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Business Analyst | Textilien: 4 Jobs

Berufsfeld
  • Business Analyst
Branche
  • Textilien
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 4
  • Home Office möglich 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 4
Business Analyst
Textilien

Business Analyst (m/w/d) Schwerpunkt Operations

Mo. 04.07.2022
Balingen
Unser Auftraggeber, die Jockey GmbH, ist ein traditionsreiches, internationales Familienunternehmen, das weltweit mit seinen qualitativ hochwertigen Textilprodukten seine Kunden überzeugt. Jockey gehört zu den führenden Wäschemarken und wird in mehr als 147 Ländern der Erde vertrieben. Innovation, Authentizität, Komfort, Qualitäts- und Modebewusstsein sind die herausragenden Attribute dieser weltweit bekannten Pioniermarke und die Rezeptur für eine über 140-jährige erfolgreiche Firmen-geschichte. Die Jockey GmbH ist ein Tochterunternehmen der Jockey International Inc. mit Hauptsitz in Kenosha, USA. Zur Verstärkungen des Teams am Firmensitz der europäischen Zentrale in Balingen suchen wir Sie alsBusiness Analyst (m/w/d)Schwerpunkt Operations Sie unterstützen den Head of European Operation bei der Analyse und Bewertung der finanziellen und operativen Performance in den Bereichen Finance, Operations, IT, Logistik, Distribution. Sie bewerten die Markt- und Wettbewerbssituation und erstellen Analysen zur Profitabilität und Kostenvergleiche. Sie erstellen Standard-Reportings und Ad-hoc-Analysen, die Sie dem Management zur Verfügung stellen. Sie identifizieren, beschreiben und analysieren potentielle neue Zielmärkte und Geschäftsmodelle. Sie erstellen Entscheidungsvorlagen (Business Cases) für das Management Team basierend auf Ihren Analyseergebnissen. ein Studium in Wirtschaftswissenschaften erfolgreich abgeschlossen und bereits erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position gesammelt haben. eine hohe Affinität zu Kennzahlen und IT besitzen und über eine analytische, zahlen- und zielorientierte Arbeitsweise verfügen. solide Kenntnisse im Projektmanagement und –Controlling mitbringen. an Aufgabenstellungen kreativ herangehen, um die besten Lösungen zu finden. sowohl eigenständig arbeiten und sich auch als Teamplayer in unser Team einbringen. durch Ihre sehr guten Deutsch- und Englischkenntnisse und Ihre offene Persönlichkeit sicher auf allen Ebenen kommunizieren. eine unbefristete, vielseitige Aufgabe mit Gestaltungsspielraum und kurzen Entscheidungswegen. eine intensive Einarbeitung durch erfahrene Kollegen:innen. eine offene Teamkultur mit flachen Hierarchien und einem von Vertrauen geprägten Führungsstil. ein modernes Arbeitsumfeld und attraktive Arbeitsrahmenbedingungen.
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Analyst (w/m/d) Financial Planning CEP

Mi. 29.06.2022
Bayreuth
Sie lieben Zahlen, Excel und Analysen? Sie haben bereits Erfahrung im Bereich Research, KPIs und lieben es, mit Zahlen und Preisen zu arbeiten? Ergebnisorientiertes und verantwortungsvolles Denken und Handeln zeichnen Sie aus? Dann sind Sie genau richtig bei uns! Die Sport-Marke von medi: CEP CEP ist eine der weltweit führenden Marken für Sport­kompression. Die Textilien aktivieren und unterstützen durch physischen Druck auf der Haut eine Vielzahl körpereigener Funktionen – während der Belastung und bei der Regeneration danach. CEP ist eine Marke des Unternehmens medi, einem der weltweit führenden Hersteller medizinischer Hilfs­mittel mit jahre­langer Erfahrung im Bereich der Kompressions­technologie, der seinen Aktions­radius mit den Brands CEP und ITEM m6 über die Medizin hinaus auf den globalen Sport- und Modemarkt ausgeweitet hat. Weitere Informationen: cepsports.com medianer: Ambitionierte Macher mit Herz Für medi arbeiten, heißt: kreative und innovative Ideen zum Leben erwecken, gemeinsam neue Wege gehen und über sich hinaus­wachsen. Alles mit dem Ziel, dass Menschen weltweit sich besser fühlen. Im Mittelpunkt: der besondere „medi-Spirit“ eines Familien­unter­nehmens mit globalem Mindset. Sind auch Sie ein Macher (w/m/d) mit Herz? Wollen Sie die Erfolgs­geschichte von medi mitschreiben? Sie analysieren nach Bedarf den Markt und die Marke CEP. Sie definieren, kontrollieren, berechnen und steuern Budgets. Zur Validierung strategischer Entscheidungen führen Sie Markt- und Marken­über­prüfungen durch. Sie erstellen diverse Reportings für den Head of CEP. Sie kreieren neue KPIs und Dashboards. Sie führen ein dynamisches Pricing ein und sind für die preisliche Gestaltung wie auch für die Konditionen zuständig. Sie sind für den Vertriebs- und Kostenforecast verantwortlich. Sie sind Sparringspartner (m/w/d) unseres Unternehmens­controllings. Sie haben ein abgeschlossenes Studium der Betriebs­wirt­schafts­lehre oder der Mathematik oder überzeugen uns von Ihren absoluten Zahlen- und Analyse­fähigkeiten. Sie bringen mehrjährige Berufserfahrung als Brand Analyst (m/w/d) oder im Bereich Finanzen und Controlling mit. Analytisches Denken, Organisations­talent und eine strukturierte Arbeits­weise zeichnen Sie aus. Sehr gute Kenntnisse in der Anwendung von MS Office, insbesondere von Excel, sprechen für Sie. Auch an stressigen Tagen behalten Sie einen kühlen Kopf und sind in der Lage, Aufgaben sinnvoll zu priorisieren. Sie arbeiten in einem zukunfts­sicheren Umfeld mit hohem Wachstums­potenzial, das Sie aktiv mitgestalten. Erleben Sie unseren Pioniergeist: Arbeiten Sie an den Produkt-Trends von morgen mit! Freuen Sie sich auf eine offene Unter­nehmens­kultur mit kurzen Entscheidungs­wegen und die Chance, eigene Ideen schnell in die Tat umzusetzen. Sie sind Teil eines hoch motivierten, tatkräftigen und hilfsbereiten Teams. Wir bieten Ihnen ein umfassendes Aus- und Weiter­bildungs­angebot, durch das Sie sich sowohl beruflich als auch persönlich weiter­entwickeln können. Als medi-Mitarbeiter (w/m/d) erhalten Sie attraktive Vergünstigungen sowohl im städtischen Einzel­handel, bei Sport­vereinen und Fitness­studios als auch auf Online-Portalen. Wir unterstützen Ihre Sparleistung im Rahmen der betrieb­lichen Alters­vorsorge. Freuen Sie sich auf ein Modern-Work-Konzept mit beispiels­weise flexiblen Arbeits­zeiten und der Möglichkeit, nach Absprache auch zu Hause oder mobil zu arbeiten.
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Business Analyst (m/f/d) - Retail Tech Enabling

Mi. 29.06.2022
Hamburg
ABOUT YOU, with headquarter in Hamburg, is one of the fastest growing eCommerce companies in Europe with its headquarter in Hamburg. As a fashion and technology corporation, along with our strong team, our ambition is to make online shopping experiences more inspiring and more personal.We are currently looking for a skilled & passionate Business Analyst (m/f/d) to become part of one of our Retail Tech Enabling Team at ABOUT YOU! Our Retail Tech Enabling Team is responsible to ensure efficient and smooth system solutions to handle our retail business of all our ABOUT YOU shops in the different countries which we operate in. With a great sense for business and in deep knowledge of the ABOUT YOU system landscape the team builds solutions together with the product development teams to enable our ambitious growth plans. Understand and Identify stakeholder's needs and processes Document current processes and new requirements in an easy to understand way for our product development teams Write user manuals and explain new system processes to our stakeholders Support the prioritization of feature development by knowing the business lever of each topic Prioritize tasks together with your Lead in regular meetings Completed studies in business administration or a comparable course of study 2 years of work experience with a focus on process optimization / design Structured, reliable, and analytical with an eye for details Able to grasp new topics fast and break down complex problems Interested in various aspects of our e-commerce business Data-driven mindset and passionate about numbers Comfortable working in an English-speaking & agile environment Grow together with one of the fastest growing eCommerce companies in Europe Flexible working times (10 AM - 16 PM German Time Zone as core working-time) 40% discount on our online shop Fresh fruits + drinks everywhere Language courses (German & English) Free sports courses & reduced price for gym membership Subsidized public transportation ticket Free choice of hardware and operating system (Mac, Windows, Linux) also for private usage State-of-the-art tech stack running on AWS Modern office in the city center of Hamburg Home office on Mondays and Fridays International working environment and English as company language Company flats (subject to availability) Agile work environment (MOVE) and cross-functional teams Free access to Germany’s greatest developer conference code.talks Company pension scheme Free access to online learning platforms like Laracast, Egghead and A Cloud Guru Help in relocation and VISA process  YOU ARE THE CORE OF ABOUT YOU.  We take responsibility for creating an inclusive and exceptional environment where all genders, nationalities and ethnicities feel welcomed and accepted exactly as they are. We believe that a diverse workforce essentially contributes to the ABOUT YOU culture. In order to maintain talent and diversity, we emphasize the care for physical health, mental health and overall well-being. Our values and work ethics essentially contribute to our brand mission: empower acceptance and shape an inclusive, fair and circular fashion culture. We are looking forward to receiving your application – preferably via our online application portal! Thus we can ensure a faster process and for you it is very easy to upload your application documents. :-)
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Senior Business Analyst - TECH

Do. 23.06.2022
Herzogenaurach
The general purpose is to be a financial consultant to the TECH business partner by giving recommendations to enable and drive fact-based decision-making. These functions support and steer the TECH business to achieve (financial) targets as well as the strategy.. This is supported by the creation of transparency about business performance through cost (-center) controlling, business controlling and performance management. As part of the Corporate & GOPS finance, TECH Finance is responsible for financial controlling and cost management and provides tailored key performance indicators for the TECH organization. As a business partner we enable fact-based decision making, best practise sharing and continuous process improvement by creating transparency on impact and dependencies of core cost and service drivers. We derive corresponding solution through application of state of the are analytical tools and business expertise. Partner with the assigned TECH areas and respective Finance stakeholders Enable fact-based decision by creating transparency throughout the Budget and Forecast process Communicate timelines and deliverables to appropriate Finance and business contacts Consolidate all assigned TECH area locations and ensure global transparency Communicate timely and relevant overviews to senior management for appropriate decisions during the processes Manage medium sized projects and/or actively participate in projects; implement results and ensure sustainability of achievements Develop and implement adequate and aligned communication packages to present results, recommendations and solutions Constantly optimize day to day processes and systems Develop and implement state of the art analytic tools Support the execution of business partner and Finance strategy. Works towards the achievement of department targets Identify improvement potential through variance analysis, derive solutions and facilitate related decisions Manage & execute standardized reporting and ad hoc analysis Manage cost centres and support cost centre managers in all financial tasks (e.g. investment and recruitment requests, cost recharges, etc.) Be primary contact to cost center managers for assigned area of responsibility Provide expertise for assigned functional areas/systems and processes towards team and business partners. Ensure smooth operation of day to day business by taking on ownership for related actions Key Relationships: Knowledge, Skills and Abilities : Deep business understanding of processes and structure High degree of customer orientation Very good communication and influencing skills Being able to communicate clearly in order to deliver information and recommendations to key business partners at Senior Management level Logical, methodigal and common sense mindset Fluent in English (written and spoken) Very good analytical skills Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications: University Degree in Business Administration/Finance/Controlling or relevant business expereince System expertise: Very good knowledge of MS Office products Excel and Powerpoint, SAP skills are preferred TECH assigned area of responsibility relevant 1st and 2nd line Managers Group Finance support area for market locations Respective market FP&A teams HRM of respective TECH area/market CPPM Group Accounting GBS Ability to maneuver in consistently challenging environment Ability to operate cross-functionally and understanding of external business drivers Understanding of the complexity, interactions and dynamics within an international company Generic knowledge of IFRS and local GAAP 2+ years of work experience ,Brand: adidas,Location: Herzogenaurach,TEAM: Accounting & Finance,Country/Region: DE
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