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Pharmaindustrie: 4 Jobs in Lüdenscheid

Berufsfeld
  • Pharmazie 2
  • Distributionslogistik 1
  • Pharmaberater 1
  • Pharmareferent 1
  • Transportlogistik 1
Branche
  • Pharmaindustrie
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 4
  • Ohne Berufserfahrung 3
Arbeitszeit
  • Vollzeit 3
  • Teilzeit 1
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 4
Pharmaindustrie

Apotheker / Arzneimittelwissenschaftler (m/w/d)

So. 02.08.2020
Herdecke an der Ruhr
Im Herzen von Nordrhein-Westfalen (nahe Dortmund) produzieren wir seit 1953 mit Können und Leidenschaft Arzneimittel am Puls der Zeit. Unser Fokus ist auf probiotische Arzneimittel, Phytopharmaka und APIs gerichtet, die wir global vertreiben. Als inhabergeführte Holding bilden wir am Standort Herdecke alle wichtigen Prozesse für unsere spartenspezifischen Tochterfirmen ab. Zur Mitarbeit im Bereich Qualitätskontrolle und Produktion suchen wir einen Apotheker (m/w/d) oder Naturwissenschaftler/Arzneimittelwissenschaftler (m/w/d). Sie haben Ihre Ausbildung erfolgreich beendet und idealerweise schon erste Berufserfahrung gesammelt. Entwicklung und Pflege von Spezifikationen, Prüfvorschriften und Arbeitsanweisungen Erstellung und Pflege von Standard Operating Procedures (SOPs) Qualifizierung analytischer Geräte mit Dokumentenerstellung Mitarbeit am analytischen Teil von Zulassungsdossiers Verwaltung von Arbeits- und Referenzstandards Validierung analytischer Verfahren einschließlich Auswertung und Dokumentation Durchführung von Stabilitätsprüfungen einschließlich Auswertung und Dokumentation Unterstützung des Leiters der Qualitätskontrolle nach Anweisung Gewährleistung der GMP-konformen Herstellung von Arzneimitteln Sicherstellung des Schulungsstandes der Mitarbeiter Verfahrens- und Anlagenoptimierung Begleitung von Investitionsmaßnahmen Durchführung und Begleitung von Selbstinspektionen, Behörden- und Lieferantenaudits Durchführung von CAPA Maßnahmen Erstellung bzw. Aktualisierung von SOPs Mitarbeit am ERP System GUS-OS sowie an GxP-IT-Prozessen weitere Aufgaben nach Anweisung Approbation als Apotheker oder Naturwissenschaftler einer relevanten Fachrichtung oder Arzneimittelwissenschaftler MSc erste Berufserfahrung in der pharmazeutischen Industrie  sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse teamfähige, lösungsorientierte Arbeitsweise Einsatzbereitschaft überall dort, wo Ihre Kenntnisse hilfreich für die Weiterentwicklung unseres Unternehmens sind Einen interessanten Arbeitsplatz, wo Sie schnell Verantwortung übernehmen und sich beruflich entfalten können. Das freundliche Betriebsklima mit flachen Hierarchien eines Familienunternehmens, hier kennt man sich. Ein Standort in landschaftlich reizvoller Umgebung, attraktive kulturelle Angebote, große Schulauswahl und renommierte Universitäten in den benachbarten Städten, familienfreundliche Infrastruktur. Wenn Sie die gesetzlich geforderten Voraussetzungen erfüllen, bieten wir Ihnen die praktische Tätigkeit zur Erlangung der Sachkenntnis nach § 15 AMG als sachkundige Person.
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Teilzeit-Mitarbeiter/in im Außendienst Diabetes Arzt/Apotheke (m/w/d)

Fr. 31.07.2020
Berlin, Leipzig, Hannover, Düsseldorf, Köln, Hagen (Westfalen), Tübingen
Im Zuge unseres anhaltenden wirtschaftlichen Wachstums und der weiteren Stärkung unseres Außendienstes suchen wir fachlich versierte und überzeugende Persönlichkeiten für die Besetzung der Positionen als Teilzeit-Mitarbeiter/in im Außendienst Diabetes Arzt/Apotheke (m/w/d) Vertriebsgebiete: Raum Berlin, Leipzig, Hannover, Düsseldorf, Köln/Bonn, Hagen, Tübingen Die aktivmed GmbH ist ein bundesweit tätiger Hersteller von Medizinprodukten und In-vitro-Diagnostika/Diabetes. Innerhalb von weniger als zehn Jahren hat sich aktivmed zu einem der führenden Hersteller auf dem Blutzuckerteststreifenmarkt entwickelt. Dabei verfolgen wir konsequent das Ziel, die Lebensqualität der Patienten zu verbessern. Mit ca. 250 Mitarbeiter/innen in der Unternehmensgruppe ist unser Firmenstandort in Rheine angesiedelt. Bindung bestehender und Neugewinnung von Kunden in den Bereichen Arzt und Apotheke Persönliche Vorstellung unserer Produkte beim Fachpersonal unserer Kunden Identifikation neuer Marktchancen Umsetzung von Marketing- und Vertriebskonzepten Realisierung der Umsatz- und Absatzziele Teilnahme an Messen zwingend: Ausbildung zum/zur Pharmareferent/in, Diabetesberater/in, Diabetesassistent/in, Arzthelfer/in oder examinierten Pflegekraft Positiv denkende Persönlichkeit Hohes Maß an Eigenmotivation Kommunikationsstärke, Verhandlungsgeschick und Überzeugungskraft Ergebnisorientierte, selbständige und zielgerichtete Arbeitsweise mit einem hohen Maß an Kundenorientierung Kenntnis gängiger PC-Anwendungen Interessante Aufgabe mit einem hohen Maß an Gestaltungsfreiheit Attraktives erfolgsorientiertes Vergütungssystem Alternativ: Kilometerstattung oder einen auch privat nutzbaren Dienstwagen Gute und umfassende Weiterbildungsmöglichkeiten Nette Kollegen und positives Arbeitsumfeld
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Customer Service Representative (m/f/d) Export Poland / Hungary

Fr. 31.07.2020
Schwerte
Thermo Fisher Scientific Inc. (NYSE: TMO) is the world leader in serving science, with revenues of more than $20 billion and approximately 65,000 employees globally. Our mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. We help our customers accelerate life sciences research, solve complex analytical challenges, improve patient diagnostics, deliver medicines to market and increase laboratory productivity. Through our premier brands - Thermo Scientific, Applied Biosystems, Invitrogen, Fisher Scientific and Unity Lab Services - we offer an unmatched combination of innovative technologies, purchasing convenience and comprehensive services. All of our employees share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement. Our ability to grow year after year is driven by our ability to attract, develop and retain world-class people who will thrive in our environment and share in our desire to improve mankind by enabling our customers to make the world healthier, cleaner and safer. If you share in our values and if you're looking for an employer who is strongly committed to developing talent and rewarding achievement, come grow with us at Thermo Fisher Scientific. For our site in Schwerte (near Dortmund) we are looking for a Customer Service Representative (m/f/d) Export Poland / Hungary Job ID: 121976BRYour tasks: You’ll be responsible for creating offers, order registration, order support and order processing for specific European countries, third party countries and customers. Proactive communication to support our customers and processing of their orders. On time registration of orders including monitoring of the order flow. Identification of the desired products, including accessories or additional services. Cross functional collaboration with different departments to guarantee customer orientated processes. Processing of returned goods and complaints. Point of contact for our customers, distributors and suppliers within the assigned area. Support of sales activities for the eastern European market, Middle East and Africa. Your qualifications: Completed commercial training as an export merchant, industrial clerk or similar qualification. Experience in order registration, dispatch and invoicing is beneficial. Good English skills are mandatory, further languages e. g. Polish or Hungarian are very welcome. Experience in ERP-Systems such as IBS and proficient knowledge in Microsoft Office. You are an independently, solution orientated team player with a friendly and confident demeanor. Interested? We’re looking forward receiving your application. Please also include the Job ID, your salary expectations and your period of notice. At Thermo Fisher Scientific, each one of our 75,000 extraordinary minds have a unique story to tell. Join us and contribute to our singular mission—enabling our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Apply today! http://jobs.thermofisher.com Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.
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Medical Science Liaison Manager - Dortmund, Essen, Düsseldorf, Lüdenscheid

Mi. 29.07.2020
Dortmund, Essen, Ruhr, Düsseldorf, Lüdenscheid
The Vifor Pharma Group is a global specialty pharmaceuticals company. It aims to become the global leader in iron deficiency, nephrology and cardio-renal therapies. The company is the partner of choice for pharmaceuticals and innovative patient-focused solutions. Vifor Pharma Group strives to help patients around the world with severe and chronic diseases lead better, healthier lives. The company develops, manufactures and markets pharmaceutical products for precision patient care. Vifor Pharma Group holds a leading position in all its core business activities and consists of the following companies: Vifor Pharma; Vifor Fresenius Medical Care Renal Pharma (a joint company with Fresenius Medical Care); and OM Pharma. Vifor Pharma Group is headquartered in Switzerland, and listed on the Swiss Stock Exchange (SIX Swiss Exchange, VIFN, ISIN: CH0364749348). Location: Germany - Field based Function: Medical Affairs Company: Vifor Pharma Seniority Level: SpecialistWe are searching for a Medical Science Liaison Manager for the region Dortmund, Essen, Düsseldorf, and Lüdenscheid. In this position, you will represent Medical Affairs externally to establish and maintain medical relationships with Key Opinion Leaders (KOLs), HCPs and key accounts on behalf of Vifor Pharma Group. Yours tasks will include the following: Develop and maintain scientific and medical expertise (Indications and products) Identify, develop and maintain relationships with KOLs, HCPs and professional organizations KOL engagement, key account medical support, training and other appropriate activities Facilitate scientific engagement, scientific exchange and medical information Provide clinical presentations and respond to medical requests  Update medical team and other internal stakeholders on medical community interactions  Support the development, implementation and completion of medical activities (advisory boards, congress symposia, hospital meetings and speaker programs) and attend relevant scientific meetings and conferences Serves as a medical resource for internal medical and sales training Support company sponsored clinical research and IIS process  Ensure compliance with applicable local and global laws, regulations, guidelines and company policies and procedures Develop personal and professional capabilities to improve skills and professional capabilities MSc in Medical Field (e.g. Pharmacy, Chemistry or Biology)  Minimum of 3 years’ experience in research, pharmaceutical medical affairs or clinical practice Minimum of 3 years’ experience with pharma industry and healthcare compliance requirements locally and globally Demonstrated experience in KOL, HCP or medical community engagement Excellent oral and written communication skills in German and good oral and written communication skills in English Experience in public scientific presentations We are looking for a strong team player with good communication and networking skills. An entrepreneurial spirit with a humble approach and the ability to influence and persuade stakeholders are important competencies for this role.
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