, um Wettbewerbsvorteile in der Onkologie zu erzielen. Daiichi Sankyo konzentriert sich vor allem darauf, Patienten Zugang zu neuen Therapien in der Onkologie zugänglich zu machen. Unsere Europazentrale befindet sich in München und wir haben Tochtergesellschaften in 13 Ländern Europas einschließlich Dänemark, wo Kopenhagen als Zentrale für die nordischen Länder fungiert. Ab sofort suchen wir für unsere Produktionsstätte in Pfaffenhofen/ eine/n engagierte/n Experten für Transport,- und Lagersysteme im Bereich der Intralogistik eines pharmazeutischen Werkes (m/w/d) Erarbeitung von Arbeitsanweisungen und Sicherheitsvorschriften im Bereich Pharmalogistik/ Erstellung von Gefährdungsbeurteilungen Operative Behebung von Störungen/Abweichungen und deren Dokumentation im Qualitätssicherungssystem Koordination von Change Control Verfahren im Bereich Intralogistik. Fachliche Begleitung von Montagen, Inbetriebnahmen und Optimierungen von MSR-Einrichtungen in einem GxP konformen Umfeld Auswahl, Erprobung, Qualifizierung/Validierung und Implementierung von Hard- und Software im Bereich Transport und Lagerung Festlegung und Überwachung von Parametern und KPI von innerlogistischen Prozessen mit Fokus auf Digitalisierung von Transportprozessen Betreuung/Koordination von Instandhaltung von mess-, steuer- und regelungstechnischen Einrichtungen in einem pharmazeutischen Lager mit Transportanlagen (Kühlzellen, Fördertechnik, FTS, …) Zusammenarbeit mit anderen Fachabteilungen und externen Dienstleistern Abgeschlossene Fachausbildung in einem technischen, pharmazeutischen, oder wirtschaftlichen Bereich mit Grundwissen in der Automatisierungstechnik von innerbetrieblichen Transportsystemen Erfahrung bei der Inbetriebnahme/Betreuung von Anlagen im Automatisierungs- und pharmazeutischen Produktionsumfeld Kenntnis der gültigen Vorschriften, Verordnungen und Normen im GDP/GSP Umfeld (Good Distribution Practice/ Good Storage Practice) SAP-Grundkenntnisse im Modul MM/WM Sehr gute MS-Office Kenntnisse Fachübergreifende, selbstständige, motivierte und engagierte Arbeitsweise Kenntnisse von innerbetrieblichen Transportsystemen u.a. auch von Fahrerlosen Transportsystemen (FTS) von Vorteil IT-Affinität und technisches Verständnis Arbeit im Luftfrachtsicherheitsbereich, eine Zuverlässigkeitsüberprüfung durch das LBA Südbayern muss durchgeführt werden Sichere Deutsch- und Englischkenntnisse Als internationaler Arbeitgeber in einem Zukunftsmarkt sind uns ein attraktives und facettenreiches Angebot an Leistungen über das Gehalt hinaus wichtig. Wir bieten Ihnen neben einem leistungsgerechten Einkommen vielfältige weitere Benefits wie z.B. eine betriebliche Altersvorsorge, flexible Arbeitszeiten, ein zeitgemäßes Mobility Angebot, diverse Sportangebote u.v.m. ´
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Business Analytics Translator (m/f/x)

Mi. 24.02.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Business Analytics Translator (m/f/x) Daiichi Sankyo Europe is creating a Digital Innovation Hub to accelerate the development and scaling of digital solutions across our European organization. The Digital Innovation Hub acts as an internal solution incubator and serves as a catalyst for Daiichi Sankyo Europe to deliver best-in-class customer experience for relevant digital content, solutions and services by knowing customers and their patient needs best. Join Daiichi Sankyo Europe as Business Analytics Translator and act as the link between our commercial business objectives and the core tech and analytical capabilities our Digital Innovation Hub team is building. You draw on your domain expertise to help commercial business to identify and prioritize business problems, which will create the highest value when solved. Success means for you that deep insights generated through advanced analytics translate into impact at scale: You identify required business/customer data needed to produce most useful insights and ensure solutions solve our business problems in an efficient and easy to interpret form for business users. You're known for presenting complex analytics-derived insights into easy-to-understand and actionable recommendations for commercial business. Your engagement goes beyond facilitating informed-decision making; you drive implementation/deployment of digital content, solutions and services and ensure that we execute on insights. Your passion to challenge the status quo and to drive out of the box ideas pushes your colleagues to leave their comfort zone. You empower others to fail, learn and grow and aren't afraid to roll-up your sleeves. This is your preferred way of driving high adoption of developed analytics, content and services among our business users and customers. At Daiichi Sankyo, we care for every heartbeat and you will help us to make a difference by embracing digital into the heart of our business. Empowering. Meaningful. Every day. Roles and responsibilities: Act as spokesperson of complex (analytical) problems between Leadership, Marketing, Data Scientists and Engineers. You drive and prepare interactions on all data, analytics and performance topics by bridging technical expertise with operational expertise/commercial business Act as primary liaison between the campaign/product owners and the local data stewards ensuring that relevant data is available to solve business questions Actively explore new analysis to enhance best-in class customer experience, e.g. improve omnichannel performance through increasingly personalized campaigns and higher segmentation accuracy  Produce regular post-launch performance reports, calling out performance against benchmarks and target KPIs for digital content, products & services, e.g. campaigns and segments at various stages of post launch Supports campaign/product owners, digital portfolio lead and PO in setting campaign/tactic/platform specific KPIs Support campaign/product owner in maintaining oversight of campaign overlaps, both in terms of segmentation/targets and execution timelines  Collaborate with Data Scientists & Engineers and IT to ensure models are developed and updated according to business requirements and that they are integrated to other components in an appropriate way Identify ways to capture new data (e.g., CRM, sensors), clear organizational hurdles to gain access to data and forge partnerships with 3rd party data providers University degree in Technology or Innovation Management, Information Design, Business Informatics, STEM or comparable degree 5+ y experience in e-commerce, digital (management) consultancy, digital pharma unit, start-up, tech company or a comparable digital unit/workplace Deep knowledge of digital domains, products, journeys and ability to quickly learn user demands from pain points Understanding of key operational business metrics and their impact one common use cases, e.g. personalized marketing Strong acumen in quantitative analytics and structured problem solving Excellent knowledge of analytical model types, e.g. deep learning, logistic regression etc. Experience leading / working with teams in an agile setting as an analyst incl. facilitation of agile ceremonies, managing a backlog/release plan, tracking team level metrics, removing blockers  Strong communication skills with ability to present complex messages and trade offs through a compelling story Strong problem solver with ability to lead the team to push the solution and progress High level of commitment, collaboration and an integrative personality Excellent language proficiency in English (at least C1) International work experience We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Production Unit Head (w/m/d) Pfaffenhofen Site

Mi. 24.02.2021
Pfaffenhofen an der Ilm
Unser Auftrag – Ihre Gesundheit. Die STADA Arzneimittel AG kümmert sich weltweit als vertrauensvoller Partner um die Gesundheit der Menschen. Ursprünglich von Apothekern gegründet, sind wir einer der führenden Hersteller von hochwertigen Pharmazeutika. Mehr als 11.100 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter weltweit leben unsere Werte Integrität, Unternehmertum, Agilität und One STADA, um unsere ambitionierten Ziele zu erreichen und um erfolgreich die Zukunft von STADA zu gestalten. Für das Team der Mobilat Produktions GmbH, ein 100%iges Tochterunternehmen der STADA Arzneimittel AG mit Sitz in Pfaffenhofen, suchen wir Sie als Production Unit Head (w/m/d) Pfaffenhofen Site Pfaffenhofen | Deutschland (DE) | Vollzeit | Unbefristet Verantwortung für die Leitung der Production Unit Organisation einschließlich Herstellung und Verpackung am Standort Verantwortung für die effiziente und effektive Herstellung von Produkten in Bezug auf Qualität, Kosten, Zeitplan und Ressourcen. Sicherstellung der Zusammenarbeit mit OPEX für Produkt-/Prozessverbesserungen (harmonisierte Agenda & Prioritäten) der gesamten Bereiche unter den o. g. Aspekten Systematische, strategische Weiterentwicklung der Bereiche hinsichtlich Produktportfolio und Kostenoptimierung, Kapazität und Lieferfähigkeit Troubleshooting-Bearbeitung auftretender Fragestellungen aus dem Tagesgeschäft Überwachung und Befolgung pharmazeutischer Vorschriften (AMG, cGMP, AMWHV, BtMG, etc.) im Zuständigkeitsbereich Vorschriftsmäßiges Handeln als "Leiter Herstellung nach AMWHV" Übernahme der Arbeitgeberpflicht nach §12UVV im Verantwortungsbereich des Arbeits- und Gesundheitsschutzes sowie der Unfallverhütung (z.B. ArbSchG, UVEG-SGB, GUV, BGB, ASiG, etc.) Anleitung und Führung der direkt unterstellten Mitarbeiter sowie Gesamtverantwortung für die Herstellung und Verpackung Hochschulabschluss in Pharmazie, pharmazeutischer Technologie, Chemie oder gleichwertiger wissenschaftlicher Abschluss Gute Deutsch- und fließende Englischkenntnisse in Wort und Schrift Tiefgreifende, umfassende Erfahrung im pharmazeutischen Bereich (Produktion / Qualitätssicherung) mit hohem Fokus auf cGMP Nachweisbare Kompetenz in der Herstellung von Arzneimitteln und Shopfloor Expertise Bewährtes Prozessverständnis (Pharma, GMP, regulatorische Aspekte) Ausgezeichneter Kommunikator und Coach, der in der Lage ist, eine bedeutende Transformation auf einer globalen und multifunktionalen Ebene zu leiten Ausgeprägte Fähigkeiten zur Einflussnahme sowie die Fähigkeit, Ergebnisse auf kooperative Weise zu erzielen
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Project Buyer (m/f/x) -limited to 12 months-

Mi. 24.02.2021
Pfaffenhofen an der Ilm
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Pfaffenhofen an der Ilm we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Project Buyer (m/f/x) -limited to 24 months- Procurement ultimate goal is to guarantee that DSE always receive both products and services in the required quality and the required time thus optimize DSE´s spend. Procurement leads and supports all procurement related processes and is the main responsible for the sourcing process. Role and Responsibilities: Contribute to Sourcing Projects and lead mid-range size projects with focus on production site in Pfaffenhofen Negotiate optimal terms and conditions with suppliers, leveraging know-how of the market and cost base of assigned categories to achieve e.g. economies of scale and synchronization with supply chain operations Manage the relationships towards vendors and internal customers ensuring contracts are established and negotiated to meet DSE´s customer requirements and objectives, and addressing expectations through proper performance measurement criteria Develop and implement contractual agreements based upon e.g. HOAI and VOB, including clear KPI´s Create & maintain Purchase Orders; Exception handling of transitions (MM & FI) Lease with Cross functional team for execution of multiple projects Establish contingency plans to prevent potential shortcomings of suppliers or material disruptions Participate in standardization and harmonization of processes and systems Contribute to Procurement success with savings, customer satisfaction, risk mitigation or fulfilling defined KPI´s (e.g. ROSMA) Conduct all activities in accordance with DSE policies and procedures and: Act as a role model in compliance management and ensure that all employees involved in procurement activities are adhering to company policies and procedures as well as all relevant external regulations (e.g. GxP/ SOX/ Data Prot./ HCP Comp./ ToV, ...) Bachelor degree or vocational business school, ideally with additional qualification in pharmaceutical or legal related Preferably strong expertise and working history (> 5 years) in relevant pharmaceutical sourcing category: Construction Services, Facility and Manufacturing Equipment Entrepreneurial mindset, open for all business relevant topics and willingness to challenge as is process in order to add value Strong negotiation skills combined with contract & legal knowledge Interpersonal and intercultural understanding and Customer service orientation A integer team player with very good communication skills and achievement orientation IT Tools: MS Office, SAP MM, eSourcing and affinity to digital tools and IT German (mandatory), English We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Data Engineer (m/f/x)

Mi. 24.02.2021
München
Daiichi Sankyo and its 15.000 employees in more than 20 countries are dedicated to the creation and supply of innovative pharmaceutical products. In addition to a strong portfolio of medicines for cardiovascular diseases, under the Group’s 2025 vision to become a “Global Pharma Innovator with Competitive Advantage in Oncology,” Daiichi Sankyo is primarily focused on providing novel therapies in oncology. Our European headquarters are in Munich, Germany and we have affiliates in 13 European countries including Denmark, where Copenhagen acts as the Nordic headquarter. For our headquarter in Munich we are seeking highly qualified candidates to fill the position: Data Engineer (m/f/x) Daiichi Sankyo Europe is creating a Digital Innovation Hub to accelerate the development and scaling of digital solutions across our European organization. The Digital Innovation Hub acts as an internal solution incubator and serves as a catalyst for Daiichi Sankyo Europe to deliver best-in-class customer experience for relevant digital content, solutions and services by knowing customers and their patient needs best. Join Daiichi Sankyo as a Data Engineer and become part of our Digital Innovation Hub, an exciting and inspiring place to work. You will work with a multidisciplinary agile team to build high quality data pipelines driving better customer understanding and insights through analytics. These solutions will generate insights from our connected data, enabling Daiichi Sankyo to advance the data driven decision making capabilities in order to deliver more personalized and relevant content to the right customer at the right time. You bring a deep understanding of data architecture, data engineering, data analysis, reporting, and a basic understanding of data science techniques and workflows. You are a skilled data / software engineer with experience in creating data products supporting analytic solutions. You're an agile learner, possess strong problem-solving skills and work as part of a technical, cross functional analytics team. You enjoy to solve complex data problems and to deliver resulting insights to enable our analytics strategy. The more senior your role becomes, the more visionary & management focused you become, e.g., being involved in communication with multiple senior stakeholders within our organization, setting of strategic direction for further model developments, coaching & mentoring of younger DS roles, translators & organization leaders on general advanced analytics topics. At Daiichi Sankyo, we care for every heartbeat and you will help us to make a difference by embracing digital into the heart of our business. Empowering. Meaningful. Every day. Roles and responsibilities: Design, develop, optimize, and maintain data architecture and pipelines that adhere to ETL principles and business goals Solve complex data problems to deliver insights that helps our business to achieve their goals  Create data products for analytics and data scientist team members to improve their productivity Implement & deploy emerging tools and process for analytic data evaluation in order to improve our productivity as a team Consult & empower wider organization to implement & reinforce a culture of sharing, re-use, design for scale stability, and operational efficiency of data and analytical solutions Empower organization to leverage the art of possible: machine learning, data science, computer vision, artificial intelligence, statistics, and/or applied mathematics University or Bachelor’s degree required: Computer Science, MIS or Engineering preferred  3-5 years experience working in data engineering or architecture role, preferably in a digital unit of a start-up, digital consultancy, tech company and/or a pharma Expertise in data analysis and experience with at least one programming language (Python mandatory) Experience developing and maintaining data warehouses in big data solutions Experience with developing solutions on cloud computing services & infrastructure in the data & analytics space (descriptive, predictive and prescriptive modeling) Database development experience using Hadoop or Big Query and experience with a variety of relational, NoSQL, and cloud database technologies Worked with BI tools, preferably QLIK & Power BI and further commonly used tools Conceptual knowledge of data and analytics, such as dimensional modeling, ETL, reporting tools, data governance, data warehousing, structured and unstructured data Big Data Development experience using Hive, Impala, Spark and familiarity with Kafka (preferred) Familiarity with unit & regression testing frameworks mandatory Familiarity with the Linux operating system (preferred) Exposure to machine learning, data science, computer vision, artificial intelligence, statistics, and/or applied mathematics preferred, willingness to learn compulsory Passionate about agile software processes, data driven development, reliability, and experimentation Ability to learn working on a collaborative agile product team Excellent language proficiency in English (at least C1) International work experience We offer an interesting, diversified and challenging position, good contractual conditions, flexible working models, all the social benefits of a modern company and a professional environment where you will have the opportunity for personal growth.
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Mitarbeiter Finance im Bereich Accounting (m/w/d)

Mi. 24.02.2021
München
Adragos Pharma ist eine weltweit operierende Private-Equity-Boutique mit Sitz in München.  Der Investitionsfokus liegt rein auf Pharmaunternehmen außerhalb des Kapitalmarktes, wobei stets 100% der Unternehmensanteile erworben werden. Neben attraktiven Renditen baut Adragos Pharma Unternehmen auf, die einen erheblichen Mehrwert für die weltweiten Gesundheitssysteme und die Gesellschaft darstellen.·Eigenverantwortliche Erstellung des monatlichen Reporting an Stakeholder und Shareholder (Plan/Ist-Analyse, Vorjahresvergleich) ·Vorbereitung und Unterstützung der Erstellung von betriebswirtschaftlichen Auswertungen und Jahresabschlüssen durch unser externes Steuerbüro inkl. Kontenabstimmung ·Koordination der Buchhaltung, Debitoren- und Kreditorenmanagement ·Liquiditätsmanagement / Durchführung von Zahlungsverkehr ·Kommunikation mit Steuerberater, Banken und weiteren externen Dienstleistern ·Zusammenarbeit mit allen Teams (Fachabteilungen) in betriebswirtschaftlichen Fragen ·Unterstützung der Geschäftsleitung bei der Erstellung von Budgets und Forecasts ·Erstellung von Soll-Ist-Vergleichen und Ad-hoc-Analysen sowie von betriebswirtschaftlichen Sonderauswertungen ·Sparringspartner für die Geschäftsleitung und Unterstützung der Führungskräfte in allen betriebswirtschaftlichen Fragen ·Unterstützung bei Sonderprojekten (Aufbau eines Fonds, IT-Optimierungen, etc.)·Teamfähigkeit, hohe Motivation und „Hands-on“-Mentalität ·Erfolgreich abgeschlossenes Bachelorstudium der Betriebswirtschaft oder eine vergleichbare Ausbildung ·3-5 Jahre Erfahrung im Bereich Finance mit Schwerpunkt internes und externes Rechnungswesen oder Controlling ·Sichere Deutsch- und Englischkenntnisse ·Sicherer Umgang mit MS Office (insbesondere Excel) und DATEV (DATEV Unternehmen online) ·Sehr gute analytische Fähigkeiten sowie strukturierter und genauer Arbeitsstil ·Spaß an selbstständigem Arbeiten in einem motivierten Team und professionellen Umfeld·Interessantes Aufgabengebiet mit hoher Eigenverantwortung in einem jungen, stark wachsenden PE Unternehmen ·Flache Hierarchien, schnelle Entscheidungswege und große Mitbestimmung ·Attraktives Offices in zentraler Münchner Lage ·Enge Zusammenarbeit mit den sehr erfahrenen Partnern der Firma   ·Flexible Home Office Regelungen im Rahmen der betrieblichen Möglichkeiten
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