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Produktmanagement | Wissenschaft & Forschung: 10 Jobs

Berufsfeld
  • Produktmanagement
Branche
  • Wissenschaft & Forschung
Berufserfahrung
  • Mit Berufserfahrung 10
Arbeitszeit
  • Vollzeit 10
Anstellungsart
  • Feste Anstellung 9
  • Befristeter Vertrag 1
Produktmanagement
Wissenschaft & Forschung

Senior Product Manager (m/w/d)

Sa. 23.01.2021
Mannheim
Freudenberg Home and Cleaning Solutions ist eine Geschäftsgruppe der Freudenberg Gruppe, ein globales Technologieunternehmen mit rund 49.000 Mitarbeitern in rund 60 Ländern, das innovative Produkte, exzellente Lösungen und Services für über 40 Marktsegmente entwickelt. Als führendes Markenartikelunternehmen für mechanische und elektronische Haushaltsreinigungsprodukte ist Freudenberg Home and Cleaning Solutions Anbieter von Reinigungslösungen für private und professionelle Anwender/innen. Zum Portfolio des Unternehmens gehören weltweit bekannte Marken, unter anderem Vileda®, Vileda Professional®, Gimi®, Marigold®, O'Cedar®, Wettex® und Gala®. Unsere Unternehmenskultur ist multikulturell geprägt und basiert auf Vertrauen, Offenheit sowie gegenseitigem Respekt. Wir setzen in allen Bereichen auf hoch motivierte und leistungsorientierte Mitarbeiter/innen, mit denen wir den internationalen Spitzenplatz unserer Marken sichern und kontinuierlich weiter ausbauen. Sie verstärken unser Team am Standort Weinheim als Senior Product Manager (m/w/d) ab sofort Sie zeigen sich verantwortlich für die Führung von mindestens zwei Produktkategorien und haben für diese volle Umsatz- und Profitverantwortung. Durch Ihren Anspruch bei den von Ihnen betreuten Sortimenten die Marktführerschaft weiter auszubauen, tragen Sie wesentlich zur Erreichung der Unternehmensziele bei. Sie haben die strategische Verantwortung für den Marketing Support für einen unserer größten Kunden. Sie erarbeiten eigenständig Launch-Pläne für die international entwickelten Neuprodukte und suchen die enge Abstimmung mit dem Internationalen Marketing. Sie betreiben ein aktives Portfoliomanagement und gemeinsam mit unserem Vertriebs-Team führen Sie erfolgreich lokale Produkteinführungen durch. Sie analysieren Marktzahlen und leiten daraus notwendige Maßnahmen zur Zielerreichung im Rahmen Ihrer verantworteten Budgets ab. Nicht zuletzt führen Sie Ihr eigenes kleines Team aus (Junior) Product Managern, entwickeln es weiter und unterstützen Ihre Mitarbeiter in deren jeweiliger Produktverantwortung. Ihr abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaft, vorzugsweise mit dem Schwerpunkt Marketing, qualifiziert Sie für diese Stelle. Ihre Berufserfahrung von 3-5 Jahren im Produktmanagement oder Marketing, optimalerweise im Bereich FMCG, macht Sie besonders interessant für uns. Sie konnten bereits erste Führungserfahrungen sammeln und haben Spaß daran, Mitarbeiter entsprechend ihren Fähigkeiten zu fordern und zu fördern. Hohe analytische Fähigkeiten sowie Kreativität im Finden von schnellen Lösungen und eine ausgeprägte Eigenverantwortung zeichnen Sie aus.   Sie sind ein Teamplayer, haben eine hands-on Mentalität und können andere mitreißen. Neben Ihrem fließenden Deutsch hilft Ihnen Ihr sehr gutes Englisch bei der Zusammenarbeit mit unseren internationalen Geschäftseinheiten. Wir bieten Ihnen einen Arbeitsplatz in einem erfolgreichen Unternehmen, dessen starke Marken weltweit bekannt sind. Neben einer fundierten Einarbeitung bieten wir Ihnen spannende Herausforderungen und viel Spielraum für individuelle Gestaltung. Darüber hinaus erhalten Sie ein attraktives Vergütungspaket sowie betriebliche Sozialleistungen. In unserer betriebsinternen Academy profitieren Sie zudem von zahlreichen maßgeschneiderten Weiterbildungsmöglichkeiten, abgestimmt auf Ihre individuellen Ziele und Karrierepläne. Erleben Sie die Zusammenarbeit in unseren interkulturellen und interdisziplinären Teams in einem globalen Technologieunternehmen. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann bewerben Sie sich gleich online unter Angabe des nächstmöglichen Eintrittstermins und Ihres Gehaltswunsches. Wir freuen uns auf Sie!
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Global Marketing Director (m/f/d) - Oncology and Precision Diagnostics

Sa. 23.01.2021
Düsseldorf
At the heart of QIAGEN’s business is a vision to make improvements in life possible. We are on an exciting mission to make a real difference in science and healthcare. We are still the entrepreneurial company we started out as and have today achieved a size where we can bring our full power to many initiatives and to our presence across the globe.  Our most valuable asset are our employees – more than 5000 in over 35 locations around the world. Our ambition is to ensure we have outstanding and passionate people working in the best teams and we are constantly looking for new talent to join us.   There are few players who have shaped the world of modern science and healthcare as much as QIAGEN, and we have only just started. If you are looking to advance your career, are seeking new challenges and opportunities, enjoy working in dynamic and international, diverse teams and want to make a real impact on people’s lives, then QIAGEN is where you need to be.   Join us. At QIAGEN, you make a difference every day Global Marketing Director (m/f/d) - Oncology and Precision Diagnostics JOB ID: EMEA01204 LOCATION: Hilden (near Duesseldorf) DEPARTMENT:  Marketing / Product Management EMPLOYMENT TYPE: Regular Full-Time You are a vital part of our management team, contributing to the product development strategy and leading the development & execution of our marketing strategy in the field of Oncology and Precision Diagnostics (OPDx) You are managing a global team of Product- and Marketing Managers and the Marketing budget on an operational basis You are managing marketing channels, creating marketing content, developing & executing marketing projects and Go-to-Market strategies for key products You are handling key customers and external & internal stakeholders such as vendors, pharmaceutical companies, Qiagen R&D, Commercial Operations, Regional Marketing or Finance. You are defining metrics and delivering reporting and analysis for key products/projects to the VP and Head of the OPDx Franchise You have a bachelor’s or preferably a master’s degree in Life Sciences, Business, Marketing and/or Product Management You have expertise in Oncology in pharma, biotech or diagnostics industries required with good knowledge of emerging biomarkers and technologies You possess multiple years of marketing experience in a regulated environment such as pharma or diagnostics with a proven track record of successful product launches You have experience in managing global teams of Marketing and Product Managers Personal Requirements You possess an executive presence and composure You have the competency to manage teams and lead projects without direct line authority You are able to adapt to changing environment and execute under tight timelines At the heart of QIAGEN are our people who drive our success. We act with passion, always challenging the status quo to drive innovation and continuous improvement. We inspire with our leadership and make an impact with our actions. We create a collaborative, safe and engaging workplace which forms the basis for high performing individuals and teams. We drive accountability and entrepreneurial decision-making and want you to excel your growth and shape the future of QIAGEN.
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Product Manager Viral Clearance (m|f|d)

Do. 21.01.2021
Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Forschung und Industrie. Im Geschäftsjahr 2019 erzielte das Unternehmen einen Umsatz von rund 1,83 Milliarden Euro. Zum Jahresende 2019 waren mehr als 9.000 Mitarbeiter an den rund 60 Produktions- und Vertriebsstandorten des Konzerns für Kunden rund um den Globus tätig. Wir suchen MitarbeiterInnen, die gerne ihre Fähigkeiten unter Beweis stellen, mit Fachwissen überzeugen und in einer schnell wachsenden, innovativen Umgebung erfolgreich sind. Define and executes product strategy, product roadmaps and specification of product requirements Manage Product lifecycle Create service strategy for product portfolio - Aggressively identify opportunities for improvement and incorporate new product features on an on-going basis Define market opportunities and develop product briefs Conduct competitive analysis and develop a strong business cases to drive development decisions; drive consensus/alignment with stakeholders Align with R&D and product development for product portfolio Manage development of the communication strategy of the responsible product i.e. campaigns and their execution, together with marketing communication What will convince us A university degree in biochemistry, chemistry, engineering, process technology or similar Proven years work experience in Product Management, Sales or Marketing in the Biopharm-industry Proven skills in international Project Management as well as dealing with Marketing tools and successful product launches Strong technical knowledge of the business area Excellent communication skills, fluent in English High independent and efficient work style, versatility and flexibility Willingness to travel (up to approx. 30% per year) Proactive, innovative and entrepreneurial thinking Good presentation and negotiation skills Strong identification with our core values: sustainability, openess, enjoyment Sartorius' ambition is to simplify progress in the bio-pharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. Nearly 10,000 employees at more than 60 sites are working together on achieving our goal: Better health for more people. And together, we have grown strongly over the past years. Enjoy the advantages of working with a global player: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025 We look forward to receiving your application. www.sartorius.com/career
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Product Manager (m|f|d) Microbiology

So. 17.01.2021
Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Forschung und Industrie. Im Geschäftsjahr 2019 erzielte das Unternehmen einen Umsatz von rund 1,83 Milliarden Euro. Zum Jahresende 2019 waren mehr als 9.000 Mitarbeiter an den rund 60 Produktions- und Vertriebsstandorten des Konzerns für Kunden rund um den Globus tätig. Wir suchen MitarbeiterInnen, die gerne ihre Fähigkeiten unter Beweis stellen, mit Fachwissen überzeugen und in einer schnell wachsenden, innovativen Umgebung erfolgreich sind. We are currently seeking a Product Manager (m|w|d) Microbiology for our Marketing business based at our headquarters in Goettingen, Germany (Sartorius Lab Instruments GmbH & Co. KG). Are you the type with a strong entrepreneurial spirit, a good feeling for the coming requirements of the developing market, the expressed willingness to grow "your" product more than the market and to play a major role for innovation of Sartorius' product portfolio? Then apply for this position! Strategic development of the product portfolio Product lifecycle management and product launch creation and implementation Implementation of market analyses and competitive analyses Development of roadmaps and business plans for new products Development of marketing strategies and campaigns and marketing materials Training of employees, sales staff and customers Active support of the sales organization in the sales processes What will convince us Successfully completed university degree in life sciences or process technology or a comparable education with appropriate profound professional experience Market knowledge in microbiological quality control Knowledge of the corresponding USP, GMP and EP guidelines Teamwork and high communication skills Very self-employed, flexible and efficient way of working Good presentation skills and negotiating skills Fluent in English Willingness to travel worldwide Identification with our core values: Sustainability, Openness, Enjoyment Sartorius' ambition is to simplify progress in the bio-pharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. Nearly 10,000 employees at more than 60 sites are working together on achieving our goal: Better health for more people. And together, we have grown strongly over the past years. Enjoy the advantages of working with a global player: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025. We look forward to receiving your application. www.sartorius.com/career
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Senior Specialist Global Employer Branding (m/f/d)

So. 17.01.2021
Düsseldorf
At the heart of QIAGEN’s business is a vision to make improvements in life possible. We are on an exciting mission to make a real difference in science and healthcare. We are still the entrepreneurial company we started out as and have today achieved a size where we can bring our full power to many initiatives and to our presence across the globe.  Our most valuable asset are our employees – more than 5000 in over 35 locations around the world. Our ambition is to ensure we have outstanding and passionate people working in the best teams and we are constantly looking for new talent to join us.   There are few players who have shaped the world of modern science and healthcare as much as QIAGEN, and we have only just started. If you are looking to advance your career, are seeking new challenges and opportunities, enjoy working in dynamic and international, diverse teams and want to make a real impact on people’s lives, then QIAGEN is where you need to be. Join us. At QIAGEN, you make a difference every day Senior Specialist Global Employer Branding (m/f/d) JOB ID: EMEA_00035 LOCATION: Hilden (near Duesseldorf) DEPARTMENT:  Human Resources EMPLOYMENT TYPE:  Regular Full-TimeThe role is intended to make a significant contribution to further strengthening QIAGEN as an employer brand and to represent us to the outside world accordingly, so that we develop into a talent magnet as an "Employer of choice" to attract, engage, and hire the best candidates. Create QIAGEN’s employee value proposition by identifying what, exactly, about the company makes us attractive to candidates and highlight key differentiators that set QIAGEN apart from competitors; Define, maintain and promote externally and internally the company’s unique employer brand; Leverage candidate-facing communications in social media to convey QIAGEN’s corporate culture and our employee value proposition; Create a global framework of different employer branding/marketing activities to be locally implemented; Update and maintain all employer branding/marketing materials, e.g. for job fairs, recruiting/ university events, recruiting campaigns, etc. Further develop QIAGEN’s career pages (e.g. videos on job descriptions, interviews with employees, etc.) in close cooperation with Corporate Communications; Develop and manage our social media channels (e.g. Instagram, Facebook, XING, Kununu, Glassdoor, LinkedIn, etc.) including content creation for social media platforms (image and video material in cooperation with Corporate Communications or external agencies); Develop a HR style guide and a HR Social Media Strategy; Partner with Global Talent Acquisition Team and Hiring Managers to support in developing talent marketing strategies and new sourcing strategies by delivering concepts for the right candidate communication to meet current and future hiring needs; Support the Talent Acquisition Team to build candidate pipelines by leveraging customized candidate communication campaigns and by developing engagement programs for talents; Provide recommendations to country HR and/or Talent Acquisition teams as and when needed, to address local specific challenges degree in media studies, communication studies, brand/economics or comparable qualification 4-6 years of experience in the field of Employer Branding/Content Marketing/Social Media Very good knowledge of MS-Office, and ideally good knowledge of the current Adobe Creative Suite (InDesign, Illustrator and Photoshop and Premiere Pro) High affinity for digital media and a feeling for addressing different target groups Fluent in German and English Personal Requirements Enthusiasm, courage and creativity to develop new solutions Conceptual thinking, independent working methods and strong communication skills Team player with networking ability Highly motivated, open-minded and engaged personality Pragmatic, hands-on and very goal-oriented approach to get things implemented At the heart of QIAGEN are our people who drive our success. We act with passion, always challenging the status quo to drive innovation and continuous improvement. We inspire with our leadership and make an impact with our actions. We create a collaborative, safe and engaging workplace which forms the basis for high performing individuals and teams. We drive accountability and entrepreneurial decision-making and want you to excel your growth and shape the future of QIAGEN.
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Product Manager (m|f|d) Advanced Therapy Bioreactors

So. 17.01.2021
Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Forschung und Industrie. Im Geschäftsjahr 2019 erzielte das Unternehmen einen Umsatz von rund 1,83 Milliarden Euro. Zum Jahresende 2019 waren mehr als 9.000 Mitarbeiter an den rund 60 Produktions- und Vertriebsstandorten des Konzerns für Kunden rund um den Globus tätig. Wir suchen MitarbeiterInnen, die gerne ihre Fähigkeiten unter Beweis stellen, mit Fachwissen überzeugen und in einer schnell wachsenden, innovativen Umgebung erfolgreich sind. For our Marketing Bioprocess Solutions (Sartorius Stedim Biotech GmbH) unit we are looking for a Product Manager (m|f|d) for our Advanced Therapy Bioreactors portfolio based at our headquarters in Goettingen/Germany, Royston/UK or Boston/US. The benefits of our Bioreactor solutions for the biopharmaceutical industry are already widely acknowledged and appreciated. To further develop our offering in the advanced cell therapy market we are reaching out for a product manager with strong entrepreneurial spirit, sensitive feeling for market requirements and the eager will to develop and drive our Advanced Therapy Bioreactors product portfolio to further growth. You drive the development and growth of Sartorius' Advanced Therapy Bioreactors product portfolio using voice of customer and market dynamics You create marketing strategies under consideration of regional- and application requirements as well as alignment with the overall Advanced Therapies' segment strategy You plan and execute new product launches and product life cycle management and you are responsible for market analysis and development of business plans You interact with key opinion leaders and customers worldwide to identify market trends and needs, as well as building networks, and ensure customer satisfaction You compiling user requirement specifications for new products You act as an active support of the sales team with the sales process through customer meetings, trainings and seminars and in addition you hold presentations on international conferences What will convince us You possess an university- or engineering degree in biotechnology, applied sciences, natural science or related field You have profound knowledge & experience in the field of cell therapy, especially Car-T, MSC, iPSC and several years of working experience in product management, marketing or relevant industry You have knowledge of development and production processes of Advanced Therapies You have proven skills in project management and application of marketing tools You are acting proactively with a strong influencer attitude and entrepreneurial thinking. In addition you have strong presentation-, negotiation- and communication skills You are excellent in English both in writing and oral; German would be an advantage You are willing to travel (approx. 30-40%) You identify yourself with our core values: Sustainability, Openness, Enjoyment Sartorius´ambition is to simplify progress in the bio-pharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. Nearly 10,000 employees at more than 60 sites are working together on achieving our goal: Better health for more people. And together, we have grown strongly over the past years. Enjoy the advantages of working with a global player: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025
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Product Manager (m/w/d) Vileda Professional

Sa. 16.01.2021
Weinheim (Bergstraße)
Freudenberg Home and Cleaning Solutions ist eine Geschäftsgruppe der Freudenberg Gruppe, ein globales Technologieunternehmen mit rund 49.000 Mitarbeitern in rund 60 Ländern, das innovative Produkte, exzellente Lösungen und Services für über 40 Marktsegmente entwickelt. Als führendes Markenartikelunternehmen für mechanische und elektronische Haushaltsreinigungsprodukte ist Freudenberg Home and Cleaning Solutions Anbieter von Reinigungslösungen für private und professionelle Anwender/innen. Zum Portfolio des Unternehmens gehören weltweit bekannte Marken, unter anderem Vileda®, Vileda Professional®, Gimi®, Marigold®, O'Cedar®, Wettex® und Gala®. Unsere Unternehmenskultur ist multikulturell geprägt und basiert auf Vertrauen, Offenheit sowie gegenseitigem Respekt. Wir setzen in allen Bereichen auf hoch motivierte und leistungsorientierte Mitarbeiter/innen, mit denen wir den internationalen Spitzenplatz unserer Marken sichern und kontinuierlich weiter ausbauen. Sie verstärken unser Team am Standort Weinheim als Product Manager (m/w/d) Vileda Professional ab sofort Sie führen eigenständig Ihre zugeordneten Produktkategorien und entwickeln diese erfolgreich weiter. Unter Berücksichtigung lokaler Kunden- und Handelspartnerbedürfnisse implementieren Sie internationale Konzepte und Neuproduktentwicklungen. Die Unterstützung des lokalen Vertriebsteams hinsichtlich Sales Argumentation, kundenindividuellen Aktionen und Reklamationen gehört zu Ihrem Aufgabengebiet. Sie analysieren Abverkaufs- und Marktzahlen sowie Wettbewerbsaktivitäten und leiten hieraus entsprechende Maßnahmen ab. Ein weiterer Bestandteil Ihrer Aufgaben ist die operative Planung und Durchführung von Messeauftritten und Werbeevents in Kooperation mit internen Partnern und externen Agenturen. Sie arbeiten an Sonderprojekten mit bzw. übernehmen deren Leitung. Zu Ihrer Verantwortung gehören auch die Konzeption und Gestaltung von Werbeanzeigen sowie weiteren Kommunikationsmaßnahmen, wie z.B. Newsletter.  Außerdem arbeiten Sie mit an der Betreuung unserer Website www.vileda-professional.de Ein abgeschlossenes Studium der Betriebswirtschaft, idealerweise mit Schwerpunkt Marketing/Vertrieb qualifiziert Sie für diese Stelle. Idealerweise verfügen Sie außerdem bereits über mehrjährige Berufserfahrung im Produktmanagement, Marketing oder Projektmanagement, vorzugsweise im Bereich B2B.  Sie arbeiten selbstständig und verantwortungsvoll mit einem hohen Grad an Zielorientierung. Ein hohes Maß an Eigeninitiative und Belastbarkeit sowie überdurchschnittliches Engagement zählen zu Ihren Stärken. Darüber hinaus bringen Sie einen hohen Grad an Kreativität sowie eine große Zahlen- und Vertriebsaffinität mit. Selbstsicheres Auftreten, überzeugende Präsentationsfertigkeiten und exzellente Kommunikationsfähigkeiten zeichnen Sie aus. Sie sind sicher im Umgang mit MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint). Zusätzlich konnten Sie idealerweise bereits Erfahrungen mit Adobe InDesign/ Photoshop sammeln. Verhandlungssichere Englischkenntnisse helfen Ihnen bei der Kommunikation mit unseren internationalen Geschäftseinheiten. Wir bieten Ihnen einen Arbeitsplatz in einem erfolgreichen Unternehmen, dessen starke Marken weltweit bekannt sind. Neben einer fundierten Einarbeitung bieten wir Ihnen spannende Herausforderungen und viel Spielraum für individuelle Gestaltung. Darüber hinaus erhalten Sie ein attraktives Vergütungspaket sowie betriebliche Sozialleistungen. In unserer betriebsinternen Academy profitieren Sie zudem von zahlreichen maßgeschneiderten Weiterbildungsmöglichkeiten, abgestimmt auf Ihre individuellen Ziele und Karrierepläne. Erleben Sie die Zusammenarbeit in unseren interkulturellen und interdisziplinären Teams in einem globalen Technologieunternehmen. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann bewerben Sie sich gleich online unter Angabe des nächstmöglichen Eintrittstermins und Ihres Gehaltswunsches. Wir freuen uns auf Sie!
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Product Manager (m|f|d) TFF System

Fr. 15.01.2021
Holtensen, Kreis Göttingen
Sartorius ist ein international führender Partner der biopharmazeutischen Forschung und Industrie. Im Geschäftsjahr 2019 erzielte das Unternehmen einen Umsatz von rund 1,83 Milliarden Euro. Zum Jahresende 2019 waren mehr als 9.000 Mitarbeiter an den rund 60 Produktions- und Vertriebsstandorten des Konzerns für Kunden rund um den Globus tätig. Wir suchen MitarbeiterInnen, die gerne ihre Fähigkeiten unter Beweis stellen, mit Fachwissen überzeugen und in einer schnell wachsenden, innovativen Umgebung erfolgreich sind. We are currently seeking a Product Manager (m|f|d) for our Tangential Flow Filters/Ambr system business based at our headquarters in Goettingen, Germany (Sartorius Stedim Biotech). In this position, you will be responsible for product management activities in the definition, development and commercialization of new products in line with market requirements and interfaces with Sales, Application Specialists, Services, Product Development. What you will accomplish together with us You define and execute product strategy, product roadmaps and specification of product requirements You manage the product lifecycle You create service strategy for product portfolio -identify opportunities for improvement and incorporate new product features on an on-going basis You define market opportunities and develop product briefs You conduct competitive analysis and develop a strong business cases to drive development decisions You align with R&D and product development for product portfolio You manage development of the communication strategy of the responsible product i.e. campaigns and their execution, together with marketing communication What will convince us You own a Bachelor Degree in Science with proven years of experience in the BioPharm-Industry You have product management experience and a strong network within the industry You have strong technical knowledge of their business area You influence and build strong relationships with internal stakeholders You have excellent team work skills and proven ability to work independently as well as in cross functional teams in a multicultural environment You are willing to travel international up to 30% (as it fits with sanitary conditions) You speak fluent English You identify yourself with our core values: Sustainability, Openness, Enjoyment Sartorius' ambition is to simplify progress in the bio-pharmaceutical industry to help translate scientific findings into new therapeutics faster and more efficiently. Nearly 10,000 employees at more than 60 sites are working together on achieving our goal: Better health for more people. And together, we have grown strongly over the past years. Enjoy the advantages of working with a global player: Opportunity for international career development: a global network offering seminars and training sessions, expert and manager career paths Open and highly collaborative culture: mutual support within teams and working as equals, team spirit and international collaboration Work-life balance: Working from home at many sites Intelligent working environment: working in smart buildings with the latest technology and equipment Ambitious goals: Sartorius plans to double its sales revenue approximately every five years and expects to grow its global team to approximately 15,000 people in 2025. We look forward to receiving your application. www.sartorius.com/career
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Produktmanagement Assistenten Bereich Zellkultur (m/w/divers)

Do. 14.01.2021
Nümbrecht
SARSTEDT, einer der weltweit führenden Anbieter von Labor- und Medizintechnik, entwickelt, produziert und vertreibt Geräte und Verbrauchsmaterial für Medizin und Wissenschaft. Für unseren Hauptstandort in Nümbrecht-Rommelsdorf suchen wir für den Bereich Marketing zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen (m/w/divers) Produktmanagement Assistenten Bereich Zellkultur Sie beraten die Anwender bei produktspezifizschen Fragestellungen Sie unterstützen bei der Markteinführung von Neuprodukten Das Erstellen und Verwalten von Broschüren, Produktspezifikationen und Datenblättern gehört ebenso zu Ihren Aufgaben Der Onlineaufttritt für Ihre Produktgruppe wird durch Sie jederzeit aktuell gehalten Die Unterstützung unserer internationalen Vertriebsorganisationen liegt ebenfalls in Ihrem Verantwortungsbereich Sie verfügen über ein erfolgreich abgeschlossenes naturwissenschaftliches Studium mit dem Schwerpunkt "Zellkultur" oder über eine abgeschlossene Ausbildung zum biologisch-technischen Assistenten (m/w/divers) mit mindestens 2 Jahren Berufserfahrung Sie zeichnen sich durch ein hohes Maß an Engagement sowie Team- und Kommunikationsfähigkeit aus Umfassende Kenntnisse im Umgang mit MS Office (Outlook, Excel, Word) sind für Sie selbstverständlich SAP Kenntnisse sind von Vorteil Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab Wir bieten Ihnen ein interessantes und vielseitiges Aufgabengebiet in einem international agierenden Familienunternehmen.
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Manager Produktmarketing Informationssicherheit (M/W/D)

Di. 12.01.2021
Frankfurt am Main
The Audit Company. Drei Wörter, die dafür stehen, was wir sind und was wir tun: Wir sind Spezialisten für Audits. Unser Fokus: Die Art und Weise, wie Unternehmen geführt und organisiert werden. Unser Ziel: Dem Management konkrete Anhaltspunkte zum Handeln zu geben. Darin sind wir seit 30 Jahren sehr erfolgreich. Die DQS GmbH wurde 1985 als Deutschlands erste Stelle zur Zertifizierung von Managementsystemen durch die Deutsche Gesellschaft für Qualität und das Deutsche Institut für Normung gegründet. Heute sind wir die größte Konzerngesellschaft der internationalen DQS-Gruppe, die mit rund 3.200 hoch qualifizierten Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern in 60 Ländern zu den weltweit führenden Zertifizierern von Managementsystemen zählt.Als lösungsorientierter Querschnittsmanager entwickeln Sie Marketingstrategien für unsere Produkte und Dienstleistungen im Bereich Informationssicherheit und Datenschutz und setzen diese in Wachstumskonzepte um. Zu Ihren Aufgaben gehört insbesondere: Analyse von Chancen und Risiken für die DQS in Märkten und Zielgruppen zur Entwicklung und Umsetzung von Marketing-Maßnahmen für das jeweilige Produktsegment Sie präsentieren den Stakeholdern Ihre überzeugenden Konzepte und Ideen: dabei beraten und begleiten Sie die Führungskräfte der Bereiche Marketing, Vertrieb und Kundenservice hinsichtlich des Lead-Einganges und verantworten die Umsatzentwicklung für ausgewählte Wachstumssegmente Internationale Marktbeobachtung und Unterstützung bei der Umsetzung der Erkenntnisse in den jeweiligen Regelwerken in Zusammenarbeit mit dem Produktmanagement Sie verantworten und beauftragen ergebnisorientierte Produkt-Kampagnen für das Marketing mit z. B. White-Papers, Webinaren, Workshops, Flyern, Präsentationen und E-Learning-Tools Sie informieren beteiligte Stakeholder über den Status-Quo der Marketingkampagnen und -aktivitäten Erfolgreich abgeschlossenes kaufmännisches oder technisches Studium oder eine gleichwertige Ausbildung Mehrjährige einschlägige Berufserfahrung im Bereich Marketing/IT und vorzugsweise im Umfeld der Informationssicherheit Sehr gutes Marketing-Know-How und Gespür für die zielgerichtete Generierung von Content. Hierbei ist ein gewisses Maß an eigenen Online-Marketing Aktivitäten von großem Vorteil Idealerweise gute Kenntnisse der Regelwerksfamilie ISO 27000 Sehr gute Anwenderkenntnisse in MS Office, ERP- und einschlägigen Online Plattformen Hohe Teamfähigkeit und Federführung im projekthaften Arbeiten und Kommunikationsstärke in den Sprachen Deutsch und Englisch Flexible Arbeitszeiten Jobticket und Jobrad VL-Leistungen Altersvorsorge Urlaubs- und Weihnachtsgeld Angenehme Atmosphäre Vielfältige Weiterbildungsangebote Gute technische Ausstattung
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