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Vertriebsingenieur | Transport & Logistik: 5 Jobs

Berufsfeld
  • Vertriebsingenieur
Branche
  • Transport & Logistik
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 5
  • Ohne Berufserfahrung 4
Arbeitszeit
  • Vollzeit 5
  • Home Office 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 5
Vertriebsingenieur
Transport & Logistik

Key Account Managerin (w/d/m) für den Bereich Elektromobilität

Di. 15.06.2021
Stuttgart
Wir, die EWE Go GmbH, suchen zum nächstmöglichen Zeitpunkt im Raum Stuttgart eineKey Account Managerin (w/d/m) für den Bereich ElektromobilitätFür eine lebenswerte Welt von morgen wollen wir heute die Fragen der Mobilität neu beantworten. Moderne Mobilität soll emissionsfrei, smart und digital werden. Daher ist EWE Go davon überzeugt, dass das elektrische Fahren die Basis der mobilen Zukunft sein wird. Nachhaltigkeit und Innovation bestimmen unser tägliches Tun. Denn EWE Go will die Mobilitätswende auf die Straße bringen.Kennziffer: 8886In Deiner neuen Funktion im Key Account Management identifizierst Du den Markt der Elektromobilität, sondierst die Bedarfe und übernimmst die Akquise neuer KundenZudem pflegst Du die Beziehungen zu bestehenden Kunden in Zusammenarbeit mit den Projekt Management TeamsDu erarbeitest Lösungen zu komplexen Kundenanforderungen und setzt diese entsprechend umUnsere Potentiale auf dem Markt sind noch lange nicht erschöpft - Hierzu entwickelst Du neue Strategien und Methoden und übernimmst deren RealisierungDas Erstellen von regelmäßigen Reportings zu potenziellen und bestehenden Kundenbeziehungen gehört auch zu Deinem AufgabenbereichSchließlich setzen wir auf Deine Mitarbeit bei der Weiterentwicklung unserer Services entsprechend den Markt- und Kundenanforderungen Deine Arbeit erledigst Du überwiegend Remote, bist aber auch flexibel hin und wieder unsere Zentrale in Oldenburg zu besuchenDu verfügst über ein abgeschlossenes Studium (mit betriebswirtschaftlichem oder technischem Schwerpunkt) oder eine vergleichbare Ausbildung mit passender ExpertiseDeine Erfahrung im B2B Vertrieb, Consulting oder einem artverwandten Aufgabenbereich ergänzen sich perfekt mit unseren BedürfnissenDu bist eine kooperative Persönlichkeit mit unternehmerischer Einstellung, Überzeugungskraft und VerhandlungsgeschickDeine sehr gute Präsentations- und Kommunikationsfähigkeiten zeichnen Dich ausDu bringst eine gewisse Affinität zur E-Mobilität sowie generellen Nachhaltigkeitsthemen mit und hast Lust in diesem Markt mit uns zu wachsenEine verhandlungssichere Kommunikation auf Deutsch und Englisch runden Dein Profil abWir bieten Dir spannende Aufgaben und fördern Deine persönliche Entwicklung durch Workshops, Trainings sowie regelmäßiges FeedbackSpaß am Arbeitsplatz und Teamspirit sind uns wichtig, daher organisieren wir regelmäßig Teambuildings und After-Work-EventsLadestationen stehen in unmittelbarer Nähe für Dich zur Verfügung, die Möglichkeit ein elektrisches Fahrzeug zu leasen gehört bei uns mit dazuBei uns erhältst Du die Chance unsere Unternehmensstrategie maßgeblich mitzugestalten, Ideen einzubringen und gemeinsam zu wachsen und Erfolge zu feiernAls 100% Tochtergesellschaft der EWE AG genießt Du bei uns die Dynamik eines frischen Unternehmens in einem dynamischen Markt und gleichermaßen die Stabilität und Sicherheit des KonzernsRemote Arbeit ist für uns eine Selbstverständlichkeit und keine Übergangslösung Für uns ist Klimaschutz kein Trend, sondern eine Verantwortung - Sei ein Teil davon: Klimaneutral bis 2035!
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Intermodal Sales Manager (m/f/d)

Di. 08.06.2021
Rostock
As the leader of sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 4300 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. We believe it is up to us where we want to go next and how far we want to go. The journey starts with us. Working at Stena Line means having a safe and stable workplace and a great work-life balance. We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants. Are you the Sales Pro with passion for Intermodal solutions we´ve been looking for?! Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company. At Stena Line, we believe everything is connected. By bringing people and goods together, we enable businesses and societies to grow. As a company, we are on an exciting journey driven by technology and new digital habits, developing our business to create outcomes that matter to our customers. The Freight team at Stena Line are eager to work and thrive on doing business. Our team consists of six persons that always put the team before themselves and support each other across the borders. We all have a one common goal, to develop our Freight Business and we are now looking for our next team member to join us on our journey ahead.As Intermodal Sales Manager your role is to develop the Intermodal part to and from ports connected into our route network. You will also search, expand and develop both new and existing customer within the transport and export industry.  Some of your key responsibilities:  Develop our Intermodal business, mainly with new customers Create business and lead negotiations to achieve a deal Participate in our sales activities for network selling Support Shipping Logistics business  At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. First of all, you have a great passion for Sales and Intermodal solutions. You are a team-player who knows how to collaborate and communicate with both customers and colleagues to achieve common goals. You thrive on doing business and are a true problem-solver and not afraid of taking initiatives. You also have the ability to work in a solution-oriented and structured way, which will come in handy in this role. With your solid experience and competence in the area, we believe you can contribute and develop the Freight department and our Intermodal business. The must-haves:  University degree within transport/logistics or equivalent  Background from Intermodal railway set up, transport or RoRo-industry Great negotiations skills Fluent in English and Swedish, both written and spoken 
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Projektingenieur (m/w/d) Vertrieb

Di. 08.06.2021
Mönchengladbach
Ja, wir sind schon echte „Wow-Maniacs“. Weil wir aus dem Stand heraus Großes schaffen, im Kopf beweglich bleiben und immer im Einsatz sind für grandiose Momente mit Wow-Effekt. Das zeigt sich jeden Tag – im Team und mit unseren Kunden. Und in unserem „Maniac Move“. Mit dieser Art zu denken bewegen unsere mehr als 7.500 Mitarbeitenden einiges – z. B. weltweit auf 600 Flughäfen über 11,5 Millionen Gepäckstücke und über 52 Millionen Pakete täglich bei führenden Paketdiensten und E-Commerce-Unternehmen. Damit auch in Zukunft bei uns und unseren Kunden alles rund läuft, brauchen wir Dich. Erst recht, wenn Du den „Maniac Move“ draufhast. Projektingenieur (m/w/d) VertriebFunktionsbereich Sales / Standort Mönchengladbach, Germany / Full Time uns beim kompletten End-to-End-Vertriebsprozess unterstützt – von der Erstellung von Angebotspräsentationen bis hin zum erfolgreichen Verkauf des Projekts, bei der Koordination des Layout-Engineerings sowie der Erstellung einer Equipment-Kalkulation mitwirkst, dabei mithilfst, Kundenpräsentationen und -besuche durchzuführen und vorzubereiten. verrückt nach großartigen Wow-Momenten mit ganz viel Emotion bist, gerne in einem Umfeld arbeitest, das voller positiver Vibes und Energie steckt, Dich freust, wenn unsere Kunden dich als Teil ihres Teams betrachten eine gleichermaßen familiäre wie professionelle Kommunikation schätzt pragmatisch an Deine Aufgaben herangehst und dabei lösungsorientiert denkst, Deine Hands-on-Mentalität immer wieder aufs Neue unter Beweis stellst. FOLGENDES SOLLTEST DU NOCH MITBRINGEN erfolgreich abgeschlossenes Studium der Fachrichtung Maschinenbau, Logistik oder einer anderen technikorientierten Studienrichtung idealerweise erste Berufserfahrung ausgeprägtes technisches Verständnis und Leidenschaft für Details gutes Englisch in Wort und Schrift The Maniac Move. Reine Kopfsache – der echte Drive in Deiner Karriere! Weltweit führen wir in der logistischen Prozessautomatisierung an Flughäfen und im Paketmarkt – perfekte Voraussetzung für Deine beruflichen Wow-Moments und Deinen Erfolg. Freu Dich außerdem auf: flexible Arbeitszeiten und 30 Tage Urlaub pro Jahr Urlaubs- und Weihnachtsgeld sowie Zuschläge nach Tarif Metall & Elektro NRW Gruppenunfallversicherung und vermögenswirksame Leistungen Corporate Bonus sowie monatlicher 40-Euro-Tankgutschein … und vieles mehr!
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Account Manager

Mo. 07.06.2021
Neutraubling
syncreon delivers tailored, progressive and scalable solutions to premier global automotive and technology brands, such as Jaguar Land Rover, Harley Davidson, BMW, Dell, Xerox and Canon. We supply 3PL and 4PL solutions that adapt as quickly as industry and the marketplace evolve. For over 60 years syncreon has provided unique and innovative expertise in providing highly integrated, warehousing management, inbound to manufacturing, reverse and repair, export packing, aftermarket services, fulfilment services and transport. Today we have 14,000+ employees working in 100+ locations worldwide who enjoy our supportive culture, dedication to work-life balance, people development and superb career opportunities.  For our Automotive EMEA division, we are currently looking to recruit an Account Manager BMW. As an Account Manager your responsibility is to grow the syncreon automotive business by enhancing the relationship with our client BMW and growing new streams of business for our Germany locationsHow you will contribute  You will be expected to deepen the relationships with the customer. You will keep an up to date pipeline of current and future opportunities. You will strive to develop the syncreon brand and promote the extensive service offering of syncreon. You will take ownership for tenders and ensure all internal stakeholders in syncreon are aligned on any such tenders and that responses are professionally administered and in line with our internal financial rules. The successful candidate will be required to work closely with colleagues and in a professional manner which reflects the seniority of the role. He or she must have experience in working cohesively with senior managers from different functional areas such as site Management, Engineers, Project Managers, Financial Accountants and all other applicable management teams. You must have strong communication skills and experience interacting with clients at senior executive level. syncreon is a very customer focused, dynamic and growing organization. The successful candidate will have a proven history of engaging with Automotive clients. You must be able to identify client requirements and apply the relevant syncreon solutions. You must be able to demonstrate a thorough understanding of the logistics issues and challenges experienced by companies in the automotive market. University degree required, MBA preferred Minimum 5 years relevant work experience with a proven track record in a similar role: selling supply chain solutions to the Automotive industry Overall understanding of the Automotive marketplace Specific knowledge and experience working in EMEA Automotive Market Strong finance knowledge Highly customer focused Able to cope with time pressure and dynamic surroundings Good people management skills (guide, challenge and engage your team) Fluent in English and German. Enthusiastic personality and high level of energy Willingness to travel At syncreon we are fully committed to the health and safety of our employees. We have full prevention and mitigation processes in place, including cleaning and sanitization practices, as well as screenings, masks and social distancing. syncreon complies with national, state and local orders. Compensation syncreon offers exciting and challenging roles within a growing international organization. We strive to hire and develop the right people, locally and globally; stimulating personal growth and self-development within an informal atmosphere. We offer a market competitive compensation package with a yearly salary ranging from 60.000 to 85.000 €.
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Sales Representative / Key Account / Business Development Manager / Mitarbeiter Vertrieb (m/f/d) in the field & Remote

Do. 03.06.2021
RECALO GmbH from Hanover offers services in the field of asset and load carrier management as well as comprehensive logistics services. These services are offered to companies from various industrial fields such as the food, consumer goods and pharmaceutical industries. In our core business, the pooling of returnable load carriers, we combine extensive technical know-how with modern, specially developed IT and offer our customers tailor-made solutions. We are also a competent partner for our customers in the related services along the entire supply chain. Through our expertise, transparent processes and development of innovative solutions. We set the highest standards within the packaging industry and are therefore an innovative pioneer.To expand our sales team, we are looking for a full-time employee to start as soon as possible.Sales Representative / Key Account / Business Development Manager / Mitarbeiter Vertrieb (m/f/d) in the field & Remotefor the countries Germany (Deutschlandweit), Spain, France, Italy, Poland, United Kingdom and Turkey. You are mainly on site with customers and interested parties or work from your home office. The head office is in Laatzen near Hanover in Germany. However, the work can be carried out remotely from the countries mentioned. Applicants from the above-mentioned countries or neighbouring countries are explicitly invited to apply.Lead generation in the relevant sectors and thus development of new businessPresentation of products and services on site to potential customers and business partnersPreparation of case studies and benchmarks of existing packaging solutions in comparison. Preparation of TCOs and customer-specific profitability analysesPreparation of calculations and quotationsContract negotiation with new customers up to signatureContact person for all non-contractual matters of existing customersExpansion and control of the partner network as well as monitoring of the relevant KPIsYou are very customer- and result-oriented and have strong communication skillsYou have already proven yourself in sales, can inspire others and have a high level of persuasivenessProven sales success in comparable industries is desirable, a good network in the packaging industry / FMCG manufacturers is an advantage but not a must.You have a high sense of responsibility and enjoy working in a team with other colleagues.German or English fluently required + native language, if you are German, you need English fluentFlexibility and willingness to travel. Proportion of travel (after Corona) approx. 60%.A secure, long-term job even in times of CoronaCompany car and company mobile phone also for private useModern laptop & iPhone30 days holiday, flexible working hoursAn exciting and challenging job in a growing companyFlat hierarchy and short decision-making processes in a dynamic working environmentA pleasant working atmosphere in a friendly team
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