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Datenbankentwicklung | Verlage): 34 Jobs

Berufsfeld
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Branche
  • Verlage)
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 32
  • Ohne Berufserfahrung 10
Arbeitszeit
  • Vollzeit 32
  • Home Office möglich 14
  • Teilzeit 2
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 32
  • Praktikum 1
  • Studentenjobs, Werkstudent 1
Datenbankentwicklung
Verlage)

Agile Coach (m/w/d)

Do. 25.11.2021
Freiburg im Breisgau
Die Haufe Group gehört mit ihren Tochterfirmen Smartsteuer und Steuerbot zu den Pionieren im Bereich Online-Steuererklärung und bietet mit diesen Marken gleich zwei cloudbasierte Lösungen für Privatpersonen. Mit Lexoffice und Lexware werden aber auch komplexe Szenarien für klein- und mittelständische Gewerbe abgewickelt. Um in Zukunft übergreifende Lösungen anbieten zu können, beginnen wir nun damit, eine Plattform zu entwickeln. Auf dieser bieten wir Lösungen an mit denen Steuerberater, Unternehmer und Privatpersonen einfacher, effizienter und effektiver arbeiten werden. Bei diesem ehrgeizigen Vorhaben entstehen neue Produkte, die es verdienen, auf den jeweils relevanten Kanälen an unsere vielfältigen Zielgruppen ausgespielt zu werden. Dabei müssen diese sich entwickelnden Produkte intelligent positioniert und fortlaufend gestaltet werden. Bist du ein:e Agile Coach / Scrum Master (m/w/d) und hast Lust neue Produkte für das Steuer-Ökosystem zu entwickeln? Dann brauchen wir deine Unterstützung! Arbeitszeit: Vollzeit Anstellungsart: Unbefristet Einstieg als: Professional Du wirst Teil eines Teams, das engagiert eine innovative Cloud-Plattform für das Steuer-Ökosystem entwickelt Du begleitest das Team dabei Entscheidungen eigenverantwortlich zu treffen, da es keine Team- oder Abteilungsleiter gibt, sondern alle Teammitglieder direkt an die Geschäftsführung berichten Der Fokus deiner Arbeit wird auf einem Projektteam sein, du kannst aber im gesamten Bereich und anderen Projekten ebenfalls deine Expertise als Agile Coach / Scrum Master einbringen Du stellst sicher, dass Ziele, Umfang und Produktbestandteile im Team bestmöglich verstanden werden Du begleitest und unterstützt bei der Erfüllung der Sprint-Ziele, erkennst Hindernisse und hilfst dem Team dabei, sie aus dem Weg zu räumen Du arbeitest eng mit dem Product Owner zusammen und organisierst und moderierst Meetings Du hast mehrjährige Berufserfahrung als Scrum Master, Agile Coach oder in einer ähnlicher Funktion Du bist kommunikativ, ergebnisorientiert, hast sehr gute Moderationsfähigkeiten und steckst mit deiner Leidenschaft für agiles Arbeiten andere an Mit Fingerspitzengefühl, hoher Lösungsorientierung und Kommunikationsstärke hilfst du deinem Team beim frühzeitigen Erkennen und Lösen von komplexen Problemen und kannst das Beste aus dem Team herausholen Gleichzeitig solltest du dich aber auch nicht scheuen ausgewählte inhaltliche Aufgaben aus dem Team zu übernehmen, je nach deinen Interessen und Skills. Dabei gehört auch das interne Stakeholder Management zu deinen Aufgaben Du bist offen, kommunikativ und suchst selbständig nach Lösungen Eigenverantwortung, Transparenz und Teamwork sind entscheidende Werte, um mit uns gemeinsam erfolgreich zu sein Du solltest keine Berührungsängste mit dem Thema Steuern haben Auch wenn du glaubst, dich nicht zu 100 % in unserer Ausschreibung wieder zu finden, gib uns die Chance dich kennenzulernen. Wir sind auf der Suche nach dem Typ Mensch, der zu uns passt und nicht nur nach einem Profil Wir bieten eine charmante Mischung aus Start-up-Spirit und der Sicherheit eines langfristig planenden, großen und sehr erfolgreichen Familienunternehmens Umfangreiche Benefits von Events über Sport- und Gesundheitsangebote bis zur gesunden Work-Life-Balance Breites Angebot der Haufe Akademie sowie viele weitere Lerngelegenheiten und Entwicklungsmöglichkeiten Eine Kultur, die geprägt ist von Verantwortung, Freiraum und einem Miteinander auf Augenhöhe Moderne technische Ausstattung und attraktive Arbeitsplatzgestaltung
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Data Specialists Engineer (m/f/x)

Mi. 24.11.2021
München
Do you love stories? If so, please keep reading, because we certainly do. We believe the ability to tell stories is what makes us human. Joyn is your streaming app with over 65 live TV channels, exclusive previews, originals and collections. We understand Joyn as a partnership – an invitation to content-providers and users alike to make entertainment more meaningful and fun. Our app aggregates global and especially local content in a relevant way for Germany, both live TV and on-demand content. All kinds of stories and more to come, everyday. We hire the best, because we need people that are as customer-focused as we are. We are looking for champions to help us further connect with our audience. It’s not a small or easy task, but it’s a fun and rewarding one. Do you think you’re up for it? Great. Then send us your application! About the job At Joyn you will work with the sizable data of our video streaming platform as well as data from external sources. You, with your team of talented and passionate data specialists, shape our data and tool stack to deliver the best possible data experience to our customers. We provide data at high quality and low latency at different aggregation levels to both allow easy analysis of our KPIs and enable data scientists to find hidden insights and derive actions Data is our and so your product that we aim to deliver with the highest possible quality to make our data customers happy. Use your strong background and knowledge in data processing and software engineering, to enrich and maintain our top-notch data tech stack. Design, implement and maintain a state-of-the-art and fully cloud-based data warehouse solution for a broad range of applications working either on Snowflake (we use Data Vault 2.0) and/or on BigQuery (our Data Lake is on BQ). Test, integrate, and deploy your code automatically using GitLab CI/CD and take care of running your services in production on Google Cloud Platform and/or AWS. Engineering is craftsmanship and you enjoy applying good engineering practices - implementing processes, systems, and tools that help you and your team in the day-to-day work. Participate in technical design and architectural discussions within your team and with other teams to solve real consumer and business issues. Work in a team of passionate and talented engineers and data scientists that self-organize and continuously deliver value by embracing a lean and agile mindset, but also bring in your ideas and take ownership of projects. Learn and succeed in areas you haven’t touched before and you are open to coach each other in the team. You have a degree in computer science or a very high level of practical experience in the area of data and software (3+ years of hands-on experience), ideally in the media or e-commerce sector. You have advanced knowledge in Data Warehouse design and optimization practices - preferably in Snowflake and BigQuery. You use SQL on a daily basis to write highly performant and readable queries.  You have working knowledge in at least one programming language, preferably Python. You strive for “everything-as-code” and have working experience with CI/CD & test automation. You take care of code quality and love to do code reviews. You are comfortable working in a fast-paced and ever-changing environment that lets you grow. You love to learn new things and are eager to help and teach others. You are fluent in English which is our business language. Nice to have Working experience with GCP services (BigQuery, Spanner, CloudRun, PubSub, Dataflow) and/or AWS services (S3, CloudFormation, Fargate, DynamoDB) Working experience with Spark, which we are using for stream processing. Alternatively, you have experience with other stream-processing frameworks such as KStreams, Flink, or Beam Working experience in designing REST API-s and putting them to production You are familiar with topics like load balancing, proxy servers, and DNS Well-funded, stable and innovative company backed by ProSiebenSat1 and Discovery Open, transparent, and bureaucracy-free company culture Brand new office located in the heart of Munich with parking, showers and a canteen Competitive compensation package Flexible working times and home office Highly international working environment State-of-the-art coffee machines, free fruits, snacks and beverages Company movie events, table tennis, pool table and kicker
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Senior Data Engineer (m/f/x)

Mi. 24.11.2021
München
Do you love stories? If so, please keep reading, because we certainly do. We believe the ability to tell stories is what makes us human. Joyn is your streaming app with over 65 live TV channels, exclusive previews, originals and collections. We understand Joyn as a partnership – an invitation to content-providers and users alike to make entertainment more meaningful and fun. Our app aggregates global and especially local content in a relevant way for Germany, both live TV and on-demand content. All kinds of stories and more to come, everyday. We hire the best, because we need people that are as customer-focused as we are. We are looking for champions to help us further connect with our audience. It’s not a small or easy task, but it’s a fun and rewarding one. Do you think you’re up for it? Great. Then send us your application! About the job At Joyn you will work with the sizable data of our video streaming platform as well as data from external sources. Together with your team of talented and passionate big data engineers you are building a data platform in a highly collaborative and fast-paced environment. Both our recommendation engine and our heartbeat systems are part of this platform. The resilient and highly scalable production systems that you build will delight our customers by making sure they always see the most exciting content up front. Use your strong background in distributed data processing, stream processing, software engineering design, and data modelling concepts to develop reliable and scalable production systems Develop Scala components for our Spark based data processing pipeline, which powers our playout monitoring system Enhance our BigQuery based Data Lake, orchestrate data jobs for our KPI reporting system Create our user experience personalization engine, based on the machine learning prototypes of your data science colleagues Design data collection APIs, develop backend services with Play, facilitate contract agreementsTest, integrate and deploy your code automatically using GitLab CI/CD and take care of running your services in production on Google Cloud Platform and/or AWS Engineering is craftsmanship and you enjoy applying good engineering practises - implement processes, systems and tools to aid and you and your team team in the day to day work Participate in technical design and architectural discussions within your team and with other teams solve some real consumer issues Work in a team of passionate and talented engineers and data scientists that self-organise and continuously deliver value by embracing a lean and agile mindset You learn and succeed in areas you haven’t touched before and you are open to coach each other in the team. A degree in computer science or a very high level of practical experience in that fieldWorking experience in data engineering/science for several years, ideally in media or ecommerce Deep knowledge in designing RESTful APIs and bringing them into production, and are familiar with topics like load balancing, proxy servers, and DNS We are using Python for our recommendation services and Scala for our backend applications, so we are looking for professional experience in at least one of these languages (or alternatively Kotlin/Java/Groovy) Thinking in Cloud native design patterns i.e. auto-scaling, elasticity, container orchestration when architecting new services to handle both data at scale while optimizing costs Striving for “everything-as-code” and have working experience with CI/CD & test-automation Taking care of code quality, sharing your knowledge, and loving to do code reviewsComfortable in working in a fast-paced and ever changing environment and let you grow Nice to have Working experience with GCP services (BigQuery, Spanner, CloudRun, PubSub, Dataflow) and/or AWS services (S3, CloudFormation, Fargate, DynamoDB) Working experience with Spark, which we are using for stream processing. Alternatively you have experience with other stream processing frameworks such as KStreams, Flink or Beam Knowledge in distributed computing Well-funded, stable and innovative company backed by ProSiebenSat1 and Discovery Open, transparent, and bureaucracy-free company culture Brand new office located in the heart of Munich with parking, showers and a canteen Competitive compensation package Flexible working times and home office Highly international working environment State-of-the-art coffee machines, free fruits, snacks and beverages Company movie events, table tennis, pool table and kicker
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Media Data Quality Coordinator

Mi. 24.11.2021
To engage with Red Bull's target audience, Red Bull Media House produces, distributes, and publishes authentic content and inspirational entertainment programming in the sports and lifestyle genres. Therefore, an understanding of how our global audience consumes it is key to driving its success. Working in the Media Data Quality Team, you will be supporting its aim to establish a streamlined and quality-controlled reporting across the entire Red Bull Group. We seek to increase data reliability for all Analytics Teams by streamlining the company's performance data demands across the Paid-Earned-Managed-Owned data ecosystem and the connected reporting tools.DATA QUALITY IS KEY In this position you will perform data quality checks on various master data management systems, and within various media analytics tools introduced to you. You will monitor Data Quality across various data endpoints (database and connected dashboards, self-serving tools) and collaborate to resolve the users’ incidents and requests. GOVERNANCE AND AUTOMATION In addition, you will support setting up data quality guidelines and governance for Marketing & Media data across all involved systems and workflows. Having a future-thinking approach, we are adopting ‘automation first’ solutions. Our team triggers and manages the execution of processes automation initiatives. PROJECT MANAGEMENT MINDSET In this exciting role, you will introduce innovation into data quality processes. Therefore, you will help coordinate cross-functional alignment between Red Bull HQ, Red Bull Media House, and the Country organization and support building a plan and following it through to completion using project management techniques. SPARRING PARTNER You will establish effective and trustworthy working relationships with senior management and key stakeholders in the different departments. In doing so, you’ll get a good understanding of various business areas of the “World of Red Bull,” and your task will be to recognize and create action points from their challenges and opportunities.that matter most for this role: Minimum 1-2 years of work experience including data quality management and working in a cross functional environment in a related field Prior experience in digital media data/analytics projects, marketing communication, agency, or consulting roles Excellent organizational, problem-solving & analytical skills Intermediate level Microsoft Excel skills and basic SQL Experienced in working within a fast-paced, agile environment, within a global organization, experience with project management tools is a plus High level of personal energy and drive & strong communication skills Proven client service and relationship building skills Relevant university degree e.g.: in Data Science / Statistics / Media / Marketing / Business Administration with strong interest in data Fluent in written and spoken English (any other language considered an asset) Travel up to 10% Due to legal reasons we are obliged to disclose the minimum salary according to the collective agreement for this position, which is €1848 gross per month. However, our attractive compensation package is based on market-oriented salaries and is therefore significantly above the stated minimum salary.
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Data Engineer (m/f/d) Dynamic Pricing

Mi. 24.11.2021
Berlin
Axel Springer National Media & Tech is the central pillar for Tech & Product and Central Functions of Axel Springer's German media offerings. We ensure that our strong national brands (including BILD, WELT) are optimally positioned to drive journalism forward. We are looking for new colleagues who are not dizzy at our pace of change and who want to actively shape the future of the media with their own ideas. We are looking for passionate and creative people who want to take an active part in shaping the future of journalism within the context of digital media. Are you open to trying new things? Are you confident, driven and clever? Then apply for a role now with Axel Springer National Media & Tech.data-loving engineer in a great team who wants to lift publishing with us to the next level you will be part of a cross-functional team with some data scientists to utilize our behavioural data to predict the best prizes for the users you will build solutions to understand the behavior of our users better and feed all other products that use this data you will play a vital part in building our data infrastructure, which holds peta bytes of data and you will help us to build agregations of it and of course hold up the quality of it by automated testings and monitoring of the data  solution-oriented team player with a passion for data & innovation you have at least 3 years of proven coding experience in a professional environment - this means you have worked on a product that was used by customers you are a team player who loves to ask questions and share your knowledge with others  you are a committed developer who wants to take full responsibility for the all steps in the development cycle you have a deep understanding of Spark you have a proven record of building tests you knows how distributed systems works you feel comfortable with +1 programming languages - ideally Python should be one of them you have experience with building Data Pipelines in Airflow you have experience in deploying your own AWS infrastructure (Infrastructure as code) would be a plus you use good coding practices, DRY, S.O.L.I.D and clean code fluently in English  chance of boosting your personal development with seminars, workshops, various conferences and talks  regular exchange and networking with subsidiaries of the Axel Springer Group (eg. Awin, idealo, Bonial, Stepstone, Immowelt and many more) work environment with flexible working hours number of vacation days - above average free lunch in our on-site restaurant every day MacBook, which can also be used privately a permanent position in a modern office in the heart of Berlin: http://www.axelspringer-neubau.de/ Getting curious? Check out what we are doing on GitHub or check out our Techblog. 
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CRM Engineer (w/m/d)

Di. 23.11.2021
Düsseldorf
Die HANDELSBLATT MEDIA GROUP GMBH & CO. KG, ein Unternehmen der Dieter von Holtzbrinck Medien, ist das führende Medienunternehmen für Wirtschafts- und Finanzinformationen in Deutschland und Europa. Mit großen Marken wie Handelsblatt und WirtschaftsWoche, zahlreichen Fachpublikationen, einem breiten multimedialen Angebot und einem globalen redaktionellen Netzwerk sorgen wir für Orientierung, Meinungsbildung und Dialog. Knapp 1000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter tragen täglich dazu bei, die Verbreitung wirtschaftlichen Sachverstands kraftvoll in die Tat umzusetzen. Der Bereich Digital Products & Development befasst sich innerhalb der HANDELSBLATT MEDIA GROUP mit dem gesamten digitalen Produktlebenszyklus und liefert dadurch einen wichtigen Beitrag zur digitalen Transformation. Von uns werden alle Web- und Mobile-Präsenzen sowie die Mobile-Applikationen von Handelsblatt und WirtschaftsWoche entwickelt und gesteuert. Wir suchen für den Standort Düsseldorf baldmöglichst einen CRM Engineer (w/m/d) CRM-Daten-Management  (Datenimporte sowie -exporte, Monitoring von Customer Daten, Kundenbeschwerdemanagement) Zielgruppen-Management (Übersetzung von Marketingkriterien in Selektionskriterien, Datenselektionen und- abgleiche, Potenzialermittlungen) CRM-Datenmonitoring (Überschneidung parallel laufender Marketingaktionen) Umsetzung von dynamischen Inhalten sowie CRM-Automatisierungen Du hast erfolgreich ein Studium der (technischen) Informatik, der Wirtschaftsinformatik, einer vergleichbaren Studienrichtung oder eine Ausbildung zur/m Fachinformatiker*in abgeschlossen und verfügst bereits über erste Berufserfahrung Technologiekenntnisse in den Bereichen SQL/SOQL, APEX, .net, Java und Visualforce sowie im Bereich der objektorientierten Entwicklung, Cloud-basierter Softwaresysteme und Microservices Vorkenntnisse in CRM-Systemen, insbesondere Salesforce, sowie Grundkenntnisse im Bereich Datenbanken sind wünschenswert Arbeiten mit Werkzeugen rund um Entwicklungs-, Release- und Deploy-Prozesse sowie das Vorgehen nach SCRUM ist vertraut Ein angenehmes und modernes Arbeitsumfeld Viele Benefits, wie z. B. 30 Tage Urlaub pro Jahr, Zuschuss zu VL/BAV, vergünstigte Firmentickets, JobRad, Unterstützung bei der Kinderbetreuung, Maßnahmen zur betrieblichen Gesundheitsförderung, Kooperationen mit 4 Fitnessstudios, Mitgliedschaft im Handelsblatt und WirtschaftsWoche Club, attraktive Vergünstigungen bei vielen Kooperationspartnern Individuelle Weiterentwicklungsmöglichkeiten
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Salesforce Marketing Cloud Administrator (m/w/d)

Di. 23.11.2021
Münster, Westfalen
Der Landwirtschaftsverlag Münster gehört zu den 100 größten Medienunternehmen Deutschlands. Er publiziert Zeitschriften, Bücher und neue Medien für die Landwirtschaft und den ländlichen Raum. Mit über 30 Fach- und Special-Interest-Titeln ist er der führende europäische Fachverlag für Agrarmedien. Neben dem „Landwirtschaftlichen Wochenblatt Westfalen-Lippe“ und den nationalen Fachmagazinen „top agrar“ und „profi“ gliedert sich das Erfolgsmagazin „Landlust“ in das Portfolio des Landwirtschaftsverlags ein. Mit verschiedenen Online-Angeboten, dem eigenen Buchverlag und mehreren in- und ausländischen Beteiligungen vereint der Landwirtschaftsverlag die gesamte Bandbreite landwirtschaftlicher Medien unter einem Dach. Rund 900 Mitarbeiter im In- und Ausland tragen durch ihre Arbeit dazu bei, dass der Landwirtschaftsverlag publizistischer und wirtschaftlicher Marktführer bei den Agrarmedien ist und bleibt. Du kennst dich in der Salesforce Welt aus und möchtest die Digitale Transformation des Landwirtschaftsverlages begleiten? Wir suchen zur Verstärkung unseres IT- Salesforce Plattform-Management-Teams in Münster ab sofort einen Salesforce Marketing Cloud Administrator (m/w/d) Teilzeit Du hast bereits Erfahrung in der Salesforce Welt? Du hast Kenntnisse in SOQL und AMP Skripten? Du kennst agile Arbeitsmethoden wie Scrum? Dann bewirb dich jetzt bei uns und werde Teil unseres IT Teams und gestalte die Medienwelt von Morgen mit uns! Du arbeitest im Salesforce Team in agiler Organisation mit IT, Marketing und Vertrieb zusammen. Du erstellst in der Marketing Cloud bspw. Data Extensions, Automations, Entry Events für Journeys. Du beherrschst das Automation Studio und schreibst SQL Queries. Du programmierst mit AMP Skripten Erweiterungen. Du liest die Release Notes und informierst über neue Features in der Marketing Cloud. Incident / Problem Management und Umsetzung von Change Requests. Benutzerverwaltung/Rollen-Rechte Management. Spaß an neuen Technologien und Themen. Spaß an der agil organisierten, interdisziplinären Zusammenarbeit im Team. Deutliche Berufserfahrung im o.g. Umfeld. Freundliches Auftreten und Kommunizieren!
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Data Scientist (w/m/d)

Di. 23.11.2021
Düsseldorf
Die Handelsblatt GmbH ist Marktführer im Segment der Wirtschafts- und Finanzpresse. Objekte wie Handelsblatt und WirtschaftsWoche stehen beispielhaft für das hohe Niveau unserer Printtitel. Die Verlagsgruppe Handelsblatt gehört mit zahlreichen Online- und Offline-Produkten zu den Vorreitern auf dem Gebiet der elektronischen Medien. Von der aktuellen Nachricht bis zum fundierten Hintergrundwissen erhalten unsere Leser täglich Informationen mittels unterschiedlicher Medien – von der Zeitung, über Apss bis zum Internet. Für den Bereich Data Technology & Business Intelligence suchen wir am Standort Düsseldorf baldmöglichst einen Data Scientist (w/m/d) Konzeption und Durchführung von Data-Science-Projekten zur Unterstützung unserer Fachbereiche und unseres Managements bei der Entscheidungsfindung für aktuelle Themen und bei der Analyse und Aufdeckung von Verbesserungspotentialen zur Steuerung der Geschäftsprozesse Entwicklung und Operationalisierung von Scores (bspw. Artikelscore) und Modellen (bspw. Churn-Prediction, Retention), Implementierung von darauf basierenden Dashboards oder Reportings und aktive Schulung der Fachbereiche (Proaktive) Analyse von Daten aus verschiedenen Fachbereichen wie Vertrieb, Produkt und Redaktion, Erkennen komplexer Zusammenhänge und Muster und Ableitung von Handlungsempfehlungen Gemeinschaftliche Erarbeitung einer business-case-orientierten Daten-Infrastruktur mit den Data-Engineers Erfolgreich abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaft/Informatik/Mathematik oder eines verwandten Studiengangs Erfahrung in den Bereichen Data Science, Data Mining, Dashboarding (Tableau), Daten-Analyse und A/B Testing und Erfahrung mit statistischen Analyseverfahren wie Regressions- oder Cluster-Analysen Sehr gute Kenntnisse in SQL und Python, Kenntnisse von Datenbankstrukturen und dem Azure Machine Learning Stack sind von Vorteil Hohe Affinität für digitale Produkte und großes Interesse an den Themen Data Science und Artificial Intelligence Erfahrungen im Projektmanagement und in der Beratung interner Stakeholder Eine faire und leistungsorientierte Vergütung Ein angenehmes und modernes Arbeitsumfeld Mobiles Arbeiten Gute Sozialleistungen (wie z. B. 30 Tage Urlaub pro Jahr, Zuschuss zu VL/BAV, vergünstigte Firmentickets, Unterstützung bei der Kinderbetreuung, Maßnahmen zur betrieblichen Gesundheitsförderung, attraktive Vergünstigungen bei vielen Kooperationspartnern) Individuelle Weiterentwicklungsmöglichkeiten
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Media Data Governance Specialist

Mo. 22.11.2021
You’ll support your manager by enabling Red Bull to leverage the value of data. This will also include to identify data silos, harmonize them in a collaborative way and defining management processes & overall taxonomies. The position of the Data Governance Specialist has been created to support the entire Taxonomy team in its daily business with a primary focus on administrative tasks. As a Data Governance Specialist you’ll be part of the Red Bull Media House’s central media data and taxonomy unit. You’ll report to the Media & Marketing Governance manager.DATA MANAGEMENT Support in ongoing projects and plans of the department to increase the data value through establishing and roll out data governance standards, frameworks and tools. TAXONOMY MANAGEMENT Perform daily operational tasks for taxonomy management which will include creating metadata entries, compare and merge data lists, do quick quality data checks. DOCUMENTATION Ensure transparent and complete documentation about newly set up data definitions, format and policies on the usage of data. Create meaningful presentations for different stakeholders. COMMUNICATION Support on awareness-raising of the project Data Governance itself (internal communication & education)that matter most for this role: Good knowledge of word processing, spreadsheets (excel), and presentation computer applications. Ability to organize and analyse high volume of data. Enthusiasm for RB content (action sports, music, dance) Self-starter, highly motivated, ability to work under pressure and good communicator Experience in creating, implementing, and maintaining taxonomies or similar structured data beneficial Relevant university degree e.g.: in Data Science / Statistics / Media / Marketing / Business Administration with strong interest in data Fluent in written and spoken German & English Travel up to 10% Due to legal reasons we are obliged to disclose the minimum salary according to the collective agreement for this position, which is €1848 gross per month. However, our attractive compensation package is based on market-oriented salaries and is therefore significantly above the stated minimum salary.
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Praktikant Data Strategy (m/w/d)

Sa. 20.11.2021
Unterföhring
Die ProSiebenSat.1 Group ist eines der größten unabhängigen Medienhäuser in Europa. Mit unseren sieben Free-TV-Sendern sind wir die Nummer 1 in Deutschland, sowohl im TV-Werbemarkt als auch bei den Zuschauern. Wir haben unser Unternehmen in den letzten Jahren konsequent diversifiziert und zusätzliche Erlösquellen geschaffen. Zur Gruppe gehören unser klassisches und digitales Entertainment-Geschäft, unser Programmproduktions- und Vertriebsgeschäft sowie das Commerce-Portfolio der NuCom Group. Hauptsitz von ProSiebenSat.1 ist Unterföhring bei München. Das Unternehmen wurde im Oktober 2000 gegründet und beschäftigt heute weltweit rund 7.000 Mitarbeiter.Wir haben uns zum Ziel gesetzt gruppenweit AI Potenziale zu identifizieren und auszuschöpfen. Als Teil unseres Teams arbeitest du nicht nur an der Datenstrategie des führenden europäischen Medienunternehmens, sondern auch an der konkreten Umsetzung von AI Projekten. Darüber hinaus bekommst du spannende Einblicke in die Arbeit im Konzern und erhältst die Möglichkeit, Praxiserfahrung in dem Zukunftsthema überhaupt zu sammeln. Wir sind auch immer auf der Suche nach Werkstudenten. Schau bei Interesse gerne bei unserem Jobportal vorbei, dort findest du die Ausschreibung zu der Stelle "Werkstudent Data Strategy"Das erwartet dich bei uns Du wirkst aktiv bei der Erstellung und Aufbereitung von Managementpräsentationen mit Die Recherche von Case Studies in den Bereichen AI und Datenprodukte für Medienunternehmen ist ein wesentlicher Bestandteil deiner Arbeit Du bist für die konzeptionelle Ausarbeitung von Use Cases im Bereich Nutzer- und Contentdaten zuständig Außerdem unterstützt du uns im Kontakt mit externen Anbietern und beim Vertragsmanagement Du befindest dich in einem Studium mit wirtschaftswissenschaftlichem Fokus Erste praktische Erfahrung durch Praktika oder Werkstudentenstellen bringst du mit Du besitzt sehr gute MS Office Kenntnisse insbesondere für MS PowerPoint und MS Excel Du interessierst dich für die Arbeit mit Daten und die Medienbranche Du bringst fließende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift mit Ein hohes Maß an Teamfähigkeit, Organisationstalent und Zuverlässigkeit runden dein Profil ab Erhalte Einblicke in unsere Geschäftsbereiche und erweitere in eigenständigen Projekten deine Fachkompetenz, um dich auf deinen Berufseinstieg vorzubereiten Freue dich auf eine offene Unternehmenskultur, per „Du" und ohne Dresscode im dynamischen Umfeld der Medienbranche Arbeite an modern ausgestatteten Arbeitsplätzen, profitiere von unseren diversen Sonderrabatten bei externen Partnern und nutze unser großes Sportangebot auf dem Campus (u. a. Yoga, Fußball oder Workouts) Damit du auch außerhalb von deinem Bereich neue Leute kennenlernst und einen Einblick in andere Tätigkeitsfelder bekommst, bieten wir ein weitreichendes Praktikanten- und Werkstudentennetzwerk. Auch nach deinem Praktikum kannst du mit uns vernetzt bleiben und Teil unseres Talentpools werden Du hast die Möglichkeit sowohl ein freiwilliges Praktikum wie auch ein Pflichtpraktikum, im Rahmen deines Hochschulstudiums, bei uns zu absolvieren - eine angemessene Vergütung ist für uns selbstverständlich
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